Tohtorin kipin

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
Faabio
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Susna

Tohtorin kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja Faabio » Ke Heinä 09, 2003 6:31 am

Noniin.. Tuli ostettua dr350 -92.
Ehdin ajaa mopolla hurjat 100km, sitten teki tenän. :angry:

Ajossa tyhjäkäynnille päästäessäni saattoi joskus stuffahtaa ja sammua. Lähti kuitenkin ekalla potkulla käymään. Sammutettuani (tarkoituksella) isäukkoni pihaan tsuffahti taas eikä lähtenyt enää ollenkaan käymään.
Otin tulpan pois, joka kieli laihasta seoksesta, joten kuvittelin vain tulpan menneen.
Ei auttanut uusi tulppa. Löysin penkin alta yhden palaneen 15A lattasulakkeen, joka näytti olevan yhteydessä virtalukkoon. Vaihto uuteen -> ei tulosta.

En ole mikään ruudinkeksijä noissa sähköhommissa, joten mittasin ainoastaan tulpanjohdon vastuksen ilman tulpanhattua ja hatun kanssa. Hatun kanssa vastusta näytti olevan enemmän.

Mitähän tässä nyt sitten kannattaisi mittailla ja miten? Voiko cdi- boxia mitata/ mittauttaa? Entä sytkäpuolaa? Mikähän sulakkeen poltti?

Mainittakoon, että moposta on karsittu joskus kaikki ylimääräinen pois, kuten vilkut, mittarit ja akku. Akku on korvattu kondensaattorimötikällä.

Kaikki vinkit tervetulleita :crying:

Avatar
Junnu
Viestit: 709
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey

Viesti Kirjoittaja Junnu » La Heinä 12, 2003 1:26 pm

Omassa tohtorissa oli hiertynyt joku sytytysanturin johto puolaa vasten ja se aiheutti melkoista rytkettä. Kannattaa kurkata mutta varo ettei öljyt valu maahan kun irroitat magneetonkopan.

Avatar
=HANHAN=
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: niit

Viesti Kirjoittaja =HANHAN= » La Heinä 12, 2003 4:59 pm

Kuuluuko nelareissa muuten olla öljyä magneettokopan puolella? Kun avasin oman xt:een magneettokopan niin sieltä lurahti yllääriksi melkoinen määrä mämmiä? Kuuluuko asian olla näin vai onko joku stefa paskana?

Avatar
Junnu
Viestit: 709
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey

Viesti Kirjoittaja Junnu » La Heinä 12, 2003 5:16 pm

Ainakin DR:ssä kuuluukin olla. Sitä en tiedä riippuuko se tahtien määrästä vai mistä.

Avatar
Faabio
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Susna

Viesti Kirjoittaja Faabio » Ma Heinä 14, 2003 6:17 am

Junnu kirjoitti:Omassa tohtorissa oli hiertynyt joku sytytysanturin johto puolaa vasten ja se aiheutti melkoista rytkettä. Kannattaa kurkata mutta varo ettei öljyt valu maahan kun irroitat magneetonkopan.
Velipojan kanssa tultiin siihen tulokseen, että kampiakselin asentotunnistin on rikki -> käämi poikki. Tarkoittanet samaa mohkulaa.
Eli käämi, joka on parin johdon (tässä tapauksessa vihreä ja sininen) päässä tunnistamassa magneton käämien pyörimistä.

En tiedä, että kuuluuko kaikissa nelareissa olla öljyä magneton puolella, mutta ainakin tässä niin on.

Sellasen asentotunnistimen saa tilata varmaan suoraan maahantuojalta? Toivottavasti ei nyt sitten ihan älyttömästi maksa....

Avatar
Lazz1
Viestit: 603
Liittynyt: La Syys 15, 2001 12:00 am
Paikkakunta: gsx-r 750 -04 ,ktm sx 250 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lazz1 » Ma Heinä 14, 2003 12:31 pm

off topic
Kyllä myös mun VFR:ssä magneetossa öljyä lillu ja siitä näky jopa koko koneen läpi kun otti myös kytkinkopan pois.Normaalia se on , hope so :)

Avatar
Faabio
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Susna

Viesti Kirjoittaja Faabio » Ma Heinä 14, 2003 1:44 pm

Asentotunnistin maksaa vaivaiset 420erkkiä. Tulee ilmeisesti muutkin kilkkeet mukana..

Avatar
Junnu
Viestit: 709
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey

Viesti Kirjoittaja Junnu » Ma Heinä 14, 2003 6:07 pm

Ehkä kannattais kysellä sitä mokkulaa jostain purkaamolta. Sika hinta.
Ja kannattaa varmistua siitä että se mokkula on rikki eikä mitkään johdot.
Käsittääkseni se on se mokkula joka katsoo vauhtipyörästä oikean
sytytyshetken. Voi olla että mittaamalla sitä irrallaan se on oikosulussa tai ei johda ollenkaan, mutta kun laittaa sen kiinni ja pyörittää magneettoa
niin jossain kohtaa tapahtuu jotain. Tai jotain...

Vastaa Viestiin