Suizuki GSX-R750w goes cliinifaitteri

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
KUISKUIS
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 7:08 pm
Paikkakunta: 750gixxr_250EXC

Suizuki GSX-R750w goes cliinifaitteri

Viesti Kirjoittaja KUISKUIS » To Syys 25, 2014 7:03 am

Tuollane 750 wesivessa gixeri tuli talviprojektiks haettua "pikkuvikasena". Vielä ei näistä ex omistajan mainitsemista pienistä vioista tietoa mutta voisin kuvitella jotain m-renkaiden kanssa olevan häikkää kun savuttaa, käy kolmella ja puskee huohotuksesta öljyä.. muuten kyllä käy oikein nätisti eikä kummempia ääniä pitele.. Pärrähän 99% orkkis kunnossa mutta putkisto,putsari ja suutinsetti vaihdettu.

Kuva

Tarkotuksena olisi värkätä jopa näyttelykuntonen peli, siis näin suunitelmissa ainakin.. itellä ei ole ollut silmää oikein ulkonäölle ikinä mutta tuhannet kuvat selanneena ja ideoita etsineenä jonkinlainen idea nyt on tulevasta kokonaisuudesta. Siitä sitte myöhemmin..

Kuva

Projektin "alottelin" tänään kattaiden ottamisella ja seuraavaks pitäs kone nostella pöydälle. Katella onko edessä 50€ vai 500€ remppa. Jos lähempänä viittäsataa niin tuleepi suoraan toista konetta tilalle, moottorikin jo kiikarissa valmiiksi! Tallipaikan kun tänkuun lopulta/enskuun alussa saan niin sitte jatkuupi vähän enempi.. :wavey:

Kuva
Sääli on sairautta

Avatar
KUISKUIS
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 7:08 pm
Paikkakunta: 750gixxr_250EXC

Re: Suizuki GSX-R750w goes cliinifaitteri

Viesti Kirjoittaja KUISKUIS » La Syys 27, 2014 12:28 am

Kauan odotettu vihdoin tapahtui meinaan tallipaikka! :firing: :firing: Kuullostaa ehkä pieneltä mutta 6 vuotta kun on rassannu pihalla säässä kun säässä niin osaa tuollasta arvostaa. Männänvaihto -30c pakkasessa on oma elämyksensä kuten myös +30c suorassa auringonpaisteessa hikoilu kun samalla pitäisi etsiä kaikkia kadonneita pultteja hiekan seasta ja tietenkin se kun kesken hommien alkaa satamaan...

juuu eipä oikein muuta nyt, riisumista tuli vähän aloteltua jo muttei paljoa kerennyt tekemään tänään, eikä tämän kanssa mikään kiirekkään..

Kuva
Sääli on sairautta

Avatar
KUISKUIS
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 7:08 pm
Paikkakunta: 750gixxr_250EXC

Re: Suizuki GSX-R750w goes cliinifaitteri

Viesti Kirjoittaja KUISKUIS » Ma Loka 13, 2014 8:14 pm

Kaikkea pientä ja suurempaa tullu näprättyä tossa. Aluksi purettu aivan loppuun ja sitten etsimään mitä yllätyksiä koneen syövereistä löytyypi. Kuvien laatu on mitä on kun luuri hajosi ja jotain rojua tilalle..

Kuva

Purettaessa jo tuli huomattua että ilmanputsarikotelo täynnä bensaa/öljyä ja yksi venttiiliohjuri oli jotenkin murtunut tuosta aivan päästä. Palenen oli onnekkaasti pompannut jotenkin ilmanputsarikoteloon eikä telonu kaikkea paskaksi..

Kuva

Sitte vielä kaikki muu irti maalausta varten. Ei patentin patenttia löytynyt koko pyörästä.. ainut mikä vitutti oli että takahäkin yks pultti oli hitsannu oikein kunnolla kiinni, ensin meni kuuskolo kanta pyöreeksi, sitte hitsailin siihen pultinpätkän ja hitsattu pultti katkes ennenku sauma petti. Lopulta hitsasin jonkun jööti mutterin siihe ja joha lähti isolla räikällä ähkien auki.. Eikä sieltä edes jengat ollu menny.. mikälie siinä jumitti :freak:

Kuva
Kuva

Oliki sitte koko röttelö purettu ja koneen kimppuun. Noh sieltähän öljyjä valutellessa tuli jo ehkä ratkasu tuolle kolmella käymiselle, savuttamiselle yms yms kun varmaan 6litraa "öljyä" pihalle. Eli toisinsanoen bensaa, ei tarvi edes olla ns väljä sylinteri että tollasta pelkkää litkua päästää renkaat läpi. Ja varmaan tulppa pimeänä sen takia. Kolmos pyttyhän sielä on ilmeisesti vuotanut, ainaki venttiilit oli "märät" ja muissa pytyissä eivät.

Kuva

Sitteeen bensaa palotioihin ja karkea vuototesti. 3&4 ei vuotanu ollenkaan ja 1&2 vähän. Läppäilin jonkinaikaa venoja, uusiks kasaan ja ei enää tullu bensat pihalle..

Kuva

Samalla tietysti tyli puhisteltua vähän noita, osaakos joku kertoa mitä tuo hieman vaaleanruskeahko on pakovenoissa? Raaputtamalla vähän lähtee irti muttei muuten millään..
Kuva
Kuva

Eipä siinä, välykset oli kaikki kohillaan. Männät näytti hyviltä ja suizukin manuaalin antamien toleranssien sisällä. Rutistuksia en pääse vielä testaamaa kun mätänetin mittarissa ei sopivaa palikkaa ollu mopon tulpan jengoille.. Eikä sorviakaan ole käytettävissä niin pääse vääntämään adapteria.

Iskin koneen sitte kasaan vaan testikäynnistystä varten, jos toimii niin lähtee uudestaan suoraan purkuun :D Tiivisteet vaihtoon, laakerointi ja sellasta. Jos ei niin tuolta kuusaan kolkista kaikille varmasti tutuilta kavereilta löytyy konekin.. muttamutta kaiken järjen mukaan sen pitäisi toimia.

Kuva

Tuohon aikalailla ollaan jääty kaikinpuolin. Saa nähdä onko kytkin ottanu nokkiinsa mitenkään tuosta bensalitkusta, ihmettelin ekalla kertaa kun käyntii sain kun kytkin on aivan paska :lol: Puhdistelin,kuivasin ja öljysin levyjä vähän. Jos elvyttäisi noita..
Swingin irrotus tuotti kanssa päänvaivaa ja piti sinnekin venttiilityökalun lisäksi väsätä specialtoolia. Lähti se lopulta tunnin taistelun jälkeen auki, sekin aivan helvetin tiukassa. Ei varmaan ikinä aukastu..

Kuva

Kamathan oottaa nyt maalausta. Runko&swingi todennäkösesti pulveriin ja tankki sunmuut menee kaverin kaverin kaverille maalattavaksi, saattaa ehkä jotain hieman speciaaliakin tulla niiden suhteen. Hieman piristystä omaan 121 kalustoon :deal: Tunnistaako kukaan muutes mikä putkisto kyseessä?

Kuva
Kuva
Sääli on sairautta

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: Suizuki GSX-R750w goes cliinifaitteri

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Ti Loka 14, 2014 4:50 pm

Voit tehdä vanhasta tulpasta painemittariin adapterin. Katkaiset posliinin helvettiin. Naputtelet sisuskalut tulpasta pois ja juotat sopivan pillin posliinin tilalle. Sivuelektrodi on hyvä katkaista pois myös.

Vastaa Viestiin