Hayabusan parantelua ja vikoja?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Hayabusan parantelua ja vikoja?

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Ke Joulu 03, 2008 8:09 pm

Hakutoiminnolla en löytänyt mitään järkevää, joten uutta topikkia kehiin.

Eli lähinnä kiinnostaisi tietää mitä osia Busassa kannattaa prepata tai muuttaa kunnon strippi/räppäilykäyttöä ajatellen?
Joskus muistan ainakin lukeneeni, että kytkin"kruunua" tai jotain vastaavaa on hitsailtu kasaan? Ja samoin busan takavanteen vetolaitteessa olis jotain parantamisen varaa?
Löytyykö tarkennusta asioihin, mitä ja miksi?!

Löytyykö jotain muuta vastaavaa modattavaa mitä kannattais huomioida jos pelin nyt muutenkin purkaa talvella atomeiksi?

pkinnune
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: ZG1300+KRL1003

Re: Hayabusan parantelua ja vikoja?

Viesti Kirjoittaja pkinnune » Ke Joulu 03, 2008 8:24 pm

Bomber#1 kirjoitti:Hakutoiminnolla en löytänyt mitään järkevää, joten uutta topikkia kehiin.

Eli lähinnä kiinnostaisi tietää mitä osia Busassa kannattaa prepata tai muuttaa kunnon strippi/räppäilykäyttöä ajatellen?
Joskus muistan ainakin lukeneeni, että kytkin"kruunua" tai jotain vastaavaa on hitsailtu kasaan? Ja samoin busan takavanteen vetolaitteessa olis jotain parantamisen varaa?
Löytyykö tarkennusta asioihin, mitä ja miksi?!

Löytyykö jotain muuta vastaavaa modattavaa mitä kannattais huomioida jos pelin nyt muutenkin purkaa talvella atomeiksi?
Siinä pitää olla ehdottomasti hiilikuituinen paineputki,ja imukammio........

Avatar
pete695
Viestit: 189
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: bussi

bussi

Viesti Kirjoittaja pete695 » Ke Joulu 03, 2008 8:50 pm

ehdottomasti,pakoputki solmuun :D

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Ke Joulu 03, 2008 9:09 pm

Täällähän on huumorimiehiä tonteilla. :upto:

Kuvaa kytkimestä?

Kuva

Kuva

Tetsa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Tetsa » Ke Joulu 03, 2008 9:31 pm

Busanisti sivuilta löytyy tarinaa kytkin sun muista parannuksista niin kuin varmaankin tiedossa on. Paras tosiaan toi putken solmuun laitto. Ja omaa ecu boksia pystyy säätelemään mielin määrin ken homman osaa. Voimakomentajat voi unohtaa.

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Ke Joulu 03, 2008 10:44 pm

Tetsa kirjoitti:Busanisti sivuilta löytyy tarinaa kytkin sun muista parannuksista niin kuin varmaankin tiedossa on. Paras tosiaan toi putken solmuun laitto. Ja omaa ecu boksia pystyy säätelemään mielin määrin ken homman osaa. Voimakomentajat voi unohtaa.
Löytyykö laiskalle suoraa linkkiä tai jonkinlaista selvitystä tähän topikkiin mistä tossa kytkinmodauksessa on oikein kyse?


Eikös noissa ole kaikissa lähes vakiona proboostin turbosarja? :cool: Vai mitä settiä bussikuskit sitten suosittelee ja miksi?


Kauheesti kysymyksiä ja niin vähän vastauksia. :P

Avatar
Fastard
Viestit: 865
Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
Paikkakunta: SSB busa

Viesti Kirjoittaja Fastard » To Joulu 04, 2008 7:57 pm

Bomber#1 kirjoitti:
Löytyykö laiskalle suoraa linkkiä tai jonkinlaista selvitystä tähän topikkiin mistä tossa kytkinmodauksessa on oikein kyse?


Eikös noissa ole kaikissa lähes vakiona proboostin turbosarja? :cool: Vai mitä settiä bussikuskit sitten suosittelee ja miksi?


Kauheesti kysymyksiä ja niin vähän vastauksia. :P
Aika paljon riippuu millaisella moottorikonstruktiolla/tehoilla meinaat ajaa...

Tuo kytkinhän on tehty tourinki käyttöön alunperin, eli siinä on ns. back torque limiter, joka antaa tehdä moottorijarrutuksen ilman että takarengas menee lukkoon. Kuten yllä oleva räjäytyskuva näyttää, on kytkinpakka vakiona kolmessa osassa. Tuolla hitsauksella saadaan se em. btl pois ja kiihdytys käytössä ei enää tule sellaista pykälää kytkintä luistattaessa mitä vakiona. Tuon kytkin modin jälkeen se on enää kaksi osainen, missä edelleen on suuret välykset osien 4 ja 5 viiden välillä. Paras vaihtoehto olisi esim. tällainen kytkin kruunu, missä olisi vain yksi liikkuva osa..
http://www.dragrace.fi/catalog/images/cc112h11.jpg Tietenkin siihen vielä multistage kytkin niin avot :wavey:

Tuo vetolaite toimii ainakin alle 200hv takarengastehoilla. Vetolaite sinänsä on ok, mutta suuremmissa tehoissa sinne täytyy sorvauttaa tilaa ylimääräiselle laakerille, joka pitävällä alustalla estää vetolaitteen linkkuun menemisen ja sen seurauksena ketjujen epämääräisen venymisen/katkeamisen.

Kytkimen työsylinteriin kannattaa laittaa sellainen stefalla varustettu suojalevy, mikä ei päästä paskaa itse sylinteriin.

Vuosien 2002-2007 mallien ECUn ohjaukseen kannattaa ottaa yhteyttä täälläkin kirjoitelleelta PetriK:lta, on ilmeisesti aika helkkarin pätevä systeemi kun Schnitz-racing alkanut kaupata Petrin ratkaisua.

Mielestäni Suomesta bussiin löytyy parhaiten tietotaitoa wanhan i/ö GSR:n ohella.

Ja jos virityksiin lähtee, taitaa hinta/tehosuhde kallistua ahdinsettiin. Tietenkin alusta on erittäin tärkeässä osassa. Kaikkeen näihin varmasti löytyy ratkaisun tynkää tämänkin foorumin kirjoittelijoilta. Bussifoorumia unohtamatta.
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Pe Joulu 05, 2008 4:59 pm

Kiitos fastardille, suht tyhjentävästä vastauksesta. :wavey:

Löytyykö mistään kuvaa tai piirrustusta tuosta vetolaitteen tukemisesta ja onko ongelma ainoastaan vakiovanteissa?

Millaisella ahdin kokoonpanolla fastard nykyään ajelee ja millä ohjailet lisärikastusta?

Samoin kiinnostaa tuo mahdollinen mopon madallus. Takapää tietysti koiranluilla, mut mites toi etupää kannattais järkeviten puuhaa, kun keulaputkia ei saa tulemaan t-kappaleen läpi?

Avatar
Fastard
Viestit: 865
Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
Paikkakunta: SSB busa

Viesti Kirjoittaja Fastard » Pe Joulu 05, 2008 9:27 pm

Uskoisin mututuntumalla että tämä vetolaitteen toimimattomuus ongelma ilmenee pelkästään vakiovanteella...?

Ahdin oli viime kautena Proboostin modifioitu mitsun td05-16g, mikä toimi hyvin ja tehokäppyrä oli kuin viivoittimella vedetty. 0,8barin paineella 299hv. Esim. Kujo otti muistaakseni vajaata 350 takarengas lukemia omasta pyörästänsä samalla ahtimella 1,3barin paineella. Itse kun olen varovainen tehojen suhteen, tuo 0,8 riitti mulle viimekaudella. Tulevalle kaudelle ahtimeen hieman päivitystä ja malli tulee olemaan td05-20g, minkä seurauksena mm.veivit menee vaihtoon. Tarkoituksena käyttää hieman kovempia paineita kuin viime kesänä :upto:

Lisärikastuksen tekee myös Proboostin paineohjattu yksikkö. 390cc suuttimet vaihtuu nyt 750cc tuottoiseksi.

Alustan madallus toimii kohtuudella koiranluilla ja etuputkia nostamalla. Jos todella haluat saada pyörän kenttään, täytyy takaiskariin saada sisuksiin prikkoja, mitkä muistaakseni oli WPn tuotteita sekä etupäähän aluholkit cartridgen sisälle ja lyhennetyt jouset tietty. Tämän seurauksena taas täytyy teettää madallettu öljypohja ja hieman sorkkia öljyn imupuolen kanavaa. Ei se loiskelevykään pahaa tekisi tässä vaiheessa. Tämä madallus on sellainen juttu että kun sitä lähtee tekemään kunnolla, sen seuraukset tavallaan ulottuu jo ihan muihin pyörän komponentteihin.
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Pe Joulu 05, 2008 11:06 pm

Fastard kirjoitti:390cc suuttimet vaihtuu nyt 750cc tuottoiseksi.
Niin mä ihan semmoista sievää pikku lisätehoa vaan, jos nyt varovasti tuplais noi suuttimet :wink2:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Fastard
Viestit: 865
Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
Paikkakunta: SSB busa

Viesti Kirjoittaja Fastard » Su Joulu 07, 2008 8:45 pm

Smokie kirjoitti:
Fastard kirjoitti:390cc suuttimet vaihtuu nyt 750cc tuottoiseksi.
Niin mä ihan semmoista sievää pikku lisätehoa vaan, jos nyt varovasti tuplais noi suuttimet :wink2:
Niin, edelleen otan moottorihommat silleen nätisti :) . Ei kertakaikkiaan ole varaa konerikkoon. Uskoisin tästä huolimatta, että sitä tulosta alkaa syntymään ensi kaudella :deal:
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh

Avatar
Fasse
Viestit: 37
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 12:00 am
Paikkakunta: EXC & ProBoost B12

Viesti Kirjoittaja Fasse » Ke Joulu 24, 2008 1:12 am

Fastard kirjoitti:
Smokie kirjoitti:
Fastard kirjoitti:390cc suuttimet vaihtuu nyt 750cc tuottoiseksi.
Niin mä ihan semmoista sievää pikku lisätehoa vaan, jos nyt varovasti tuplais noi suuttimet :wink2:
Niin, edelleen otan moottorihommat silleen nätisti :) . Ei kertakaikkiaan ole varaa konerikkoon. Uskoisin tästä huolimatta, että sitä tulosta alkaa syntymään ensi kaudella :deal:
....muistelin tässä aikaa, kun fastardin kanssa juttelin ja bussi oli silloin vielä vapari.... :D :D

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Ma Tammi 05, 2009 5:13 pm

Fastard kirjoitti:Ahdin oli viime kautena Proboostin modifioitu mitsun td05-16g, mikä toimi hyvin ja tehokäppyrä oli kuin viivoittimella vedetty. 0,8barin paineella 299hv. Esim. Kujo otti muistaakseni vajaata 350 takarengas lukemia omasta pyörästänsä samalla ahtimella 1,3barin paineella.
Samantapaista pakettia on tulossa tännepäinkin. :drin:
Saas nähdä millaisia arvoja koneesta täällä saadaan? :)

Toi Busan omalla eculla tehdyt "säädöt" kiinnostaa myös nähdä kuinka se todellisuudessa pelittää. Saako power commanderit heittää roskiin?

Tässä lainaus toiselta voorumilta:
"Ryan Schnitz is very well versed in tuning with this now, I gave him a quick demo, then he tuned the bike to 160 hp with just the pipe, and to 213 hp with a dry shot, all with the ECU.
I made up some tutorial videos that will walk people through some basic setup and tuning features.
www.boostbysmith.com/Videos/ecuvideo1.wmv
www.boostbysmith.com/Videos/ecuvideo2.wmv
www.boostbysmith.com/Videos/ecuvideo3.wmv
www.boostbysmith.com/Videos/ecuvideo4.wmv ".

koinonia
Viestit: 7
Liittynyt: Su Heinä 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: hayabusa,,turbo

Viesti Kirjoittaja koinonia » Ma Tammi 05, 2009 9:07 pm

mulla ecun säädön jälkeen parannus 100%,,,tehoakin kuulemma tuli lisää,eli ei voi kuin suositella :)
ps:mulla on joutilas kytkin-modi(ei hitsattu)

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Ma Tammi 05, 2009 9:51 pm

Ok, tarkennas vähän mitä tolla 100% muutoksella tarkoitit ja laita koodia mitä olet siitä kykämodista vailla?

Vastaa Viestiin