Taistelu veturi

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
KillerPoop
Viestit: 87
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: XT600 cafe, 750 srad ja laina xs650 flatracker

Taistelu veturi

Viesti Kirjoittaja KillerPoop » Ke Huhti 13, 2011 9:40 am

Kotiloon tuli viime kesänä vaihdossa Honukan VTR 1000F. Sillä tuli sitten vakiokuntoisena ajeltua viime kesä. Olihan tuohon toki edellinen omistaja sliparit vaihtanut vakio pönttöjen tilalle, sekä xenon tuikun eteen+ vilkkuja sirommiksi yms. pientä sipistelyä tehnyt. Itse tuli vielä lisäksi vaihdettua välitykset hiukan tiheämmiksi. Jotta sai taajama rytkytyksiä hiukan eri nopeuksille siirrettyä.

(kuvaa klikkaamalla iso foto)
KuvaKuva

Mieli teki eroon matkamoottoripyörä luukista, joten ajokauden jälkeen tuli purkamisen aika. Etukate sai lähteä, mutta pakkaset viilensivät tallin vetovoimaa joten rakentelu jäi kuitenkin kevääseen.


Talven aikana tuli suoritettua ostoksia. Sivukatteeksi valikoitui testiin ensin kawa er-6n muovi, mutta tämä ei oikein asettunut syyläreiden päälle niinkuin mielikuvissani olin suunnitellut(lue oli liian pieni syyläreiden päälle).

Kuva

Mutta onneksi foorumin kautta vastaan tuli kuidutetut z1000 sivumuovit jotka pienellä kannakkeiden muokkailulla, vilkun puukottamisella sekä vesiputkelle reijän tekemällä sai istumaan kohtuu näpsäkästi paikoilleen. Ja ilme muuttui heti omaa silmään paremmaksi.
KuvaKuva


Tuplaputkista teki mieli päästä eroon. Joten kävin koluamassa isän pyörävarastosta itselleni yamahan TDM:n Devilin putkiston, joka oli pyörän vaihdon myötä jäänyt hänelle turhaksi. Putki oli siinä mielessä outo ilmestys, että jo alku putki ennen sliparia toimi myös vaimentimena. Itse sliparihan oli aivan liian pitkä, joten pöntöstä vetästiin rälläkällä kylmästi puolet pois. Tietysti pöntön takapää olikin sitten supistettu ennen ulostulopäätyä, joten katkaistuun pöntön päätyyn piti sorvata kolo, että pääty sopi paikoilleen. Lyhyenä pönttö vaikutti sekä kuullostikin sitten jo varsin mukavalta.
KuvaKuva

Putkista vanha loppupää pois y-haaran kohdalta ja devilin putki hitsaamalla tilalle kiinni.
Kuva

Hitsailun jälkeen pönttöä paikalleen testatessa totesin että putkesta pitää vielä poistaa viimeisin mutka jotta pöntön saisi parempaan kulmaan. Joten ei muutakuin vannesahalla tuloputki sopivalta kohtaa mutkan jälkeen poikki, niin alkoikin putki osuus vaikuttamaan sopivalta. Vielä kun mustaa termotekkiä heittää putkeen niin tulee hyvä.

KuvaKuva


Tämän jälkeen hankinta listalle joutui etuvalo. Mietinnässä oli ensin xt660 x:n etu tuikku, mutta heikon saatavuuden vuoksi ja ktm:n exc maskin kautta päädyin tuttuun ja turvalliseen MT-03 valoon.

Kuva

Takakatteeksi valikoitui Ktm:n RC8 perä, tosin mietinnässä on vielä minkä takavalon tuohon kiinnitäisi. Joko R6R, R1, SV tai jokin muu mielenkiintoinen

Osa kuvista heikkoa kännykkä tasoa, mutta täytyy koittaa ensi kerralla ottaa kunnon kamera tallille mukaan niin saisi yleis ilemeestäkin paremmin kuvaa esille.
Viimeksi muokannut KillerPoop, Ma Kesä 06, 2011 11:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kawa6r
Viestit: 1623
Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
Paikkakunta: 2-kilpinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kawa6r » Ke Huhti 13, 2011 8:14 pm

hyvä hyvä ! veturi projekti.

Mulla on itellä myös tulossa veturi toivottavasti jo enskesäksi, sellasesta keulakolari vehkeestä. Olisin varmaan ostanut sulta noi vakio osat pois, mutta nyt ne kolari katteet on jo kolvattu kasaan.

pitääpä seurailla miten veturin rakentelu sujuu. omassa projektissa kun ei vauhti päätä huimaa.

KillerPoop
Viestit: 87
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: XT600 cafe, 750 srad ja laina xs650 flatracker

Viesti Kirjoittaja KillerPoop » Ti Huhti 19, 2011 11:43 pm

^Kiva kuulla että joku muukin näitä rakentelee

Sitten pari lisä kuvaa RC8 peräkatteesta. Joka tosiaan on KTM:n tekele
KuvaKuvaKuva


Peilit löytyivät ebaystä suht edullisesti n. 8€ hintaan posteineen.
Kuva

KillerPoop
Viestit: 87
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: XT600 cafe, 750 srad ja laina xs650 flatracker

Viesti Kirjoittaja KillerPoop » Ma Kesä 06, 2011 11:30 pm

Pientä päivitystä: Kesä yllätti ja piti saada vehje tulille niin vakio perän kanssa lähdettiin tähän kesään.

Vanha kulunut eturengas tuli myös vaihdettua hiukan paremmalla pinnalla olevaan. Nyt kehtaa taas laskea menemään.

Takavaloksi löytyi RC8 oma tuikku,joka löytyi suht. edullisesti AVK:lta. Sitä onkin nyt tullut nakerreltua tuohon kuitu persaukseen kiinni.

Vielä pitäisi toinen VTR takahäkki ostaa, jotta voisi sitä alkaa muokkaamaan tuolle RC8 perälle sopivaksi. Niin ei tarvisi ottaa pyörää pois ajosta peränsovituksen ajaksi. Oli onneksi jonkinlaista rautaa tuo perä niin saa hiukan helpommin muovattua kuin alumiini putkesta tehtyä perää.

Täytyy huomenna napsia väliaika tilanteesta pari yleisilme kuvaa tänne.

KillerPoop
Viestit: 87
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: XT600 cafe, 750 srad ja laina xs650 flatracker

Viesti Kirjoittaja KillerPoop » Ti Kesä 07, 2011 11:56 pm

Pari uvaa tämän hetken tilasta:
(Kuvaa klikkaamalla isompi foto)

KuvaKuvaKuva

Ja sovitus kuva takalampusta katteessa.
KuvaKuva

Takalampun nasta järjestystä olen koittanut metsästää laihoin tuloksin. Joten jos jollakulla RC8 takalyhdyn kytkentäkaavio/nasta järjestys(4kpl vierekkäin) löytyy niin sitä kaipailisin.

Bad Jake
Viestit: 142
Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ke Kesä 08, 2011 7:16 am

Eikös nuo pinnit äkkiä kokeilemalla selviä..

KillerPoop
Viestit: 87
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: XT600 cafe, 750 srad ja laina xs650 flatracker

Viesti Kirjoittaja KillerPoop » Ke Kesä 08, 2011 7:20 am

Bad Jake kirjoitti:Eikös nuo pinnit äkkiä kokeilemalla selviä..
Jonkin verran näytti elektroniikkaa olevan valon sisässä niin ei viitsisi heti polttaa paskaksi.

Bad Jake
Viestit: 142
Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ke Kesä 08, 2011 7:45 am

KillerPoop kirjoitti:
Bad Jake kirjoitti:Eikös nuo pinnit äkkiä kokeilemalla selviä..
Jonkin verran näytti elektroniikkaa olevan valon sisässä niin ei viitsisi heti polttaa paskaksi.
Rohkeasti vain, kyllä se savu sieltä pois tulee jos se on sinne sisäänkin saatu :)

Ei kai sieltä mitään kovin suurta voi rikki saada jos se ihan perus 12V peli on. Josko valon rungosta löytyy metalliosaa niin kokeilet vastusmittarilla että mikä karva on maa (tai jos lamppua saa sen verta avattua että maan saa sisältä kiinni). Sitten vain 12V kokeilemalla loppujen karvojen merkitys selville.

KillerPoop
Viestit: 87
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: XT600 cafe, 750 srad ja laina xs650 flatracker

Viesti Kirjoittaja KillerPoop » Ke Kesä 08, 2011 12:54 pm

Bad Jake kirjoitti:
KillerPoop kirjoitti:
Bad Jake kirjoitti:Eikös nuo pinnit äkkiä kokeilemalla selviä..
Jonkin verran näytti elektroniikkaa olevan valon sisässä niin ei viitsisi heti polttaa paskaksi.
Rohkeasti vain, kyllä se savu sieltä pois tulee jos se on sinne sisäänkin saatu :)

Ei kai sieltä mitään kovin suurta voi rikki saada jos se ihan perus 12V peli on. Josko valon rungosta löytyy metalliosaa niin kokeilet vastusmittarilla että mikä karva on maa (tai jos lamppua saa sen verta avattua että maan saa sisältä kiinni). Sitten vain 12V kokeilemalla loppujen karvojen merkitys selville.
Niin ja savua on hankala tunkea lamppuun takaisin sisälle.

Valon runkohan on täysin muovia joten mitään metalliosaa siitä ei löydy. Ja lamput ovat pikku ledejä, joilla näytti jonkinlainen jännitteenalennin ilmeisesti olevan. Mutta piirilevyä ei näe kuin hiukan valon kyljestä, niin ei pysty edes siitä päättelemään mikä on + karva ja mikä -

Mutta täytynee jossakin KTM liikkeessä käydä jos niillä sattuisi olemaan tietoa/ RC8 liikkeessä niin voisi vilaista johtojen värityksen edes. Muuten joutuneekin sitten tekemään pienen kirurgisen toimenpiteen takavalolle, kun tuntuu olevan niin kovasti liimattu lasi kiinni pohjamuoviin.

KillerPoop
Viestit: 87
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: XT600 cafe, 750 srad ja laina xs650 flatracker

Viesti Kirjoittaja KillerPoop » Ke Kesä 08, 2011 10:17 pm

Tein takatuikkuun kurkistusaukon ja löysin oikeat piuhat. Joten tapaus selvitetty.

Järjestys oli muistaakseni seuraava takavalo+, -, -, jarru +

Ja olipa paljon elektroniikkaa tungettu takavaloon. Luulisi että tuollainen vähemmälläkin toimisi. Ja varmasti olisi savu karannut vääräällä kytkennällä.

Avatar
kawamato
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki z750 -04 / Fzr vaihtu kilvitettävään bladeen...

Viesti Kirjoittaja kawamato » Ma Heinä 18, 2011 12:50 pm

KillerPoop kirjoitti:Tein takatuikkuun kurkistusaukon ja löysin oikeat piuhat. Joten tapaus selvitetty.

Järjestys oli muistaakseni seuraava takavalo+, -, -, jarru +

Ja olipa paljon elektroniikkaa tungettu takavaloon. Luulisi että tuollainen vähemmälläkin toimisi. Ja varmasti olisi savu karannut vääräällä kytkennällä.
No eihän toi sen monimutkasempi ku kummalleki valolle oma maa?
Voiha ne ledit kärähtää ku väärin kytketää....

Vastaa Viestiin