Doctor goes black
- Dxa
- Viestit: 187
- Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Bmw R 80 Rt
Paljoa ei enään tarvitse, että saa laitoksen kulkemaan.
Viime päivityksen jälkeen:
- Lamppujen kiinnitys tehty alumiinista ja maalattu.
- Sähkö työt melkein valmiit.
- Puolipuristin vaijeri hylättiin ja tehtiin omanlainen systeemi, joka tällä hetkellä maalattu ja huomenna paikoillee (tuosta kuvaa ).
- Moottori saatu kokonaan kasaan ja kaasarit ym.
- Etujalkatapit saatu paikoilleen.
- Tupet ja muut härpäkkeet tangolle.
Tämän päivän jälkeen se näyttää tältä:
Tänään tuli käytyä kaupoissa ja matkaan sattui myös äänenvaimmennin, joten pääsee tekemään putkiston.
Jos näistä sais jotain aikaiseksi
Vielä olisi jäljellä:
- Pakoputkisto
- Jarruletkut tilattu ja kun saapuvat niin jarrujen ilmaus, myös takajarrun jarrunestesäiliön kiinnikkeen teko alumiinista
- Mittaristo tilattu ja kun sen saa paikoilleen saa loput sähköt niputettua paikoilleen.
- Penkin päällystäminen (tavarat on, mutta ei ole vielä kerinnyt).
- Vaihdepolkimen ja jarrupolkimen muokkaaminen.
Viime päivityksen jälkeen:
- Lamppujen kiinnitys tehty alumiinista ja maalattu.
- Sähkö työt melkein valmiit.
- Puolipuristin vaijeri hylättiin ja tehtiin omanlainen systeemi, joka tällä hetkellä maalattu ja huomenna paikoillee (tuosta kuvaa ).
- Moottori saatu kokonaan kasaan ja kaasarit ym.
- Etujalkatapit saatu paikoilleen.
- Tupet ja muut härpäkkeet tangolle.
Tämän päivän jälkeen se näyttää tältä:
Tänään tuli käytyä kaupoissa ja matkaan sattui myös äänenvaimmennin, joten pääsee tekemään putkiston.
Jos näistä sais jotain aikaiseksi
Vielä olisi jäljellä:
- Pakoputkisto
- Jarruletkut tilattu ja kun saapuvat niin jarrujen ilmaus, myös takajarrun jarrunestesäiliön kiinnikkeen teko alumiinista
- Mittaristo tilattu ja kun sen saa paikoilleen saa loput sähköt niputettua paikoilleen.
- Penkin päällystäminen (tavarat on, mutta ei ole vielä kerinnyt).
- Vaihdepolkimen ja jarrupolkimen muokkaaminen.
-
- Viestit: 1278
- Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
- HC-Silence
- Viestit: 74
- Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Sekopäinen 450 EXC
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: zx6-r -05
- Dxa
- Viestit: 187
- Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Bmw R 80 Rt
Nuo punaiset osat ovat paremmat luonnossa ja haluttiin hiukan väriä. Mutta sehän on makua asia
Tosiaan nuo valot olivat hiukan isommat mitä piti. Ja jos noi laittais alakolmion sivuille, niin valokeila kärsii eli ei näe pimeässä tai jos laittaa tuohon maskiin niin maski tulee liian ulos (ylä- ja alakolmio ovat liian "suorat" eli pumppujen ja emäputken lijan liian suora, jolloin maskien umpiot tulevat liian eteen), jonka takia valomaskeista luovuttiin ja tehtiin numerokilpi.
Tällä kokoon panolla mennään tämä kesä...
Ja tässähän on hiukan survivalbike henkeä
http://www.urbanxtremebikes.com/PAGE2/0349.jpg
http://www.urbanxtremebikes.com/GALLERY/0007.jpg
http://www.urbanxtremebikes.com/GALLERY/0013.jpg
Tosiaan nuo valot olivat hiukan isommat mitä piti. Ja jos noi laittais alakolmion sivuille, niin valokeila kärsii eli ei näe pimeässä tai jos laittaa tuohon maskiin niin maski tulee liian ulos (ylä- ja alakolmio ovat liian "suorat" eli pumppujen ja emäputken lijan liian suora, jolloin maskien umpiot tulevat liian eteen), jonka takia valomaskeista luovuttiin ja tehtiin numerokilpi.
Tällä kokoon panolla mennään tämä kesä...
Ja tässähän on hiukan survivalbike henkeä
http://www.urbanxtremebikes.com/PAGE2/0349.jpg
http://www.urbanxtremebikes.com/GALLERY/0007.jpg
http://www.urbanxtremebikes.com/GALLERY/0013.jpg
- Dxa
- Viestit: 187
- Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Bmw R 80 Rt
Posti toi keskiviikkona Hel-jarruletkut... No tilauksessa oli omalla osaltani tullut pieni moka. Meni väärinpäin banjot eli takajarruletkulle kuuluneet banjot oli etujarrunletkussa ja toisinpäin. No takajarrusatulasta piti pieni osa sahata ja banjo tulee hyvin. Jarrut ilmataan tänään tai huomenna.
Eilen tuli Koson mittari postista ja paikkoillekkin asennettu, sähköt niputettu ja tankki jo paikoillaan.
Pulipuristimeen hitsattiin pultti ja maalattiin... Tuohon päähän laitettiin vielä golfpallo , jotta löytäisi vivun
Pakoputkisto rälläköity ja hitsailtu. Etukäyrä saatu tämän päivän jälkeen kasaan. Tänään/huomenna äänenvaimennin lyhennetään ja ensi viikolla tehdään äänenvaimentimeen pää ja sovikepala (sattu olemaan hiukan isompi kuin putki).
Eilen tuli Koson mittari postista ja paikkoillekkin asennettu, sähköt niputettu ja tankki jo paikoillaan.
Pulipuristimeen hitsattiin pultti ja maalattiin... Tuohon päähän laitettiin vielä golfpallo , jotta löytäisi vivun
Pakoputkisto rälläköity ja hitsailtu. Etukäyrä saatu tämän päivän jälkeen kasaan. Tänään/huomenna äänenvaimennin lyhennetään ja ensi viikolla tehdään äänenvaimentimeen pää ja sovikepala (sattu olemaan hiukan isompi kuin putki).
-
- Viestit: 1278
- Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
- Dxa
- Viestit: 187
- Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Bmw R 80 Rt
Ei tarvii uunissa käytää, mutta suositus olisi unissa 1-2h, 90 asteessa. Myös kuumailmapuhallin käy, jota itse käytin. Antaa tasaisesti lämpöä pienimmällä asetuksella ja kun alkaa rypyttymään niin sitten siitä vierestä vain lämmittämään ja ryppy alkaa leviämään.jutila kirjoitti:Tarviko muuten käyttää uunissa nuita wrinkle-maalattuja koppia vai annoitko vaan kuivaa jonku päivän?
Voisin veikata aika korvia "hiveleviä" ääniä tuolla vaimennuksella.
Ensi viikolla pitäisi saada kasaan... Ehkä jopa tiistaina ensimmäiset savut ja toivottavasti äänet kohdilla
Päivitystä:
Tänään tuli penkki päällystettyä (tietenkin itse ja aikaa meni noin 3-4h) ja tuli parempi mitä osasi odottaan. Huomenna vielä muutamat pop niitit ja leikata ylimääräiset nahat, niin olisi valmis. Kuvia huomenna...
Etujarru ilmattu, eikä se mennyt taaskaan niinkuin piti... Lähti hiukan maalia etujarrusatulasta.
- Dxa
- Viestit: 187
- Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Bmw R 80 Rt
Oli tiukka letku... tais tippua muutama pisara nestettä, kun irroitin letkun ja alussa banjo ei ollut tarpeeksi kovin kiinni, jolloin prikan ja satulan välistä tuli hiukan nestettä, mutta maalit ei siitä kärsinyt.zeby kirjoitti:Laita seuraavalla kerralla tiukka letku siihen ilmausruuvin päähän, niin ei pääse jarruneteet valumaan ja pilaamaan maalauksia. Taitaa olla 6mm letku sopivaa.
Noh ainakin tällä kertaa meni paremmin
- Dxa
- Viestit: 187
- Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Bmw R 80 Rt
Niitä lupaamia kuvia tuosta penkistä. Huom! Ensimmäinen penkki mitä olen päällystänyt.
Vielä kuva paikoillaan:
Eilen tehtiin jarru- ja vaihdepolkimeen tapit raudasta ja tänään tuli maalattua, myös käynnistys poljin sai maalia päälle.
Ja tämän päivän jälkeen se on tämän näköinen:
Pakoputki lyhennetty n.10cm ja alumiinista tehsty pää. Huomenna kasaan ja hitsaamaan. Myös tarvis tehdä kiinnikkeet pakoputkistolle ja pääsee ottaamaan ensimäiset savut
Myös takajarrun säiliön paikka pitää tehdä ja ilmata takajarru. Sit olis pyörä valmis ajoon.
Vielä kuva paikoillaan:
Eilen tehtiin jarru- ja vaihdepolkimeen tapit raudasta ja tänään tuli maalattua, myös käynnistys poljin sai maalia päälle.
Ja tämän päivän jälkeen se on tämän näköinen:
Pakoputki lyhennetty n.10cm ja alumiinista tehsty pää. Huomenna kasaan ja hitsaamaan. Myös tarvis tehdä kiinnikkeet pakoputkistolle ja pääsee ottaamaan ensimäiset savut
Myös takajarrun säiliön paikka pitää tehdä ja ilmata takajarru. Sit olis pyörä valmis ajoon.
- Dxa
- Viestit: 187
- Liittynyt: Su Touko 02, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Bmw R 80 Rt
"Alkukäyrää" hiukan muokattiin, jolloin sai sulavamman muodon ja helpommin äänenvaimentimen paikoilleen. Alumiinen pää laitettiin mustilla poppareilla kiinni ja päähän tehtiin myös reikä mahdolliselle db-killerille.
Putke rälläköimään ja hitsailemaan ja tulos:
Sitten yhdistämään änkkä ja "alkukäyrä". Lopputulos oli parempi mitä osas odottaa
Ja mökäpönttö paikoilleen.
Ei muuta kuin löböä tankkiin ja käynnistämään... 3:lla polkaisulla hörähti ja 5:llä lähti käymään. Äänet
Hyvä, että tehtiin killerille paikka. Nimittäin poliisit ei taida noista äänistä tykätä
Kokeilin pienellä pihatiellä hiukan ajella ja tuli muutama ongelma. 1: Välitykset perseellään... 2: Tuntuu, kuin ei saisi löböä kunnolla ja kun yritti päästää kytkimestä ja antaa kaasua, niin sammui... Avasin kaasarin ja huomasin, että neula on alimmillaan... Noh sokka keskellä ja toivomaan. Kokeilen tännä illemmalla, jos toimisi.
Ja kun selvittelin ongelmaa huomasin myös, ettei öljyt pysy sisällä Öljypohjan ruuvi päästää hiukan öljyä (mesinki prikan vaihtokaan ei auttanut, olisikohan jengat mennyt vinoon), kannen ja ventiilin kopan välistä tulee myös hiukan (kiristin ruuveja, toivottavasti loppuisi vuotaminen) ja nylonista tehty "tulppa" vuotaa myös...
Sähköjä kokeilin ja niissäkin oli ongelmia... Olin vahingossa laittanut jarruvalon ja parkin väärinpäin. Nyt ne on tinattu uudelleen ja toimivat oikein.
Näiden jälkeen putki pois ja kiinnikettä änkälle. Lattaraudasta pieni pala ja vääntämmän. Kun hitsauksessa, rälläköimisessä ja suunnittelussa oli hiukan maalit lähtenyt piti änkkä saada maalia, mutta sen sijaan maalasin koko putkisto:
Nyt on kasassa. Tohtori näyttää sopivan härskiltä, tuli parempi mitä osas odottaa.
Huom!Edelleenkin nuo punaiset hyppivät silmille noissa kuvissa. Luonnossa sulautuvat ja sopivat kokonaisuuteen.
Tehtävälista:
- Alumiinista tehdä eturattaan suoja
- Takajarru ilmata
- Öljyvuodot "tukkia"
- Uudet etu-, takaratas ja ketjut (kunhan saa kuntoon ja hiukan tietää minkä kokoista tarvis...)
- Niin, tarvis myös opetella käynnistämään tuo laitos
Putke rälläköimään ja hitsailemaan ja tulos:
Sitten yhdistämään änkkä ja "alkukäyrä". Lopputulos oli parempi mitä osas odottaa
Ja mökäpönttö paikoilleen.
Ei muuta kuin löböä tankkiin ja käynnistämään... 3:lla polkaisulla hörähti ja 5:llä lähti käymään. Äänet
Hyvä, että tehtiin killerille paikka. Nimittäin poliisit ei taida noista äänistä tykätä
Kokeilin pienellä pihatiellä hiukan ajella ja tuli muutama ongelma. 1: Välitykset perseellään... 2: Tuntuu, kuin ei saisi löböä kunnolla ja kun yritti päästää kytkimestä ja antaa kaasua, niin sammui... Avasin kaasarin ja huomasin, että neula on alimmillaan... Noh sokka keskellä ja toivomaan. Kokeilen tännä illemmalla, jos toimisi.
Ja kun selvittelin ongelmaa huomasin myös, ettei öljyt pysy sisällä Öljypohjan ruuvi päästää hiukan öljyä (mesinki prikan vaihtokaan ei auttanut, olisikohan jengat mennyt vinoon), kannen ja ventiilin kopan välistä tulee myös hiukan (kiristin ruuveja, toivottavasti loppuisi vuotaminen) ja nylonista tehty "tulppa" vuotaa myös...
Sähköjä kokeilin ja niissäkin oli ongelmia... Olin vahingossa laittanut jarruvalon ja parkin väärinpäin. Nyt ne on tinattu uudelleen ja toimivat oikein.
Näiden jälkeen putki pois ja kiinnikettä änkälle. Lattaraudasta pieni pala ja vääntämmän. Kun hitsauksessa, rälläköimisessä ja suunnittelussa oli hiukan maalit lähtenyt piti änkkä saada maalia, mutta sen sijaan maalasin koko putkisto:
Nyt on kasassa. Tohtori näyttää sopivan härskiltä, tuli parempi mitä osas odottaa.
Huom!Edelleenkin nuo punaiset hyppivät silmille noissa kuvissa. Luonnossa sulautuvat ja sopivat kokonaisuuteen.
Tehtävälista:
- Alumiinista tehdä eturattaan suoja
- Takajarru ilmata
- Öljyvuodot "tukkia"
- Uudet etu-, takaratas ja ketjut (kunhan saa kuntoon ja hiukan tietää minkä kokoista tarvis...)
- Niin, tarvis myös opetella käynnistämään tuo laitos
-
- Viestit: 1278
- Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
Olihan siitä puhetta...Dxa kirjoitti: Hyvä, että tehtiin killerille paikka. Nimittäin poliisit ei taida noista äänistä tykätä
Vähän aikaa jaksoin ite läpivirtaavaa pönttöä kuunnella ennenku piti vaihtaa takasi osittain kammiomaiseen.
Sehän on helppo nakki. Kylmänä vaan ryyppy täysillä, puolipuristimesta veto ja sievä polkasu niin, että se vapautuu. Sitten vaan polkimella kone ykk kohan tuntumaan ja reipas polkasu.Dxa kirjoitti: Niin, tarvis myös opetella käynnistämään tuo laitos
Jos kaikki on kunnossa, niin lämpösenä se lähteeki pelkästään puolipuristimen vetämällä ja sitte vaan rivakka polkasu.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"