I/Ö moottorien lämmöt???

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

I/Ö moottorien lämmöt???

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ma Huhti 27, 2009 11:58 am

Kertoilkaapa havaintojanne omista i/ö ärrän öljynlämmöistä.

Omassa laitteessani taaksen sijoitettu 16 rivinen mocal ja R1 flekti imemässä ilmaa läpi ja cooleri keulilla estämässä ilman virtausta moottorin etuosaan ajossa :D

Öljynlämpö huitelee 85-97 flektin ollessa kokoajan päällä taajama ajossa sekä motarilla. Mittarina on koso rx2 ja anturi sijoitettu öljypohjaan.

Mikak
Viestit: 172
Liittynyt: La Syys 20, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki "HÄJY" Gsx-r Twincharger & Gsx-r 750w Twin-turbo,Avd 990

Viesti Kirjoittaja Mikak » Ma Huhti 27, 2009 5:57 pm

Itsellä pyörii maantieajossa 90-100asteessa ja sitten kun pysähtyy niin lämpö rupee nousemaan 120 asteen molemmin puolin.
öljynjäähdytin on penkinalla, pitäs hommata flekti sille kaveriksi niin hieman sais lämpöjä laskettua kun ajelee hiljempaa.
Minkäslaiset mitat tuossa R1 flektissä on?
ja anturi on kannessa sekin toki voi vaikuttaa??

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ma Huhti 27, 2009 7:31 pm

Mikak kirjoitti:Itsellä pyörii maantieajossa 90-100asteessa ja sitten kun pysähtyy niin lämpö rupee nousemaan 120 asteen molemmin puolin.
öljynjäähdytin on penkinalla, pitäs hommata flekti sille kaveriksi niin hieman sais lämpöjä laskettua kun ajelee hiljempaa.
Minkäslaiset mitat tuossa R1 flektissä on?
ja anturi on kannessa sekin toki voi vaikuttaa??
Turhan iso tuo R1 flekti...varmaan jotain ~ 20cm en muista halkaisijaa mutta ja se on mulla siinä takapuolella jäähyä. Täytyy varmaan vaihtaa se vielä kerran kahteen 12.5cm halkaisijan tietokoneen puhaltimeen penkinalle. Ja niinpäin että puhaltaa kennosta läpi.

Onko sulla ahdettu tuote? Ja ilman cooleria? Vai? Kyllä nuo näköjään aika samoissa lukemat menee meillä. Mutta toi 120 astetta alkaa olla turhan paljon. Menee niiin helveti kuseks tuo öljy. Tänään nousi lämpö 105 asteeseen parhammillaan kun oli niin lämmin keli.

Sulla vissiin nokka-akselin päässä se anturi vai?

Mikak
Viestit: 172
Liittynyt: La Syys 20, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki "HÄJY" Gsx-r Twincharger & Gsx-r 750w Twin-turbo,Avd 990

Viesti Kirjoittaja Mikak » Ma Huhti 27, 2009 8:23 pm

Just kattella kans jos löytyis jotkut soppelit puhaltimet.
ahdettu on ja cooleri on koneen edessä. Anturi on nokka-akselin päässä. öljynjäähdytin on mesacoolin 48-rivinen

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ma Huhti 27, 2009 8:47 pm

Entäpä muilla? Haloo kikserien omistajat?

rale79
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Kawa zx12r

Viesti Kirjoittaja rale79 » Ti Huhti 28, 2009 10:18 am

Mulla vapari 1100 ja anturi öljypohjassa!Kaupunkissa lämmöt 85-90 ja tien päällä 75-85.Öljyn lauhdutin on vakio ja omalla paikalla!

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ti Huhti 28, 2009 11:35 am

rale79 kirjoitti:Mulla vapari 1100 ja anturi öljypohjassa!Kaupunkissa lämmöt 85-90 ja tien päällä 75-85.Öljyn lauhdutin on vakio ja omalla paikalla!
Ei tarte huutaa kuitenkaan :D Joo... tuo öljyjäähyn eteen sijoitus rauhoittaa varmasti lämpöjä. Näissä coolerivehkeissä se ei ole mahdollista.
Nuo lukemat kuulostaa jo oikeilta.

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Viesti Kirjoittaja skyline » Pe Touko 08, 2009 12:18 pm

Mulla lämmöt olleet tänä keväänä 95-115 asetta ja mittarina jokin josimura öljynlämpö/volttimittari ja anturille tehty paikka öljypohjan takareunaan. Öljynjäähdyttimenä vanha i/ö gixerin suora kenno sekä siihen juuri niin iso flekti kuin takahäkin väliin mahtuu. Viime kesänä oli cbr1000f:sta lainattu imevä flekti ja lämmöt oli ainekin 15 astetta enemmän jatkuvasti.
Kuva
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Pe Touko 08, 2009 12:44 pm

skyline kirjoitti:Mulla lämmöt olleet tänä keväänä 95-115 asetta ja mittarina jokin josimura öljynlämpö/volttimittari ja anturille tehty paikka öljypohjan takareunaan. Öljynjäähdyttimenä vanha i/ö gixerin suora kenno sekä siihen juuri niin iso flekti kuin takahäkin väliin mahtuu. Viime kesänä oli cbr1000f:sta lainattu imevä flekti ja lämmöt oli ainekin 15 astetta enemmän jatkuvasti.
Kuva
Olipa nuo lämpimänä vappuaattona lämmöt mullakin näemmä moottoritie ajossa 120-140km/h ajaessa jotain 105-108 astetta. Täytynee kyhäillä uutta puhallin pakettia tietsikan puhaltimista häkin sisään kun vaan sais motivaatioita.

Jotenkin sellainen haju että sais olla lämpö alempana kun alkaa oikein rääkkäämään moottoria... melko kusta toi öljy tuolla jo 110 asteessa.

Mikak
Viestit: 172
Liittynyt: La Syys 20, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki "HÄJY" Gsx-r Twincharger & Gsx-r 750w Twin-turbo,Avd 990

Viesti Kirjoittaja Mikak » Pe Touko 08, 2009 12:54 pm

Jotain tuon tyylistäkin ajattelin kokeilla mutta jos kerta lämmöt vielä nousee niin kokeella joitain pienempia puhaltimia.
itellä nuosee hitaasti siihen 90asteeseen mutta sen jälkeen kun pysähtyy niin nousee 120asteeseen ja sitten laskee siitä hitaasti kun lähtee ajamaan. itellä on kanssa reikä tuossa kohtaa missä skylinellä on flekti.
mutta pitää paremmin katella lämpöjä kuinka ne seilaa ajossa
kun ei ole pyörä vielä kunnolla valmis tänään dynoon ja maanantaina konttorille jos saa sopivat tehopaperit.

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Viesti Kirjoittaja skyline » Pe Touko 08, 2009 7:13 pm

Joskus muutama vuos sitte kyselin tietokoneen puhaltimista jäähdytys käyttöön niin eipä paljon suositeltu, löysin linkin vanhaan keskusteluun joka karkasi samantien ihan offtopiciksi. Yhden 12x12x2 cm tuulettimen jopa joskus ostin ja koekäytin ja jäi kaappiin lojumaan tehottomuuden vuoksi.

http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... =tietokone
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

Avatar
Öljyvuoto
Viestit: 26
Liittynyt: La Elo 07, 2004 12:00 am
Paikkakunta: toinen

Viesti Kirjoittaja Öljyvuoto » Su Touko 10, 2009 12:26 am

skyline kirjoitti:Mulla lämmöt olleet tänä keväänä 95-115 asetta ja mittarina jokin josimura öljynlämpö/volttimittari ja anturille tehty paikka öljypohjan takareunaan. Öljynjäähdyttimenä vanha i/ö gixerin suora kenno sekä siihen juuri niin iso flekti kuin takahäkin väliin mahtuu. Viime kesänä oli cbr1000f:sta lainattu imevä flekti ja lämmöt oli ainekin 15 astetta enemmän jatkuvasti.
Mulla on kans tollanen yoshimura lämpö/volttimittari, tyhjennyspropussa se anturi, heitti kyllä toimimasta viime kesänä, mutta pelatessaan näytti turbovehkeelle reilu satasen lämpöjä normi ajossa. Ei ole cooleria ja joku snadi mocalin jäähdytin perseen alla ja derbin tuuletin siinä pyörimässä.
Oikein lämpimällä kelillä lämmöt on mittarin mukaan käyny 140 asteessa, jolloin alkoi jostain syystä kaasarit tulvimaan pumppu päällä...?
Omien kokemuksien perusteella siirryn kyllä takaisin perinteiseen jäähdyttimeen keulalla ja vesiruiskuun joku kaunis päivä :D

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Su Touko 10, 2009 1:01 am

Öljyvuoto kirjoitti:
skyline kirjoitti:Mulla lämmöt olleet tänä keväänä 95-115 asetta ja mittarina jokin josimura öljynlämpö/volttimittari ja anturille tehty paikka öljypohjan takareunaan. Öljynjäähdyttimenä vanha i/ö gixerin suora kenno sekä siihen juuri niin iso flekti kuin takahäkin väliin mahtuu. Viime kesänä oli cbr1000f:sta lainattu imevä flekti ja lämmöt oli ainekin 15 astetta enemmän jatkuvasti.
Mulla on kans tollanen yoshimura lämpö/volttimittari, tyhjennyspropussa se anturi, heitti kyllä toimimasta viime kesänä, mutta pelatessaan näytti turbovehkeelle reilu satasen lämpöjä normi ajossa. Ei ole cooleria ja joku snadi mocalin jäähdytin perseen alla ja derbin tuuletin siinä pyörimässä.
Oikein lämpimällä kelillä lämmöt on mittarin mukaan käyny 140 asteessa, jolloin alkoi jostain syystä kaasarit tulvimaan pumppu päällä...?
Omien kokemuksien perusteella siirryn kyllä takaisin perinteiseen jäähdyttimeen keulalla ja vesiruiskuun joku kaunis päivä :D

Vesiruisku tuossa on itelläkin hyllyssä kyllä... ajattelin laittaa sen coolerin lisäksi.
Mutta tässä kun vähä miettii ja kattelee noita korkeita lämpöjä niin alkaa miettiä että vittu pitäskö sittenkin poistaa toi cooleri ja siirtää öljyjäähy eteen.
Mutta kun ei viittis millään.. Käy niin hyvin pyörän ulkonäköön

:D

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Touko 10, 2009 3:05 pm

Onko kellään öljynpainemittaria, paljonkohan sitä mahtaa olla tyhjäkäynnillä kun öljyt on 100+ asteisia?
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Su Touko 10, 2009 8:22 pm

Smokie kirjoitti:Onko kellään öljynpainemittaria, paljonkohan sitä mahtaa olla tyhjäkäynnillä kun öljyt on 100+ asteisia?
Ei ole ainakaan vielä.. ajatus on kyllä laittaa omaani. Perstuntumalta vois sanoa että ei paljo paskaakaan. Kai se tyhjäkäynti sais jossai 1500 paikkeilla olla että edes vähä pysyy paineet valoissa.

Vastaa Viestiin