Turbominicrossissa paineistus onkelma

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

ArE
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS 125

Turbominicrossissa paineistus onkelma

Viesti Kirjoittaja ArE » Ke Joulu 10, 2008 8:59 pm

Eli mulla on minicrossissa kiinni Garret t15. Mini toimii silleen alhasilla kiekoilla hyvin..ja ilman rasitusta(vapaalla) ahto näyttää 0.2-0.3 mutta pintakiekkojen jälkeen rötöö pahasti ja kun vääntää kahvan ihan pohjaan nii koittaa sammua mutta kun kahvan taas palauttaa nii pyörii kiltisti tyhjäkäynnin. Ahtopaine menee tankkiin ja kaasarin kammioon..suutin on isompi 112.5--> 130 ja naula on puolessa välin et sitä oon pykälän nostanu. Säädöistä huolimatta rötöö ihan samalla tavalla. Nii te viisaammat ja kokeneemmat antakaas vinkkejä et miten kannattas paineistaa se kaasari et pitäskö tehä paine koteloo tai jotain.?? ja pitäskö jotai paineen tasaajaa tai sähköstä pensapumppua ruveta ostelee?? :-?

Avatar
hurZi
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 12:00 am
Paikkakunta: IRONHEAD

Re: Turbominicrossissa paineistus onkelma

Viesti Kirjoittaja hurZi » Ke Joulu 10, 2008 9:03 pm

ArE kirjoitti:Eli mulla on minicrossissa kiinni Garret t15. Mini toimii silleen alhasilla kiekoilla hyvin..ja ilman rasitusta(vapaalla) ahto näyttää 0.2-0.3 mutta pintakiekkojen jälkeen rötöö pahasti ja kun vääntää kahvan ihan pohjaan nii koittaa sammua mutta kun kahvan taas palauttaa nii pyörii kiltisti tyhjäkäynnin. Ahtopaine menee tankkiin ja kaasarin kammioon..suutin on isompi 112.5--> 130 ja naula on puolessa välin et sitä oon pykälän nostanu. Säädöistä huolimatta rötöö ihan samalla tavalla. Nii te viisaammat ja kokeneemmat antakaas vinkkejä et miten kannattas paineistaa se kaasari et pitäskö tehä paine koteloo tai jotain.?? ja pitäskö jotai paineen tasaajaa tai sähköstä pensapumppua ruveta ostelee?? :-?

Heitä kolera-altaaseen ja käske sen uida kotiin. pääset helpommalla :firing:

Avatar
Los_Bastardos
Viestit: 3295
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 1:00 am
Paikkakunta: f4i

Viesti Kirjoittaja Los_Bastardos » Ke Joulu 10, 2008 9:45 pm

Ahtamisesta en tiedä hevonvittujakaan, mutta eikös tolla tankin ahdistamisella ja normi kaasarilla vedä helvetin rikkaalle :deal: Eli bensapumppu ainakin listalle
WHEN IN DOUBT THROTTLE OUT
www.lbstunts.blogspot.com

ArE
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS 125

Viesti Kirjoittaja ArE » To Joulu 11, 2008 9:53 am

Los_Bastardos kirjoitti:Ahtamisesta en tiedä hevonvittujakaan, mutta eikös tolla tankin ahdistamisella ja normi kaasarilla vedä helvetin rikkaalle :deal: Eli bensapumppu ainakin listalle

Mutta eikös se tavallaan pyöri laihalla kun se rötöö? ku eikös kammiossa pitäs olla kovempi paine ku kurkussa jotte se toimis oikein ku se alipainehan sen bensan vetää sieltä kammiosta..mutta eikös siellä uimurikammiossa oo nyt samapaine ku kurkussa nii se bensa ei tuu seiltä kammiosta poikkeen kun ahdin tuottaa paineen?? mistä mun kannattas katella niitä bensapumppuja?

Avatar
speedmaster
Viestit: 222
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja speedmaster » To Joulu 11, 2008 10:33 am

Eiköhän ne röpötä myös silloin, kun bensaan tukehtuvat (vrt ryyppy päälle lämpimässä koneessa). Tunge sitä ilmaa paineella koneeseen; bensaa saa helposti muutenkin isommalla suuttimella ja/tai pumpulla.
ArE kirjoitti:
Los_Bastardos kirjoitti:Ahtamisesta en tiedä hevonvittujakaan, mutta eikös tolla tankin ahdistamisella ja normi kaasarilla vedä helvetin rikkaalle :deal: Eli bensapumppu ainakin listalle

Mutta eikös se tavallaan pyöri laihalla kun se rötöö? ku eikös kammiossa pitäs olla kovempi paine ku kurkussa jotte se toimis oikein ku se alipainehan sen bensan vetää sieltä kammiosta..mutta eikös siellä uimurikammiossa oo nyt samapaine ku kurkussa nii se bensa ei tuu seiltä kammiosta poikkeen kun ahdin tuottaa paineen?? mistä mun kannattas katella niitä bensapumppuja?

micco
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am

Re: Turbominicrossissa paineistus onkelma

Viesti Kirjoittaja micco » To Joulu 11, 2008 6:19 pm

ArE kirjoitti:Eli mulla on minicrossissa kiinni Garret t15. Mini toimii silleen alhasilla kiekoilla hyvin..ja ilman rasitusta(vapaalla) ahto näyttää 0.2-0.3 mutta pintakiekkojen jälkeen rötöö pahasti ja kun vääntää kahvan ihan pohjaan nii koittaa sammua mutta kun kahvan taas palauttaa nii pyörii kiltisti tyhjäkäynnin. Ahtopaine menee tankkiin ja kaasarin kammioon..
Kyllä sen tuolla systeemillä toimia pitäis. Onhan noita näkynyt varttimailikilpureissakin... Onko tankin paineistus suoritettu tarpeeksi isolla putkella? Mikä kaasari masiinassa on?

ArE
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS 125

Re: Turbominicrossissa paineistus onkelma

Viesti Kirjoittaja ArE » Pe Joulu 12, 2008 6:59 pm

micco kirjoitti:
ArE kirjoitti:Eli mulla on minicrossissa kiinni Garret t15. Mini toimii silleen alhasilla kiekoilla hyvin..ja ilman rasitusta(vapaalla) ahto näyttää 0.2-0.3 mutta pintakiekkojen jälkeen rötöö pahasti ja kun vääntää kahvan ihan pohjaan nii koittaa sammua mutta kun kahvan taas palauttaa nii pyörii kiltisti tyhjäkäynnin. Ahtopaine menee tankkiin ja kaasarin kammioon..
Kyllä sen tuolla systeemillä toimia pitäis. Onhan noita näkynyt varttimailikilpureissakin... Onko tankin paineistus suoritettu tarpeeksi isolla putkella? Mikä kaasari masiinassa on?
No tankkiin menee 6mm letku..pitäskö laittaa isompaa letkua ja tankin korkkin reikää isontaa??, kun siinä on vakiona aika pien se reikä..oisko jotai 4mm se reikä.. Pyörässä on Mikuni vm24 kaasari. Tänää laitoin bensapunpun tilaukseen ja pitää ens viikolla paineen säädinkin tilailla.. :blah:

micco
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am

Re: Turbominicrossissa paineistus onkelma

Viesti Kirjoittaja micco » La Joulu 13, 2008 1:09 pm

ArE kirjoitti: No tankkiin menee 6mm letku..pitäskö laittaa isompaa letkua ja tankin korkkin reikää isontaa??, kun siinä on vakiona aika pien se reikä..oisko jotai 4mm se reikä.. Pyörässä on Mikuni vm24 kaasari. Tänää laitoin bensapunpun tilaukseen ja pitää ens viikolla paineen säädinkin tilailla.. :blah:
Jos tankissa on vähän bensaa ja paljon ilmaa niin melkoisella viiveellä paine tankissa seuraa ahtopainetta kun ilma virtaa 4mm reiän läpi. Oletko kokeillut tankata ihan täyteen?

ArE
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS 125

Re: Turbominicrossissa paineistus onkelma

Viesti Kirjoittaja ArE » La Joulu 13, 2008 2:25 pm

Tankki ei oo ollu täys viel kertaakaan turbon kiinni ollessa.Pitää isontaa sitä tankin reikää nii se paine täyttäs sen nopeemmin. Tarviinkos sitte tota tankin paineistusta ollenkaan kuhan mulle tulee se pensapumppu ja pensapaineensäädin ja saan ne kiinni???

ArE
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS 125

Re: Turbominicrossissa paineistus onkelma

Viesti Kirjoittaja ArE » To Joulu 18, 2008 9:58 pm

Noni..tuossa mietin tota speedmasterin kirjotusta ja päätin kokeilla ilman tankin paineistusta nii rupes kiertää hyvin..sillä seurauksella että värinän takia 2 ilmaruuvii pyörähti kaasarista irti ja ku kolmannen laitoin nii hävis neki säädöt..ja rötöö taas..kun tuntu pyörivän hyvin sillo ku ilmaruuvi oli ihan auki..Nyt kolmannen ilmaruuvin laitoin locktitellä kii ettei seki lähe lentoon. kannattasko laittaa se vakio suutin (112.5) ja koittaa sillä säätää, vaiko antaa olla ton nykysen 130 ja säätää sen avulla??

nasseri
Viestit: 68
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja nasseri » La Joulu 20, 2008 10:11 pm

Itse olen nähnyt minicrossissa sellaisen virityksen, että kaasari oli turbon imupuolella kiinni ja turbon painepuolelta meni suora putki imukaulaan.

Avatar
Junnu
Viestit: 709
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey

Viesti Kirjoittaja Junnu » La Joulu 20, 2008 10:41 pm

Ei kai VM24:ssa ole kolmea ilmaruuvia? Mitäköhän ruuveja sieltä on tipahdellut?

Eikös siinä ole vain tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi ja tyhjäkäynnin seosruuvi?

Noista ruuveista ei yleensä voi säätää muuta kuin tyhjäkäynnin seosta. Kun kaasua auotaan seokseen vaikuttaa vain neulan asento sekä pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin.

Mikä pyörä sulla on kyseessä?
Bensapumppuun voi olla vaikeaa saada sähköjä.

ArE
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS 125

Viesti Kirjoittaja ArE » Su Joulu 21, 2008 7:31 pm

Junnu kirjoitti:Ei kai VM24:ssa ole kolmea ilmaruuvia? Mitäköhän ruuveja sieltä on tipahdellut?

Eikös siinä ole vain tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi ja tyhjäkäynnin seosruuvi?

Noista ruuveista ei yleensä voi säätää muuta kuin tyhjäkäynnin seosta. Kun kaasua auotaan seokseen vaikuttaa vain neulan asento sekä pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin.

Mikä pyörä sulla on kyseessä?
Bensapumppuun voi olla vaikeaa saada sähköjä.
Paskasti kerroin ton ..eli siis ku löysin koneeseen sellaset säädöt että kiertää nii ilmaruuvi pyörähti pois..no pistin uuden siihen toisesta kaasarista ja sekin pyörähti pois..sitte veil yhestä kaasarista uhrasin sen ilmaruuvin siihen nii sen laitoin locktitellä kii..Pyörä on Sachs Dirty Devill mihin ostin Lifanin 150 koneen..Nyt tänää kävin kiesii ajamassa sillä nii kierää kivasti mutta kovan kierrättämisen jälkeen alkaa rötöö taas..nii voisko olla että bensapinta laskee liian alas...?? JA mietin myös että voisiko sen rötöömisen aiheuttaa ahtoputkistoon pääsevä öljy? kun paluu letku on viel pikkasen liian pien ahtimelta nii ainaski pakoputkesta öljyy tiputtaa..?? Auttaskohan jos laittas taas tankkiin menemään ahtopaineen ja laittaisin pensapaineensäätimen..kun ahtopaine menee tankkii nii vetää tajuttoman rikkaalle nii sis tasattua sen bensan virtauksen ..pitää viel tota neulaa säätää ja kokeilla jos sais toimimaan kunnolla.. :blah:

ArE
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS 125

Viesti Kirjoittaja ArE » Su Joulu 21, 2008 7:34 pm

nasseri kirjoitti:Itse olen nähnyt minicrossissa sellaisen virityksen, että kaasari oli turbon imupuolella kiinni ja turbon painepuolelta meni suora putki imukaulaan.
tuolleesti kun sen rakentaa nii ei tarteis paineistaa mitenkää kaasaria..minäkin mietin sillo ku ei meinannu viel toimii että oisin nuin sen rakentanut..mutta onneks taitaa selvitä noi ongelmat.. :)

lokkis
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja lokkis » To Joulu 25, 2008 5:31 pm

kannattaa tosiaan laittaa se kaasari vaan imupuolelle ja siitä sit imukanavan kokonen putki imukanavaan.
ei siinä mitään viivettä tule jos turbo vaan jaksaa imeä.

täällä kun löytyy kokeneita turbottajia niin mikä ois hyvä keino saaha semmonen alle 100hp auton turbo pyörimään hyvin viri 125cc koneessa? nyt ahtoi 0.2 joka ei riitä.

pakopuolen muokkaus varmaan helpoin, mutta miten se pitäs tehä?
pitäskö sinne hitsata semmosia väkäsiä niinku vnt ahtimissa on? :D

huono kuva niin näkee että sielä jotain mutkaa on tankin alla :D
Kuva

Vastaa Viestiin