Doctor goes black

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Dxa
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bmw R 80 Rt

Viesti Kirjoittaja Dxa » Ke Touko 23, 2012 9:42 pm

Paljoa ei enään tarvitse, että saa laitoksen kulkemaan.

Viime päivityksen jälkeen:
- Lamppujen kiinnitys tehty alumiinista ja maalattu.
- Sähkö työt melkein valmiit.
- Puolipuristin vaijeri hylättiin ja tehtiin omanlainen systeemi, joka tällä hetkellä maalattu ja huomenna paikoillee (tuosta kuvaa :upto: ).
- Moottori saatu kokonaan kasaan ja kaasarit ym.
- Etujalkatapit saatu paikoilleen.
- Tupet ja muut härpäkkeet tangolle.

Tämän päivän jälkeen se näyttää tältä:
Kuva

Tänään tuli käytyä kaupoissa ja matkaan sattui myös äänenvaimmennin, joten pääsee tekemään putkiston.

Jos näistä sais jotain aikaiseksi :D
Kuva

Vielä olisi jäljellä:
- Pakoputkisto
- Jarruletkut tilattu ja kun saapuvat niin jarrujen ilmaus, myös takajarrun jarrunestesäiliön kiinnikkeen teko alumiinista
- Mittaristo tilattu ja kun sen saa paikoilleen saa loput sähköt niputettua paikoilleen.
- Penkin päällystäminen (tavarat on, mutta ei ole vielä kerinnyt).
- Vaihdepolkimen ja jarrupolkimen muokkaaminen.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ke Touko 23, 2012 11:02 pm

Vähän pirkan näkösiä jotku nuo punaset yksityiskohat :freak: lähinnä koneessa. Valot on vähintäänki mielenkiintoset, mutta mikäs siinä jos omistaja tykkää. :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
HC-Silence
Viestit: 74
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Sekopäinen 450 EXC

Viesti Kirjoittaja HC-Silence » Ke Touko 23, 2012 11:18 pm

Jotkut vähän pienemmät ellipsoidit ois voinu sopia hyvin ala-kolmioon kiinni tohon numerokilven sivuille :deal:

Vinki
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 12:00 am
Paikkakunta: zx6-r -05

Viesti Kirjoittaja Vinki » Ke Touko 23, 2012 11:24 pm

Eikö noita valoja ois saanu mitenkään tohon numerolaattaan kiinni esim. kaks valoa alekkain? Vois olla hyvännäkönen toi lätkä mustana, ja valot siinä upoksissa..? :freak:

Noista punasista osista kans sitä mieltä että hyppää vähä liikaa silmiin. Hyvännäköstä puuhastelua kumminki :wavey:

Avatar
Dxa
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bmw R 80 Rt

Viesti Kirjoittaja Dxa » Ke Touko 23, 2012 11:56 pm

Nuo punaiset osat ovat paremmat luonnossa ja haluttiin hiukan väriä. Mutta sehän on makua asia :)

Tosiaan nuo valot olivat hiukan isommat mitä piti. Ja jos noi laittais alakolmion sivuille, niin valokeila kärsii eli ei näe pimeässä tai jos laittaa tuohon maskiin niin maski tulee liian ulos (ylä- ja alakolmio ovat liian "suorat" eli pumppujen ja emäputken lijan liian suora, jolloin maskien umpiot tulevat liian eteen), jonka takia valomaskeista luovuttiin ja tehtiin numerokilpi.

Tällä kokoon panolla mennään tämä kesä...

Ja tässähän on hiukan survivalbike henkeä :deal:

http://www.urbanxtremebikes.com/PAGE2/0349.jpg
http://www.urbanxtremebikes.com/GALLERY/0007.jpg
http://www.urbanxtremebikes.com/GALLERY/0013.jpg

Belvain
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Loka 12, 2011 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Belvain » To Touko 24, 2012 12:44 am

Mun mielestä valot on just hyvät, muutenkin koko pyörä on mun makuun. Sopivan "härski" :firing: :firing:

Avatar
Dxa
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bmw R 80 Rt

Viesti Kirjoittaja Dxa » La Touko 26, 2012 4:15 pm

Posti toi keskiviikkona Hel-jarruletkut... No tilauksessa oli omalla osaltani tullut pieni moka. Meni väärinpäin banjot eli takajarruletkulle kuuluneet banjot oli etujarrunletkussa ja toisinpäin. No takajarrusatulasta piti pieni osa sahata ja banjo tulee hyvin. Jarrut ilmataan tänään tai huomenna.

Eilen tuli Koson mittari postista ja paikkoillekkin asennettu, sähköt niputettu ja tankki jo paikoillaan.

Kuva

Pulipuristimeen hitsattiin pultti ja maalattiin... Tuohon päähän laitettiin vielä golfpallo :deal: , jotta löytäisi vivun
Kuva

Pakoputkisto rälläköity ja hitsailtu. Etukäyrä saatu tämän päivän jälkeen kasaan. Tänään/huomenna äänenvaimennin lyhennetään ja ensi viikolla tehdään äänenvaimentimeen pää ja sovikepala (sattu olemaan hiukan isompi kuin putki).
Kuva

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Touko 27, 2012 9:54 pm

Tarviko muuten käyttää uunissa nuita wrinkle-maalattuja koppia vai annoitko vaan kuivaa jonku päivän?
Voisin veikata aika korvia "hiveleviä" ääniä tuolla vaimennuksella. :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
Dxa
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bmw R 80 Rt

Viesti Kirjoittaja Dxa » Su Touko 27, 2012 11:50 pm

jutila kirjoitti:Tarviko muuten käyttää uunissa nuita wrinkle-maalattuja koppia vai annoitko vaan kuivaa jonku päivän?
Voisin veikata aika korvia "hiveleviä" ääniä tuolla vaimennuksella. :D
Ei tarvii uunissa käytää, mutta suositus olisi unissa 1-2h, 90 asteessa. Myös kuumailmapuhallin käy, jota itse käytin. Antaa tasaisesti lämpöä pienimmällä asetuksella ja kun alkaa rypyttymään niin sitten siitä vierestä vain lämmittämään ja ryppy alkaa leviämään.

Ensi viikolla pitäisi saada kasaan... Ehkä jopa tiistaina ensimmäiset savut ja toivottavasti äänet kohdilla :deal:


Päivitystä:
Tänään tuli penkki päällystettyä (tietenkin itse ja aikaa meni noin 3-4h) ja tuli parempi mitä osasi odottaan. Huomenna vielä muutamat pop niitit ja leikata ylimääräiset nahat, niin olisi valmis. Kuvia huomenna...

Etujarru ilmattu, eikä se mennyt taaskaan niinkuin piti... Lähti hiukan maalia etujarrusatulasta.

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Viesti Kirjoittaja zeby » Ma Touko 28, 2012 5:11 am

Laita seuraavalla kerralla tiukka letku siihen ilmausruuvin päähän, niin ei pääse jarruneteet valumaan ja pilaamaan maalauksia. Taitaa olla 6mm letku sopivaa.

Avatar
Dxa
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bmw R 80 Rt

Viesti Kirjoittaja Dxa » Ma Touko 28, 2012 1:55 pm

zeby kirjoitti:Laita seuraavalla kerralla tiukka letku siihen ilmausruuvin päähän, niin ei pääse jarruneteet valumaan ja pilaamaan maalauksia. Taitaa olla 6mm letku sopivaa.
Oli tiukka letku... tais tippua muutama pisara nestettä, kun irroitin letkun ja alussa banjo ei ollut tarpeeksi kovin kiinni, jolloin prikan ja satulan välistä tuli hiukan nestettä, mutta maalit ei siitä kärsinyt.

Noh ainakin tällä kertaa meni paremmin :D

Avatar
Dxa
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bmw R 80 Rt

Viesti Kirjoittaja Dxa » Ti Touko 29, 2012 8:20 pm

Niitä lupaamia kuvia tuosta penkistä. Huom! Ensimmäinen penkki mitä olen päällystänyt.

Kuva

Kuva

Vielä kuva paikoillaan:
Kuva

Eilen tehtiin jarru- ja vaihdepolkimeen tapit raudasta ja tänään tuli maalattua, myös käynnistys poljin sai maalia päälle.

Kuva

Ja tämän päivän jälkeen se on tämän näköinen:
Kuva

Pakoputki lyhennetty n.10cm ja alumiinista tehsty pää. Huomenna kasaan ja hitsaamaan. Myös tarvis tehdä kiinnikkeet pakoputkistolle ja pääsee ottaamaan ensimäiset savut :deal:

Myös takajarrun säiliön paikka pitää tehdä ja ilmata takajarru. Sit olis pyörä valmis ajoon.

Avatar
Dxa
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bmw R 80 Rt

Viesti Kirjoittaja Dxa » To Touko 31, 2012 6:10 pm

"Alkukäyrää" hiukan muokattiin, jolloin sai sulavamman muodon ja helpommin äänenvaimentimen paikoilleen. Alumiinen pää laitettiin mustilla poppareilla kiinni ja päähän tehtiin myös reikä mahdolliselle db-killerille.

Kuva

Putke rälläköimään ja hitsailemaan ja tulos:
Kuva

Sitten yhdistämään änkkä ja "alkukäyrä". Lopputulos oli parempi mitä osas odottaa :D

Kuva

Ja mökäpönttö paikoilleen.

Kuva

Kuva

Ei muuta kuin löböä tankkiin ja käynnistämään... 3:lla polkaisulla hörähti ja 5:llä lähti käymään. Äänet :firing: :firing: :firing:
Hyvä, että tehtiin killerille paikka. Nimittäin poliisit ei taida noista äänistä tykätä :lol:

Kokeilin pienellä pihatiellä hiukan ajella ja tuli muutama ongelma. 1: Välitykset perseellään... 2: Tuntuu, kuin ei saisi löböä kunnolla ja kun yritti päästää kytkimestä ja antaa kaasua, niin sammui... Avasin kaasarin ja huomasin, että neula on alimmillaan... Noh sokka keskellä ja toivomaan. Kokeilen tännä illemmalla, jos toimisi.

Ja kun selvittelin ongelmaa huomasin myös, ettei öljyt pysy sisällä :nono: Öljypohjan ruuvi päästää hiukan öljyä (mesinki prikan vaihtokaan ei auttanut, olisikohan jengat mennyt vinoon), kannen ja ventiilin kopan välistä tulee myös hiukan (kiristin ruuveja, toivottavasti loppuisi vuotaminen) ja nylonista tehty "tulppa" vuotaa myös...

Sähköjä kokeilin ja niissäkin oli ongelmia... Olin vahingossa laittanut jarruvalon ja parkin väärinpäin. Nyt ne on tinattu uudelleen ja toimivat oikein.

Näiden jälkeen putki pois ja kiinnikettä änkälle. Lattaraudasta pieni pala ja vääntämmän. Kun hitsauksessa, rälläköimisessä ja suunnittelussa oli hiukan maalit lähtenyt piti änkkä saada maalia, mutta sen sijaan maalasin koko putkisto:

Kuva

Nyt on kasassa. Tohtori näyttää sopivan härskiltä, tuli parempi mitä osas odottaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Huom!Edelleenkin nuo punaiset hyppivät silmille noissa kuvissa. Luonnossa sulautuvat ja sopivat kokonaisuuteen.

Tehtävälista:
- Alumiinista tehdä eturattaan suoja
- Takajarru ilmata
- Öljyvuodot "tukkia"
- Uudet etu-, takaratas ja ketjut (kunhan saa kuntoon ja hiukan tietää minkä kokoista tarvis...)
- Niin, tarvis myös opetella käynnistämään tuo laitos :lol:

psymax
Viestit: 341
Liittynyt: To Syys 22, 2005 12:00 am
Paikkakunta: musta kuriton,vanha laiska jarruton,pieni nopee kilvetön

Viesti Kirjoittaja psymax » Pe Kesä 01, 2012 12:57 am

tää on nyt sen verran karskin olonen vehje että kaikki turha kimallus ja sävy pois..! aivain onneen on maston 121 :deal: ja sillon toimii
B- henkinen häiriö käyttäytyjä.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Kesä 01, 2012 5:45 pm

Dxa kirjoitti: Hyvä, että tehtiin killerille paikka. Nimittäin poliisit ei taida noista äänistä tykätä :lol:
Olihan siitä puhetta... :D
Vähän aikaa jaksoin ite läpivirtaavaa pönttöä kuunnella ennenku piti vaihtaa takasi osittain kammiomaiseen.
Dxa kirjoitti: Niin, tarvis myös opetella käynnistämään tuo laitos :lol:
Sehän on helppo nakki. Kylmänä vaan ryyppy täysillä, puolipuristimesta veto ja sievä polkasu niin, että se vapautuu. Sitten vaan polkimella kone ykk kohan tuntumaan ja reipas polkasu.
Jos kaikki on kunnossa, niin lämpösenä se lähteeki pelkästään puolipuristimen vetämällä ja sitte vaan rivakka polkasu.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Vastaa Viestiin