No moromoro.
Uudet nokat sain ostettua käytettynä ebayn kautta etupyttyyn ja takapyttyyn suomen tl-guru koomakelta
Takapytyn vanhat nokat oli ok, eli eivät olleet silminnähden pyörähtäneet rattaat akselilla. Mutta Edessä imupuolen ratas oli pyörähtänyt noin 5-6 hamppia ja pakopuolelta 2-3 hammasta.
Koneen löin pyttyjen osalta kasaan ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa niiden saralta.
Kytkintä availin ja tarkoitus hitsata ne keskiosat kiinni toisiinsa jostai taisi olla joitain sivuja taaksepäin puhetta, myös metalliset välilevyt puhaltelin lasikuulalla.

Kytkimen hitsattavat palikat. Sorvailen vielä jigin, kun saan mitattua tarkkaan mihin korkeuteen keskiosa tulee ulko-osaa nähden. Tulee myös sitten kunnon jigillä suoraan ja keskelle varmasti.

Välilevyt ennen puhallusta.

Ja jälkeen.

Puhalsin myös koneenposket lasilla. Sitten maalasin mastonin ryppymaalilla. Maalasin ohjeiden mukaan, mutta vituiks meni. Tuntui että maali kuivui ilmassa ja laskeutui vain osan päälle eikä kiinnittynyt.

Putsasin osat ja koitin uudestaan. Lähempää, paksumpaa kerrosta ja lämmitin kappaleita ennen maalaamista ja hieman jälkeen. Tulos myös paska.
Putsasin taas osat ja maalasin mattamustaksi.

Rupesin laittamaan moottoria runkoon takaisin kiinni, ruho riippumaan kattoon ja hommiin.

Muutamien tuntien äheltämisen jälkeen taas näyttää joltain.