turbo ongelmia

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Susaki
Viestit: 179
Liittynyt: To Loka 13, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX1100R

turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja Susaki » Ke Marras 26, 2008 8:23 pm

elikkäs pyörä on 1100cc gsxr vm 87 turbo. ja semmonen ongelma että ei käy tyhjäkäyntiä ja kaasutellessa myös jotenki raskaan olosest...säätelin neulojen asentoi ja tuntu et mitä rikkaammalle laitto niin toiminta parantu, mutta neula alimmassaki asennos käytelles haisee pakokaasu pirust bensalle...myös pientä tasakaasulla paukuttelua havaittavissa. tietäiskö kukaan täl selityksellä mist vois lähtä vikaa ettimää? :cool:

Avatar
Beef
Viestit: 142
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Muikea britti + RSV Mille R -03

Viesti Kirjoittaja Beef » To Marras 27, 2008 12:45 am

Jos bensaa kerran tulee niin mites kipinä ja ilma ?

Avatar
Dune
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX1100R, Suzuki GS450E cafe projekti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dune » To Marras 27, 2008 7:29 am

Seos ruuvi vaikuttaa eniten tyhjäkäyntiin sekä pinta kaasuun,
seuraavaksi tulee neulan toiminta ja sitten pääsuuttimet.

Joten laita neula keskiasentoon ja hae seos ruuvilla parampaa
tyhjäkäyntiä.

Avaa vaikka yksi kierros aluksi ja katso miltä tuntuu.
Divide et Impera
MTB Racing Team
VMK ry

Läski
Viestit: 1024
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Läski » To Marras 27, 2008 9:53 am

Vaikuttaako bensapumppu asiaan? Eli jos laitat pumpun päälle tai pois päältä niin muuttuuko käynti muutaman kaasuttelun jälkeen?

japi80
Viestit: 906
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja japi80 » To Marras 27, 2008 4:45 pm

saa liikaa soppaa, neulaputket / venttiilit valmiit tai bensanpaine liian suuri...

Susaki
Viestit: 179
Liittynyt: To Loka 13, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX1100R

Viesti Kirjoittaja Susaki » To Marras 27, 2008 10:00 pm

No nyt on säädetty ja rassattu oikee urakalla, lähti pelittää paremmin kierroksil pelaa nyt hyvin(bensa pumppu päällä) mut kaasun ku höllää ni viel paukuttaa ja tyhjäkäynti on vähän parempi mut ei silti hyvä, mul ei tuu nyt muuta mieleen ku et jako heittäs hampaal, miä kyl sen syynäsin niin pirun tarkkaa ku sen laitoin :nono:

japi80
Viestit: 906
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja japi80 » To Marras 27, 2008 10:05 pm

Susaki kirjoitti:jako heittäs hampaal...
katsopas se jako nyt kuitenkin vielä... :deal:
jos tämä kyseinen käyntiongelma on tullut yläkerran purkamisen / kokoamisen jälkeen. mutta jos on pelannut aikaisemmin hyvin ja yhtäkkiä on alkanut rötäämään, niin tuskin jako on hypännyt. :freak2:

Avatar
rowdy_dopes
Viestit: 67
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 12:00 am
Paikkakunta: bussi

Viesti Kirjoittaja rowdy_dopes » Ke Joulu 10, 2008 8:58 pm

itselläni oli samanlaisia ongelmia toissa kesänä kun talvella purkasin pyörän huomasin jakopään ketjussa pykälän virheen oli muistaakseen 21pin ku pitäs olla22...

tänä kesänä kävi tyhjä käyntiä ja toimi hyvin :firing:

se_on_se_ja_sama
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: LEAN, LOW & MEAN

Viesti Kirjoittaja se_on_se_ja_sama » To Joulu 11, 2008 1:06 am

rowdy_dopes kirjoitti:itselläni oli samanlaisia ongelmia toissa kesänä kun talvella purkasin pyörän huomasin jakopään ketjussa pykälän virheen oli muistaakseen 21pin ku pitäs olla22...

tänä kesänä kävi tyhjä käyntiä ja toimi hyvin :firing:
niin kauan ku toimi... :D
no joo... samassa kerhossa...
Vanhat ilmajäähdytteiset Suzukit eivät kuole koskaan.Aamen.

micco
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am

Re: turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja micco » To Joulu 11, 2008 6:29 pm

Susaki kirjoitti:elikkäs pyörä on 1100cc gsxr vm 87 turbo. ja semmonen ongelma että ei käy tyhjäkäyntiä ja kaasutellessa myös jotenki raskaan olosest...säätelin neulojen asentoi ja tuntu et mitä rikkaammalle laitto niin toiminta parantu, mutta neula alimmassaki asennos käytelles haisee pakokaasu pirust bensalle...
Neulojen ei pitäisi tuommoisessa vaikuttaa tyhjäkäyntiin millään lailla. Luistit ja neulat voi vaikka ottaa kokonaan pois koneen käydessä ilman vaikutusta käyntiin. Eri asia on customimopot ym. missä yksi kaasari ruokkii kahta isoa pyttyä. Niissä tulee tavaraa neulaputkesta tyhjäkäynnilläkin.

Avatar
Dogma
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R 850 88' TBO

Viesti Kirjoittaja Dogma » Pe Joulu 12, 2008 9:17 am

Kehtaakohan tätä ees kirjottaa... Noh.. Oli kesän pyörä pajotuksen alla ja ennen lumia sain kashan paketin. Pyörä pihalle ja hyvin lähti käyntiin. Vaihe päälle ja röttäili niin pirusti, ettei liikkeelle päässy. Kaasareita auki, tulppia vaihtoon ja hirveää kiroilua. Lopulta laitoin tulpanjohdot oikeille tulpille javot. Vielä kerran purkasin kaasarit ja kokosin osat oikiassa järjestyksessä eikä ongelmia enää ollut (oli yhessä kaasarissa menny semmonen muovi renkula neulan väärälle puolelle). Kaikkea voi sattua ko on paketti atomeina tallin lattialla. :lol:
Ei valmistunukkaan..

Läski
Viestit: 1024
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Läski » Pe Joulu 12, 2008 11:19 am

Vaikuttaako lämpötila käyntiin (kylmä kone vs kuuma kone)? Mitä tapahtuu jos laitat pumpun pois päältä, tasakierroksilla/nopealla rullan avauksella?

Yksi hyvä testi ongelmien pois rajaamiseksi on ohivuotomittaus. Jos venttiilit kantavat tai jostain muusta syystä paineet ovat hakusessa niin mittaus ilmoittaa varsin helposti mistä kiikastaa.

Mäntä yläkuolokohtaan oikealla kierroksella ja sitten vaan mittarilla painetta pyttyyn tulpan reiästä. Jos vuotoa on paljon niin kuulet helposti mistä vuotaa. Sihinästä sitten paikallistat, että kantaako venat vai vuotaako alas.

Jos ongelmaa ei ole, niin tiedät ainakin sitten, että painetta löytyy ja sen osaston voi rajata pois.

Käynnistä kylmä kone ja pidä hetken aikaa kaasulla siinä kohdassa jossa käy huonosti. Sen jälkeen mittaat pakosarjasta lämpötilat ja vertaat onko joku putki kylmempi kuin muut. Tällä tavalla erotat mahdollisen huonon sylinterin toimivista ja saat vihjettä että mikä kaasari voisi olla huollon tarpeessa.

Pikku hiljaa rajaat mahdollisia ongelmia pois, niin kyllä se vika löytyy.

Vastaa Viestiin