skulls and eights - minun iiöö

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Ti Joulu 25, 2012 1:07 pm

Ho Ho Hous ja joulu on taas. :) Melkein onnistuin säilyttämään itselleni lupaileman joulurauhan ja pysyä linnoittautumasta tietokoneelle, mutta kuinkas kävikään ja tällä punaisella ja glogin tuoksuisella hetkellä anoppilassa tietokoneen näyttöä tuijottaessani tiedän ainakin jonkinasteisesti taas tehneeni sen. Joudun siis jälleen kerran tunnustautumaan "joulurauhanrikkuriksi". Tietenkin jos projektini etenemisestä kertovia kuvia ei "tahallaan" unohtaisi kameran muistikortille sekin varmaan edesauttaisi asiaa.. :lol:


päivä(t) nro. 52-53

Seuraavaksi olikin sitten vuorossa lisätä öljyputkiloitteni reseptiin ripaus sitä niinsanottua "runkkua" ja suuresta nosteesta ainakin tällä foorumilla nauttivaa "old-schoolia". Tarkoituksena kun olisi, että jos/ehkä ja kun pyöräni jonain herran päivänä valmistuu tekemäni "piste-osat" näyttäisivät jopa siltä, että ne jotenkin kuuluisivat samaan pyörään.

Katkoin kolmekymppisestä (30mm) messinkitangosta neljä kappaletta työstövaran omaavaa pätkää, joihin sorvin avustuksella kairasin keskelle kaksikymmentä millisen (20mm) reiän ja tasoittelin reunat tasaisiksi. Seuraavaksi kairasin jo aiemmin tasoittelemani öljyputkien päät vastaamaan messingissä olevaa reikää, mutta jättäen tavaran kuintenkin aavistuksen verran paksummaksi. Tarkoituksenani siis oli liittää messinkiset holkit alumiinisen voiteluputken päälle ns. "tiukalla sovituksella" ilman minkäänlaisia erillisiä "ne paikoillaan pitäviä" kiinnityksiä tai liimoja.


Kuva


Kuva


Koska ja kun lähin "prässi" sijaitsi työpaikallani, jonne matkaa oli kokonaiset 3 kilometriä (3km = liian paljon) ja halusin palikat liittää toisiinsa aikataululla "heti" siirsin palikat puu-pölkyn päälle ja "hellästi" (h*lvetillisesti huutaen ja hakaten) napsuttelin holkit paikoilleen öljyputkeen.


Kuva


Kuva


Kuva


Seuraavaksi kiinnitin palikan sorviiin, tasoitin päät tasalleen ja ajoin messinkisiin päätyihin molemmin puolin 40 asteiset kulmat päätyihin. Saman homman kaksi kertaa tehtyäni viimeistelin palikat alustavasti ulkokuoren osalta.


Kuva


Kuva


Seuraavaksi olikin sitten aika tehdä vielä yhtälöstä puuttuvat banjopultit (4 kpl 40 milliä pitkiä ja 2 kpl sokeaa lyhyttä). Materiaalina toimivat tälläkin kertaa hapokas kierretanko ja rosteriset "huppu-mutterit", kuten myös edeltäjissään.


Kuva


Puhistelin paineilman avustuksella putket ja pultit mahdollisesta "irtotavarasta" ja totesin ensimmäisen omavalmisteisen yläkerran voitelusetin olevan viimeistelyä (jonka hoitaisin sitten näidenkin osien osalta joskus tulevaisuudessa) vaille valmis asennettavaksi.


Kuva


Kuva


Seuraavaksi olikin sitten vuorossa pitkästä aikaa osien takaisin pyörään niputtaminen, joiden kanssa tappeleminen jatkuu seuraavassa numerossa.


Kuva


Hyvää ja rauhallista joulupäivän jatkoa pommittajat!

:wavey:

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ti Joulu 25, 2012 1:38 pm

hotshot kirjoitti:
Motohörhö kirjoitti:
Tsemiä :)
No hyi h*lvetti kun kuulostaa söpöltä :eek: Ja sä kaiken ton p*skan aikana rakensit sen "h*lvetinkoneesi"? :-? Kyllä tätä lukiessa omat ongelmat tunnostaa suhteellisen mitättömiltä. :nono:

Toivottavasti tunnelin päästä todellakin löytyy valoa (kirkasta sellaista) ja asiat alkavat kääntyä parempaan suuntaan.

Tsemiä sinne päin ja voimia paranemiseen.

ps. ja ota nyt se (juma)laitoksesi jo pois myynnistä. Sen myyminen kun mielestäni on aika suurta vääryyttä, varsinkin edellämainitsemasi taistelun jälkeen. :)

:wavey:
Tai oikeastaan 3 omaa pyörää, ja pari kavereiden pyörää, ja parivuotta vielä samalla pyörittiin TopFuel kilpurihommissa.
Puuhastelu tallissa ollut hyvää terapiaa, hulluksi kotona makaamisessa olis tullut jo aikoja sitten.
Tai no eikai sitä ihan täyspäinen nytkään ole :)

Eipä tuo mörökölli nyt kovin tehokkaassa myynnissä ole. Yksi kysely jopa tullut. Sekin Kanadasta, ja kaatui heti rahtikuluihin..
Et eiköhän se jää ja ota seuraavan kehitysaskeleen härskimmäksi vielä :eek:
Ja tuli siihen hommaan panostettua englannin pyörä ja paineilmavasara. Vielä kun sais luonnettaan muutettua, että ei tarvis olla aina päivässä valmista.


(parikeraa muuten tuli siinä paljon arvostetussa tunnelissa käytyä. Paskat se mikään valoisa ole. Tosin mun kohdalla tais olla portit kiinni, kun ei sisään päässyt..
Apuvirralla ollaan aina lähdetty uudestaan käyntiin)

Aroniitti
Viestit: 76
Liittynyt: To Huhti 14, 2011 12:00 am
Paikkakunta: 1100gsxr turbo

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja Aroniitti » La Joulu 29, 2012 7:21 pm

hotshot kirjoitti:
Sortaja kirjoitti:
Sortaja kirjoitti:Minkä kokoiset ja millä kierteellä noi keinuakselin tulpat ovat? Jos ne kerta oli kovaa materiaalia kun porailit ja tasoittelit niitä niin aattelin tempaista itelleni teetetyillä letkuilla tuommosen voitelusarjan ja pienellä vaivalla jos löytyy suoraan tulppien kokoisia banjopultteja.
Tai sit ostaa suoraan tommoset http://www.sh-trade.fi/kierteelliset-pu ... istusnippa niin ei tarvitse porailla ja tehä kierteitä.
Joo, muita kierreholkkeja joskus itsekkin harkitsin, mutta kun niitä tuntuu olevan aika hankala löytää kyseisellä kierteellä (14millinen ja 1,25millin nousulla), saati sitten tasotiivistykselle laipan omaavana ja näinollen siis ilman "kartio-ominaisuutta". Itse asiassa tuntuu olevan aika hankalaa löytää ylipäätään minkäänlaista pulttia kyseisellä kierteellä, oli sitten kysymys banjosta tai tavallisesta. Jos sellaiset "kierre-holkit", jotka tuon "nelitoistasen" johonkin tutumpaan suuntaan muuttavat kuitenkin jostain satut löytämään homma varmasti muuttuu huomattavasti helpommaksi toteuttaa.

Oletko kysynyt koneistamolta mitä sellaisten ( vaikkapa m14x1,25/m10x1,5 ulkokierre/ulkokierre) valmistus maksaisi?? Voisi jopa tulla edullisemmaksi ja jopa toimivammaksi, kuin se että erilaisia holkkeja metsästää ympäri maailman. :)

Ja tulpat keinuvipujen päässä olevat tulpat ovat todellakin vain tulpat ja eivät sisällä mitään silmille hyppiviä jousia. :)

:wavey:
Itse kävin hakemassa varaosaliikkeestä M14x1.25 kierrepakan,maksoi muistaakseni reilun kympin,nyt saa rustailla pultteja ja muutosholkkeja miten tykkää :)

Sambba
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 28, 2012 12:00 am

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja Sambba » To Tammi 17, 2013 1:29 am

Mitenkäs täällä edistytään ?? Kovasti ootellen päivitystä ! :deal:

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Tammi 20, 2013 9:01 pm

Motohörhö kirjoitti:
hotshot kirjoitti:
Motohörhö kirjoitti:
Tsemiä :)
No hyi h*lvetti kun kuulostaa söpöltä :eek: Ja sä kaiken ton p*skan aikana rakensit sen "h*lvetinkoneesi"? :-? Kyllä tätä lukiessa omat ongelmat tunnostaa suhteellisen mitättömiltä. :nono:

Toivottavasti tunnelin päästä todellakin löytyy valoa (kirkasta sellaista) ja asiat alkavat kääntyä parempaan suuntaan.

Tsemiä sinne päin ja voimia paranemiseen.

ps. ja ota nyt se (juma)laitoksesi jo pois myynnistä. Sen myyminen kun mielestäni on aika suurta vääryyttä, varsinkin edellämainitsemasi taistelun jälkeen. :)

:wavey:
Tai oikeastaan 3 omaa pyörää, ja pari kavereiden pyörää, ja parivuotta vielä samalla pyörittiin TopFuel kilpurihommissa.
Puuhastelu tallissa ollut hyvää terapiaa, hulluksi kotona makaamisessa olis tullut jo aikoja sitten.
Tai no eikai sitä ihan täyspäinen nytkään ole :)

Eipä tuo mörökölli nyt kovin tehokkaassa myynnissä ole. Yksi kysely jopa tullut. Sekin Kanadasta, ja kaatui heti rahtikuluihin..
Et eiköhän se jää ja ota seuraavan kehitysaskeleen härskimmäksi vielä :eek:
Ja tuli siihen hommaan panostettua englannin pyörä ja paineilmavasara. Vielä kun sais luonnettaan muutettua, että ei tarvis olla aina päivässä valmista.


(parikeraa muuten tuli siinä paljon arvostetussa tunnelissa käytyä. Paskat se mikään valoisa ole. Tosin mun kohdalla tais olla portit kiinni, kun ei sisään päässyt..
Apuvirralla ollaan aina lähdetty uudestaan käyntiin)
Hienoa, että kehitys "mörököllisi" suhteen saa taas uuden harppauksen vaikkei siinä kyllä mielestäni mitään vikaa ollutkaan (nälkä kasvaa syödessä, vai? :) ) ja uskaltaisimpa edelliset "lookit" kuvien välityksellä nähneenä jopa arvella että jälleen kerran luvassa on jotain todella komeeta. :)

Itse omaan myös luonteenpiirteen, jonka mukaisesti kaiken pitäisi olla valmista "HETI" tai jos ei heti niin ainakin sitten "välittömästi". Ei varmaan auta kun yrittää tehdä jotain muutoksia päänsisäiseen komentoketjuun. :)

:wavey:

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Tammi 20, 2013 9:07 pm

Aroniitti kirjoitti: Itse kävin hakemassa varaosaliikkeestä M14x1.25 kierrepakan,maksoi muistaakseni reilun kympin,nyt saa rustailla pultteja ja muutosholkkeja miten tykkää :)
No mutta miksipä ei. :) Tyylin ollessa vapaa kaikki tavat ja toteutukset joilla öljyn saa reititettyä paikasta öljynpaine kanava paikkaan keinuakselit ovat varmasti oikeita.

:wavey:

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Tammi 20, 2013 9:09 pm

Sambba kirjoitti:Mitenkäs täällä edistytään ?? Kovasti ootellen päivitystä ! :deal:
Hitaasti, mutta epävarmasti.. kuten aina :lol:

:wavey:

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Tammi 20, 2013 9:09 pm

No-niin, long time no see. Niinkuin tuossa jo aikaisemmin tuli mainostettua tämä aika vuodesta on allekirjoittaneelle yleensä melkoista huisketta (kaikilla muilla sektoreilla paitsi tottakai oman pyörän parissa :lol:) ja tehtailtua on tullut vaikka jos mitä. Jalka-tappeja, lisää jalkatappeja, amerikkalaisen "stereo-swingin vahvistusta, millisen keula-akselin sovitusta tuumamitoituksiseen runkoon and the list goes on and on.. Pariin sanaan tiivistettynä tätä kyseistä vuodenaikaa voisi kuvailla "ajaksi, jolloin vuoden 2012 aikaan tehdyt lupaukset on aika lunastaa". Mutta kaikesta huolimatta tarkoituksena on kuitenkin (ainakin jossain määrin) pitää "toivon-kipinää" yllä/hengissä "melkein tehdasrakenteisen turbo moottoripyörä projektini" suhteen. Jottei masennus ja sen mukanaan tuoma sivuvaikutus nimeltään "et ole taas saanut aikaan mitään" pääsisi kohoamaan taas uusiin ulottuvuuksiin joudun tässä kohtaa lainaamaan itseäni ja toteamaan, ettei sillä projektiin käytetyllä ajalla ole loppupelissään mitään merkitystä, ainoastaan lopputuloksella on..

Ja tarkemmin viimeksi kirjoittamaani lausetta ajatellen huomaan löytäneeni jälleen uuden asian josta olla huolissaan ja vieläpä suurissa määrin. :lol:


Päivä nro. 54

Pitäydyin edelleen ongelmissa, joita edellisissä käynnistämis tilanteissa vastaani oli tullut ja ravitoketjun mukaisessa järjestyksessä seuraavana oli vuorossa asia nimeltään huohotus. Kovinkaan suuri ruudin, esipaistettujen kana-nugettien (jotka sisältävät aivan kaikkea muuta paitsi tietenkin kanaa), uuden typerän näköisen tanssi-tyylin (joka saa transsia tai jonkinasteista aivovammaa muistuttavaan tilaan kaikki 6-19 vuotiaat ihmiset s*kupuolesta riippumatta) tai jonkun muun nykymaailmassa hyvinkin suureen ja merkittävään asemaan nousseen idean keksijä ei tarvinnut olla, että tajusi alkuperäisessä huohotin-kotelossa olevan kahdeksan milimetrin reiän (8mm) olevan todellakin riittämätön kokoonpanolleni. Kokoonpanolleni, joka käsitykseni mukaan tarvitsee enemmän tätä kyseistä "hengitystä" kuin esimerkiksi painepuolelta ahdetut lähi-sukulaisensa.


Kuva


Kuva


Joten tuumasta toimeen ja ensimmäisenä leikkelin alkuperäiseen kotelon tiivisteeseen mitoiltaan "tarpeeksi suuren reiän". Etsiskelin käsiini palasen alumiinia, josta leikkelin suurinpiirtein vastaavan kokoisen palaisen. Mitoitusta kaverini työntömitan avustuksella, muutama hetki ajatteluun (joka jälleen kerran osoittautui ehkäpä haasteellisimmaksi vaiheeksi koko hommassa :lol:) ja palanen kiinni jyrsimeen. Jyrsin käyntiin ja hetken kaikki tuntui sujuvan sanonnan "kuin vettä vaan" mukaisesti ja jyrsinteräkin uppoavan alumiiniin "kuin k*si lumeen".


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Huomasitko muuten sanan "hetken" :lol: :nono:

Kävipäs niin, että aikani palikkaa kairattuani tallikaverini "SBT" eli siis "street-bike-tommi" tuli reilumpaakin reilumpana miehenä kertomaan epäilyksensä, joka kohdistui siihen etten olllut tajunnut "otsasta pukannutta soijjaa" täynnä olleiden ja näin ollen hyvinkin sumuisten suojalasieni takaa, että kairaan palikkaani peilikuvana. Näin ollen jo upeasti suunnittelemani ja aloittamani potero tulisikin palikan sisäpuolen sijasta ulkopuolelle. Hetken aikaa vastaan intettyäni päätin tarkistaa asian, joka tietenkin ja tottakai oli totista totta.

:nono:

J*kisen Veskulle tiedoksi, ettei tilanne tälläkään kertaa tarvinnut tulkintaa.

Jälleen kerran siis "öinen maailma huokaisi syvään ja joutui sulkemaan silmänsä häpeissään". Vaikka tilanne vakavuudeltaan olikin hyvin lievä verratuna herra Jokisen sanaisesti kyseisessä biisissä kuvailemaan tilanteeseen olin pakotettu keksimään varasuunnitelman, jolla jo hyvinkin tutuksi muodostuneen tilanteen nimeltään "fail" vielä paikattua saisin.

Ratkaisuksi muodostui muuntaa jo aloittamani potero sittenkin "(tottakai) tarkkaan ja harkitusti suunnitelluksi visuaaliseksi koristeeksi". Joten jatkoin palikan kairaamista jo aloittamaltani puolelta. :lol:


Kuva


Kuva


Vähintäänkin "ihan v*tun hienon suunnitelman ja varsinkin toteutuksen" tittelin ansainnut potero täten sai (ihan periaattestakin) uudet suunnitelmat ja lopputus oli seuraavanlainen muutaman millin syvyinen kolo.


Kuva


Kuva


Lopulta etsin viimeistelemättömälle kotelolleni sopivan kokoiset nipat, väänsin rosterisella parit viillot omaavalla nipalla reikään vastaavanlaisen kierteen ja asensin kotelon paikoilleen venttiilikoppaan.


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


:wavey:

Avatar
gsxraptor
Viestit: 862
Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 12:00 am

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja gsxraptor » Su Tammi 20, 2013 10:16 pm

Eikös tohon huohottimen koppaan kannattas laittaa nippa isommalle letkukoolle.. vaikka 3/4" ni ei ahistas yhtäpaljon kun alkuperäinen?

quartze__
Viestit: 13
Liittynyt: Su Elo 12, 2012 12:00 am
Paikkakunta: gsx-r 600

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja quartze__ » Ma Helmi 11, 2013 8:50 pm

Mitäs tälle projektille kuuluu?
Ensimmäinen veljeksistä oli hitsari, ja näyttää se viina muillekki maistuvan

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Helmi 24, 2013 2:51 am

gsxraptor kirjoitti:Eikös tohon huohottimen koppaan kannattas laittaa nippa isommalle letkukoolle.. vaikka 3/4" ni ei ahistas yhtäpaljon kun alkuperäinen?
:) Kanssasi täysin samaa mieltä.. Muunmuassa tästä lisää seuraavassa.

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Helmi 24, 2013 2:53 am

quartze__ kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu?
Samoilla linjoilla kuin aikaisemmin jatketaan. Yksi askel eteenpäin ja ryömimällä ainakin kymmenen askeleenmittaa taaksepäin. :lol:

:wavey:

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Helmi 24, 2013 3:01 am

Noniin lopetetaampas hiljaisuus, vaikka se "kaijan mukaan" kaunista onkin, siis ainakin hetkeksi.

Tapahtunut on kyllä kaikennäköistä ja ainakin teidän eli siis tätä hasssujen ja ei niin hassujen sattumusten ja ennenkaikkea vastoinkäymisten värittämää tarinaa lukevien ihmisten näkökulmasta epäilemättä hyvinkin kiintoisaa.

Päivät numero 55-59

Otetaampas ensimmäiseksi käsittelyyn uudelleen tämä huohotin systeemi, jonka tarkoituksena siis oli alunperin tulla liitetyksi pakoputkeen ja käyttää häpeilemättä pakokaasun virtausta hyväkseen. Tahdottuna lopputuloksena koneen sisälle olisi kierroksilla muodostunut alipaine ja tämä taas sitten olisi ojentanut auttavan kätensä esimerkiksi siihen "pakoputkesta lentää öljyä" ongelmaan. Loppujen lopuksi päädyin kuitenkin käyttämään "normaalin mallista" ja epäilemättä myös hyvinkin toimivaa "huohotusysteemiä". Kehitys versio numeroltaan kaksi koostuu seuraavanlaisista ehkäpä jopa hiukan paremmin virtaavista palikoita.

Nappasin työpaikan metallijätteestä mukaani muutaman 19 millin lähdöllä ja palaneella vastuksella varustettua letkulämmitintä .


Kuva


Nappasin palaneen vastuksen pois ja sorvasin tilalle tulpan kuudenmillin letkulähdöllä ja oo-rengas urallla varustettuna. Myös koppaan kiinnitettävä nippa sai sorvista ja isomman letkulähdön.


Kuva


Uuden huohottimen vai pitäisikö sanoa lohkolämmittimen asensin paikoileen tietenkin maahantuojan suosittelemalla "asennusraudalla" :lol:


Kuva


Omakätisesti valmistamani sytytysennakon säätöpyörä kehittyi myös "evo kakkoseen" ja vaihdoin pulttien tilalle pinnapultit.


Kuva


Testi-tankki sai muutaman lämmityksen tigillä, riittävällä reiällä varustetun hanan ja maailman hienoimman korkin, jonka leikkelin irti vanhasta roskistuomion jo aikoja sitten saaneesta "maa-moottorillisen" tankista. Meininki oli todellakin "Live to ride ja sitä rataa" siis vielä tässä vaiheessa :lol: :nono: :lol:


Kuva


Ääänenvaimennin merkiltään "trash-hi-mu-ra" siirtyi paikoillleen sille aiemmin määritettyyn kohtaan ja lisäsin putkistoon yhden ylimääräisen lambda-kierteen (toivottavasti) tulevaa penkitystä varten.


Kuva


Kuva


Päätin varustaa tekeleeni myös ominaisuudella, joka rajoittaa ahtimelle menevää öljyn määrää. Oma ratkaisuni toteutukseen on ahtimen kiinni ruuvattavan "nipan" sisälle sorvin ja kierretapin avustuksella sovitettu solexin suutin. Tämä "kuristus toimenpide" tuntuu olevan sellainen toimenpide, joka todellakin on riippuvainen ahtimesta, paluuputkesta, öljynpaineesta, mielentilasta tulevan kevään säästä ja joulupukista. Syystä, että yrittipä sitä kysellä mistä tahansa aina vastaukseksi saatava koko kun on erillainen kuin edellisellä kerralla saatu. :) Itselläni alkuperäinen reikä kun oli viisi milliä, tällä hetkellä paikoillaa olevaan suuttimeen tein reiän 3 millisellä terällä. Toimiiko tämä, sen tulevaisuus varmaan tulee näyttämään.


Kuva


Kuva


Aloitin tahkoamaan pyörää käyntiin edellisistä yrityksistä poiketin pikaisesti toisesta prokkiksesta laina-asennetulla "pumppu-dellortolla" mölisten samanaikaisesti isoon ääneen "eipähän ainakaan kaasarista tälläkertaa kiinni jää", mutta kuinkas kävikään. Laitos kun ei osoittanut minkään-näköisiä elon merkkejä. Syyksi myöhemmissä tutkimuksissa paljastui pienen pienet halkeamat kaasuttimen rungossa, joista tottakai onnistuin tekemään sitten ihan "reilun" kokoiset, mutta ei puhuta siitä sen enempää, sen verran herkkä aihe edelleen :nono:.


Hallilla todella pitkän päivän oltuani alkoi hermosto olla väsymyksen ja yleisen v*tutuksen johdosta sen verta tiukalla, että olin jo lähteä kotiin saamatta laitosta käyntiin, kun mieleeni tuli todella typerä laatuinen ajatus (jopa minun todella saastuneesta mielestä pulpahtaneeksi). Joskus strömberggiä vielä etsiessäni oli ajatellut käyttää kaasuttimena hylkyyn huomattavasti paremman tieltä siirtynyttä kaasutinta merkiltään "harley-d*vidson". :lol:

Ketään ei hyvinkään varmasti kiinnosta tietää, mutta kerrottakoon nyt kuitenkin, että kyseitä kaasutinta on käytetty kyseisessä mallissa kahden muun vaihtoehdon lisäksi ainakin vuosina 79-85 ja tämä olisi niistä se kaikista kolmesta "veljeksestä" huonoimmaksi todettu malli :lol:.

Kaasutin on toiminnaltaan vielä ykseinkertaisempi kuin allekirjoittanut eli siis to-de-lla yksinkertainen. Siinä kun ei ole kuin yksi läppä, pumppu, koho ja pääsuutin :lol:

Joten tuumasta toimeen ja kaasutin paikoillee klemmarilla, polttoainetta sisälle suoraan hanasta ja tästä tapahtumasta lisää seuraavalla rivillä.

On se tää "äly-puhelimien" aika kyllä hämmentävää, kun koskaan ei voi aavistaa/tietää kun on jo päätynyt videolle. :lol: :lol:






:firing: :firing: :gunsfiring: :gunsfiring: :gunsfiring: .... ja sitä rataa.

Tarkkasilmäisemmät voivat huomata myös, että paikoilleen on vaihtunut pyörän oma etupää 954 keulan palatessa takaisin sen alkuperäiseen tarkoituskohteeseen eli siis streetbiketommin vanhempaa sotaratsuun (joka aivan varmasti tulee olemaan liikehdintä kunnossa ennen tätä vaikka onkin seissyt tallimme nurkassa ainakin 2 tai 3 kesää :lol:).

Tulta, kipinää, rajoittimen pauketta ja pakokaasua. Ja ai että se kuulostikin sitten kivalta, mutta ikävä kyllä tämä on todella hyvä esimerkki siitä ettei kaikki ole sieltä miltä näyttää. Seuraavana päivänä menin katselemaan seosmittarilla, että mitäs siellä oikein tarkalleen ottaen tapahtuu ja siihenpäs se hauskuus sitten loppuikin. Asian voisi ilmaista kansankielellä vaikkapa seuraavasti:


+ Ei lennä enää öljyä putken täydeltä ja huohotin epäilemättä pelaa

+ Isolla suuttimella ylkäkierrosalue huutaa niin maan p*rkeleesti ja on tulta ja kipinää.


- keskialueesta lähtien alkaa kuolema ja ahtimen hiipumisen voit melkeinpä nähdä seosmittarista.

- tyhjäkänti: mikä tyhjäkäynti? :lol:

- Ei kytkimellä todettuna liiku eteenpäin metriäkään alla 4 tuhannen kierroksen


Aikani suutinjumppaa harrastettuani ja todettuani, että seitsemän ja puolisataa kuutioinen pyörä voi suodä 1,5 litraa polttoainetta alle kahden minuutin saavutin v*ttuuntumisen multihuipentuman eli siis huipun luovutin ja lähdin kotiin. Vannoen että nyt tämä s*atana saa rittää :nono:



Kotona edelleen yyber v*ttuuntuneena, masentuneena ja todella väsyneenä koko laitokseen asiaa mietittyäni suostuin lopulta myöntämään itselleni, että kaiken pahan alku ja juuri oli valmistamani imusarja (se kun ei vaan yksinkertaisesti ui ylämäkeen). Pysyin hallilta pois jopa seuraavaan päivään asti jolloin päätin yksissä mielin (niiden muiden pään sisällä asuvien tyyppien kanssa), lopettaa pelleilyn. Menin ja purin tekeleeni, nakkelin melkeimpä kaiken poltttoaine/pakokaasun virtaukseen mitenkään liittyvän roskikseen ja aloin hahmottamaan uutta suunnitelmaa..

Onko joulupukki oikeasti olemassa, onko sanonta "kaikki on p*skaa, paitsi kusi" muuttumassa faktaksi eli siis tosiasiaksi. Vai jopa, että kusessa oilisikin melko paljon p*skaa, lentävätkö porot ja tuleeko postauksessa näkyvä videö jäämään kyseisen laitoksen viimeiseksi käynnissä olo-kerraksi tulee tulevaisuus näyttämään..

:wavey:

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Helmi 24, 2013 3:57 pm

Trashimura :D Tiätsä että ekan HD:n kaasutin oli tehty tomaattisäilyketölkistä tinaamalla, kyllä sulla vielä on matkaa alaspäin :lol: Se HD kaasuitin on muuten Keihinin tekosia, siinä vaan lukee HD. Eagle spirit :freak: Pitäisköhän munkin hommata tommoinen lätkä... Ajattelin tosin ensin ostaa sen perinteisen HD vyösoljen ja sitten mennä baariin elvistelemään.

Itse tietysti ajelin junnuna mankimopolla tyystin ilman kaasutinta, teippasin bensaletkun kanteen kiinni ja varovaisesti hanasta annostellen huristelin pitkin kyliä. Niinkin voi tehdä jos ei jaksa kaasuttimia. No oli se kyllä aika perseestä. Kerran myös laitoin ison ilmapallon täyteen 100% happea, kaasu pohjaan ja töhäytin ilmapallon nielusta sisään. Vittu että vinkaisi!
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: skulls and eights - minun iiöö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Helmi 24, 2013 10:40 pm

Smokie kirjoitti:Trashimura :D Tiätsä että ekan HD:n kaasutin oli tehty tomaattisäilyketölkistä tinaamalla, kyllä sulla vielä on matkaa alaspäin :lol: Se HD kaasuitin on muuten Keihinin tekosia, siinä vaan lukee HD. Eagle spirit :freak: Pitäisköhän munkin hommata tommoinen lätkä... Ajattelin tosin ensin ostaa sen perinteisen HD vyösoljen ja sitten mennä baariin elvistelemään.

Itse tietysti ajelin junnuna mankimopolla tyystin ilman kaasutinta, teippasin bensaletkun kanteen kiinni ja varovaisesti hanasta annostellen huristelin pitkin kyliä. Niinkin voi tehdä jos ei jaksa kaasuttimia. No oli se kyllä aika perseestä. Kerran myös laitoin ison ilmapallon täyteen 100% happea, kaasu pohjaan ja töhäytin ilmapallon nielusta sisään. Vittu että vinkaisi!
:lol: no tuo minun kaasutinhan on sitten suunnilleen rakettitiedettä verrattuna siihen ensimmäiseen versioon. Ja jos ei edistystä meinaa tapahtua voin jopa joutua kokeilemaan tuota mankisi kanssa hyväksi todettua "mekaanista-ruiskutus-systeemiä" :)

Mulla oli nuita kotka-korkkeja kuule ihan kaksi, mutta lahjoitin toisen jo eräälle kawasaki-miehelle jolle sovitin raut-si-kan tankin pyöräänsä. En sinäänsä kyllä vielä tänäänkään ymmärrä miksi hän sen siihen halusi (siis sen korkin) :lol: Eli siis ei tarvi ostaa, mä voin kuule ihan lahjoittaa tuon vielä jäljelläolevan korkin kun pääsen joskus siihen oikean tankin tekaisemaan (siihen voi kylläkin mennä aikaa).

:wavey:

Vastaa Viestiin