1100 iiöö

Valvojat: ESKIL, btseppo

Ilkkahe
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 18, 2013 12:13 am

1100 iiöö

Viesti Kirjoittaja Ilkkahe » Pe Loka 18, 2013 1:18 am

Moi

Piti nyt vasta sepostella tarinaa alkukesästä ostetusta projekti moposta (myyjä tunnustautuu julkisesti tänne jos kokee sen tarpeelliseksi ja kehtaa tunnustautua :upto: )

Eli "lievästi" kaaduttu rakennettu -90 1100 GSX-R suska, Rakennettu jo ennen kaatumista faitteriksi, eli:
-Fatbar
-R6 jammun takahäkki hitsattu runkoon kiinni
-under kate
-Mittaristot riisuttu veke :reyes:
-Yoshimuran pönttö (pakosarja rosteria, vakioko vaiko joku hipo-osa?)
-Kiillotetut vanteen kehät ja kohtuu siisti metallinhohtomusta maalaus
-Joku pieni etuvalo ilman maskeja

Ja rakentajan jälkeisestä ja minua edeltävästä omistajasta johtuva yleinen rähjäsyys ja kymmenet nippusiteet :freak: (tiiän et sääli on sairautta, mut tossa oli jo aika paljon puhasta tyhmyyttä :reyes: )

Kuva

Kuva
Ulkonäkö omaan silmään ihan jees, eli sen puolesta mennään tolla.

Kuva
Ja hintahan oli kohtuu halpa, johtuen tästä. Miten lie todellisuudessä päätyny asfaltiin, omistajalta tuli sekava selitys eturenkaan luistelusta... en kyllä epäile sitäkään kun pintaa ei etu eikä takarenkaissa ollut oikeen nimeksikään...

Kuva
Tässä oli ilkein vaurio kaatumisesta (muuten selvittiin sarvilla, jarrukahvalla ja naarmuilla...) Metästelin aluksi toisia lohkoja, mutta sitten iski taas kokeilun halu ja hitsasin tuon kuntoon. (kesän ajot todistanee että täytehitsaus onnistui riittävän hyvin)

Kuva
Sähköt oli joku pieni nakkisormi tunkenut vaan isoon myttyyn tankin alle, tarkoitus oli tehä kaikki uusiksi, mutta kasailu vaiheessa kun mopo jo kävi arvatenkin alkoi olla poltteet kovat ajolle ja näistä sähköistä tehtiin vielä kohtuu fiksut lyhentämällä ja karsimalla "turhuuksia" pois. Kaikki muut alkuperäis varusteet pelaa paitsi seisontatuen tappokytkin.

Kuva
Vilkkaasti purettiin mottona "puol viikkoo puretaan, puol viikkoo korjataan ja viikko kasataan" ja muutaman päivän ylityksellä tuosta selvisinkin, ihan nopeeta ottaen huomioon sen että tällänen 2-vuotias talliapuri ei oikeen päivisin anna rassata joten mopoa tehtiin klo 21-02 illat ja aamulla heräiltiin pikkukäsien läpsyihin jo ennen ysiä...

Kuva
Tuossa irtokoneesta puhisteltu tuo paska kohta. Täyte pala hitsattiin tuohon reikään, ja tuo ö-paineen anturin reikä hitsattiin niinkin hipo konstein kuin rynkyn hylsy reikään (hitsi ei tartu messinkiin) räkää päälle, hylsy pois, kierteet, anturi putkimiehen teipillä paikoilleen, toimii edelleenkin :firing:

Kuva
Tuohon pisteeseen purettiin mopo tässä vaiheessa, sitten hinkuti hinkuti...

Kuva
...hinkuti hinkuti... Kaks humalaista miestä, reilu koppa kaljaa, toppa tupakkia, 12tuntia kesti rungon saattaminen maalipinnasta kiiltävään alumiini pintaan...

Kuva
Ja tarvikkeina oli 7e halpakaupan "kiillotus setti" ja porakone :tardmaker:

Kuva
Ja muuten mopo sai mastonin 121 maalipinnan pikasesti maalattuna :cigar:
Suunnitteilla oli talvelle maalailla mopo matta oranssiksi, mutta tuo mattamusta yhistettynä kiiltävään runkoon on vaan omaan makuun tarpeeks porno yhistelmä...

Kuva
Ja pikkuhiljaa puhtaita osia niputtamaan, koneen päälle myös 121 mastonia...

Kuva
pakosarjaa kans jakso jotenkuten hinkata

Kuva
Kuten myös tuota mökäpönttöä joka oli melko rytyssä kaatumisen jälkiiltä

Kuva
Takakate ommeltiin rautalangalla, tarkotuksena tuokin oli tilailla uutena kiinan suunnilta (alle 100e) vaan mitä pitempään noita "tikkejä" on tuijotellu niin sitä enempi ne on tuohon rytöläjään alkanu kuulua..

Kuva
Tässä kuvassa tais olla aikalailla käyntikuntonen, vaan jumppaa oli että saatiin vehe tulille.

Kuva
Tämmönen näky oli tallissa reilu puolen kymmentä kertaa. Mopossa on orggis ilmanputsari koppa ja kaikki suuttimet yms on alkuperäisiä, ja silti noita hierottiin jokunen kerta ennen ku moposta tuli ajettava. Bensapinnat sääjettiin ohjearvoon ja neuloja kokeiltiin eri pykälään, mutku ei vaan vejä 3-6tonnin välissä yhtään. lopulta kokeiltiin reijitellä ilmanputsarin kantta vaan se vei vaan pahempaan suuntaan, joten ilmanputsaria tukkoon: Sehän vetää :gunsfiring: tosin kierroksilla täys kaasulla mustaa pukkaa enemmän ku tiisseli :D Myöhemmin tukin toisen niistä luistin ilmareijistä jolloin pysty nykimään tukokset putsarista pois ja aukomaan ne 2kpl 10mm poralla tehtyä reikääkin ja veti rykimättä ja nykimättä 3tonnista ylöspäin, tosin edelleenkin rikkaalla koska kuumalla kelillä toimii huonommin ja kylmällä selkeesti paremmin.

Kuva
Sittempä hain kilvet takas konttorilta ja nakkelin valot ja vilkut kiinni ja testailua noilla slikseillä kumeilla, ja rytö toimii lähes niinkuin tommosen tsiljoonan veivatun ikälopun nyt luulisi toimivankin...

Kuva
Uutta nakkia siis alle ja foorumin myyntipalstan puolelta löysin ehjiä koppia koneeseen (kaikki kopat oli sieltä täältä hajalla) noh tuli huomattua että 750 iiöön koppa ei tähän 1100 mene samanlaisesta ulkonäöstä huolimatta vaan raapii kytkimeen, sai maistaa hitsauskonetta sitten se rikkinäinen koppa (ainoastaan kulunu alakulma puhki, ei irronneita paloja)

Kuva
Tuommonen kaaduttu raato tuli kans hankittua ku saman kylän poikanen muutaman viikon ajeluitten jälkeen suti tän nurin. Siis 750 srad -96

Kuva
pikkuveljestä maskia isompaan, toki mastonin 121 värjättynä ja xenonilla pilattuna

Kuva
Ja siinä oulujoen rannalta viimesiä kuvia. kahessa kuukaudessa tuli n. 2000km, mopo pelas kohtuu hyvin, mitänyt öljyä lisäilin koneeseen vajaa 3litraa tossa ajassa :eek: ja bensaakin palaa se 9litraa satkulle, vaan on se kaasukin aika raskas. Suorituskyky jää omasta mielestä vähän vajaaksi, huiput siihen 220 korville ja kiihtyvyyskin vähän mietityttää...

Kuva
Tommonen ylläri oli viime viikolla illan kaahailujen jälkeen, jossain muhoksen ja oulun välillä saattaa majailla vaimentimen puolikas :roll:

Kuva
Tommosta tonne mallailin että jos ois vielä tälle syksyä ajellu, vaan lumet tuppas perhana maahan...


Semmosta tarinan tynkää. Tuli tykästyttyä tuohon pyörään, simppeli ja varma vekotin, ja jonkinlaista raakuutta tuossa on :saiyan: tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu pakosarjan "kuristamista" ja zähköllä pensan annostelua :wink: mut tätä ennen pitäs tehä sata muutakin homma, rakentaa talo loppuun, kasvattaa penskoista kansalaisia, korjata tai purkaa tuo srad, ajella kelekoilla ja onhan noita, tehdään gixeriä kun ehditään.

Pahoittelut kuvien laadusta, aitoa kännykamera pikseli mössöä.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: 1100 iiöö

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Loka 18, 2013 10:27 am

Sehän tuli kohtuu vaivalla läjään. Itelläki vähän kuumotteli ostaa tämä kun hinta ois suht kohillaan ollu "pikku" vioista huolimatta. No, hyvä kun tuli samalle suuntaa kumminki. :D
Ruisku ja ahdistushommatkaan ei koskaan pahalta kuulosta..
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Ilkkahe
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 18, 2013 12:13 am

Re: 1100 iiöö

Viesti Kirjoittaja Ilkkahe » Pe Loka 18, 2013 11:14 am

Itekin ostin tän puolen tunnin miettimisen jälkeen, kun vein edellisen projektin (honda cb 350 -74) lempäälään ja huomasin että 30km päässä ois "hyvä" projekti, joten eihän sitä raskinut 600km ajella tyhjällä kärryllä. Tarkotus oli syynätä mopo läpi ja jos korjaaminen vaikuttaa toivottamalta ni muttereiksi ja myyntiin, noh onneksi oli vielä korjattavissa, rahaa tuohon meni n. 160e plus renkaat joku 250e. Vielä tosin sais uusia etu jarrulaikat ja konehan tuosta pitäis tehä. Vaan ei ole kyllä ikään saanu tähän rahaan näin paljon hupia ku tän pyörän kanssa.

Nii joo ja aiemmin pyöriä ollu tuo edeltämainittu honda ja kawasaki 500gpz, joten vielä melko alkajaisissa näitten 2pyörästen kanssa. 4pyöräsiä on tullu harrastettua enemmänkin, ja sieltä on nuo ruisku (megasquirt) ja turbot tuttuja, vaan pitkässä kuusessa tuon rakentaminen on rahan ja ajan puutteen vuoksi. Läppärunkoja lukuun ottamatta ois ruiskun värkit kasassa (mega 2.2 extrakoodilla löytyy, microsquirtti ois tieten fyysisiltä mitoiltaan soveltuvampi) ja turbokin löytyis, garretin t25 pikkuhyrrä. Lähinnä hankittavaksi jäis nuo läppärungot, muut tehdään ite (kävi mielessä giljotiini läppien tekokin kun harraste autoon ne on työn alla)

Sitten kysymystä iiöö suskiin liittyen:
Miten yhteen sopivia on koneen osat kun sekotetaan 750f/r , 1052iö (joka tähän on joskus vaihdettu) 1127, 1000f(?) bandit?

Lähinnä mietitytti kun tarjottiin tohon 750 vaihossa 750f suskaa ja jos nuo lohkot ois samanlaiset niin vois harkita sitä niin sais tuohon oikeesti ehjät lohkot ni loppus huoli noista hitsauksista... ja houkutteleehan se banditinkin tekniikka.

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1289
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: 1100 iiöö

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Pe Loka 18, 2013 8:01 pm

hyvältä vaikuttaa :firing:
paska vaa ku ne mun kopat ei sopinu :nono:

Ilkkahe
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 18, 2013 12:13 am

Re: 1100 iiöö

Viesti Kirjoittaja Ilkkahe » La Loka 19, 2013 9:25 pm

Kyllä tuo magneeto koppa oli ihan identinen, ja tuo paikoillaan oleva on se sinun myymä koppa

Vastaa Viestiin