CBR 1000 F koneen rakenne?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

tomil
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2003 12:00 am

CBR 1000 F koneen rakenne?

Viesti Kirjoittaja tomil » Ma Kesä 30, 2003 2:29 pm

Hyvät Pommittajat(tm),

'87 perhe-cebarilla on nyt kelattu 100tkm++ ja kone kolisee :angry: (vain veto
päällä, kaikilla vaihteilla). Ajettiin 3 vko sitten 3500km norjanreissu ja
kone oli poltellut öljyä enemmän kuin laki sallii. Analyysi on se, että
kolina tulee kampuralta, ja tn. jonkin männän kiertokangen liukulaakeri on
finaalissa :-? . Saatana!

Nytpä onkin kysymys raadille:
Onko kukaan faktana, oikeasti, räjäyttänyt tonnisen koneen ja vaihtanut
pelkän kiertokangen liukulaakerin (à 20 EUR) s.e. vekotin toimii operaation
jälkeen kunnolla?

"Asiantuntijat" väittävät, että kyseisessä koneessä näin ei voi tehdä kun
"Hontan" alakertapalikat on kertakäyttökamaa.

Vaihtoehtoina tässä on muutoin se, että ottaa koneen palikoiksi ja lyö uuden
kampuran ja kiertokanget paikalleen. Ja nämähän maksaa yhtä paljon kuin
käytetty kone plus helvetinmoinen asennusvitutus.

Jos liukulaakerin vaihto on tuhoon tuomittu yritys en ota konetta edes auki.
Kolistellaan kausi loppuun ja pistetään kone vaihtoon talven yli.

Neuvot ja näkemykset nyysseihin, mahdoliset konetarjoukset privana.

Kolistellen,

Tomi (MIUKUMAUKU olen PISTE to)

Iso Paha
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R

Viesti Kirjoittaja Iso Paha » Ma Kesä 30, 2003 3:23 pm

Se vähän riippuu, jos on päässy pahasti kuluun, ei sinne voi pelkkiä laakereita vaihtaa. Mutta uutta kampuraa huokeampi vaihtoehto on tietty vanhan kampuran koneistus ja laakerointi... Tietty se kalina voi kuulua muualtaki... esim. nokkaketju, venttiili, nokka-akseli :eek: vaikee sanoo ku ei kuule tuota kalkatusta :-? Mul oli viime kesänä samanlainen pyörä, yx kerta rupes kuuluu vitunmoista kalinaa ja sit yhtäkkiä kytki lakkas toimiasta :angry: tottakai mä kuvittelin, et jotain kaillista on menny paskaks :eek: mut ku vetäsin kytkin pakan auki kävi ilmi pakka oli irronnu akselilta syy mutterin aukeeminen ja mitään ei ollu menny hajalle :lol:

Vastaa Viestiin