Aloitetaan siitä mihin viimeks jäin! Eli, tosiaan lohkon kyljestä haljennut palanen löytyi takarenkaan sisältä.. Reiän sai sentään vielä paikattua renkaasta tubeless paikalla, aika näyttää satuttiko läpi mennyt lohkon pala renkaan runkoa kuinka pahasti.

Konetta purkaessa heti öljypohjassa makas jonkun verran ylimäärästä rautaa.
Vauriot, lohko halki, siirtäjän toinen haarukka poikki ja kutosen ratas puoliks murusina.



Raaka lohkojen törkeen hinnan takia näin parhaana vaihtoehtona ostaa kokonaan uusi alakerta, kun tällänen sattu löytyynkin varsin sopuhintaan.
Uusi alakerta on nyt -06 30tkm ajetusta pyörästä. Ensitöikseen piti se maalata, pohjalle happo ja pinnalle perus 2k satiini musta niinkuin vanhassakin alakerrassa.

Nyt kun kone oli leviänä tuossa niin katoin venttiilitkin kaatamalla pensaa imukanaviin, ainoastaan ykkösen imuset pitivät täysin, niin ei jäänyt vaihtoehtoa. Ei tarvinnut pakosia edes kattoa kun tahnasin kaikki.

Meinas pöytäkin käydä jo vähän ahtaaksi

Nokkapukeista oli melkein jokaisesta venttiilikopan kierteestä kierteet enemmän ja vähemmän paskat. Vakioina nämä on M7. Porasin jokaisesta kierteen pois ja väänsin uudet M8, ja vanhoista venttiilikopanpulteista tein tähän sopivat.

Nyt on taas mopo kunnossa ja tuntuu toimivan niinkuin ennenkin. Seuraavaks pitää vielä vauhtipyörä vaihtaa uudemman malliseen ja ajaa sille uus kartta sisään jos vetäis sitte puhtaasti ilman röpäystä loppuun asti !
Loppuun vielä pätkä jonka löysin penkistä https://www.youtube.com/watch?v=nCRl5sUhqyI