hjuvaa iltaa arvon pampperssit.
nyt on ajauduttu siihen pisteeseen että mopo on paskana, niin on taas aika päivitellä ulkonäköä!
mukavasti tällä paukuteltiin se 5-10000 tuhatta. ja sitten poltti kannentiivisteen. onneksi älysin ajella bussipysäkille kun vedot hävisi ja koneesta tuntui hehkuvan lämpöä aikalailla. pahemmilta vahingoilta vältyttiin. muutama pikku naarmu sylinerissä ( saattaa olla entisiä), ja männän renkaat vähän jumissa. liikkuu kuitenkin, mutta nihkeästi.
ja sähköviat on vainonnut koko ajan. jokin siellä johtosarjassa kusee ja pahasti. varmaankin magneetolta tulevissa johdoissa jotakin hämminkiä, kun rupesi aina pyörimään paremmin kun niitä liikutteli.
ja takarattaitahan tämä vehje söi aika hyvästi,. kolmas jo menossa kymppitonnin sisään

viimeisimmällä päästiin se parituhatta. ja sitten näytti tältä--->

ketjutkin vaihtui välissä ja silti rattaat maistui..
tuo koko mopon ulkonäkö kusee myös hiukan silmään, joten ajattelin tehdä kokonaan uuden perän, maskin ja etulokarin.
perää aloittelin jo viimeviikonlopulla. tällä kertaa pientä vaihtelua. aina näkee kaikissa pyörissä putkihäkkejä, niin nyt vuorostaan ajattelin tehdä sen 4mm pellistä, niin ei jää myöskään läpinäkyvää tilaa.
häkille sorvasin 20mm pitkät holkit M10 kierteillä ja ne hitsasin levyihin kiinni. näistä holkeita häkkin sitten pultataan runkoon kiinni.
tällä kertaa perä tulee hiukan korkeammalle edelliseen verrattuna.

jottaeeen tuon näkööstä häkistä tulossa.
eilen illalla ja tänään olin ahkerana ja sain perän tälle mallille.
myös etulokaria heftailtu kasaan.
seuraavaksi luvassa uuutta maskia, perän ja etulokarin hitsausta ja hiomista.