Bomber Magazine Powerking Challenge 2010

Valvoja: ESKIL

Avatar
Bomber Magazine
Viestit: 856
Liittynyt: To Marras 27, 2003 1:00 am
Viesti:

Bomber Magazine Powerking Challenge 2010

Viesti Kirjoittaja Bomber Magazine » Su Helmi 21, 2010 8:01 pm

Bomber Magazine Powerking Challenge 2010

Kenellä on Suomen tehokkain moottoripyörä - kuka on kovin virittäjä?
Bomber Magazine Powerking Challenge 2010 -kilpailussa haastetaan kovimmat prätkät ja niiden rakentajat hevosvoimien mittelöön!

Tehonmittaussuoritukset ajetaan kahdessa eri kategoriassa:
-Vapaastihengittävät
-Turboahdetut ja ilokaasutetut

Haastekilpailussa hyväksyttävät tulokset suoritetaan Dynostar -dynamometrissä Samin Autopajalla Espoossa aikavälillä 1.2. - 1.10.2010. Tehonmittaukset suorittaa Dynostar-asiantuntija Sami Vittaniemi. Mittaus tapahtuu moottoripyörän takarenkaalta.
Osallistuminen ja ennakkoilmoittautuminen kisaan vain sähköpostilla: sami.vittaniemi ( at )kolumbus.fi
Mittauksia suoritetaan virka-aikana 10 - 19.00 tai erikseen sovittuna aikana. Osallistumismaksu 40€/mittaus. Kisahinta ja osallistuminen Bomber Power Challenge -kilpailuun sitoo kilpailijat siihen, että kaikki tulokset, tehokäyrät ja pyörän tekniset tiedot julkaistaan (halutessa nimimerkillä) mahdollisesti Bomber.fi foorumilla ja Bomber Magazine-lehdessä. Voittajapyörät esitellään Bomber Magazinessa kisan päätyttyä numerossa 6/2010 ja Top Ten -tuloksia seurataan kauden aikana.

Turvallisuus ja pyörältä vaadittavat ominaisuudet:

• Sallitut polttoaineet: bensiini ja E85.
• Kilpailuajoneuvon tulee olla varustettu kiinteästi asennetulla ja ketjulinjan yläpuolen kokonaan suojaavalla asianmukaisella, mielellään metallisella ketjusuojalla. Ketjuliitoksien tulee olla ammattimaisesti tehtyjä.
• Takakatteen tai vastaavan suojan on ylitettävä taka-akselin kohdalta maasta pystysuoraan vedetty linja.
• Takarenkaan oltava hyväkuntoinen DOT-rengas, jotta se kestää penkityksen.
• Maksimi akseliväli mielellään alle: 1950 mm.
• Kaikki pyörän rakenteelliset muutokset pitää olla huolellisesti tehtyjä, eivätkä saa vaarantaa mittaushenkilökuntaa. Mikäli käytössä on imuilman vesiruiskujärjestelmä, on jäähdytykseen sallittua käyttää vain vettä, metanoli tms. käyttö kielletty turvallisuussyistä.
• Pyörien tekniikka ja yleiskunto käydään läpi ennen penkitystä ja kaikki vaaralliseksi todetut kohdat on joko korjattava tai muutettava ennen suoritusta. Testaajalla on oikeus keskeyttää tehonmittaus mikäli turvallisuus- tai muut tekjät sitä vaativat.
• Moottoripyörällä on pystyttävä myös ajamaan normaalisti ja turvallisesti, mutta sen ei tarvitse olla rekisteröity.

Epäselvissä tapauksissa esim. tehonmittausolosuhteiden erotessa merkittävästi, kilpailun järjestelytoimikunta tekee perustellut päätökset.
Tehonmittaus maksetaan joko paikanpäällä tai etukäteen ilmoittautumisen yhteydessä. Keskeytyneestä mittauksesta ei maksua palauteta.
Kilpailun järjestäjä, penkityksen suorittava henkilökunta tai muut osalliset tahot eivät ole vastuussa mistään pyörälle mahdollisesti koituvista vahingoista, konerikoista tms, eivätkä myöskään tyhjää suutaan piesseiden henkisistä nöyryytyksistä.

Molempien luokkien voittajat palkitaan seuraavanlaisesti:


• Bombhead –takki jossa rinnassa brodeerattuna hieno ja arvostettu ”Bomber Magazine Power Challenge 2010 winner” –logo

• 250 € arvoinen lahjakortti Dragrace.fi nettikauppaan


• Continental Conti Road Attack 2 –huippurenkaat




Täällä lisää keskustelua ja vääntöä aiheesta:
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ic&t=56349

Avatar
Bomber Magazine
Viestit: 856
Liittynyt: To Marras 27, 2003 1:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber Magazine » Ma Touko 31, 2010 10:15 am

Kommenttia kisasta, onko mukavaa luettavaa lehdessä vai turhaa kauraa?

Zuissi
Viestit: 535
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Rytky

Viesti Kirjoittaja Zuissi » Ke Kesä 16, 2010 5:49 pm

Kyllä mulle ainakin maistuu :wavey:

Vastaa Viestiin