I/Ö moottorien lämmöt???
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
I/Ö moottorien lämmöt???
Kertoilkaapa havaintojanne omista i/ö ärrän öljynlämmöistä.
Omassa laitteessani taaksen sijoitettu 16 rivinen mocal ja R1 flekti imemässä ilmaa läpi ja cooleri keulilla estämässä ilman virtausta moottorin etuosaan ajossa
Öljynlämpö huitelee 85-97 flektin ollessa kokoajan päällä taajama ajossa sekä motarilla. Mittarina on koso rx2 ja anturi sijoitettu öljypohjaan.
Omassa laitteessani taaksen sijoitettu 16 rivinen mocal ja R1 flekti imemässä ilmaa läpi ja cooleri keulilla estämässä ilman virtausta moottorin etuosaan ajossa
Öljynlämpö huitelee 85-97 flektin ollessa kokoajan päällä taajama ajossa sekä motarilla. Mittarina on koso rx2 ja anturi sijoitettu öljypohjaan.
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: La Syys 20, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki "HÄJY" Gsx-r Twincharger & Gsx-r 750w Twin-turbo,Avd 990
Itsellä pyörii maantieajossa 90-100asteessa ja sitten kun pysähtyy niin lämpö rupee nousemaan 120 asteen molemmin puolin.
öljynjäähdytin on penkinalla, pitäs hommata flekti sille kaveriksi niin hieman sais lämpöjä laskettua kun ajelee hiljempaa.
Minkäslaiset mitat tuossa R1 flektissä on?
ja anturi on kannessa sekin toki voi vaikuttaa??
öljynjäähdytin on penkinalla, pitäs hommata flekti sille kaveriksi niin hieman sais lämpöjä laskettua kun ajelee hiljempaa.
Minkäslaiset mitat tuossa R1 flektissä on?
ja anturi on kannessa sekin toki voi vaikuttaa??
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Turhan iso tuo R1 flekti...varmaan jotain ~ 20cm en muista halkaisijaa mutta ja se on mulla siinä takapuolella jäähyä. Täytyy varmaan vaihtaa se vielä kerran kahteen 12.5cm halkaisijan tietokoneen puhaltimeen penkinalle. Ja niinpäin että puhaltaa kennosta läpi.Mikak kirjoitti:Itsellä pyörii maantieajossa 90-100asteessa ja sitten kun pysähtyy niin lämpö rupee nousemaan 120 asteen molemmin puolin.
öljynjäähdytin on penkinalla, pitäs hommata flekti sille kaveriksi niin hieman sais lämpöjä laskettua kun ajelee hiljempaa.
Minkäslaiset mitat tuossa R1 flektissä on?
ja anturi on kannessa sekin toki voi vaikuttaa??
Onko sulla ahdettu tuote? Ja ilman cooleria? Vai? Kyllä nuo näköjään aika samoissa lukemat menee meillä. Mutta toi 120 astetta alkaa olla turhan paljon. Menee niiin helveti kuseks tuo öljy. Tänään nousi lämpö 105 asteeseen parhammillaan kun oli niin lämmin keli.
Sulla vissiin nokka-akselin päässä se anturi vai?
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: La Syys 20, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki "HÄJY" Gsx-r Twincharger & Gsx-r 750w Twin-turbo,Avd 990
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Ei tarte huutaa kuitenkaan Joo... tuo öljyjäähyn eteen sijoitus rauhoittaa varmasti lämpöjä. Näissä coolerivehkeissä se ei ole mahdollista.rale79 kirjoitti:Mulla vapari 1100 ja anturi öljypohjassa!Kaupunkissa lämmöt 85-90 ja tien päällä 75-85.Öljyn lauhdutin on vakio ja omalla paikalla!
Nuo lukemat kuulostaa jo oikeilta.
- skyline
- Viestit: 1439
- Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kona!
Mulla lämmöt olleet tänä keväänä 95-115 asetta ja mittarina jokin josimura öljynlämpö/volttimittari ja anturille tehty paikka öljypohjan takareunaan. Öljynjäähdyttimenä vanha i/ö gixerin suora kenno sekä siihen juuri niin iso flekti kuin takahäkin väliin mahtuu. Viime kesänä oli cbr1000f:sta lainattu imevä flekti ja lämmöt oli ainekin 15 astetta enemmän jatkuvasti.
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Olipa nuo lämpimänä vappuaattona lämmöt mullakin näemmä moottoritie ajossa 120-140km/h ajaessa jotain 105-108 astetta. Täytynee kyhäillä uutta puhallin pakettia tietsikan puhaltimista häkin sisään kun vaan sais motivaatioita.skyline kirjoitti:Mulla lämmöt olleet tänä keväänä 95-115 asetta ja mittarina jokin josimura öljynlämpö/volttimittari ja anturille tehty paikka öljypohjan takareunaan. Öljynjäähdyttimenä vanha i/ö gixerin suora kenno sekä siihen juuri niin iso flekti kuin takahäkin väliin mahtuu. Viime kesänä oli cbr1000f:sta lainattu imevä flekti ja lämmöt oli ainekin 15 astetta enemmän jatkuvasti.
Jotenkin sellainen haju että sais olla lämpö alempana kun alkaa oikein rääkkäämään moottoria... melko kusta toi öljy tuolla jo 110 asteessa.
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: La Syys 20, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki "HÄJY" Gsx-r Twincharger & Gsx-r 750w Twin-turbo,Avd 990
Jotain tuon tyylistäkin ajattelin kokeilla mutta jos kerta lämmöt vielä nousee niin kokeella joitain pienempia puhaltimia.
itellä nuosee hitaasti siihen 90asteeseen mutta sen jälkeen kun pysähtyy niin nousee 120asteeseen ja sitten laskee siitä hitaasti kun lähtee ajamaan. itellä on kanssa reikä tuossa kohtaa missä skylinellä on flekti.
mutta pitää paremmin katella lämpöjä kuinka ne seilaa ajossa
kun ei ole pyörä vielä kunnolla valmis tänään dynoon ja maanantaina konttorille jos saa sopivat tehopaperit.
itellä nuosee hitaasti siihen 90asteeseen mutta sen jälkeen kun pysähtyy niin nousee 120asteeseen ja sitten laskee siitä hitaasti kun lähtee ajamaan. itellä on kanssa reikä tuossa kohtaa missä skylinellä on flekti.
mutta pitää paremmin katella lämpöjä kuinka ne seilaa ajossa
kun ei ole pyörä vielä kunnolla valmis tänään dynoon ja maanantaina konttorille jos saa sopivat tehopaperit.
- skyline
- Viestit: 1439
- Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kona!
Joskus muutama vuos sitte kyselin tietokoneen puhaltimista jäähdytys käyttöön niin eipä paljon suositeltu, löysin linkin vanhaan keskusteluun joka karkasi samantien ihan offtopiciksi. Yhden 12x12x2 cm tuulettimen jopa joskus ostin ja koekäytin ja jäi kaappiin lojumaan tehottomuuden vuoksi.
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... =tietokone
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... =tietokone
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.
- Öljyvuoto
- Viestit: 26
- Liittynyt: La Elo 07, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: toinen
Mulla on kans tollanen yoshimura lämpö/volttimittari, tyhjennyspropussa se anturi, heitti kyllä toimimasta viime kesänä, mutta pelatessaan näytti turbovehkeelle reilu satasen lämpöjä normi ajossa. Ei ole cooleria ja joku snadi mocalin jäähdytin perseen alla ja derbin tuuletin siinä pyörimässä.skyline kirjoitti:Mulla lämmöt olleet tänä keväänä 95-115 asetta ja mittarina jokin josimura öljynlämpö/volttimittari ja anturille tehty paikka öljypohjan takareunaan. Öljynjäähdyttimenä vanha i/ö gixerin suora kenno sekä siihen juuri niin iso flekti kuin takahäkin väliin mahtuu. Viime kesänä oli cbr1000f:sta lainattu imevä flekti ja lämmöt oli ainekin 15 astetta enemmän jatkuvasti.
Oikein lämpimällä kelillä lämmöt on mittarin mukaan käyny 140 asteessa, jolloin alkoi jostain syystä kaasarit tulvimaan pumppu päällä...?
Omien kokemuksien perusteella siirryn kyllä takaisin perinteiseen jäähdyttimeen keulalla ja vesiruiskuun joku kaunis päivä
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Öljyvuoto kirjoitti:Mulla on kans tollanen yoshimura lämpö/volttimittari, tyhjennyspropussa se anturi, heitti kyllä toimimasta viime kesänä, mutta pelatessaan näytti turbovehkeelle reilu satasen lämpöjä normi ajossa. Ei ole cooleria ja joku snadi mocalin jäähdytin perseen alla ja derbin tuuletin siinä pyörimässä.skyline kirjoitti:Mulla lämmöt olleet tänä keväänä 95-115 asetta ja mittarina jokin josimura öljynlämpö/volttimittari ja anturille tehty paikka öljypohjan takareunaan. Öljynjäähdyttimenä vanha i/ö gixerin suora kenno sekä siihen juuri niin iso flekti kuin takahäkin väliin mahtuu. Viime kesänä oli cbr1000f:sta lainattu imevä flekti ja lämmöt oli ainekin 15 astetta enemmän jatkuvasti.
Oikein lämpimällä kelillä lämmöt on mittarin mukaan käyny 140 asteessa, jolloin alkoi jostain syystä kaasarit tulvimaan pumppu päällä...?
Omien kokemuksien perusteella siirryn kyllä takaisin perinteiseen jäähdyttimeen keulalla ja vesiruiskuun joku kaunis päivä
Vesiruisku tuossa on itelläkin hyllyssä kyllä... ajattelin laittaa sen coolerin lisäksi.
Mutta tässä kun vähä miettii ja kattelee noita korkeita lämpöjä niin alkaa miettiä että vittu pitäskö sittenkin poistaa toi cooleri ja siirtää öljyjäähy eteen.
Mutta kun ei viittis millään.. Käy niin hyvin pyörän ulkonäköön
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Ei ole ainakaan vielä.. ajatus on kyllä laittaa omaani. Perstuntumalta vois sanoa että ei paljo paskaakaan. Kai se tyhjäkäynti sais jossai 1500 paikkeilla olla että edes vähä pysyy paineet valoissa.Smokie kirjoitti:Onko kellään öljynpainemittaria, paljonkohan sitä mahtaa olla tyhjäkäynnillä kun öljyt on 100+ asteisia?