Kaikkea pientä ja suurempaa tullu näprättyä tossa. Aluksi purettu aivan loppuun ja sitten etsimään mitä yllätyksiä koneen syövereistä löytyypi. Kuvien laatu on mitä on kun luuri hajosi ja jotain rojua tilalle..
Purettaessa jo tuli huomattua että ilmanputsarikotelo täynnä bensaa/öljyä ja yksi venttiiliohjuri oli jotenkin murtunut tuosta aivan päästä. Palenen oli onnekkaasti pompannut jotenkin ilmanputsarikoteloon eikä telonu kaikkea paskaksi..
Sitte vielä kaikki muu irti maalausta varten. Ei patentin patenttia löytynyt koko pyörästä.. ainut mikä vitutti oli että takahäkin yks pultti oli hitsannu oikein kunnolla kiinni, ensin meni kuuskolo kanta pyöreeksi, sitte hitsailin siihen pultinpätkän ja hitsattu pultti katkes ennenku sauma petti. Lopulta hitsasin jonkun jööti mutterin siihe ja joha lähti isolla räikällä ähkien auki.. Eikä sieltä edes jengat ollu menny.. mikälie siinä jumitti
Oliki sitte koko röttelö purettu ja koneen kimppuun. Noh sieltähän öljyjä valutellessa tuli jo ehkä ratkasu tuolle kolmella käymiselle, savuttamiselle yms yms kun varmaan 6litraa "öljyä" pihalle. Eli toisinsanoen bensaa, ei tarvi edes olla ns väljä sylinteri että tollasta pelkkää litkua päästää renkaat läpi. Ja varmaan tulppa pimeänä sen takia. Kolmos pyttyhän sielä on ilmeisesti vuotanut, ainaki venttiilit oli "märät" ja muissa pytyissä eivät.
Sitteeen bensaa palotioihin ja karkea vuototesti. 3&4 ei vuotanu ollenkaan ja 1&2 vähän. Läppäilin jonkinaikaa venoja, uusiks kasaan ja ei enää tullu bensat pihalle..
Samalla tietysti tyli puhisteltua vähän noita, osaakos joku kertoa mitä tuo hieman vaaleanruskeahko on pakovenoissa? Raaputtamalla vähän lähtee irti muttei muuten millään..
Eipä siinä, välykset oli kaikki kohillaan. Männät näytti hyviltä ja suizukin manuaalin antamien toleranssien sisällä. Rutistuksia en pääse vielä testaamaa kun mätänetin mittarissa ei sopivaa palikkaa ollu mopon tulpan jengoille.. Eikä sorviakaan ole käytettävissä niin pääse vääntämään adapteria.
Iskin koneen sitte kasaan vaan testikäynnistystä varten, jos toimii niin lähtee uudestaan suoraan purkuun

Tiivisteet vaihtoon, laakerointi ja sellasta. Jos ei niin tuolta kuusaan kolkista kaikille varmasti tutuilta kavereilta löytyy konekin.. muttamutta kaiken järjen mukaan sen pitäisi toimia.
Tuohon aikalailla ollaan jääty kaikinpuolin. Saa nähdä onko kytkin ottanu nokkiinsa mitenkään tuosta bensalitkusta, ihmettelin ekalla kertaa kun käyntii sain kun kytkin on aivan paska

Puhdistelin,kuivasin ja öljysin levyjä vähän. Jos elvyttäisi noita..
Swingin irrotus tuotti kanssa päänvaivaa ja piti sinnekin venttiilityökalun lisäksi väsätä specialtoolia. Lähti se lopulta tunnin taistelun jälkeen auki, sekin aivan helvetin tiukassa. Ei varmaan ikinä aukastu..
Kamathan oottaa nyt maalausta. Runko&swingi todennäkösesti pulveriin ja tankki sunmuut menee kaverin kaverin kaverille maalattavaksi, saattaa ehkä jotain hieman speciaaliakin tulla niiden suhteen. Hieman piristystä omaan 121 kalustoon

Tunnistaako kukaan muutes mikä putkisto kyseessä?