GSX1400 turbo

Valvojat: ESKIL, btseppo

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja spetke » To Huhti 26, 2012 8:53 pm

Eki-s kirjoitti:Ulkonen hukkaportti tuon kiinteän tilalle niin pysyy paineet kurissa ja tulee varmaan joku lisähevonenki :) näin kävi ainakin kaverin busassa jossa meinas paineet karkailla kans tuonne kilon hujakoille pitemmässä vedossa. ulkonen hukkaportti paikalleen, ahdot 0,7bar anto 260hevosta 200nm renkaalle, verraten siihen että sama teho tuli aikasemmin kilon huiteilla olevilla painella. Siitä oli kans tuo kiinteä hukkaportti pirrattu niin isoksi kun mahollista...
Hyvinpä nuo ahdot nyt on pysyny kurissa ku vähän vinkua annoin...Katotaan sitten sitä porttihommaa jos jossain vaiheessa ahdinta innostuu vaihtamaan..

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja spetke » Ti Touko 01, 2012 8:59 pm

Nyt ois suzukiin käyty laitattamassa muutokset otteeseen!

Säätöpuuhia pikkusen tehty tienpäällä, pikkusen meiinaa haastavaa olla seoksien ja ahtojen seuraaminen tien päälä kun kiihyttää täyskaasulla :freak:

Huomenna siirrytään suunnitelmaan B ja köytetään gopron kamera pyörään ja kokeillaan sen avulla punoa loput kohdalleen..

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja spetke » Ke Touko 02, 2012 9:57 pm

Päivä meni ajellessa ympäriinsä ja säätöjä hioessa, alkaa löytymään pikkuhiljaa mutta meinaa taas paineet karata kun kestää kone kunnolla kierrättää prkl.. kunhan millon joutaa niin ottaa ahdin irti ja vinguttaa portin reikä ihan äärilleen ja samalla muuttaa kellon kiinnitystä porttiin että sais isomman liikkeen sille läpälle.. Iso apu oli tuosta kamerasta kyllä.. Köyhänmiehen tiedonkeruu :D

Videon pätkääkin ois mutta ovat niin perhanan isoja ja eipä niistä paljon nää ku mittarit ja äänetkin on vähän mitä sattuu..

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja spetke » Ti Kesä 19, 2012 12:37 am

Tännekkin jotain!

Pakopesää pinnoitettu ja muokattu, kompurapesästä hävis volvon leimat, sai putkea ja väriä pintaan.. Pakopaineitakin mittailtu.
Ahtopaineet kurissa vihdoin ja säädetty kokoajan tienpäällä..
Uskomatonta miten penkissä kerran säädetty voi olla tienpäällä ihan perseellään.

Kolmentonnin pintaan mittarissa ahtimella ja hyvin sutii, keulii ja rääkyy.
Kokeiltu 0,6 ahdoilla mutta ei enää niiiiin säväyttäny.

Blogissa jotain pientä juttua taas!

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Kesä 19, 2012 6:32 am

Jaa että voi olla penkissä eri kuin tienpäällä? Joku on motkottanut mulle että on tullut vitusti kilometrejä vaikka vaan penkis piti ajaa. En ikinä koskaan kuunaan milloinkaan enkä edes silloinkaan anna pyörää takaisin kunnes se on tiellä hyvä. Olen aika reilu kun ajelen vaan menemään ja i'm a little bit hellbilly :drin: Emmä tierä, ehkä munkin pitäis vaan opetella ottamaan rahat pois urpoilta & pentti köyri & aivo löhmus meno päälle.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Kesä 19, 2012 6:37 am

Ai niin, yritän painaan kaaliini myös kultaista mekaanikkojen sääntöä = asiakas vittuun. Aina se ei onnistu. Legenda kertoo että joku Porilainen mekatsu oli vähän ovela, asiakas oli tosi avulias niin mekatsu löi ketjut käteen että mee ja liuota näita pari tuntia merivedessä niin niistä tuloo tosi hyvät. Liuotus meni hyvin ja mekatsunkin hommat meni hyvin, ketjutkin oli varmaan mitä mainioimmat.. Jawaa tai jotain vastaavaa vissiin huollettiin.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Su Heinä 29, 2012 1:15 pm

spetke kirjoitti:Nyt ois suzukiin käyty laitattamassa muutokset otteeseen!
Miten tämä nykyään onnistuu?Eikös ne vaadi kaiken maailman päästömittaksia laboratoriossa ym.?

Ois tarkoitus ahtaa tuollanen Yammun xjr ja ois kiva jos senkin sais lailliseksi!

On kyllä komea Suska ja työn jälkiki hienoa!

TeemiJ

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja spetke » Su Heinä 29, 2012 4:18 pm

Euro1 luokan vehje niin eihän se oo ku hakee leimat lappuun...

Teholappu jossa tarpeeks vähän tehoa, konttorilla mitataan sitten melut ja päästöt ja katellaan vähän..

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Su Heinä 29, 2012 5:29 pm

spetke kirjoitti:Euro1 luokan vehje niin eihän se oo ku hakee leimat lappuun...

Teholappu jossa tarpeeks vähän tehoa, konttorilla mitataan sitten melut ja päästöt ja katellaan vähän..
Missä vuosimallissa se raja menee?Eiks ainaki ennen ollut että piti olla alle -92,kai toi suska nyt uudempi on?

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja spetke » Su Heinä 29, 2012 9:25 pm

Tuolta lukemaan, toiseksi viimeisen sivun lopussa vähän tietoa päästöluokista ja paljon asiaa muutenkin..

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... isesta.pdf

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Re: GSX1400 turbo

Viesti Kirjoittaja spetke » To Huhti 04, 2013 5:19 pm

Suzukin kone käytetty auki talven aikana, parit vaihteensiirtäjät ja muut perusinkeet uusittu ja pata takasin nippuun, jos vaikka viikon sisällä kerkeis taas käyntiin jyräyttämään..........Aquamistin vesi/metanoli ruiskupaketti oottaa hyllyssä inspiraatiota joka jostain kumman syystä on ollu koko talven melko katoavaista tässä taloudessa.

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Re: GSX1400 turbo

Viesti Kirjoittaja spetke » Su Touko 25, 2014 10:59 pm

Jotain tällekkin tehty, tänäkin talvena.. Haarukkaa jatkoin maltillisesti, aquamisti paikalleen ja muuta pientä ja kivaa..
Nyt sitten rupes kannentiivisteen välistä vuotamaan kun paineet nousee yli puolen, motivaatio lähellä nollaa mutta kait se on jostain sitä tähänkin ammennettava ja ruvettava vaan purkamaan..

Kuva
Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin