Hayabusan parantelua ja vikoja?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Bomber#1
- Viestit: 2297
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
- Viesti:
Hayabusan parantelua ja vikoja?
Hakutoiminnolla en löytänyt mitään järkevää, joten uutta topikkia kehiin.
Eli lähinnä kiinnostaisi tietää mitä osia Busassa kannattaa prepata tai muuttaa kunnon strippi/räppäilykäyttöä ajatellen?
Joskus muistan ainakin lukeneeni, että kytkin"kruunua" tai jotain vastaavaa on hitsailtu kasaan? Ja samoin busan takavanteen vetolaitteessa olis jotain parantamisen varaa?
Löytyykö tarkennusta asioihin, mitä ja miksi?!
Löytyykö jotain muuta vastaavaa modattavaa mitä kannattais huomioida jos pelin nyt muutenkin purkaa talvella atomeiksi?
Eli lähinnä kiinnostaisi tietää mitä osia Busassa kannattaa prepata tai muuttaa kunnon strippi/räppäilykäyttöä ajatellen?
Joskus muistan ainakin lukeneeni, että kytkin"kruunua" tai jotain vastaavaa on hitsailtu kasaan? Ja samoin busan takavanteen vetolaitteessa olis jotain parantamisen varaa?
Löytyykö tarkennusta asioihin, mitä ja miksi?!
Löytyykö jotain muuta vastaavaa modattavaa mitä kannattais huomioida jos pelin nyt muutenkin purkaa talvella atomeiksi?
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: ZG1300+KRL1003
Re: Hayabusan parantelua ja vikoja?
Siinä pitää olla ehdottomasti hiilikuituinen paineputki,ja imukammio........Bomber#1 kirjoitti:Hakutoiminnolla en löytänyt mitään järkevää, joten uutta topikkia kehiin.
Eli lähinnä kiinnostaisi tietää mitä osia Busassa kannattaa prepata tai muuttaa kunnon strippi/räppäilykäyttöä ajatellen?
Joskus muistan ainakin lukeneeni, että kytkin"kruunua" tai jotain vastaavaa on hitsailtu kasaan? Ja samoin busan takavanteen vetolaitteessa olis jotain parantamisen varaa?
Löytyykö tarkennusta asioihin, mitä ja miksi?!
Löytyykö jotain muuta vastaavaa modattavaa mitä kannattais huomioida jos pelin nyt muutenkin purkaa talvella atomeiksi?
- Bomber#1
- Viestit: 2297
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
- Viesti:
- Bomber#1
- Viestit: 2297
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
- Viesti:
Löytyykö laiskalle suoraa linkkiä tai jonkinlaista selvitystä tähän topikkiin mistä tossa kytkinmodauksessa on oikein kyse?Tetsa kirjoitti:Busanisti sivuilta löytyy tarinaa kytkin sun muista parannuksista niin kuin varmaankin tiedossa on. Paras tosiaan toi putken solmuun laitto. Ja omaa ecu boksia pystyy säätelemään mielin määrin ken homman osaa. Voimakomentajat voi unohtaa.
Eikös noissa ole kaikissa lähes vakiona proboostin turbosarja? Vai mitä settiä bussikuskit sitten suosittelee ja miksi?
Kauheesti kysymyksiä ja niin vähän vastauksia.
- Fastard
- Viestit: 865
- Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: SSB busa
Aika paljon riippuu millaisella moottorikonstruktiolla/tehoilla meinaat ajaa...Bomber#1 kirjoitti:
Löytyykö laiskalle suoraa linkkiä tai jonkinlaista selvitystä tähän topikkiin mistä tossa kytkinmodauksessa on oikein kyse?
Eikös noissa ole kaikissa lähes vakiona proboostin turbosarja? Vai mitä settiä bussikuskit sitten suosittelee ja miksi?
Kauheesti kysymyksiä ja niin vähän vastauksia.
Tuo kytkinhän on tehty tourinki käyttöön alunperin, eli siinä on ns. back torque limiter, joka antaa tehdä moottorijarrutuksen ilman että takarengas menee lukkoon. Kuten yllä oleva räjäytyskuva näyttää, on kytkinpakka vakiona kolmessa osassa. Tuolla hitsauksella saadaan se em. btl pois ja kiihdytys käytössä ei enää tule sellaista pykälää kytkintä luistattaessa mitä vakiona. Tuon kytkin modin jälkeen se on enää kaksi osainen, missä edelleen on suuret välykset osien 4 ja 5 viiden välillä. Paras vaihtoehto olisi esim. tällainen kytkin kruunu, missä olisi vain yksi liikkuva osa..
http://www.dragrace.fi/catalog/images/cc112h11.jpg Tietenkin siihen vielä multistage kytkin niin avot
Tuo vetolaite toimii ainakin alle 200hv takarengastehoilla. Vetolaite sinänsä on ok, mutta suuremmissa tehoissa sinne täytyy sorvauttaa tilaa ylimääräiselle laakerille, joka pitävällä alustalla estää vetolaitteen linkkuun menemisen ja sen seurauksena ketjujen epämääräisen venymisen/katkeamisen.
Kytkimen työsylinteriin kannattaa laittaa sellainen stefalla varustettu suojalevy, mikä ei päästä paskaa itse sylinteriin.
Vuosien 2002-2007 mallien ECUn ohjaukseen kannattaa ottaa yhteyttä täälläkin kirjoitelleelta PetriK:lta, on ilmeisesti aika helkkarin pätevä systeemi kun Schnitz-racing alkanut kaupata Petrin ratkaisua.
Mielestäni Suomesta bussiin löytyy parhaiten tietotaitoa wanhan i/ö GSR:n ohella.
Ja jos virityksiin lähtee, taitaa hinta/tehosuhde kallistua ahdinsettiin. Tietenkin alusta on erittäin tärkeässä osassa. Kaikkeen näihin varmasti löytyy ratkaisun tynkää tämänkin foorumin kirjoittelijoilta. Bussifoorumia unohtamatta.
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh
1/8 5,17s/241kmh
- Bomber#1
- Viestit: 2297
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
- Viesti:
Kiitos fastardille, suht tyhjentävästä vastauksesta.
Löytyykö mistään kuvaa tai piirrustusta tuosta vetolaitteen tukemisesta ja onko ongelma ainoastaan vakiovanteissa?
Millaisella ahdin kokoonpanolla fastard nykyään ajelee ja millä ohjailet lisärikastusta?
Samoin kiinnostaa tuo mahdollinen mopon madallus. Takapää tietysti koiranluilla, mut mites toi etupää kannattais järkeviten puuhaa, kun keulaputkia ei saa tulemaan t-kappaleen läpi?
Löytyykö mistään kuvaa tai piirrustusta tuosta vetolaitteen tukemisesta ja onko ongelma ainoastaan vakiovanteissa?
Millaisella ahdin kokoonpanolla fastard nykyään ajelee ja millä ohjailet lisärikastusta?
Samoin kiinnostaa tuo mahdollinen mopon madallus. Takapää tietysti koiranluilla, mut mites toi etupää kannattais järkeviten puuhaa, kun keulaputkia ei saa tulemaan t-kappaleen läpi?
- Fastard
- Viestit: 865
- Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: SSB busa
Uskoisin mututuntumalla että tämä vetolaitteen toimimattomuus ongelma ilmenee pelkästään vakiovanteella...?
Ahdin oli viime kautena Proboostin modifioitu mitsun td05-16g, mikä toimi hyvin ja tehokäppyrä oli kuin viivoittimella vedetty. 0,8barin paineella 299hv. Esim. Kujo otti muistaakseni vajaata 350 takarengas lukemia omasta pyörästänsä samalla ahtimella 1,3barin paineella. Itse kun olen varovainen tehojen suhteen, tuo 0,8 riitti mulle viimekaudella. Tulevalle kaudelle ahtimeen hieman päivitystä ja malli tulee olemaan td05-20g, minkä seurauksena mm.veivit menee vaihtoon. Tarkoituksena käyttää hieman kovempia paineita kuin viime kesänä
Lisärikastuksen tekee myös Proboostin paineohjattu yksikkö. 390cc suuttimet vaihtuu nyt 750cc tuottoiseksi.
Alustan madallus toimii kohtuudella koiranluilla ja etuputkia nostamalla. Jos todella haluat saada pyörän kenttään, täytyy takaiskariin saada sisuksiin prikkoja, mitkä muistaakseni oli WPn tuotteita sekä etupäähän aluholkit cartridgen sisälle ja lyhennetyt jouset tietty. Tämän seurauksena taas täytyy teettää madallettu öljypohja ja hieman sorkkia öljyn imupuolen kanavaa. Ei se loiskelevykään pahaa tekisi tässä vaiheessa. Tämä madallus on sellainen juttu että kun sitä lähtee tekemään kunnolla, sen seuraukset tavallaan ulottuu jo ihan muihin pyörän komponentteihin.
Ahdin oli viime kautena Proboostin modifioitu mitsun td05-16g, mikä toimi hyvin ja tehokäppyrä oli kuin viivoittimella vedetty. 0,8barin paineella 299hv. Esim. Kujo otti muistaakseni vajaata 350 takarengas lukemia omasta pyörästänsä samalla ahtimella 1,3barin paineella. Itse kun olen varovainen tehojen suhteen, tuo 0,8 riitti mulle viimekaudella. Tulevalle kaudelle ahtimeen hieman päivitystä ja malli tulee olemaan td05-20g, minkä seurauksena mm.veivit menee vaihtoon. Tarkoituksena käyttää hieman kovempia paineita kuin viime kesänä
Lisärikastuksen tekee myös Proboostin paineohjattu yksikkö. 390cc suuttimet vaihtuu nyt 750cc tuottoiseksi.
Alustan madallus toimii kohtuudella koiranluilla ja etuputkia nostamalla. Jos todella haluat saada pyörän kenttään, täytyy takaiskariin saada sisuksiin prikkoja, mitkä muistaakseni oli WPn tuotteita sekä etupäähän aluholkit cartridgen sisälle ja lyhennetyt jouset tietty. Tämän seurauksena taas täytyy teettää madallettu öljypohja ja hieman sorkkia öljyn imupuolen kanavaa. Ei se loiskelevykään pahaa tekisi tässä vaiheessa. Tämä madallus on sellainen juttu että kun sitä lähtee tekemään kunnolla, sen seuraukset tavallaan ulottuu jo ihan muihin pyörän komponentteihin.
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh
1/8 5,17s/241kmh
- Fastard
- Viestit: 865
- Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: SSB busa
Niin, edelleen otan moottorihommat silleen nätisti . Ei kertakaikkiaan ole varaa konerikkoon. Uskoisin tästä huolimatta, että sitä tulosta alkaa syntymään ensi kaudellaSmokie kirjoitti:Niin mä ihan semmoista sievää pikku lisätehoa vaan, jos nyt varovasti tuplais noi suuttimetFastard kirjoitti:390cc suuttimet vaihtuu nyt 750cc tuottoiseksi.
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh
1/8 5,17s/241kmh
- Fasse
- Viestit: 37
- Liittynyt: To Heinä 21, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: EXC & ProBoost B12
....muistelin tässä aikaa, kun fastardin kanssa juttelin ja bussi oli silloin vielä vapari....Fastard kirjoitti:Niin, edelleen otan moottorihommat silleen nätisti . Ei kertakaikkiaan ole varaa konerikkoon. Uskoisin tästä huolimatta, että sitä tulosta alkaa syntymään ensi kaudellaSmokie kirjoitti:Niin mä ihan semmoista sievää pikku lisätehoa vaan, jos nyt varovasti tuplais noi suuttimetFastard kirjoitti:390cc suuttimet vaihtuu nyt 750cc tuottoiseksi.
- Bomber#1
- Viestit: 2297
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
- Viesti:
Samantapaista pakettia on tulossa tännepäinkin.Fastard kirjoitti:Ahdin oli viime kautena Proboostin modifioitu mitsun td05-16g, mikä toimi hyvin ja tehokäppyrä oli kuin viivoittimella vedetty. 0,8barin paineella 299hv. Esim. Kujo otti muistaakseni vajaata 350 takarengas lukemia omasta pyörästänsä samalla ahtimella 1,3barin paineella.
Saas nähdä millaisia arvoja koneesta täällä saadaan?
Toi Busan omalla eculla tehdyt "säädöt" kiinnostaa myös nähdä kuinka se todellisuudessa pelittää. Saako power commanderit heittää roskiin?
Tässä lainaus toiselta voorumilta:
"Ryan Schnitz is very well versed in tuning with this now, I gave him a quick demo, then he tuned the bike to 160 hp with just the pipe, and to 213 hp with a dry shot, all with the ECU.
I made up some tutorial videos that will walk people through some basic setup and tuning features.
www.boostbysmith.com/Videos/ecuvideo1.wmv
www.boostbysmith.com/Videos/ecuvideo2.wmv
www.boostbysmith.com/Videos/ecuvideo3.wmv
www.boostbysmith.com/Videos/ecuvideo4.wmv ".
- Bomber#1
- Viestit: 2297
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
- Viesti: