Charged 2010

Valvojat: ESKIL, btseppo

Dirty_Bastard
Viestit: 64
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: gsxr turbo ewo2

Viesti Kirjoittaja Dirty_Bastard » Su Helmi 14, 2010 2:28 am

3/2005 bmagissa löytyy kuvatusta ym samoin 2007 numeroa en nyt muista ulkoa mutta katon sen vielä jutut ovat ex omistajalta

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Viesti Kirjoittaja skyline » Su Helmi 14, 2010 11:32 am

Dirty_Bastard kirjoitti:3/2005 bmagissa löytyy kuvatusta ym samoin 2007 numeroa en nyt muista ulkoa mutta katon sen vielä jutut ovat ex omistajalta
Äkkiseltää vilkasin b-magazinen 3/05 niin sieltä ei mitään 750cc ahdettua mopoa ollut. Yks efe ja iso I/ÖR oli.
Onko kyse tästä? Löytyy 1/07 numerosta.
Kuva
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

Dirty_Bastard
Viestit: 64
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: gsxr turbo ewo2

Viesti Kirjoittaja Dirty_Bastard » Su Helmi 14, 2010 4:11 pm

pistetään illalla kuvia ja mopo on ollut vapari ja wesipyssy aikoinaan s72-73 löytyy

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Vesiruiskuttelijan asentelua

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Su Maalis 14, 2010 5:16 pm

Tässä on tullut naputeltua vesisuihkua kiinni mopottiin ja rupesi mietityttämään että mihin porukka on kaasarivehkeissä sijoittaneet vesisuuttimen?
Järki sanoisi että mielellään pitot putken jälkeen. Nyt se kuitenkin on tehty toisin mutta matkaa suuttimelta pitotille on reilusti joten ei ihan suoraan pitotin nokkaan ainakaan suihkuttele.
Totta ainakin on se että aika minimaalinen virtaushan tuossa pitotin läpi kulkee mutta kai sinne saattaa vettä jonkinverran kertyä ja lopulta vesihelmi jossakin tukkeena.
Näillä eväillä kuitenkin kokeillaan :freak2:

Kertokaahan kokemuksia joilla vesiruiskuja kiinni ja muukin nippelitieto asiaan liittyen kiinnostaa.

Dirty_Bastard
Viestit: 64
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: gsxr turbo ewo2

Viesti Kirjoittaja Dirty_Bastard » Su Maalis 14, 2010 11:11 pm

ja vesi suutin kannattaa asentaa pitot putken jälkeen ja suutin alaspäin ettei pissi säiliötä heti tyhjäksi jos asentaa ylä puolelta

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ti Maalis 16, 2010 10:11 am

Dirty_Bastard kirjoitti:ja vesi suutin kannattaa asentaa pitot putken jälkeen ja suutin alaspäin ettei pissi säiliötä heti tyhjäksi jos asentaa ylä puolelta
En ymmärtänyt mitä tarkoitat... Miksi se säiliön tyhjentäisi? Ei tietenkään tyhjennä kun väliin tulee vielä venttiili joka avautuu vasta tietyllä paineella. Sulkee siis linjan kun pumppu ei enään pumppaa.
Pitotin jälkeen niin se kannattaisi.. mutta entäpä jos vesisuihkutus olisi asennettu suoraan ahtimen imupuolelle. Silloin se ei olisi mahdollista.

Avatar
simppaR1
Viestit: 129
Liittynyt: La Maalis 15, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1 -07 + -99 r6

Viesti Kirjoittaja simppaR1 » Pe Huhti 16, 2010 12:51 pm

siis pauketta ja puhinaa tiedossa taas kesälle! :firing: :firing:
EIPA DASSA MIDAAN...

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Noniin hommat jatkuu...

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Su Touko 02, 2010 5:23 pm

Oiskos täällä kellään faktatietoa siitä kuinka iso määrä vettä moottoriin tulisi suihkuttaa ja millä perusteilla? Olin lukevinani että hyvä määrä olis 10% syötettävästä polttoaineen määrästä? Tässä kaasarivehkeessä määrittäminen on vähä hankalampaa mutta mahdollista tietty.
Avatkaas sanaiset arkkunne niin saadaan vehkeet tulille :cool:

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ma Touko 03, 2010 8:49 am

Suosituksia löytyy eri lähteistä välille 10-25% polttoaineen määrästä. Optimi määrä vaihtelee ilmeisesti melko paljon lukuisista tekijöistä riippuen, että jossain määrin kokeilemiseksi menee joka tapauksessa. Mutta jostain tuolta haarukalta se löytynee.

300hp tehoihin tarvitaan bensaa noin 1,8l/min. Eli silloin sopiva veden määrä olisi 180-450ml/min. Mutta sitten täytyy pitää mielessä, että kuluvan bensan määrä muuttuu koko ajan kierrosten, ahtojen ja kaasun asennon mukaan. Eli jos vesiruisku syöttää koko ajan vakiotahdilla, niin suuttimen mitoituksessa täytyy tehdä jonkinlainen kompromissi, ettei tukehduta konetta veteen pienemmillä kierroksilla. Eli tässä tapauksessa valkattaisiin suutin tuosta haarukan alareunasta, vaikkapa 200ml/min ja säädetään ruisku käynnistymään kohtuullisen reilulla paineella, vaikkapa joku 70-80% maksimiahdoista.

Ja nämä suhteet on sitten pelkälle vedelle. Eli jos mukaan laitetaan myös alkoholia, niin sitten kasvatetaan suihkutusmäärää vastaavasti.
Arttu

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ma Touko 03, 2010 6:31 pm

Arttu kirjoitti:Suosituksia löytyy eri lähteistä välille 10-25% polttoaineen määrästä. Optimi määrä vaihtelee ilmeisesti melko paljon lukuisista tekijöistä riippuen, että jossain määrin kokeilemiseksi menee joka tapauksessa. Mutta jostain tuolta haarukalta se löytynee.

300hp tehoihin tarvitaan bensaa noin 1,8l/min. Eli silloin sopiva veden määrä olisi 180-450ml/min. Mutta sitten täytyy pitää mielessä, että kuluvan bensan määrä muuttuu koko ajan kierrosten, ahtojen ja kaasun asennon mukaan. Eli jos vesiruisku syöttää koko ajan vakiotahdilla, niin suuttimen mitoituksessa täytyy tehdä jonkinlainen kompromissi, ettei tukehduta konetta veteen pienemmillä kierroksilla. Eli tässä tapauksessa valkattaisiin suutin tuosta haarukan alareunasta, vaikkapa 200ml/min ja säädetään ruisku käynnistymään kohtuullisen reilulla paineella, vaikkapa joku 70-80% maksimiahdoista.

Ja nämä suhteet on sitten pelkälle vedelle. Eli jos mukaan laitetaan myös alkoholia, niin sitten kasvatetaan suihkutusmäärää vastaavasti.
Näinhän se menee ja tarkoitus olisikin vasta kohtuu isoilla paineilla suihkuttaa vettä + metanolia. Tämä litkuhan sitten tuuppaa vetämään a/f suhdetta paksunpuoleiseen. Mutta lienet kokeiltava pienellä suuttimella ensin. Harjoitellessa menee yks moottori :lol:

Avatar
thelittleone
Viestit: 1482
Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin

Viesti Kirjoittaja thelittleone » To Loka 21, 2010 6:39 pm

Mites näitten vesi/alkoholijuttujen kävi, vai mentiinkö pelkällä vedellä ja alkoholit juotiin projektin yhteydessä :lol: :lol:
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.

"The Fosse Way" better than good blowjob...

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Su Loka 24, 2010 2:03 pm

thelittleone kirjoitti:Mites näitten vesi/alkoholijuttujen kävi, vai mentiinkö pelkällä vedellä ja alkoholit juotiin projektin yhteydessä :lol: :lol:
Kyllä tässä ihan hyvin kävi.. metkua ja vettä suhteella 50/50 ja tuotolla 450-500ml/min. Ruittan liipaisukohta 0,9bar ja max. ahtopaineella 1,4bar voimoo irtos 286hp/240nm. Ilman vesiruittaa coolerin kanssa 265hp/200nm.
Lambda ~14 nurkilla joten vaihdoin vielä suuttimet 124 --> 130 ja PITI käydä vielä penkissä mutta se nyt jäi.. enskeväälle taitaapi jäädä kokeilut.
Jokatapauksessa tulokseen tyytyväinen. Benssiiniä ois saanut olla enempi. Kai sieltä muutama heponen voip tulla vielä mutta taitanee loppua tuotot kesken ahdistajasta.

Vastaa Viestiin