GSX 1700

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Touko 16, 2013 7:42 am

Arttu kirjoitti:Onpa tosiaan vähän hankalan erikoinen jako. Ei tuohon saisi jotain kurkkuviritystä, millä saisi välejä vähän järkevämmälle alueelle?
...näppivirhe perkele, siis 71-113-71. Noin. ei oo mitenkään tarkka mitta mut sinnepäin... Joo, oon kyllä miettinyt erilaisia kurkkuratkaisujakin, jos teettäisi imukurkkujen laipat mittojen mukaan ja tylysti silikoniletkulla kurkut, mutta aika pielaveteläinen sellainen ratkaisu tässä kokonaisuudessa.

Kiitos kuvista, jotakuinkin samalla tavalla olen homman aatellut, eikä siihen kait taida kovin montaa ratkaisumallia ollakkaan eipä siinä. Rasittavia ongelmia kyllä...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja hellboy » Ma Touko 20, 2013 11:48 am

Tee yhdellä läpällä tai rollerit?

Kuva
Nomex est omen

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ma Touko 20, 2013 11:20 pm

hellboy kirjoitti:Tee yhdellä läpällä tai rollerit?

[img]kuvatus[/img]
....ooooo...

Kerro toki lisää :upto:
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Avatar
jukkae
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Bandit 1216STi

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja jukkae » Ti Touko 21, 2013 12:33 am

Eiks kiljotiini oo popinnpi?
Kuva
hellboy kirjoitti:Tee yhdellä läpällä tai rollerit?

TUME
Viestit: 215
Liittynyt: La Loka 20, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Pari haisevaa ja savuttavaa

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja TUME » To Touko 23, 2013 11:40 am

mit䠳e mulle kuuluu, mit䠭䠴een

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Elo 11, 2013 11:04 pm

Jepa, viime päivityksestä onkin aikaa, mut minkäs teet.

Sain siis lohkon puoliskot takas viimeviikolla ja kun muut oli riksusssa luovuttamassa korttejaan poliisille ja antamassa lahjoituksia valtiolle niin minäpä olinkin tallilla, HA-tun-HA!!!

Alakerran sain kasaan ilman suurempia pulmia, kierteet pysyivät kasassa jne, mutta öljypohjan tiiviste oli väärään pyörään tarkoitettu. Eipä sinällään haittaa koska tässä menee kuitenkin vielä viikkoja ennenkuin kaikki ois noin niinkun käynnistelyä vaille valmis, joten uuden ehtii tilaamaan ihan hyvin. Mä en sitä tiivistemassaa halua yhtään ylimäärästä ettei sitä vaan eksy moottorin väärälle puolelle tukkimaan mitään tärkeetä. Enihau, pultit on paikoillaan, kampura pyörii mainiosti ja vaihteistokin tuntuu toimivan - ainakin pöydällä. Itseasiassa vaihteistoon liittyen kytkin ei oikein pelitä. Kasasin sen pariinkin kertaan, tarkistin että siellä on varmasti kaikki sokat ja prikat sun muut käikäleet paikoillaan mut silti tuntuu kuin sieltä puuttuisi puolikas massalevyä. Kykälevyt on kyllä ihan kuivat joten voisko olla että kun ne likoaa niin ne turpoisivat pikkasen? No mutta se nyt ei oo mikään ihan hirveen iso ongelma, se selviää kyllä.

Kuveja ei ole kun kamerasta loppui akku mut on noita kuvia tuolla. Saman näkönen se on kuin aina aiemminkin tässä vaiheessa :D

Seuraavaksi ois pinnapulttien asentaminen ja sylinteriryhmän ihmettely paikoilleen, sylinteriryhmän alatiivisteen sovittelu siis siinä samalla ja sitten pääsis puristussuhteen laskeskeluun. Sitten ois enää venojen säätö, ruiskurunkojen asettelu, sähköjen vaihto ja dyno? :D

Ens kertaan :wavey:
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Syys 12, 2013 1:20 am

Noinh,

Kuva

Kasa tiivisteitä saapui saksan maalta ja hirmeellä tohinalla tallille, en siinnä hötäkässä ees kameraa ehtiny mukaan ottaa nii nää on nyt sitten Sonyn puhe-elimellä otettuja. Ompahan jotain kuvatusta ihmeteltäväksi.

Pääsin siis tallille, manailin unohtunutta kameraa ja riipaisin öljypohjan irti, tiivari väliin, pultit momenttiin, kaikki kierteet piti, mitään ei mennyt rikki, muutama uus kiiltävä hiano pultti sinne pohjaan ja valmista oli. Jes.

Sitten sen kykän kimppuun:
Kuva

Barnett's heavy duty jouset BigCCRacing:iltä on siis kiinni. Toi kykän asenteluhan ei nyt mitään raketti tiedettä pitäis olla, eka levy on niin paljon erilainen niistä muista, kahdeksan saman näkööistä levyä ja uloin levy jossa niitä massapaloja on vähemmän kun muissa. Ykskään levy ei oo lähelläkään minimi paksuutta vaikkakin ovat kuivia, mutta se kytkytin ei stana vaan pidä? kolmeen kertaan riivin sen osiin ja takas, kokeilin orkkisjousia mut en vaan saa sitä toimimaan. Siinä kytkinasetelmassa on kolme prikkaa - kaikki sen verran erilaisia että niitä ei vaan saa väärin niitäkään. Silti tuntuis että se kytkimen keskusta, siis se mihin tulee painelevy kiinni, olis liian ulkona, siis ettei se menis pohjaan asti. Korjaamokäsikirjasta ei oo hyötyä, eikä liioin räjäytyskuvistakaa, kaikki on niinkuin paikoillaan, missään ei oo klappia, painelevy ei kanna mutta ei perkele vaan pidä? Missä vika ja miten se korjataan? Massalevyjen ja painelevyn välissä on vajaan millin klappi joten ei sinne ylimääräistä levyäkään mahdu... ...en -ttu vaan nyt jummarra...


Kuva

Tolleen se jäi sinne tallin pöydälle. Tai no vaakatasoon mut tuohon tilaan. Alakerta ois noin niinkuin kytkintä lukuunottamatta nipussa. Tarttee se vielä kertaalleen purkaa ajatuksen kanssa, tai lähinnä kasata. Josko mä oisin vaan jotain möhlinyt kuitenkin. Josko sitten enskerralla sais kykänkin läjään ja pääsis vihdoin viimein sovittelemaan niitä prkeleen mäntiä ja sylintereitä paikoilleen. Ja mittaamaan sitä puristussuhdetta.

ECU:n murtaminen on nyt sitten lopetettu. Kaveri pääs purkkiin sisään useamman kerran muttei saanut sieltä luettua A: yhtään B: mitään. Venäjällä on yks jannu päässyt ECUn dataan käsiksi, mut ylläripylläri data ei tullutkaan jakoon asti. Stanan sika... Ja Woolichracingilta on tullut jo USB-hässäkkä millä pääseen GSX:n purkkiin käsiksi mutta datatiedostoja eivät ole vielä saaneet jakoon asti, eiköhän ne sieltä kohta tule. Joten se siittä.


...oottekos muuten koska viimeks ostaneet Fosterssin six-päkkiä:

Kuva



:D



:cheers:
Viimeksi muokannut MustaSurma, La Heinä 16, 2016 5:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja spetke » To Syys 12, 2013 10:06 pm

Barnett's heavy duty jouset BigCCRacing:iltä on siis kiinni. ton kykän asentelun ai nyt mitään raketti tiedettä pitäis olla, eka levy on niin paljon erilainen niistä muista, kahdeksan saman näkööistä levyä ja uloin levy jossa niitä massapaloja on vähemmän kun muissa. Ykskään levy ei oo lähelläkään minimi paksuutta vaikkakin ovat kuivia, mutta se kytkytin ei stana vaan pidä? kolmeen kertaan riivin sen osiin ja takas, kokeilin orkkisjousia mut en vaan saa sitä toimimaan. Siinä kytkinasetelmassa on kolme prikkaa - kaikki sen verran erilaisia että niitä ei vaan saa väärin niitäkään. Silti tuntuis että se kytkimen keskusta, siis se mihin tulee painelevy kiinni, olis liian ulkona, siis ettei se menis pohjaan asti. Korjaamokäsikirjasta ei oo hyötyä, eikä liioin räjäytyskuvistakaa, kaikki on niinkuin paikoillaan, missään ei oo klappia, painelevy ei kanna mutta ei perkele vaan pidä? Missä vika ja miten se korjataan? Massalevyjen ja painelevyn välissä on vajaan millin klappi joten ei sinne ylimääräistä levyäkään mahdu... ...en -ttu vaan nyt jummarra...
Itellä oli joskus samanlaista ongelmaan GSX:n kytkintä kasatessa, piti purkaa ja keriä ennenku meni kunnolla kasaan ja rupes pitämään.. En kyllä nyt kuolemaksenikaan muista että mistä se sillon kanto. Sen muistan että useempaan kertaan tarkastin että kaikki on siinä järjestyksessä ku pitääkin, silti painelevyn ja ekan kytkinlevyn väliin ois mahtunu melkein yks levy lisää :D

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Syys 12, 2013 10:24 pm

No se painelevyhän ei mene kunnolla pohjaan kuin kahdessa asennossa ja siitä jää juuri sellainen yhden massalevyn mentävä aukko, mutta vaikka se painelevy on oikein niin tyhjää on noin 0.7mm, ei paljoa mutta riittävästi...

...jos millään osaisit muistaa kertoa mikä siinä oli niin olisin hyvin mielissäni :)
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

spetke
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Kesä 29, 2005 12:00 am

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja spetke » Ti Syys 17, 2013 10:30 am

tyhmä kysymys, mut eihän kanna painelaakerilta? meneekö se pohjaan, tai siis se työnnintappi mitä vasten laakeri tulee?

Avatar
Kaenmuro
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Triumph Speed-Triple

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja Kaenmuro » Ti Syys 17, 2013 12:18 pm

Laita ne massalevyt pariksi päiväksi öljykylpyyn, muuten ne ei tule toimimaan kun jos eivät ole kunnolla öljyssä ennen laittoa ne alkaa luistamaan helpommin. Märkä kytkinhän tuossa on eiks niin?

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Syys 19, 2013 9:31 am

spetke kirjoitti:tyhmä kysymys, mut eihän kanna painelaakerilta? meneekö se pohjaan, tai siis se työnnintappi mitä vasten laakeri tulee?
Ei oo tyhmiä kyssäreitä.. ...tai no on niitä kyllä mutta ei kanna, testattu on.
Kaenmuro kirjoitti:Laita ne massalevyt pariksi päiväksi öljykylpyyn, muuten ne ei tule toimimaan kun jos eivät ole kunnolla öljyssä ennen laittoa ne alkaa luistamaan helpommin. Märkä kytkinhän tuossa on eiks niin?
Joo, märkäpä hyvinkin. Täytyy laittaa likoamaan. Mutta luulisi nyt sen verran olevan pitoa kuivanakin että vaihteisto ja kone pyörisi ilman öljyjäkin?
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Syys 29, 2013 12:45 am

Himassa, coleslaw/metukka/cheddar-paahtoleipiä tunkemassa naamaan ja huutelemassa niittä muutamalla ujolla Sandelssilla ales. Muutama tunti tuli hutkittua tallilla jotain sain taas aikaankin:

Ekana mä otin ton sylinteriryhmän alemman tiivisteen toiseen käteen ja toiseen paineilmavingun, ja tein vähän tilaa jotta se tiiviste menis noiden sylinteriputkien päälle. Jes.

Sitten mä kaivoin esiin pari mutteria 10x1,25, kupariprikan, vähän öljyä ja momenttiavaimen ja väänsin noi APE pultit paikalleen. Hippasen jännäs kun momentti oli 16-20 Nm mut sinne ne meni kaikki ihan kiltisti paikoilleen. Jes.

Sitten kaivoin mittatilausmännät esiin, pähkäilin hetken aikaa männänrenkaitten kanssa, vähän molybdeenirasvaa männäntappiin ja männät paikoilleen. Nyt kun miettii niin tekisin tuon ehkä toisessa järjestyksessä, ensin ne männät kankiin kiinni ja sitten vasta pinnapultit, menis ehkä vähän helpommin...

Kuva

Noh, männät sain kuitenkin paikoilleen ja sitten mä vaan tiputin ryhmän päälle (ja voihan kettu minkälainen taistelu sekin oli sitten taas). Sylinteriryhmä ei meinannut mennä ihan pohjaan asti koska enpä sitten ollut tilannut uusia ohjuriholkkeja vaan vanhoilla mentiin. Mut kuitenkin, ryhmä paikoillaan, jes.

Kuparitiiviste kannen väliin ja kansi paikalleen ja sitten meinas päästä ruma sana:

Kuva

Kuva

Noi -tun pinnapultit on 20mm liian lyhyet, muttereita ei saa edes lähelle kierteitä, puhumattakaan että ne vetäis momenttiin. Ja mun piti tilata kaks settiä noita perkeleen pultteja kun noita ei saanut yksittäiskappaleina. Yhdessä setissä on 10 pulttia ja tohon tarttee niitä pultteja 12. Fiilis on vähän sama kuin maamyyrällä betonilattialla...
Mitä mä noilla pulteilla muka nyt teen? Saatana...

Kävi mielessä että nostaisin vaan kylmästi noita pultteja jonkun 15mm ja vetäisin lock-titellä kiinni kun siellä sitä kierrettä niissä pulteissa kuitenkin on ihan reilusti, mut totesin että se on aika paska idea. Toisaalta voisin käyttää niitä orkkispultteja, mut vähän epäilyttää miten ne pitäis ton pakan kasassa.

Kait sitä pitää tilata pidemmän APE pultit ja syytää taas turhaan rahaa (jota just tällä hetkellä ei pahemmin olis ylimääräistä) menemään.


Hitto kun harmittaa nää tällaiset takaiskut mut toisaalta mikään ei sinällään ole rikki. Rahaa vaan palaa, ja aikaa (vaikkakin tää rojekti on kestänytkin jo vähän kerpeleen kauan) muttakun mulla ois ensviikonloppu omaa aikaa ja aattelin että saisin ton lähestulkoon nippuun ton myllyn.

Vaan ei voi tällekkään justiinsa tällähetkellä oikein mitään, taidanpa nykäistä vielä yhden huurteisen.

Enskertaan taas.
Viimeksi muokannut MustaSurma, La Heinä 16, 2016 5:29 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja Janneli » Su Syys 29, 2013 1:08 am

Mihinhän vehkeeseen nuo sun pinnapulttis passaa?? koko ja mitta??

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Syys 29, 2013 7:36 am

Janneli kirjoitti:Mihinhän vehkeeseen nuo sun pinnapulttis passaa?? koko ja mitta??
Busan heavydutysetti, M10 x 1,25 kierre ja 204mm pitkät. Onhan noita bussin virittäjiä, kyllähän ne kaupaks saa, mut silti.
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Vastaa Viestiin