Teen nyt omast fillarist nyt jonku sortin tarinaa tähä, alotetaa perus lässytyksel ja sit aiheesee.
Elikkä viime kesänä tuli vasta hommattua ensimmäinen pyörä ja se on tämä R6:nen

Kuva siis loppu kesästä jolloin olin jo pyörän omistanu jonku aikaa ja vähä hifistelly sitä.
Loppu kesän ajokelit oli suht huonot vettä vissii joka toinen päivä, yms alko motivaatio vähä heikkenee pyörän suhtee ja olin jo vähällä laittaa myyntii koko vehkeen ja siirtyy takas autojen ihmeellisee maailmaa.
No mut toisin kävi, sain kovan innon alkaa rakentamaa täst jotain omaa mielee ja niinpä se läks liikkeelle.
Purku töillä luonnollisesti nää alkaa.

Ensiks tommonen perus jamahan huolto eli ohjauslaakerin vaihto, siinä samas joka nurkkaa uudet jarrupalat.


Sitte tuli udeltuu pyöriä ennenki rakentaneelta vähä neuvoo joka jutusta elikkä kiitos Frst:lle neuvoista!
Seuraavaks alettii sitte miettimää mitä ostetaa ja mistä, elikkä ebay auki ja etsimää. Laitoin osia jonkuverran heti alkuusa tilauksee, aluks tarkotuksena oli laittaa fatbar tanko pyörää mut sit tuli ulkonäkö kysymykset vastaa ja oikee sopivaa tankoo ei tahtonu löytyä joten hylkäsin idean ja päätin laittaa cliparit.
Pyörä oli saatettu tähä vaiheesee

sitte alkoki osia tulemaa kotia ensimmäisinä vilkut, tangonkiinnikkeet, perä, yms hilppeitä
Ja siis kyseiset fatbar tangon kiinnikkeet myynnissä.

Usa:sta tuli, lipatusta -07 R1:stä perä mulle vertaus kuva edellisee perää.

Sitte alkoki toi peräkehikon rakentaminen, suunnittelu ja toteutus.

Kehikkoa saatu hitsattua sen verran että kykenee jo päällä vähä istumaa ja fiilistelemää

Mittariks tuli hommattua toi Koson perus Bp 01nen:kös se malli nyt oli.

Takavaloki piti keksiä perää joten tuli tilattua -06 R6 mallin takavalo vilkkujen kera, mut toi mokoma on niin iso ettei toi kyllä mun perää tule joten kiinnostuneet, tämäkin on myynnissä!

Perän täytyy olla litteä ja siihe en löytäny mitää sopivaa aluskatetta ni päätin ite alkaa vääntämää tota aluskatetta ja tässä todistus aineistoa.


Täs kuvas tuo alaosa suunnittelu/muutos töissä.

Sitte aloin miettimää missä sitä tulis istuttua ens kesänä, aloin metsästämää sopu hintasta -07-08 R1:sen penkkiä mistä sitte muokkaisin sopivan mut ei löytyny, joten seki oli tehtävä ite.
Penkin "rungosta" joku kuva.

Penkki tällä hetkellä verhoilijalla lahdessa.
Seuraavaks täytyki alkaa miettimää mistä löytäisin sopivan puslan toho peräkehikkoo mikä pitäis ton tankin värinät yms loitolla. tuli koluttua monia paikkoja läpi tuloksetta, motonet, motobike, yms,yms
No senkin joutu sitte ite askartelemaa elikkä Pusla kumeina toimii autoniskarin yläpään puslamateriaali, kiinnitettynä tommosee perus rautaputkee ja siinä puslien läpi laitoin viel 8mm alumiini tangon pätkän jonka läpi kiinnitys pultti kulkee.
Erittäin huono kuva "selventää" tätä mun huonoo kertomusta.

Muutama yleis katsaus.


Tuli mielee että varmasti monta kertaa ens kesänä ollaa nenällää ku tän kans lähtää temppuilemaa, joten täytys kaatumakehikkoo alkaa metsästämää. Etin ja etin muutamii löytyki mut melkosen arvokkaat putkenpätkät tuntuu olevan, no lähi rautapuljust putkee ja kotia tekemää omia.

Ensin tein tälläset versiot ja totesin et noi on helvetin rumat eikä noist ole minnee joten purkasin nää.

Ja alotin alusta, elikkä tähä mallii ne on nyt.

Nyky hetkessä jo maali päällä.
Nyt kovassa mietinnässä ollu että mopon runko graffiti harmaa ja kone mustaks mut en oo viel raattinu maalata jonku sortin sääli alkanu vaivaamaa tota nykystä maalia kohtaa
Jatkan tarinaa nyt joku päivä ku jaksan täs nyt alustavaa, en ole mikää satusetä ni toivottavasti ees joku jaksaa lukee tän