180cc nassen rojektointia!

Valvojat: ESKIL, btseppo

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Pe Elo 16, 2013 8:50 pm

Ruutonen kirjoitti:Hienoa kattoa nuoren miehan aikaansaannosta joka oikeasti osaa tehdä muutakin kuin asentaa valmiita kuitukäikäleitä :deal: mut mut itseä häirii toi perä...pudota muutama sentti samaan linjaan "rungon" kanssa toimis silmään PALJON paremmin, eikä sun pallit ois niin tiukalla :upto:
kiitoksia! :)

semmonen olis tässä ollu suunnitelmissa, mutta menkööt nyt tämä loppu ajokausi tuommosenaan. olen laiska enkä kehtaa enää ruveta muuttamaan. :D katellaan sitten talvella uudestaan.

Jazka87 kirjoitti:Hyvää jälkeä ja mielenkiintosta luettavaa :wavey:

Kuva

Kait tohon tankin ja rungon väliin tulee joku peitelevy tai vastaava?!? :freak2:
tankin ja rungon väliin tulee ne näsärin vakio "ilmanohjurit" , että ei kuitenkaan noin avonaiseks jää.

:cheers:

Avatar
Jazka87
Viestit: 217
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Osina.

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja Jazka87 » Pe Elo 23, 2013 1:58 pm

Onkos rojekti edenny yhtään? :wavey:

Avatar
out0
Viestit: 671
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja out0 » Pe Elo 23, 2013 3:31 pm

Ohi aiheen, mutta... Eilen tuli lueskeltua tuo uus Bike-lehti, niin mitäs siel kirjoteltiin että sulla ois jo kortti yms? Oon ainakin käsittäny toisin asioita mitä oot täällä kertonu :-?
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)

Avatar
Jazka87
Viestit: 217
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Osina.

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja Jazka87 » Pe Elo 23, 2013 4:03 pm

haapapuru kirjoitti::deal:

eilen sitten viimein saatiin savut pihalle tästä "pikku rankaisijasta"! hyvin rutkutti ja tuuppas siinä samalla nesteetkin pihalle. :freak: mutta nyt on kaikki vuodot korjattu!!!! ja muutama koelenkki heitetty, hyvin tuntuu pelittävän. nätisti lähtee käyntiin.
on ihan kivat imu äänet tuolla powerfiltterillä. :deal:

ensviikolla sitten jo mahdollisesti ne harkkaluvatkin eksyy meikäläisen taskuun. :flipa:
out0 kirjoitti:Ohi aiheen, mutta... Eilen tuli lueskeltua tuo uus Bike-lehti, niin mitäs siel kirjoteltiin että sulla ois jo kortti yms? Oon ainakin käsittäny toisin asioita mitä oot täällä kertonu :-?
:freak2: ? ei oo tietoa.... ehkä ite builderi osaa kertoa parhaiten.

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Pe Elo 23, 2013 4:43 pm

noh, rojekti on edennyt sen verran, että pyörässä on nyt kilvet. :deal:

änkälle väännetty kiinnikkeet ja roiskeläppä tehty. piti se roiskeläppä tehdä tonne perän alle, että ei ihan kaikki paska lennä ilmanputsarille.

vielä pitäs se lokasuoja väännellä valmiiksi ja vetoakselin stefa vaihtaa. jospa se stefa sarja tulis ensviikolla.. niin sitten alkas olemaan valmista.
out0 kirjoitti:Ohi aiheen, mutta... Eilen tuli lueskeltua tuo uus Bike-lehti, niin mitäs siel kirjoteltiin että sulla ois jo kortti yms? Oon ainakin käsittäny toisin asioita mitä oot täällä kertonu :-?
tuo ei pidä paikkaansa, ei ole korttia vielä.. toimittajalle taisin joskus sanoa, että tämän kuun puolivälissä saaan harkkaluvat.. luultavasti hän oletti, että luvat olen jo saanut. mutta toisaalta tilaa oli rajoitetusti sille jutulle, niin hän on saattanut "oikasta" asioita.
ja lukihan siellä, että olen jo oppisopimuskoulutuksessa, mutta kun en vielä ole. :D maanantaina vasta sopimuksia kirjoittamaan..

ja niin oli sitten tällä viikolla tarkoitus saada ne harkkaluvat, mutta en saanut. kusin teoriakokeen kahdesti. :D tänään se sitten meni läpi. ensviikolla sitten käsittelykoe keskiviikkona. sen luulis menevän ekalla, kun on harjoittelutunti ennen sitä varsinaista koetta. ja sitten torsataina hakemaan harkkalupia.

:wavey:

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Ke Elo 28, 2013 8:22 pm

noniin, nyt alkas jo pikkuhiljaa näyttämään valmiilta, tai no ajovalmishan tuo nyt on. vielä se etulokari väännellä valmiiksi ja sitten tehdä tankin ja rungon väliin jonkinlaiset pellinpalaset, että ei ihan kaikki sähköjohdot sieltä pilkistä...
kuvia laittelen tässä lähipäivinä.

kuitenkin noin parinviikon seisomisen jälkeen sytytysboksi oli sanonut sopimuksen irti, tai sillon tällön antoi kipinän..tilalle vaihdoin kawasakin boksin ja nyt taas tomii.

katteiden ja tankin maalaukset menee lähiaikoina uusiksi, koska en ole nykyisiin tyytyväinen. vitusti roskia maalipinnassa ja muutenkin sieltä täältä aika "epätasainen" pinta..

tänään meni käsittelykoe heittämällä lävitse. :deal:olin kuulema tämän kesän parhain käsittelijä. huomenna polisiasemalle luvat hakemaan ja sitten ajelemaan. ja tietysti luvat poltetaan heti. :D

ensviikolla se kurjuus sitten alkaa, työt/koulu nimittäin. sittenpä ei paljoa enää rakennellakkaan pyöriä, kun on tänne tallille matkaa se 110km. viikonloppuisin sitten. ja tietysti perjantaisin käyn koulussa koneistamassa palikoita pyöriin. :upto: ei töissä näin alkuun kehtaa, vaikka yli 20 cnc konetta löytyykin.

:wavey:

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » To Elo 29, 2013 10:06 pm

tänään tein tankin ja rungon väliin pienet peitepalaset. nyt näyttää paljon paremalle. kuvia en taaskaan jaksanut ottaa..

kävin myös pollariasemalla, ja vitut sieltä mitään lupia saanut mukaan, niinkuin autokoululta väittivät..
sanoivat asemalla, että ehkä ensviikolla voi luvat tulla. suututtaa kyllä tämä, kun ei millonkaan pääse ajamaan. :crying:

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Pe Syys 06, 2013 9:09 pm

no nyt on viimeinkin ne harjoitusluvat:firing: on tullut jo ajettua jokunen kilometri hondalla ja hyvin kulkee, semmosia miinuksia löytyy, että täristää ihan vitusti kovassa vauhissa eikä nopeusmittari näytä oikeita lukemia. :D mahtaakohan johtua tuo tärinä siitä, että takarenkaasta puuttuu tasapainot?

sigman tapainen on tuo nopeusmittari ja mielestäni oikein olen sen kalibroinut. pitää huomenna katella uudestaan.

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Su Syys 29, 2013 8:12 pm

nyt on hontalla pärryytetty 1200km ja lisää edessä, mutta nyt alkaa sähköt pettämään.

vaikka virrat laittaa pois päältä niin jää kaikki valot yms paskat palamaan. virtalukko on kunnossa, sen testasin akkulaturilla. ja vaikka virtalukon irrottaa, niin kaikki pelaa silti. jossakin yhdistää virrat, mutta missä? lauantaina koitin asiaa tutkia, mutta en löytänyt kohtaa missä yhdistäisi, sen sijaan hävitin kipinän usemapaan otteeseen ja nytkin välillä ajossa pätkii ihan saatanasti. johtosarjassa on ilmeisesti jotakin kosketushäiriöitä, kun liikuttaa vähäsen niin kipinä häviää. :nono:


tarkoituksena olis koko talvi päristellä. jos joltakin löytyy nurkista 17 ja 18 tuumasia talvi gumeja nii voipi tarjota.
saa nähä minkälaista tuommosella kyykkypyörällä on loskan seassa ajella :D

Avatar
tanskude
Viestit: 605
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja tanskude » Su Syys 29, 2013 11:18 pm

Kolme talvea kyykkypiikeillä ajaneena voin sanoa että hauskaa puuhaa! Kannattaa hommata kunnon kahvalämppärit ja käsisuojat ettei näpit jäädy, itellä ollut bilteman kahvalämppäreitä ja niissä ei piuhat kestä kaasukahvan puolella, kovettuu kylmässä ja napsuu ajan myötä poikki.. Ja keulan stoppareita kannattaa muokkailla että saa lisää kulmaa sladeihin :upto:

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » La Kesä 28, 2014 8:53 pm

hjuvaa iltaa arvon pampperssit. :wavey:



nyt on ajauduttu siihen pisteeseen että mopo on paskana, niin on taas aika päivitellä ulkonäköä!

mukavasti tällä paukuteltiin se 5-10000 tuhatta. ja sitten poltti kannentiivisteen. onneksi älysin ajella bussipysäkille kun vedot hävisi ja koneesta tuntui hehkuvan lämpöä aikalailla. pahemmilta vahingoilta vältyttiin. muutama pikku naarmu sylinerissä ( saattaa olla entisiä), ja männän renkaat vähän jumissa. liikkuu kuitenkin, mutta nihkeästi.

ja sähköviat on vainonnut koko ajan. jokin siellä johtosarjassa kusee ja pahasti. varmaankin magneetolta tulevissa johdoissa jotakin hämminkiä, kun rupesi aina pyörimään paremmin kun niitä liikutteli.

ja takarattaitahan tämä vehje söi aika hyvästi,. kolmas jo menossa kymppitonnin sisään :freak: viimeisimmällä päästiin se parituhatta. ja sitten näytti tältä---> Kuva ketjutkin vaihtui välissä ja silti rattaat maistui..

tuo koko mopon ulkonäkö kusee myös hiukan silmään, joten ajattelin tehdä kokonaan uuden perän, maskin ja etulokarin.
perää aloittelin jo viimeviikonlopulla. tällä kertaa pientä vaihtelua. aina näkee kaikissa pyörissä putkihäkkejä, niin nyt vuorostaan ajattelin tehdä sen 4mm pellistä, niin ei jää myöskään läpinäkyvää tilaa.

häkille sorvasin 20mm pitkät holkit M10 kierteillä ja ne hitsasin levyihin kiinni. näistä holkeita häkkin sitten pultataan runkoon kiinni.
tällä kertaa perä tulee hiukan korkeammalle edelliseen verrattuna.

Kuva
jottaeeen tuon näkööstä häkistä tulossa.


eilen illalla ja tänään olin ahkerana ja sain perän tälle mallille.
Kuva

Kuva

myös etulokaria heftailtu kasaan.
Kuva
Kuva

seuraavaksi luvassa uuutta maskia, perän ja etulokarin hitsausta ja hiomista. :firing:

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Su Kesä 29, 2014 11:48 pm

eilen illalla aloittelin perän hitsausta ja hiomista. ihmeellisen hyvä tuli perästä, ei tarvitse kuin pariin kohtaan laittaa kittiä :upto:
myös penkki löysi paikkansa. tein sen kerralla ihan kunnon tavarasta, eli 4mm levystä niin ei vääntyile. pehmustusta en jaksanut tehdä koska se olisi näyttänyt tyhmälle, kun muutenkin pieni perä.
vetäsin vaan nahkat levyn päälle ja lopputulos miellyttää ainakin omaa silmää.

perän kiinnitys hoituu kolmella pultilla jotka on hitsattu penkkiin kiinni. suht jämäkkä ja yksinkertainen kiinitys.

siinä perä vielä ennen hitsausta.
Kuva

penkki.
Kuva

perä hitsattu ja hiottu.
Kuva
Kuva

takahäkki heftissä.
Kuva

ja sitten koko paketti.
Kuva

huh miten muutaman osan parissa menee aikaa näin paljon. :freak2:

huomenna häkki valmiiksi, perän viimeistely ja sitten maalia suihkimaan pintaan. maalauksista ei kyllä oikein mitään hajua vielä, mutta kaitpa tässä jonkinlainen idea kehittyy ajan kanssa.

Avatar
tanskude
Viestit: 605
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ma Kesä 30, 2014 12:34 am

En nyt jaksa koko roskaa lukea läpi ja ettiä että onko mainittu aiemmin että millaset välitykset sulla tässä on?

haapapuru
Viestit: 197
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 12:03 am

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja haapapuru » Ma Kesä 30, 2014 12:52 am

tanskude kirjoitti:En nyt jaksa koko roskaa lukea läpi ja ettiä että onko mainittu aiemmin että millaset välitykset sulla tässä on?
tais olla 14/38. saatan olla väärässä. katon huomenna. mutta mitenkäs niin?

Avatar
tanskude
Viestit: 605
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: 180cc nassen rojektointia!

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ma Kesä 30, 2014 1:26 am

Tuli vanha nyrkkisääntö mieleen että takarattaan hammasluku jaettuna eturattaan hammasluvulla ei sais olla tasaluku tai ketjut ja rattaat kuluu jotenkin epätasaisesti tms, jotenkin noin muistaakseni meni. Että jos se olis selittänyt tuon takarattaiden nopean kulumisen.

E: TÄSSÄ tarkemmat selitykset aiheesta. Veikkaan että asia kyllä oli tiedossa.

Vastaa Viestiin