Tohtorin kipin
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Faabio
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Susna
Tohtorin kipinä hukassa
Noniin.. Tuli ostettua dr350 -92.
Ehdin ajaa mopolla hurjat 100km, sitten teki tenän.
Ajossa tyhjäkäynnille päästäessäni saattoi joskus stuffahtaa ja sammua. Lähti kuitenkin ekalla potkulla käymään. Sammutettuani (tarkoituksella) isäukkoni pihaan tsuffahti taas eikä lähtenyt enää ollenkaan käymään.
Otin tulpan pois, joka kieli laihasta seoksesta, joten kuvittelin vain tulpan menneen.
Ei auttanut uusi tulppa. Löysin penkin alta yhden palaneen 15A lattasulakkeen, joka näytti olevan yhteydessä virtalukkoon. Vaihto uuteen -> ei tulosta.
En ole mikään ruudinkeksijä noissa sähköhommissa, joten mittasin ainoastaan tulpanjohdon vastuksen ilman tulpanhattua ja hatun kanssa. Hatun kanssa vastusta näytti olevan enemmän.
Mitähän tässä nyt sitten kannattaisi mittailla ja miten? Voiko cdi- boxia mitata/ mittauttaa? Entä sytkäpuolaa? Mikähän sulakkeen poltti?
Mainittakoon, että moposta on karsittu joskus kaikki ylimääräinen pois, kuten vilkut, mittarit ja akku. Akku on korvattu kondensaattorimötikällä.
Kaikki vinkit tervetulleita
Ehdin ajaa mopolla hurjat 100km, sitten teki tenän.
Ajossa tyhjäkäynnille päästäessäni saattoi joskus stuffahtaa ja sammua. Lähti kuitenkin ekalla potkulla käymään. Sammutettuani (tarkoituksella) isäukkoni pihaan tsuffahti taas eikä lähtenyt enää ollenkaan käymään.
Otin tulpan pois, joka kieli laihasta seoksesta, joten kuvittelin vain tulpan menneen.
Ei auttanut uusi tulppa. Löysin penkin alta yhden palaneen 15A lattasulakkeen, joka näytti olevan yhteydessä virtalukkoon. Vaihto uuteen -> ei tulosta.
En ole mikään ruudinkeksijä noissa sähköhommissa, joten mittasin ainoastaan tulpanjohdon vastuksen ilman tulpanhattua ja hatun kanssa. Hatun kanssa vastusta näytti olevan enemmän.
Mitähän tässä nyt sitten kannattaisi mittailla ja miten? Voiko cdi- boxia mitata/ mittauttaa? Entä sytkäpuolaa? Mikähän sulakkeen poltti?
Mainittakoon, että moposta on karsittu joskus kaikki ylimääräinen pois, kuten vilkut, mittarit ja akku. Akku on korvattu kondensaattorimötikällä.
Kaikki vinkit tervetulleita
- Junnu
- Viestit: 709
- Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey
- Junnu
- Viestit: 709
- Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey
- Faabio
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Susna
Velipojan kanssa tultiin siihen tulokseen, että kampiakselin asentotunnistin on rikki -> käämi poikki. Tarkoittanet samaa mohkulaa.Junnu kirjoitti:Omassa tohtorissa oli hiertynyt joku sytytysanturin johto puolaa vasten ja se aiheutti melkoista rytkettä. Kannattaa kurkata mutta varo ettei öljyt valu maahan kun irroitat magneetonkopan.
Eli käämi, joka on parin johdon (tässä tapauksessa vihreä ja sininen) päässä tunnistamassa magneton käämien pyörimistä.
En tiedä, että kuuluuko kaikissa nelareissa olla öljyä magneton puolella, mutta ainakin tässä niin on.
Sellasen asentotunnistimen saa tilata varmaan suoraan maahantuojalta? Toivottavasti ei nyt sitten ihan älyttömästi maksa....
- Lazz1
- Viestit: 603
- Liittynyt: La Syys 15, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 750 -04 ,ktm sx 250 -07
- Viesti:
- Junnu
- Viestit: 709
- Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey
Ehkä kannattais kysellä sitä mokkulaa jostain purkaamolta. Sika hinta.
Ja kannattaa varmistua siitä että se mokkula on rikki eikä mitkään johdot.
Käsittääkseni se on se mokkula joka katsoo vauhtipyörästä oikean
sytytyshetken. Voi olla että mittaamalla sitä irrallaan se on oikosulussa tai ei johda ollenkaan, mutta kun laittaa sen kiinni ja pyörittää magneettoa
niin jossain kohtaa tapahtuu jotain. Tai jotain...
Ja kannattaa varmistua siitä että se mokkula on rikki eikä mitkään johdot.
Käsittääkseni se on se mokkula joka katsoo vauhtipyörästä oikean
sytytyshetken. Voi olla että mittaamalla sitä irrallaan se on oikosulussa tai ei johda ollenkaan, mutta kun laittaa sen kiinni ja pyörittää magneettoa
niin jossain kohtaa tapahtuu jotain. Tai jotain...