Buell XB12S Turbolla
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 12:00 am
Buell XB12S Turbolla
Elikkä tarkoitus olisi rakentaa Buell Lightning XB12S -04 pyörästä Turbotettu laitos.
Ajattelin perustaa tämän topicin, jotta saisin neuvoja rakenteluun, kun vastaavia projekteja ei kovin paljon esillä ole. Ja tiedä sitten vaikka joku haluasi pällistellä rakentelun etenemistäkin.
Eli korostetaan nyt vielä että kaikki hyvät neuvot ovat tervetulleita
-------------------------------------------------------------------------
Taustasta sen verran, että pyörän hommasin vuoden 2007 kesällä, jolla ajeltiinkin ilman kummempia muutoksia kesänloppuun.
Tässä vielä kuva pyörästä kesältä 2008
Talven 2009 aikana pyörä sai jonkin verran ulkoasuun päivitystä ja kuidutus töitä tehtiin sen verran, että tallikaveria meinas naurattaa
Tässä jotain listaa päivityksistä:
-Kaikki katteet lasikuidusta, made by: itse
-Maalaus: kiiltävä musta seassa hitunen punaista helmiäistä
-Uudet vanteet (mustat)
-Oberon peilit ja jalkatapit
-K&N vaapari suodatin
-Race pönttö
-Itse ilmanpuhdistajan päälle tehty suoja
-Shark nose perä: made by: itse
-Ilman ohjain toiselle puolelle oma valmiste
-CRG kahvat
-Hihnapyörän suoja vaihdettu
-Hihnan kiristin vaihdettu
-Itse tehty bomber uskottava mittarin tausta
Tässä vielä kuva pyörästä kesältä 2009
-------------------------------------------------------------------------
No niin ja nyt sitten itse asiaan
-------------------------------------------------------------------------
Pyörä rakennetaan SpeedHouse Oy
Vinkkejä osien etsimiseen ja valitsemiseen, sekä muuhunki voi ja pitää kertoa.
Tässä jotain alustavia suunnitelmia tehojen suhteen ja osien mitä olisi tarkoitus pyörään haalia.
Tällä hetkellä löytyy:
-Vesiruisku (Aquamist S1)
-Garillon H-profiili veivit
-CP Männät 3.515
-Puristukset 9:1 kansia muokkaamalla ja uusilla männillä
-Pitempi perä
-Madallus sarja uudet etu tolpat ja taka iskari
-Kaikki koneen laakerit, ja vähän ylimääräsiäkin
-S&S pinnapultit
-Uudet työntötangot
Puuttuvat osat / muuten vaan hakusessa:
-Tehoja pyörästä olis tarkoitus ottaa karvan alta 200hp, ahtopaineilla 0,7bar ja puristuksilla n.9:1
-Oikean kokoinen ahdin. Tällä hetkellä suunnitelmissa Garret GT2056 - 751578 - 2
-Elektroninen öljypumppu, pitäisi turbolta saada öljyt pois koska tulee öljy pinnan alapuolelle.
-Lisäruisku, suutinkoko vielä hakusessa
-Painekotelo
-Hihnan vaihto ketjuihin
-jne
Myytävänä:
-Buell XB Vakio etutolpat kesällä 2009 huollettu, huippu kuntoiset J0122.02A8 ja J0121.02A8
-Buell XB Vakio taka iskari sininen jousi, Juuri huollettu
-Buell XB Etu- ja takavanne, Kultaiset G0110.02A8BYBR, G0309.02A8AYBR
-Buell XB Race vaimennin, musta ja siisti
-Käyttämättömät hihnat Good Year, G0500.1AAE 128 hampainen ja G0500.1AKE 135 hampainen
Tässä vielä linkki projekti galleriaan josta näkee laskelmia ja muutakin
Projekti galleria
Pitää kirjoitella lisää ja muokata kun tulee mieleen tai projekti etenee.
Ajattelin perustaa tämän topicin, jotta saisin neuvoja rakenteluun, kun vastaavia projekteja ei kovin paljon esillä ole. Ja tiedä sitten vaikka joku haluasi pällistellä rakentelun etenemistäkin.
Eli korostetaan nyt vielä että kaikki hyvät neuvot ovat tervetulleita
-------------------------------------------------------------------------
Taustasta sen verran, että pyörän hommasin vuoden 2007 kesällä, jolla ajeltiinkin ilman kummempia muutoksia kesänloppuun.
Tässä vielä kuva pyörästä kesältä 2008
Talven 2009 aikana pyörä sai jonkin verran ulkoasuun päivitystä ja kuidutus töitä tehtiin sen verran, että tallikaveria meinas naurattaa
Tässä jotain listaa päivityksistä:
-Kaikki katteet lasikuidusta, made by: itse
-Maalaus: kiiltävä musta seassa hitunen punaista helmiäistä
-Uudet vanteet (mustat)
-Oberon peilit ja jalkatapit
-K&N vaapari suodatin
-Race pönttö
-Itse ilmanpuhdistajan päälle tehty suoja
-Shark nose perä: made by: itse
-Ilman ohjain toiselle puolelle oma valmiste
-CRG kahvat
-Hihnapyörän suoja vaihdettu
-Hihnan kiristin vaihdettu
-Itse tehty bomber uskottava mittarin tausta
Tässä vielä kuva pyörästä kesältä 2009
-------------------------------------------------------------------------
No niin ja nyt sitten itse asiaan
-------------------------------------------------------------------------
Pyörä rakennetaan SpeedHouse Oy
Vinkkejä osien etsimiseen ja valitsemiseen, sekä muuhunki voi ja pitää kertoa.
Tässä jotain alustavia suunnitelmia tehojen suhteen ja osien mitä olisi tarkoitus pyörään haalia.
Tällä hetkellä löytyy:
-Vesiruisku (Aquamist S1)
-Garillon H-profiili veivit
-CP Männät 3.515
-Puristukset 9:1 kansia muokkaamalla ja uusilla männillä
-Pitempi perä
-Madallus sarja uudet etu tolpat ja taka iskari
-Kaikki koneen laakerit, ja vähän ylimääräsiäkin
-S&S pinnapultit
-Uudet työntötangot
Puuttuvat osat / muuten vaan hakusessa:
-Tehoja pyörästä olis tarkoitus ottaa karvan alta 200hp, ahtopaineilla 0,7bar ja puristuksilla n.9:1
-Oikean kokoinen ahdin. Tällä hetkellä suunnitelmissa Garret GT2056 - 751578 - 2
-Elektroninen öljypumppu, pitäisi turbolta saada öljyt pois koska tulee öljy pinnan alapuolelle.
-Lisäruisku, suutinkoko vielä hakusessa
-Painekotelo
-Hihnan vaihto ketjuihin
-jne
Myytävänä:
-Buell XB Vakio etutolpat kesällä 2009 huollettu, huippu kuntoiset J0122.02A8 ja J0121.02A8
-Buell XB Vakio taka iskari sininen jousi, Juuri huollettu
-Buell XB Etu- ja takavanne, Kultaiset G0110.02A8BYBR, G0309.02A8AYBR
-Buell XB Race vaimennin, musta ja siisti
-Käyttämättömät hihnat Good Year, G0500.1AAE 128 hampainen ja G0500.1AKE 135 hampainen
Tässä vielä linkki projekti galleriaan josta näkee laskelmia ja muutakin
Projekti galleria
Pitää kirjoitella lisää ja muokata kun tulee mieleen tai projekti etenee.
Viimeksi muokannut mixc, Su Tammi 10, 2010 4:25 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Raymond
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: Tulipultti
Tuolla jotain keskustelua aiheesta ja pari linkkiä: http://www.badweatherbikers.com/buell/m ... 1190170757
I have a dream...
Hurjalta kuulostaa tuo 200hp, mutta lykkyä pyttyyn ja kyllä, tätä projektia tulen pällistelemään suurella mielenkiinnolla.
I have a dream...
Hurjalta kuulostaa tuo 200hp, mutta lykkyä pyttyyn ja kyllä, tätä projektia tulen pällistelemään suurella mielenkiinnolla.
"World`s Greatest Cornering Bike"
-British Bike-Magazine
-British Bike-Magazine
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 12:00 am
Tarviiko tuossa oikeasti pudottaa puristuksia?
Onko nakutuksen tunnistinta?
Jos ei tarvi pudottaa puristuksia säästyy mäntien uusimiselta. Kommentti heitetty sinänsä ottamatta kantaa alkuperäisten mäntien laatuun koska en tunne Buellia.
Olen nähnyt yhden V-Rodin ahdettuna 11:1 puristuksilla (0.8 bar) ja oma BMW on 10.2:1 puristuksilla (1.0 bar).
t. Repa
Onko nakutuksen tunnistinta?
Jos ei tarvi pudottaa puristuksia säästyy mäntien uusimiselta. Kommentti heitetty sinänsä ottamatta kantaa alkuperäisten mäntien laatuun koska en tunne Buellia.
Olen nähnyt yhden V-Rodin ahdettuna 11:1 puristuksilla (0.8 bar) ja oma BMW on 10.2:1 puristuksilla (1.0 bar).
t. Repa
- Miclos
- Viestit: 232
- Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Crusher+"Frodo"+Honda cbr600 mallia vanha mutta paska
- Viesti:
Taitaa olla suunnitelmat hiukan muuttuneet ajan saatossa, mutta ei tarvii pudottaa jos ei taho. Moottori menossa purkuun/remppaan muutoinkin joten samalla vaivalla sitä voi hiukan pudottaa.
Palotiloista myös lähtee kamaa pois joten, mäntä kyssäri on auki vielä... Ja säästäminen männissä ei ole välttämättä paras kohde jos on paaluu.
Palotiloista myös lähtee kamaa pois joten, mäntä kyssäri on auki vielä... Ja säästäminen männissä ei ole välttämättä paras kohde jos on paaluu.
-
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Kawasaki tietty.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 12:00 am
Kiitoksia vaan vinkistä, ja olemme jo olleet yhteydessä toisiimme ja vaihtaneet kuulumisia. Kiitoksia vielä Arskalle.ZX-14R kirjoitti:Tolla Buell-nimimerkillä ainaskin on remmiahdettu bulu, jollain Rotrexin ahtimella. Täytyy koittaa vihjaista sille tästä threadista josko haluaa antaa kommenttia.
Niin ja suunnitelmat ovat tosiaan muuttuneet, niinku miclos luotto mekaanikkokin jo kirjoitti. Pitää editoida muutokset kohdalleen tuohon projekti esittelyyn
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 12:00 am
Kyse ei niinkään ollut siitä onko paaluu vai ei. Enemmänkin ajattelin siitä, onko mäntien vaihdolle oikeasti tarvetta. Omassa mopossa on alkuperäiset öljysuihkulla jäähdytetyt Mahlen takomännät ja ovat nyt olleet 37.000 km turbokäytössä. Melkeinpä väittäisin, että puimurissa sijoitus mäntiin olisi mennyt hukkaan.Miclos kirjoitti:Taitaa olla suunnitelmat hiukan muuttuneet ajan saatossa, mutta ei tarvii pudottaa jos ei taho. Moottori menossa purkuun/remppaan muutoinkin joten samalla vaivalla sitä voi hiukan pudottaa.
Palotiloista myös lähtee kamaa pois joten, mäntä kyssäri on auki vielä... Ja säästäminen männissä ei ole välttämättä paras kohde jos on paaluu.
Puristuksien pudottaminen on helppo juttu sinänsä. Siinä menettää hiukan kierrosherkkyydessä ja takaisin tulee luotettavuudessa, ainakin mikäli mopossa ei ole nakutuksen tunnistimia.
Miksi palotiloja pitää lähteä sorvaamaan uusiksi?
t. Repa
- jusu-seta
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: 2*suzuki
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 12:00 am
Alussa mainitsemani osa lista mitä tällä hetkellä löytyy on nyt tyhjä, eli Vesiruiskua ei ole ja syy selviää täältä: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... 501#550501
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 12:00 am
Jatkoa seurannut: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... 624#553624mixc kirjoitti:Alussa mainitsemani osa lista mitä tällä hetkellä löytyy on nyt tyhjä, eli Vesiruiskua ei ole ja syy selviää täältä: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... 501#550501