Kuinka paljon rahaa käytät harrastukseen?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- MadeInFinland
- Paikkakunta: Honda CBR RR, Suzuki GS500E -83, Kawasaki KX250F + 688c Suzuki DR
Kuinka paljon rahaa käytät harrastukseen?
Arvon pommittajat!
Olisitteko ystävällisiä ja arvioisitte kuinka paljon euroja käytätte moottottoripyörä harrastukseenne. Gallupin luvut ovat vuositasolla.
Ja siis haen tällä lukua mikä sisältää kaikki harrastukseen sidonnaiset kulut, esim: vakuutukset, huollot, renkaat, tallipaikan / talvisäilytyksen kulut, ajovarusteiden päivitykset, bensakulut, työkaluhankinnat, rakentelukulut, ratapäivien kulut kokonaisuudessaan, mahdollinen kuljetuskalusto? jne. Listaa saa jatkaa jos jotain oleellista puuttu.
Ja sitten tietenkin joku arvio itse kulkupelin hankinta-arvosta per vuosi. Eli jos on ostanut pyörän osamaksulla, niin voinee käyttää summaa mikä tulee kuukausieristä ja jos taas käteisellä niin ajatuksena esimerkiksi siten että 3 000€ pyörällä ajaa itse vaikkapa kolme vuotta niin kustannukseksi tulee 1 000€ vuosi.
Ja tässä luvussa ei siis tosiaan tarvitse huomioida sitä että pyörästä saisi myydessä esim. 2 000€ sen jälkeen kun päättää luopua siitä.
Haen sellaista lukua mikä käytännössä liikkuu näissä hankinnoissa, ilman arvonalenemisia yms. ja arvio lähimpään tuhanteen euroon.
Saatua tulosta tullaan mahdollisesti käyttämään MMAF:n edunvalvontatyössä suuntaa antavana arviona.
Keskustelu aihealueesta vapaata viesteissä.
Kiitokset jo etukäteen,
MadeInFinland
MMAF:n hallituksen jäsen
Olisitteko ystävällisiä ja arvioisitte kuinka paljon euroja käytätte moottottoripyörä harrastukseenne. Gallupin luvut ovat vuositasolla.
Ja siis haen tällä lukua mikä sisältää kaikki harrastukseen sidonnaiset kulut, esim: vakuutukset, huollot, renkaat, tallipaikan / talvisäilytyksen kulut, ajovarusteiden päivitykset, bensakulut, työkaluhankinnat, rakentelukulut, ratapäivien kulut kokonaisuudessaan, mahdollinen kuljetuskalusto? jne. Listaa saa jatkaa jos jotain oleellista puuttu.
Ja sitten tietenkin joku arvio itse kulkupelin hankinta-arvosta per vuosi. Eli jos on ostanut pyörän osamaksulla, niin voinee käyttää summaa mikä tulee kuukausieristä ja jos taas käteisellä niin ajatuksena esimerkiksi siten että 3 000€ pyörällä ajaa itse vaikkapa kolme vuotta niin kustannukseksi tulee 1 000€ vuosi.
Ja tässä luvussa ei siis tosiaan tarvitse huomioida sitä että pyörästä saisi myydessä esim. 2 000€ sen jälkeen kun päättää luopua siitä.
Haen sellaista lukua mikä käytännössä liikkuu näissä hankinnoissa, ilman arvonalenemisia yms. ja arvio lähimpään tuhanteen euroon.
Saatua tulosta tullaan mahdollisesti käyttämään MMAF:n edunvalvontatyössä suuntaa antavana arviona.
Keskustelu aihealueesta vapaata viesteissä.
Kiitokset jo etukäteen,
MadeInFinland
MMAF:n hallituksen jäsen
- Janezki
Re: Kuinka paljon rahaa käytät harrastukseen?
Hyi mikä topicki kyllä sitä tälläsellä 10sek. Laskemisella saa jo sellasen lukeman päähän että kyllä siihen vaan aikapaljon kuluu rahaa.. Voi ne toki turhempaankin työntää .. 5-6000 € / vuosi menee kyllä helposti ja väkisinkin! Vakuutukset, osamaksut, tallimestat, huollot. Bensoja edes viiti laskea :@
Varustuksiin nyt menee millon mitäkin, ja ei niitä jokavuosi tartte sentään uusia
:ja silti mulla on liian pieni ja vanha mopo
Varustuksiin nyt menee millon mitäkin, ja ei niitä jokavuosi tartte sentään uusia
:ja silti mulla on liian pieni ja vanha mopo
Viimeksi muokannut Janezki, Su Syys 16, 2012 1:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Parempi se on rahat olla mielummin kiinni moottoripyörässä kuin huoran perseessä!
~Fuelholic Fighters~
~Fuelholic Fighters~
- Tessustelija
- Viesti:
aikalailla olen opiskelijana koittanu kierrätysosilla harrastaa,ä mutta kyllähän se siihen parin tonnin luokkaan menee.
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
-
- MustaSurma
- Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
Pikaisesti laskeskelin notta varmaan kymppi menee vuodessa keskimäärin mut sitten tuli mieleen että meneehän tuotan viiden pyörän ylläpitoinakin jo vaikka ja kuinka paljon... Ja mäkään en halua laskea että paljonko noiden vehkeiden rakentamiseen menee...
...pitäsköhän sitä ruveta tekeen ennemmin maalauksia kun moottoreita...
HAH, no ttu ei todellakaan
...pitäsköhän sitä ruveta tekeen ennemmin maalauksia kun moottoreita...
HAH, no ttu ei todellakaan
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
..kokeillaanko?Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
- Laiskiainen
- GertMüller
- night.
- Viesti:
- simppask4
-
- Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv