Charged 2010
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: gsxr turbo ewo2
- skyline
- Viestit: 1439
- Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Kona!
Äkkiseltää vilkasin b-magazinen 3/05 niin sieltä ei mitään 750cc ahdettua mopoa ollut. Yks efe ja iso I/ÖR oli.Dirty_Bastard kirjoitti:3/2005 bmagissa löytyy kuvatusta ym samoin 2007 numeroa en nyt muista ulkoa mutta katon sen vielä jutut ovat ex omistajalta
Onko kyse tästä? Löytyy 1/07 numerosta.
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: gsxr turbo ewo2
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Vesiruiskuttelijan asentelua
Tässä on tullut naputeltua vesisuihkua kiinni mopottiin ja rupesi mietityttämään että mihin porukka on kaasarivehkeissä sijoittaneet vesisuuttimen?
Järki sanoisi että mielellään pitot putken jälkeen. Nyt se kuitenkin on tehty toisin mutta matkaa suuttimelta pitotille on reilusti joten ei ihan suoraan pitotin nokkaan ainakaan suihkuttele.
Totta ainakin on se että aika minimaalinen virtaushan tuossa pitotin läpi kulkee mutta kai sinne saattaa vettä jonkinverran kertyä ja lopulta vesihelmi jossakin tukkeena.
Näillä eväillä kuitenkin kokeillaan
Kertokaahan kokemuksia joilla vesiruiskuja kiinni ja muukin nippelitieto asiaan liittyen kiinnostaa.
Järki sanoisi että mielellään pitot putken jälkeen. Nyt se kuitenkin on tehty toisin mutta matkaa suuttimelta pitotille on reilusti joten ei ihan suoraan pitotin nokkaan ainakaan suihkuttele.
Totta ainakin on se että aika minimaalinen virtaushan tuossa pitotin läpi kulkee mutta kai sinne saattaa vettä jonkinverran kertyä ja lopulta vesihelmi jossakin tukkeena.
Näillä eväillä kuitenkin kokeillaan
Kertokaahan kokemuksia joilla vesiruiskuja kiinni ja muukin nippelitieto asiaan liittyen kiinnostaa.
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: gsxr turbo ewo2
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
En ymmärtänyt mitä tarkoitat... Miksi se säiliön tyhjentäisi? Ei tietenkään tyhjennä kun väliin tulee vielä venttiili joka avautuu vasta tietyllä paineella. Sulkee siis linjan kun pumppu ei enään pumppaa.Dirty_Bastard kirjoitti:ja vesi suutin kannattaa asentaa pitot putken jälkeen ja suutin alaspäin ettei pissi säiliötä heti tyhjäksi jos asentaa ylä puolelta
Pitotin jälkeen niin se kannattaisi.. mutta entäpä jos vesisuihkutus olisi asennettu suoraan ahtimen imupuolelle. Silloin se ei olisi mahdollista.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Noniin hommat jatkuu...
Oiskos täällä kellään faktatietoa siitä kuinka iso määrä vettä moottoriin tulisi suihkuttaa ja millä perusteilla? Olin lukevinani että hyvä määrä olis 10% syötettävästä polttoaineen määrästä? Tässä kaasarivehkeessä määrittäminen on vähä hankalampaa mutta mahdollista tietty.
Avatkaas sanaiset arkkunne niin saadaan vehkeet tulille
Avatkaas sanaiset arkkunne niin saadaan vehkeet tulille
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1100ti
- Viesti:
Suosituksia löytyy eri lähteistä välille 10-25% polttoaineen määrästä. Optimi määrä vaihtelee ilmeisesti melko paljon lukuisista tekijöistä riippuen, että jossain määrin kokeilemiseksi menee joka tapauksessa. Mutta jostain tuolta haarukalta se löytynee.
300hp tehoihin tarvitaan bensaa noin 1,8l/min. Eli silloin sopiva veden määrä olisi 180-450ml/min. Mutta sitten täytyy pitää mielessä, että kuluvan bensan määrä muuttuu koko ajan kierrosten, ahtojen ja kaasun asennon mukaan. Eli jos vesiruisku syöttää koko ajan vakiotahdilla, niin suuttimen mitoituksessa täytyy tehdä jonkinlainen kompromissi, ettei tukehduta konetta veteen pienemmillä kierroksilla. Eli tässä tapauksessa valkattaisiin suutin tuosta haarukan alareunasta, vaikkapa 200ml/min ja säädetään ruisku käynnistymään kohtuullisen reilulla paineella, vaikkapa joku 70-80% maksimiahdoista.
Ja nämä suhteet on sitten pelkälle vedelle. Eli jos mukaan laitetaan myös alkoholia, niin sitten kasvatetaan suihkutusmäärää vastaavasti.
300hp tehoihin tarvitaan bensaa noin 1,8l/min. Eli silloin sopiva veden määrä olisi 180-450ml/min. Mutta sitten täytyy pitää mielessä, että kuluvan bensan määrä muuttuu koko ajan kierrosten, ahtojen ja kaasun asennon mukaan. Eli jos vesiruisku syöttää koko ajan vakiotahdilla, niin suuttimen mitoituksessa täytyy tehdä jonkinlainen kompromissi, ettei tukehduta konetta veteen pienemmillä kierroksilla. Eli tässä tapauksessa valkattaisiin suutin tuosta haarukan alareunasta, vaikkapa 200ml/min ja säädetään ruisku käynnistymään kohtuullisen reilulla paineella, vaikkapa joku 70-80% maksimiahdoista.
Ja nämä suhteet on sitten pelkälle vedelle. Eli jos mukaan laitetaan myös alkoholia, niin sitten kasvatetaan suihkutusmäärää vastaavasti.
Arttu
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Näinhän se menee ja tarkoitus olisikin vasta kohtuu isoilla paineilla suihkuttaa vettä + metanolia. Tämä litkuhan sitten tuuppaa vetämään a/f suhdetta paksunpuoleiseen. Mutta lienet kokeiltava pienellä suuttimella ensin. Harjoitellessa menee yks moottoriArttu kirjoitti:Suosituksia löytyy eri lähteistä välille 10-25% polttoaineen määrästä. Optimi määrä vaihtelee ilmeisesti melko paljon lukuisista tekijöistä riippuen, että jossain määrin kokeilemiseksi menee joka tapauksessa. Mutta jostain tuolta haarukalta se löytynee.
300hp tehoihin tarvitaan bensaa noin 1,8l/min. Eli silloin sopiva veden määrä olisi 180-450ml/min. Mutta sitten täytyy pitää mielessä, että kuluvan bensan määrä muuttuu koko ajan kierrosten, ahtojen ja kaasun asennon mukaan. Eli jos vesiruisku syöttää koko ajan vakiotahdilla, niin suuttimen mitoituksessa täytyy tehdä jonkinlainen kompromissi, ettei tukehduta konetta veteen pienemmillä kierroksilla. Eli tässä tapauksessa valkattaisiin suutin tuosta haarukan alareunasta, vaikkapa 200ml/min ja säädetään ruisku käynnistymään kohtuullisen reilulla paineella, vaikkapa joku 70-80% maksimiahdoista.
Ja nämä suhteet on sitten pelkälle vedelle. Eli jos mukaan laitetaan myös alkoholia, niin sitten kasvatetaan suihkutusmäärää vastaavasti.
- thelittleone
- Viestit: 1482
- Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: myyty
Kyllä tässä ihan hyvin kävi.. metkua ja vettä suhteella 50/50 ja tuotolla 450-500ml/min. Ruittan liipaisukohta 0,9bar ja max. ahtopaineella 1,4bar voimoo irtos 286hp/240nm. Ilman vesiruittaa coolerin kanssa 265hp/200nm.thelittleone kirjoitti:Mites näitten vesi/alkoholijuttujen kävi, vai mentiinkö pelkällä vedellä ja alkoholit juotiin projektin yhteydessä
Lambda ~14 nurkilla joten vaihdoin vielä suuttimet 124 --> 130 ja PITI käydä vielä penkissä mutta se nyt jäi.. enskeväälle taitaapi jäädä kokeilut.
Jokatapauksessa tulokseen tyytyväinen. Benssiiniä ois saanut olla enempi. Kai sieltä muutama heponen voip tulla vielä mutta taitanee loppua tuotot kesken ahdistajasta.