v-max leveillä renkailla ja "home made" ketjuvedo
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
noniin. kuvakansio alkaa olemaan melko tyhjänoloinen ja täten siis myös höpötykset loppumaisillaan tämän projektin osilta, mutta vielä sieltä muutama kuva linkitettäväksi irtoaa.
seuraavaksi tuli sinne lohkon takaosaan semmoinen vahvikepalikka/yläpuolinen ketjulaahari lattaraudasta ja "kulutusmuovista" tekaistua, jotta puoliskot tulevaisuudessa myös toisissaan kiinni pysyisivät ja samalla kyseinen palikka siis estäisi kaasun löysäys/vaihteenvaihto tilanteessa ketjun osumisen runkoputkeen tai minnekkään muuallekkaan. siis jos alapuoliselle aktiivisesti (kokoajan) säätävälle kaverille joku toimintahäiriö sattuisi tulemaan. kun mielenrauha koneen kasassapysymisestä oli saavutettu koeajoa päästiin sitten suorittamaan jo muuaallekkin kuin tallin pihamaalle. äänekästä sellaista omistajan ja allekirjoittaneen toimesta. myös eräiden projektiin osallistuneiden kuiva koeajoakin tuli tallennettua kameralla
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359940.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359941.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359942.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359943.jpg
paikallisessa, nykyään myös vuosivuodelta enemmän pyöriä omaavassa näyttelyssä käytiin ihan ajamalla pyörähtää ja olipa pyörä myös paikallisessa yö-juottola-kerhossakin tapahtuman virallisilla jatkoilla (kuten myös blade ja tottakai rakentajakin ). maxi keskittyi näyttämään punaiselta, blade mustalta kun taasen itse keskityin olennaiseen. kahdella ensimmäiseksimainitulla ei ollut krapulaa seuraavana aamuna. ikävä kyllä tästä yöllisestä tapahtumasta minulla ei kuvamateriaali hallussani ole. jos joku tätä lukeva sattuu kyseisiä kuvia hallussaan pitämään olisin hyvin kiinnostunut saamaan niitä myös omaan haltuuni
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359960.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359962.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359964.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359966.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359969.jpg
kaasareihin jo ennakkoon vaihtamani isommat suuttimet kyllä toimivat ihan kohtuullisesti, mutta jossain 170 ja 180 kilometriätunnissa vauhdissa (tottakai suljetulla ajueella suoritetuissa testeissä ) soppa vaan yksinkertaisesti tuntui loppuvan kesken. ja ainahan tottakai on vara parantaa.
parannusta kyseiseen sairauteen löydettiin rapakontakaa dynojetin stage seiskalla race huohottimineen, neljällä kappaleella uusia alipainekalvoja, isommalla korvausilma reiällä tankissa, dynan laatikon sytkä käyrän ja rajoittimen pinnien siirrolla ja polttoaine pumpun uudella asennolla.
race huohotin, joka siis asennetaan alkuperäisen öljykorkin tilalle osoittautui fiaskoksi sotkien joka paikan öljyllä (ja kyllä asensin sen kaikkine kuristusholkkeineen oikeaoppisella tavalla ), mutta jos ei sitä lasketa niin jopas rupes kone rokkaamaan aivan eri tavalla eikä sopan puutteesta ollut enää tietoakaan. kerrottakoon vielä, että se paljon mainostettu vee-boosti on nykyään korvattu kahdella alumiinisella holkilla eli on siis "läpät selällään" jo tyhjäkäynnillä joten alavääntöäkin kyseisellä päivityksellä vielä lisää pyörään saatiin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359973.jpg
tällä kokoonpanolla sitten kesä sinne jo aiemmin mainittuun petrollireissuun asti mentiin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359974.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359975.jpg
ainoina ongelmina kesän aikana olivat ensimmäinen variaatio ketjulaaharista, jonka korvasin vahvemman mallisella, bensiinipula-sairaudet ja yhden 50 kilometriä ajetun bensapumpun rikkoutuminen.
ja lopputeksit pyörimään..
kun juttua tänne kirjoittamaan aloitin asetin henkilökohtaiseksi tavoitteeksi 2000 jutun avauskertaa johon jutun valmistuttua olisin enemmänkin kuin tyytyväinen, joka sitten suureksi iloksi ja yllätyksekseni ylittyikin melko nopeasti. kiitokset siis kaikille lukijoille ja kommentoijille.
haluaisin esittää kiitokset myös projektissa mukana olleille ja tässäkin tarinassa mainituille henkilöille, joita ilman pyörän tekeminen olisi ollut yhdellä sanalla ilmaistuna mahdotonta. oli kyseessä kuinka kova rakentaja tahansa niin moottoripyörän rakennus perustuu yhteistyöhön.
toivottavasti teksti antoi myös ainakin jonkinasteisen kuvan tai jopa vastaukset jutun alussa esitettyihin kysymyksiin miten/miksi.
näihin kuviin, näihin tunnelmiin.. over&out.
seuraavaksi tuli sinne lohkon takaosaan semmoinen vahvikepalikka/yläpuolinen ketjulaahari lattaraudasta ja "kulutusmuovista" tekaistua, jotta puoliskot tulevaisuudessa myös toisissaan kiinni pysyisivät ja samalla kyseinen palikka siis estäisi kaasun löysäys/vaihteenvaihto tilanteessa ketjun osumisen runkoputkeen tai minnekkään muuallekkaan. siis jos alapuoliselle aktiivisesti (kokoajan) säätävälle kaverille joku toimintahäiriö sattuisi tulemaan. kun mielenrauha koneen kasassapysymisestä oli saavutettu koeajoa päästiin sitten suorittamaan jo muuaallekkin kuin tallin pihamaalle. äänekästä sellaista omistajan ja allekirjoittaneen toimesta. myös eräiden projektiin osallistuneiden kuiva koeajoakin tuli tallennettua kameralla
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359940.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359941.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359942.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359943.jpg
paikallisessa, nykyään myös vuosivuodelta enemmän pyöriä omaavassa näyttelyssä käytiin ihan ajamalla pyörähtää ja olipa pyörä myös paikallisessa yö-juottola-kerhossakin tapahtuman virallisilla jatkoilla (kuten myös blade ja tottakai rakentajakin ). maxi keskittyi näyttämään punaiselta, blade mustalta kun taasen itse keskityin olennaiseen. kahdella ensimmäiseksimainitulla ei ollut krapulaa seuraavana aamuna. ikävä kyllä tästä yöllisestä tapahtumasta minulla ei kuvamateriaali hallussani ole. jos joku tätä lukeva sattuu kyseisiä kuvia hallussaan pitämään olisin hyvin kiinnostunut saamaan niitä myös omaan haltuuni
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359960.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359962.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359964.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359966.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359969.jpg
kaasareihin jo ennakkoon vaihtamani isommat suuttimet kyllä toimivat ihan kohtuullisesti, mutta jossain 170 ja 180 kilometriätunnissa vauhdissa (tottakai suljetulla ajueella suoritetuissa testeissä ) soppa vaan yksinkertaisesti tuntui loppuvan kesken. ja ainahan tottakai on vara parantaa.
parannusta kyseiseen sairauteen löydettiin rapakontakaa dynojetin stage seiskalla race huohottimineen, neljällä kappaleella uusia alipainekalvoja, isommalla korvausilma reiällä tankissa, dynan laatikon sytkä käyrän ja rajoittimen pinnien siirrolla ja polttoaine pumpun uudella asennolla.
race huohotin, joka siis asennetaan alkuperäisen öljykorkin tilalle osoittautui fiaskoksi sotkien joka paikan öljyllä (ja kyllä asensin sen kaikkine kuristusholkkeineen oikeaoppisella tavalla ), mutta jos ei sitä lasketa niin jopas rupes kone rokkaamaan aivan eri tavalla eikä sopan puutteesta ollut enää tietoakaan. kerrottakoon vielä, että se paljon mainostettu vee-boosti on nykyään korvattu kahdella alumiinisella holkilla eli on siis "läpät selällään" jo tyhjäkäynnillä joten alavääntöäkin kyseisellä päivityksellä vielä lisää pyörään saatiin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359973.jpg
tällä kokoonpanolla sitten kesä sinne jo aiemmin mainittuun petrollireissuun asti mentiin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359974.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3359975.jpg
ainoina ongelmina kesän aikana olivat ensimmäinen variaatio ketjulaaharista, jonka korvasin vahvemman mallisella, bensiinipula-sairaudet ja yhden 50 kilometriä ajetun bensapumpun rikkoutuminen.
ja lopputeksit pyörimään..
kun juttua tänne kirjoittamaan aloitin asetin henkilökohtaiseksi tavoitteeksi 2000 jutun avauskertaa johon jutun valmistuttua olisin enemmänkin kuin tyytyväinen, joka sitten suureksi iloksi ja yllätyksekseni ylittyikin melko nopeasti. kiitokset siis kaikille lukijoille ja kommentoijille.
haluaisin esittää kiitokset myös projektissa mukana olleille ja tässäkin tarinassa mainituille henkilöille, joita ilman pyörän tekeminen olisi ollut yhdellä sanalla ilmaistuna mahdotonta. oli kyseessä kuinka kova rakentaja tahansa niin moottoripyörän rakennus perustuu yhteistyöhön.
toivottavasti teksti antoi myös ainakin jonkinasteisen kuvan tai jopa vastaukset jutun alussa esitettyihin kysymyksiin miten/miksi.
näihin kuviin, näihin tunnelmiin.. over&out.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Melkoinen romaani tuosta kertyi,mut kyllä pyörä ja kirjoitukset on sen arvoisia että kannattaa kirjoittaa
Viimeisessä kuvassa vaan noi taustalla olevat härpättimet jotenki pilaa fiilistä,ei sieltä alpuumista sattuis vaikka renkaan lämmitys kuvaa löytymään,,korjaisit vielä ton loppu tekstin
Tuossa voidaan oikeesti puhua rakennetusta pyörästä ei ole ollut pelkkää osan vaihtoa...
Seuraavaksi ??????????????????
Viimeisessä kuvassa vaan noi taustalla olevat härpättimet jotenki pilaa fiilistä,ei sieltä alpuumista sattuis vaikka renkaan lämmitys kuvaa löytymään,,korjaisit vielä ton loppu tekstin
Tuossa voidaan oikeesti puhua rakennetusta pyörästä ei ole ollut pelkkää osan vaihtoa...
Seuraavaksi ??????????????????
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Touko 24, 2011 12:00 am
Tähämpä melkolailla mielen tyhjentämään tekstin loppuun sopii täydellisen hyvin Nightwishin uusimman levyn biisi.
LAST RIDE OF THE DAY.
http://www.youtube.com/watch?v=tQoj5PH5sIY
Terveisin Tomber =)
LAST RIDE OF THE DAY.
http://www.youtube.com/watch?v=tQoj5PH5sIY
Terveisin Tomber =)
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
itselläni ei hallussa tämän kummempia kuvia ole. kaikkeni olen antanut ja kuvakansiokin huutaa tyhjyyttään.. tämmöset onnistuin haltuuni saamaan, en tiedä ovatko sen kummempia.jusutus kirjoitti:Kansa vaatii parempia fotoja valmiista laitteesta.
3 ("mä oon aina halunnu tehä tälläsen") projekti aihiota tallissa oottelis.. katsotaan millaisia tuhoja sitä talvenaikaan tehtyä saa?? jos edes jotain toimivaa sais aikaiseksi...pekasus kirjoitti:Seuraavaksi ??????????????????
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
onnistuin saamaan haltuuni jopa yhden ajamiskuvan matkalla paikallisesta tapahtumasta paikalliseen yökerhoon.. tiedetään, aika leppoisa meininki joo, mutta parempi kuin ei mitään ajettiin "herra teräspallohurrikaanin" kanssa ihan poliisisaattueessa (sinäänsä erilainen tilanne, koska "seriffit" ajoivat tällä kertaa meidän edellä)
- hotshot
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
molemmat vanteet oli kromatulla pinnalla, joka "rikottiin" erittäin karheella karhunkielellä (saa maalialan liikkeistä) ja siis purkamatta kumpaistakaan vannetta. ei oo ollu minkään näköistä heikkoutta pulverin kiinni pysymisessä.Wi kirjoitti:Tuota semmosta oli mielessä että puhalsitteko lasilla,soodalla tms. vanteet ennen maalausta? omat moto vanteet pitäs saada väriin.