läpikuultavaa sprayta?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

läpikuultavaa sprayta?

Viesti Kirjoittaja -J- » Ke Touko 13, 2009 5:46 pm

Mistähän sais läpikuultavaa sprayta, esim. punasta? Molotowilla pitäis olla jotain läpikuultavia sävyjä, mutta onko muita valmistajia?

Avatar
kismo
Viestit: 68
Liittynyt: La Syys 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: FZ-1N

Viesti Kirjoittaja kismo » Ke Touko 13, 2009 6:03 pm

Jos et sitä paljoa tarvitse, niin Motonetiltä ainaki löytyy pieniä purkkia mustaa, punaista ja sinistä.

muut tuotteet -> autokemikaalit -> maalit ->kuultomaalit.

Itse käytin auton takavaloihin. Samasta puljusta otin myös kuultomaalin poistoainetta, millä ne saa kätevästi halutessaan pois.

Top-1
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: VeTuRi - Jälleen

Viesti Kirjoittaja Top-1 » Ke Touko 13, 2009 7:21 pm

Käy kysymässä Easy Work:n maaleja. Värisävyjä on useita useita ja tarkoitettu mm. autojen takavalojen jne. muoviosien sävytyksiin.

Väriforum
Väinölänkatu 2
33100 TAMPERE
puh. 0207 445 430

Kuopion Väriforumilla ainakin ihan hyllytavaraa.
Säästä luontoa - Aja takapyörällä

EXÄT: VTR1000F Fighter, CBR600F "TOXIC", KAWA636b "StuntFighter", CBR900rr "Live Evil"

Avatar
Rudenorth
Viestit: 47
Liittynyt: To Kesä 19, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-6R

Viesti Kirjoittaja Rudenorth » Ke Touko 13, 2009 8:42 pm

Motipilta löytyy backlight spray nimellä esim. punaista ja mustaa läpikuultavaa lakkaa. Monesti myös olen käynyt maaliliikkeestä spray lakan teettämässä johon laitettu hiukan haluttua sävyä sekaan.

Underground Motorsport esim. myy tuota Motipia:

http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?cat=9

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Ke Touko 13, 2009 9:51 pm

Myöskin voit teettää maalikaupassa omaa sprayta, 5-10% väriä ja loput lakkaa. Itse tummentelin takavaloja aikoinaan tuollaisilla ja hyvä tuli aina.

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Viesti Kirjoittaja -J- » Ke Touko 13, 2009 10:20 pm

Top-1 kirjoitti:Käy kysymässä Easy Work:n maaleja. Värisävyjä on useita useita ja tarkoitettu mm. autojen takavalojen jne. muoviosien sävytyksiin.

Väriforum
Väinölänkatu 2
33100 TAMPERE
puh. 0207 445 430

Kuopion Väriforumilla ainakin ihan hyllytavaraa.
Täytyypä käydä tuolla Väriforumilla kyselemässä kun ehtii, kiitti :wavey:

Käyköhän noi Easy Workin kuultomaalit metallille? En löytänyt pikasesti googlettamalla..

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Viesti Kirjoittaja -J- » Ke Touko 13, 2009 10:22 pm

Kkallioj kirjoitti:Myöskin voit teettää maalikaupassa omaa sprayta, 5-10% väriä ja loput lakkaa. Itse tummentelin takavaloja aikoinaan tuollaisilla ja hyvä tuli aina.
Eipä tullut toi vaihtoehto ollenkaan mieleen :freak:
Käsittääkseni kuitenkaan kaikki maalikaupat ei sävytä sprayta..

Avatar
Crave
Viestit: 320
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Antichrist

Viesti Kirjoittaja Crave » Ke Touko 13, 2009 10:31 pm

Top-1 kirjoitti: Kuopion Väriforumilla ainakin ihan hyllytavaraa.
Offtopick:
Kuopion väriofoorum ei muuten myy enää käteisasiakkaille.
Kävin siellä ovella kääntymässä tuossa viimeviikolla.

Ite olisin mustaa jarrusatulamaalia vailla, jos jollain olis vinkkejä mistä sitä löytäs järki hintaan niin saa kertoa. Jossain Kuopion autotarvike liikkeessä hintaa oli vaatimattomat 27€ purkki...
SSB 99
7.24 s. / 321.8 km/h
http://www.facebook.com/ANY10RaceBook

Avatar
luuseri75
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Elo 29, 2008 12:00 am
Paikkakunta: fzr

Viesti Kirjoittaja luuseri75 » Ke Touko 20, 2009 7:34 pm

Kkallioj kirjoitti:Myöskin voit teettää maalikaupassa omaa sprayta, 5-10% väriä ja loput lakkaa. Itse tummentelin takavaloja aikoinaan tuollaisilla ja hyvä tuli aina.
eipä taija enää onnistua maalin ja lakan sekottelu kun on tullu nämä vesivärit automaaleihin.

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Viesti Kirjoittaja -J- » Ke Touko 20, 2009 9:49 pm

luuseri75 kirjoitti:
Kkallioj kirjoitti:Myöskin voit teettää maalikaupassa omaa sprayta, 5-10% väriä ja loput lakkaa. Itse tummentelin takavaloja aikoinaan tuollaisilla ja hyvä tuli aina.
eipä taija enää onnistua maalin ja lakan sekottelu kun on tullu nämä vesivärit automaaleihin.
Osittain mutuna heitän, että miksei onnistuisi? Ite ainakin duunin puolesta sävyttelen lakkojakin päivittäin, tosin nyt puhutaankin esim. vene- ja kalustelakoista. En sitten tiedä miten tollasen sprayn sävyttäminen eroaa perus maalin/lakan sävyttämisestä, koska meillä ei niitä pysty sävyttään

Avatar
luuseri75
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Elo 29, 2008 12:00 am
Paikkakunta: fzr

Viesti Kirjoittaja luuseri75 » To Touko 21, 2009 1:14 am

-J- kirjoitti:
luuseri75 kirjoitti:
Kkallioj kirjoitti:Myöskin voit teettää maalikaupassa omaa sprayta, 5-10% väriä ja loput lakkaa. Itse tummentelin takavaloja aikoinaan tuollaisilla ja hyvä tuli aina.
eipä taija enää onnistua maalin ja lakan sekottelu kun on tullu nämä vesivärit automaaleihin.
Osittain mutuna heitän, että miksei onnistuisi? Ite ainakin duunin puolesta sävyttelen lakkojakin päivittäin, tosin nyt puhutaankin esim. vene- ja kalustelakoista. En sitten tiedä miten tollasen sprayn sävyttäminen eroaa perus maalin/lakan sävyttämisestä, koska meillä ei niitä pysty sävyttään
jos nyt automaaleista puhutaan niin maalit on nykyään vesiohenteisia ja lakat liuotinohenteisia nii ne ei oikeen sovi yhteen.

TUME
Viestit: 215
Liittynyt: La Loka 20, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Pari haisevaa ja savuttavaa

Viesti Kirjoittaja TUME » To Touko 21, 2009 7:37 am

PItää kertoa että se tulee mopoon, kas mopon saa maalata liuottimella...... :D
mit䠳e mulle kuuluu, mit䠭䠴een

TjjR
Viestit: 73
Liittynyt: Su Touko 03, 2009 12:00 am

Viesti Kirjoittaja TjjR » Ti Kesä 09, 2009 9:43 pm

kovinkaan monet eivät ole vielä poistaneet liuotin linjojaan kokonaan pois. että saa ihan liuottimella vielä.. eikä se vesiohenteisuus nyt rajoita juurikaan asiaa.. Tosin itse olen siirtynyt vesiohenteiselle linjalle jo..
:deal:

Avatar
luuseri75
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Elo 29, 2008 12:00 am
Paikkakunta: fzr

Viesti Kirjoittaja luuseri75 » Ke Kesä 10, 2009 11:11 am

TjjR kirjoitti:kovinkaan monet eivät ole vielä poistaneet liuotin linjojaan kokonaan pois. että saa ihan liuottimella vielä.. eikä se vesiohenteisuus nyt rajoita juurikaan asiaa.. Tosin itse olen siirtynyt vesiohenteiselle linjalle jo..
:deal:
.. eikä se vesiohenteisuus nyt rajoita juurikaan asiaa.. väitätkö että vesipohjaista maalia voi sekottaa liuotinpohjaiseen lakkaan?

Vastaa Viestiin