Busa tuli taloon aikalailla heräteostoksena, kun Ex bladella (hatullinen paskaa ACS People choice 2017 bleidi) tuli töräytettyä kolmosella eturengas kevyesti ilmassa valoista, sivarikyttä takana ja korttihan siitä kuudeksi viikoksi poistui taskusta, siinä olikin sitten aikaa myydä bleidi pois ja päivittää "modernimpaan" mopoon.
Busa oli aika kuusen alta noukitun näköinen hakuhetkellä, ja sen lisäksi että tyyppivikana nokkaketjun kiristäjä nakutti koneen ollessa kylmä, hetken ajon jälkeen tuli huomattua että myös bensatankki tyhjeni erittäin nopeasti ja putkissa saattoi palaa 10 sekunttia liekki yhtä soittoa moottorijarrutuksissa. Tämä nyt ei kuitenkaan hirveesti yllättänyt tai vituttanut, koska pyörän sain tingittyä vain 2800€ hintaan. Hetken päästä busa ei enään pysynyt edes käynnissä, eikä vika oikeen selvinnyt edes huolellisella etsinnällä. Koska vika ja kotipihalla ropaaminen alkoi vituttamaan ja Imatran ajolle oli tarkoitus parin päivän päästä lähteä, niin päädyin sen viemään Vittaniemelle korjattavaksi. No eihän tällä Gurulla mennyt kuin varmaan puoli tuntia kun vian löysi ja korjasi, diagnoosi oli luokkaa "siellä oli kaikki ihan vituillaan" ja tarkemmin ei ikinä sitten selvinnytkään missä se varsinainen vika oli. Loppusyksy menikin sitten suht ongelmitta ja meinasin busan johonkin kevyempään pyörään vaihtaakin jo, kunnes viimeisen B-illan kanssa samana päivänä Busa alkoi nykimään ja sammuilemaan. No vaihdetaan sitten kaikki bensan saantiin ja sytytykseen vaikuttavat tekijät ja huolettaan moottori kunnolla. Sittenhän sen voikin samalla jo ahtaa, loppuu se tylsyyskin ajosta.
Aika budjetilla mennään, joten saa nähdä milloin tämä valmistuu. Hitaasti mutta epävarmasti. Myös ulkonäköön olisi tarkoitus panostaa K7 kilogixxerin perällä, ja persoonallisella väriteemalla jota en kuitenkaan vielä paljasta. Noi syöpäset kiinan muovit kanssa saa väistyä, ja etu- ja sivukatteet korvataan oem muoveilla.
Nyt purkaminen on jo hyvää tahtia aloitettu ja lähiaikoina olisi tarkoitus räjäyttää konekkin atomeiksi, ja vaihdella hyvä nippu laakereita ja tiivisteitä sekä tarkastaa koneen kunto muutenkin... Onhan pyörä kuitenkin jo 18-vuotta vanha ja mittarilukema n. 85tkm
Tälläinen hirvitys se vielä muutama päivä sitten oli:

välivaihe:

Nykytilanne, tarvii patentteja näköjään että sää koneenpultit irti rungosta:
