v-max leveillä renkailla ja "home made" ketjuvedo

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Ti Marras 29, 2011 12:22 am

noniin. kuvakansio alkaa olemaan melko tyhjänoloinen ja täten siis myös höpötykset loppumaisillaan tämän projektin osilta, mutta vielä sieltä muutama kuva linkitettäväksi irtoaa.

seuraavaksi tuli sinne lohkon takaosaan semmoinen vahvikepalikka/yläpuolinen ketjulaahari lattaraudasta ja "kulutusmuovista" tekaistua, jotta puoliskot tulevaisuudessa myös toisissaan kiinni pysyisivät ja samalla kyseinen palikka siis estäisi kaasun löysäys/vaihteenvaihto tilanteessa ketjun osumisen runkoputkeen tai minnekkään muuallekkaan. siis jos alapuoliselle aktiivisesti (kokoajan) säätävälle kaverille joku toimintahäiriö sattuisi tulemaan. kun mielenrauha koneen kasassapysymisestä oli saavutettu koeajoa päästiin sitten suorittamaan jo muuaallekkin kuin tallin pihamaalle. äänekästä sellaista omistajan ja allekirjoittaneen toimesta. myös eräiden projektiin osallistuneiden kuiva koeajoakin tuli tallennettua kameralla :lol:



http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359940.jpg


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359941.jpg


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359942.jpg


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359943.jpg



paikallisessa, nykyään myös vuosivuodelta enemmän pyöriä omaavassa näyttelyssä käytiin ihan ajamalla pyörähtää ja olipa pyörä myös paikallisessa yö-juottola-kerhossakin tapahtuman virallisilla jatkoilla (kuten myös blade ja tottakai rakentajakin :lol:). maxi keskittyi näyttämään punaiselta, blade mustalta kun taasen itse keskityin olennaiseen. kahdella ensimmäiseksimainitulla ei ollut krapulaa seuraavana aamuna. ikävä kyllä tästä yöllisestä tapahtumasta minulla ei kuvamateriaali hallussani ole. jos joku tätä lukeva sattuu kyseisiä kuvia hallussaan pitämään olisin hyvin kiinnostunut saamaan niitä myös omaan haltuuni :)



http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359960.jpg


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359962.jpg


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359964.jpg


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359966.jpg


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359969.jpg



kaasareihin jo ennakkoon vaihtamani isommat suuttimet kyllä toimivat ihan kohtuullisesti, mutta jossain 170 ja 180 kilometriätunnissa vauhdissa (tottakai suljetulla ajueella suoritetuissa testeissä :lol:) soppa vaan yksinkertaisesti tuntui loppuvan kesken. ja ainahan tottakai on vara parantaa.

parannusta kyseiseen sairauteen löydettiin rapakontakaa dynojetin stage seiskalla race huohottimineen, neljällä kappaleella uusia alipainekalvoja, isommalla korvausilma reiällä tankissa, dynan laatikon sytkä käyrän ja rajoittimen pinnien siirrolla ja polttoaine pumpun uudella asennolla.

race huohotin, joka siis asennetaan alkuperäisen öljykorkin tilalle osoittautui fiaskoksi sotkien joka paikan öljyllä (ja kyllä asensin sen kaikkine kuristusholkkeineen oikeaoppisella tavalla :lol:), mutta jos ei sitä lasketa niin jopas rupes kone rokkaamaan aivan eri tavalla eikä sopan puutteesta ollut enää tietoakaan. kerrottakoon vielä, että se paljon mainostettu vee-boosti on nykyään korvattu kahdella alumiinisella holkilla eli on siis "läpät selällään" jo tyhjäkäynnillä joten alavääntöäkin kyseisellä päivityksellä vielä lisää pyörään saatiin. :D


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359973.jpg


tällä kokoonpanolla sitten kesä sinne jo aiemmin mainittuun petrollireissuun asti mentiin.


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359974.jpg


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359975.jpg


ainoina ongelmina kesän aikana olivat ensimmäinen variaatio ketjulaaharista, jonka korvasin vahvemman mallisella, bensiinipula-sairaudet ja yhden 50 kilometriä ajetun bensapumpun rikkoutuminen.


ja lopputeksit pyörimään..

kun juttua tänne kirjoittamaan aloitin asetin henkilökohtaiseksi tavoitteeksi 2000 jutun avauskertaa johon jutun valmistuttua olisin enemmänkin kuin tyytyväinen, joka sitten suureksi iloksi ja yllätyksekseni ylittyikin melko nopeasti. kiitokset siis kaikille lukijoille ja kommentoijille.

haluaisin esittää kiitokset myös projektissa mukana olleille ja tässäkin tarinassa mainituille henkilöille, joita ilman pyörän tekeminen olisi ollut yhdellä sanalla ilmaistuna mahdotonta. oli kyseessä kuinka kova rakentaja tahansa niin moottoripyörän rakennus perustuu yhteistyöhön.

toivottavasti teksti antoi myös ainakin jonkinasteisen kuvan tai jopa vastaukset jutun alussa esitettyihin kysymyksiin miten/miksi.

näihin kuviin, näihin tunnelmiin.. over&out.

:wavey:




Kuva

Kuva

Avatar
yde
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Fz1-n

Viesti Kirjoittaja yde » Ti Marras 29, 2011 5:18 am

Aamen! :cheers: Hieno tuli pyörästä! :firing:

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Ti Marras 29, 2011 12:51 pm

Melkoinen romaani tuosta kertyi,mut kyllä pyörä ja kirjoitukset on sen arvoisia että kannattaa kirjoittaa :)

Viimeisessä kuvassa vaan noi taustalla olevat härpättimet jotenki pilaa fiilistä,ei sieltä alpuumista sattuis vaikka renkaan lämmitys kuvaa löytymään,,korjaisit vielä ton loppu tekstin :burnout:

Tuossa voidaan oikeesti puhua rakennetusta pyörästä ei ole ollut pelkkää osan vaihtoa...

Seuraavaksi ??????????????????

mykisstys
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Touko 24, 2011 12:00 am

Viesti Kirjoittaja mykisstys » Ti Marras 29, 2011 2:25 pm

Tähämpä melkolailla mielen tyhjentämään tekstin loppuun sopii täydellisen hyvin Nightwishin uusimman levyn biisi.

LAST RIDE OF THE DAY.
http://www.youtube.com/watch?v=tQoj5PH5sIY

Terveisin Tomber =)

gscount
Viestit: 72
Liittynyt: La Maalis 01, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1261cc

Viesti Kirjoittaja gscount » Ti Marras 29, 2011 5:00 pm

Kaikenkaikkiaan komia laitos tuli tästä, kelepaa heksan ajella ens kesänä. Jos kerkiää?.. :upto:

jusutus
Viestit: 984
Liittynyt: Ke Loka 08, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jusutus » Ti Marras 29, 2011 9:27 pm

Kansa vaatii parempia fotoja valmiista laitteesta. :deal:

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Ke Marras 30, 2011 10:12 pm

jusutus kirjoitti:Kansa vaatii parempia fotoja valmiista laitteesta. :deal:
itselläni ei hallussa tämän kummempia kuvia ole. kaikkeni olen antanut ja kuvakansiokin huutaa tyhjyyttään.. :( tämmöset onnistuin haltuuni saamaan, en tiedä ovatko sen kummempia.


Kuva

Kuva

Kuva

pekasus kirjoitti:Seuraavaksi ??????????????????
3 ("mä oon aina halunnu tehä tälläsen") projekti aihiota tallissa oottelis.. katsotaan millaisia tuhoja sitä talvenaikaan tehtyä saa?? :D jos edes jotain toimivaa sais aikaiseksi...

:)

Ligettah
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Ligettah » To Joulu 01, 2011 12:11 am

KOMIA :firing:

Avatar
Johnsson
Viestit: 60
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12ärrä

Viesti Kirjoittaja Johnsson » To Joulu 01, 2011 12:55 am

Kuva
Siinä oma otos tuolta petrol circuksesta. saa käyttää ihan vapaasti.

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Viesti Kirjoittaja hotshot » To Joulu 01, 2011 8:14 am

Johnsson kirjoitti:Kuva
Siinä oma otos tuolta petrol circuksesta. saa käyttää ihan vapaasti.
kiitosta vaan selkeestä kuvasta. tulee enemmän ku tarpeeseen :wavey:

Kuva

Avatar
Jube666
Viestit: 265
Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Hurley-Anderson

Viesti Kirjoittaja Jube666 » To Joulu 01, 2011 6:03 pm

Klap klap klap klap klap klap.... :wavey:

On se hieno!!
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Viesti Kirjoittaja hotshot » To Joulu 01, 2011 8:15 pm

onnistuin saamaan haltuuni jopa yhden ajamiskuvan matkalla paikallisesta tapahtumasta paikalliseen yökerhoon.. tiedetään, aika leppoisa meininki joo, mutta parempi kuin ei mitään :) ajettiin "herra teräspallohurrikaanin" kanssa ihan poliisisaattueessa (sinäänsä erilainen tilanne, koska "seriffit" ajoivat tällä kertaa meidän edellä) :lol: :lol:

Kuva

Wi
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Spora

Viesti Kirjoittaja Wi » Su Helmi 19, 2012 11:32 am

Tuota semmosta oli mielessä että puhalsitteko lasilla,soodalla tms. vanteet ennen maalausta? omat moto vanteet pitäs saada väriin.

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Su Helmi 19, 2012 3:44 pm

Wi kirjoitti:Tuota semmosta oli mielessä että puhalsitteko lasilla,soodalla tms. vanteet ennen maalausta? omat moto vanteet pitäs saada väriin.
:wavey: molemmat vanteet oli kromatulla pinnalla, joka "rikottiin" erittäin karheella karhunkielellä (saa maalialan liikkeistä) ja siis purkamatta kumpaistakaan vannetta. ei oo ollu minkään näköistä heikkoutta pulverin kiinni pysymisessä.

Vastaa Viestiin