FAT XJR 1300 T
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
FAT XJR 1300 T
Aloitellanpa tänne juttu projekti pärrästä.
Mielessä pyörinyt jo vuosia että jossain vaiheessa ISO naku pyörä jossa kohtuullisesti voimaa.
Pyörittelin vaihtoehtoja..Bandit GSX jopa Kawa zxr...mut jotenkin jammun leima perseessä.
Näistä valikoitui sitten XJR vaihtoehdoksi,yksi syy ettei kovin paljon turbona näitä ole.
Maailmalla muutamia suomessa lieneekö muita kuin tälläkin foorumilla oleva Tepan 1200.
Tuosta Tepan projektista en tiennyt kun omaa aihiota etsin talvella -13
Suomen ylihintaista tarjontaa katselin ja sen jälkeen katse Saksan maalle.
Tasaisin väliajoin tarjontaa katselin ja sitten tuli vastaan Saksalaisessa purkaamossa oleva "helmi"
Ei muuta kuin alakoulu englannilla postia..no sieltä Marko vastasi ei kylläkään suomalainen vaikka etunimi siltä vaikutti.
Vähän kyselyä pyörästä,joo kyllä vajaa 24t ajettu -99,pikku lipat pellolle mittarit valot takahäkki paskana.
Joo tän otan saisko kotipakettiin? Postinumero 87250.
Menee kyllä harvaan "syrjäseutu" alueelle mutta selvitän hinnan..
Pari päivää ja vastaus 400€ toimitus koti ovelle,täh? Suomalainen kuljetusliike oli vailla tonnia ku kysyin.
Laitahan tulemaan,muutamassa päivässä tuli etelä-saksasta suomeen jossa menikin sit viikko että kiitolinja sai paketin pihaan.
Lumisateisena iltana se sit saapui,pyörä liinoilla pystyyn sidottuna trukkilavan päällä ja ympärille tehty lastulevy laatikko.
Ei muutakun kättä pitempää ja pian katsomaan mitä paketissa..
Mielessä pyörinyt jo vuosia että jossain vaiheessa ISO naku pyörä jossa kohtuullisesti voimaa.
Pyörittelin vaihtoehtoja..Bandit GSX jopa Kawa zxr...mut jotenkin jammun leima perseessä.
Näistä valikoitui sitten XJR vaihtoehdoksi,yksi syy ettei kovin paljon turbona näitä ole.
Maailmalla muutamia suomessa lieneekö muita kuin tälläkin foorumilla oleva Tepan 1200.
Tuosta Tepan projektista en tiennyt kun omaa aihiota etsin talvella -13
Suomen ylihintaista tarjontaa katselin ja sen jälkeen katse Saksan maalle.
Tasaisin väliajoin tarjontaa katselin ja sitten tuli vastaan Saksalaisessa purkaamossa oleva "helmi"
Ei muuta kuin alakoulu englannilla postia..no sieltä Marko vastasi ei kylläkään suomalainen vaikka etunimi siltä vaikutti.
Vähän kyselyä pyörästä,joo kyllä vajaa 24t ajettu -99,pikku lipat pellolle mittarit valot takahäkki paskana.
Joo tän otan saisko kotipakettiin? Postinumero 87250.
Menee kyllä harvaan "syrjäseutu" alueelle mutta selvitän hinnan..
Pari päivää ja vastaus 400€ toimitus koti ovelle,täh? Suomalainen kuljetusliike oli vailla tonnia ku kysyin.
Laitahan tulemaan,muutamassa päivässä tuli etelä-saksasta suomeen jossa menikin sit viikko että kiitolinja sai paketin pihaan.
Lumisateisena iltana se sit saapui,pyörä liinoilla pystyyn sidottuna trukkilavan päällä ja ympärille tehty lastulevy laatikko.
Ei muutakun kättä pitempää ja pian katsomaan mitä paketissa..
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
Pärrä talliin ja hyvältä näyttää,valot tosiaan lähtenyt ja gynther perä valmiina
Tämänhän piti olla soiva piano..akkukaapeli paikoilleen ja vapisevin sormin starttia..naks.
No ei se muuta kuin patteri oli tyhjä,vähän kaapeleita väliin ja voltteja akkuun.
(niin kui kielitaidoton mustalainen tukholman satamassa kaapelit kädessä akun tyhjennettyä..HEITÄ HOMO VOLTTI)
No piano pärähti soimaan tosi nätisti,kui edellisenä päivänä olisi ajosta tullut.
Käytön jälkiä ei paljon mitään,ei vanteissa jälkiä rengas rumbasta ei kuluneet kahvat jalkatapit ym.
Ajomatka voisi pitää paikkansa..tästä on hyvä jatkaa.
Tämänhän piti olla soiva piano..akkukaapeli paikoilleen ja vapisevin sormin starttia..naks.
No ei se muuta kuin patteri oli tyhjä,vähän kaapeleita väliin ja voltteja akkuun.
(niin kui kielitaidoton mustalainen tukholman satamassa kaapelit kädessä akun tyhjennettyä..HEITÄ HOMO VOLTTI)
No piano pärähti soimaan tosi nätisti,kui edellisenä päivänä olisi ajosta tullut.
Käytön jälkiä ei paljon mitään,ei vanteissa jälkiä rengas rumbasta ei kuluneet kahvat jalkatapit ym.
Ajomatka voisi pitää paikkansa..tästä on hyvä jatkaa.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
Vähän mietiskelyä mitä seuraavaksi,otako rälläkän ja alanko siivoamaan.
Päädyin kumminkin siihen että suomen rekisteriin pitäisi saada,ehkä helpompi tehdä maahantuontikatsastus kun lähes vakio,siispä etsintään väliaikaiset valot,vilkut,mittarit ym.
Perä suoraan
Jotain valoa ym. kaikki väliaikaseen heppiin migillä
Joku biltema maski keulaan,vastaavuustodistus saksasta ja pyörä kärryn päällä konttorille..
Taidettiin mennä helmikuun loppua niin ei ajamalla viitsinyt.
Katsuri tutki pärrää/papereita ja ei muu auttanut kuin suomalainen rekisteriote kouraan.
Päädyin kumminkin siihen että suomen rekisteriin pitäisi saada,ehkä helpompi tehdä maahantuontikatsastus kun lähes vakio,siispä etsintään väliaikaiset valot,vilkut,mittarit ym.
Perä suoraan
Jotain valoa ym. kaikki väliaikaseen heppiin migillä
Joku biltema maski keulaan,vastaavuustodistus saksasta ja pyörä kärryn päällä konttorille..
Taidettiin mennä helmikuun loppua niin ei ajamalla viitsinyt.
Katsuri tutki pärrää/papereita ja ei muu auttanut kuin suomalainen rekisteriote kouraan.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
Sitten olisi tehnyt jo mieli purkamaan mutta tuli mieleen teholappu.
Jos tähän turbon värkkää niin olisi hyvä olla vakiona ajettu tehopaperi.
Ei muuta kuin kerhon tallille (KAMC) pyörä penkkiin ja rulla pyörimään.
Näissähän on tehdas tainnut huijata teholukemaa vähän alaspäin johtuen joidenkin maiden vakuutus tai jostai sellaisista teho rajotteista..
Tehtaan ilmoitukset vuosimallista riippuen 98 ja 106 välillä..
Sehän pukkasi mukavat 106,9 hp eli konetehoa olis 120 hp
Ja tuo penkki ei ole lahjoja jakanut
Siitä takas koti talliin,kaikki katsastus romut nurkkaan ja purkamaan.
Jos tähän turbon värkkää niin olisi hyvä olla vakiona ajettu tehopaperi.
Ei muuta kuin kerhon tallille (KAMC) pyörä penkkiin ja rulla pyörimään.
Näissähän on tehdas tainnut huijata teholukemaa vähän alaspäin johtuen joidenkin maiden vakuutus tai jostai sellaisista teho rajotteista..
Tehtaan ilmoitukset vuosimallista riippuen 98 ja 106 välillä..
Sehän pukkasi mukavat 106,9 hp eli konetehoa olis 120 hp
Ja tuo penkki ei ole lahjoja jakanut
Siitä takas koti talliin,kaikki katsastus romut nurkkaan ja purkamaan.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
Päässä visio että leveä tästä pitää tulla..
Jousitus uusiksi,katse saksan ebay sivuille hakuun KTM 990 SuperDuke ja WP
Sietähän sit tuli takapumppu
Ja USD keulaputket
Jousitus uusiksi,katse saksan ebay sivuille hakuun KTM 990 SuperDuke ja WP
Sietähän sit tuli takapumppu
Ja USD keulaputket
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
No nyt oli suunta valittu,mono iskarilla tulisi perä olemaan.
Swingi ajatuksia on pyöritelty moneen otteeseen mielessä ja paperilla..
Yksipuoleinen vai perinteisempi,vaihtoehtoja katselin mietiskelin molemmissa puolensa.
No swingi on tekemättä mutta ajatus kääntyi perinteisemmälle puolelle,
tarkoitus kumminkin moottorista voimaa ottaa.
Jos aletaan väännöissä mennä parinsadan paremmalle puolelle ja pito riittää tuon malmikasan alla niin
ehkä vääntävät voimat on helpompi hallita perinteisellä tyylillä.
Motivaatiota nostattamaan Avonin 330 rinkula..sehän alkaa olla renkaan kokoinen.
No swingin materiaalia miettimään,rauta on painavaa,alumiinin hitsaus on rungossa kielletty(swingi on runkoa)
Kävin siinä tutun cnc koneistamo yrittäjän juttusillakin,se sano että tilataan alumiinin pala kokoa
700x500x120 laitetaan koneeseen ja ei ole hitsisaumoja.
No ei per.. olishan se varmasti hieno mutta joutu katsomaan lompsaan,pelkkä tuon kokoinen alumiini murikka alkaa jo maksamaan.. ja hukkaan menisi valtaosa.
Tuli sitten hommattua saumatonta kylmävedettyä putkea 38x2,5 muistaakseni.
Tuota putki materiaalia käytetään mm turvakaari putkissa ralli puolella.
Piirtelyä ja jotain tällaista ajatusta??
Päätöksiä oli tehty,vanha takahäkki joutaa lähteä stereo perän iskari kiinnikkeitä ei enää tarvii.
Onneksi tämä on rautaa niin saa laillisesti katkoa ja hitsata turata..
Lieneekö silmät ollu katkaistessa yhtä sameat kuin kuva
Swingi ajatuksia on pyöritelty moneen otteeseen mielessä ja paperilla..
Yksipuoleinen vai perinteisempi,vaihtoehtoja katselin mietiskelin molemmissa puolensa.
No swingi on tekemättä mutta ajatus kääntyi perinteisemmälle puolelle,
tarkoitus kumminkin moottorista voimaa ottaa.
Jos aletaan väännöissä mennä parinsadan paremmalle puolelle ja pito riittää tuon malmikasan alla niin
ehkä vääntävät voimat on helpompi hallita perinteisellä tyylillä.
Motivaatiota nostattamaan Avonin 330 rinkula..sehän alkaa olla renkaan kokoinen.
No swingin materiaalia miettimään,rauta on painavaa,alumiinin hitsaus on rungossa kielletty(swingi on runkoa)
Kävin siinä tutun cnc koneistamo yrittäjän juttusillakin,se sano että tilataan alumiinin pala kokoa
700x500x120 laitetaan koneeseen ja ei ole hitsisaumoja.
No ei per.. olishan se varmasti hieno mutta joutu katsomaan lompsaan,pelkkä tuon kokoinen alumiini murikka alkaa jo maksamaan.. ja hukkaan menisi valtaosa.
Tuli sitten hommattua saumatonta kylmävedettyä putkea 38x2,5 muistaakseni.
Tuota putki materiaalia käytetään mm turvakaari putkissa ralli puolella.
Piirtelyä ja jotain tällaista ajatusta??
Päätöksiä oli tehty,vanha takahäkki joutaa lähteä stereo perän iskari kiinnikkeitä ei enää tarvii.
Onneksi tämä on rautaa niin saa laillisesti katkoa ja hitsata turata..
Lieneekö silmät ollu katkaistessa yhtä sameat kuin kuva
- S^X
- Viestit: 1048
- Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: K5 ja 636
Re: FAT XJR 1300 T
Billetti swingissä ois ollu kyllä cojonesta potenssiin kaksi
Kyllähän siinä olisi tullut aihiolle ihan riittämiin hintaa...
Kyllähän siinä olisi tullut aihiolle ihan riittämiin hintaa...
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
Re: FAT XJR 1300 T
Nyt on mielenkiintoinen projekti menossa ;)
- -Ape-
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Läjä romuja.
Re: FAT XJR 1300 T
Alkuperäisen swingin hitsaaminen olisi pykäliä vastaa, mutta uuden saisi kyllä tehdä alumiinista.pekasus kirjoitti:No swingin materiaalia miettimään,rauta on painavaa, alumiinin hitsaus on rungossa kielletty(swingi on runkoa)
Kävin siinä tutun cnc koneistamo yrittäjän juttusillakin,se sano että tilataan alumiinin pala kokoa
700x500x120 laitetaan koneeseen ja ei ole hitsisaumoja.
No ei per.. olishan se varmasti hieno mutta joutu katsomaan lompsaan,pelkkä tuon kokoinen alumiini murikka alkaa jo maksamaan..
Toivottavasti et vielä saanut teräksistä versiota suunnitelmaa pidemmälle. Kerkeet vielä vaihtamaan matskua.
Siisti projekti!
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95
Re: FAT XJR 1300 T
Kuopiossa on yks ahdettuna,oli pyörän omistaja Kalajoella kiihdyttämässä mun kanssa yhtä aikaa ja tuli sielä sen kanssa höpöteltyä aika paljon Yammun koneista!pekasus kirjoitti: Maailmalla muutamia suomessa lieneekö muita kuin tälläkin foorumilla oleva Tepan 1200.
Tuosta Tepan projektista en tiennyt kun omaa aihiota etsin talvella -13
Pyöränä sillä oli Kalajoella kisa-Yammu,tosin samanlaisella 1200cc tekniikalla!
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
Kyllä minulla kokoamattomat palikat on olemassa tuohon mustanraudan swingiin,tehdään ensimmäinen versio siitä. Pääsee testaamaan jossain vaiheessa jousituksen geometrian toimivuutta,akselivälin pituutta,ajettavuutta,ym.-Ape- kirjoitti:Alkuperäisen swingin hitsaaminen olisi pykäliä vastaa, mutta uuden saisi kyllä tehdä alumiinista.pekasus kirjoitti:No swingin materiaalia miettimään,rauta on painavaa, alumiinin hitsaus on rungossa kielletty(swingi on runkoa)
Kävin siinä tutun cnc koneistamo yrittäjän juttusillakin,se sano että tilataan alumiinin pala kokoa
700x500x120 laitetaan koneeseen ja ei ole hitsisaumoja.
No ei per.. olishan se varmasti hieno mutta joutu katsomaan lompsaan,pelkkä tuon kokoinen alumiini murikka alkaa jo maksamaan..
Toivottavasti et vielä saanut teräksistä versiota suunnitelmaa pidemmälle. Kerkeet vielä vaihtamaan matskua.
Siisti projekti!
Mahdollistahan tuo on myöhemmin vaihtaa ja tehdä uusiksi.
Tämä kun luultavasti tulee pysymään harraste laitteena..ajot pääsääntöisesti vähän toisen tyylin pyörällä.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
Tuollaista takarengasta kun suunnittelee niin ei siihen mitää 120 kapeaa etusta voi ajatella..
Kyllä siihen 180 etunen pitää laittaa,ja kun oli jo nuo WP pumput niin siihen vaan billetti kolmiot.
Vähän aikaa kotimaasta selvittelin..kelle olis pitänyt olla mitkäkin DWDFXY%%& vittprklsaat muotoset kuvat
Tai muuten niin pirun hyvät mitoitus kuvat niin aloin katselemaan mitä siihen valmista löytyy.
Englannissa Roy Martin tekee paljon billetti kikkaretta,sillä oli valmiita kolmioita XJR ään mitkä on kylläkin normi leveydellä ja R1 USD putkille
http://www.billetbikebits.com/shop/inde ... b219e71ade
No rohkeesti vaan kakstoistavuotiiaan tasoisella englannilla yhteyttä ja kysymystä->
Hei tarviisin tollaiset "pienillä" muutoksilla vain +50mm leveyttä lisää pumppujen reijät pitäisi kasvattaa
ylä 54mm ala 60mm niin ja sit pitäs vielä alakappaleen "jalat" kääntää alaspäin..passaisi iskarin kiinnityskohdat eli melkeen samanlaiset kun noi sinun vakiomallit..eihän vaikuta hintaan??
Luulin että ei ikinä tule vastausta,joo kyllä onnistuu menee 6 viikkoa ja onko totta et noin levee..
Kyl,kyl ala tehdä vaan..on vähän erikoinen tilaus täytyisi ennakkoon saada puolet hinnasta..
No paa paypal lasku niin raha lähtee..
Pari kuukautta ja Roy laittaa kuvan,olis kohta valmiit otatko 22 vai 28 raiseri en muistanut että kuului kauppaan,no fatbaarit tietty..ei tässä polkupyörää tehdä.
Maksatko loppuosan,niin sovitan akselin ja laitan postiin..maksu lähti.
Kyllä siihen 180 etunen pitää laittaa,ja kun oli jo nuo WP pumput niin siihen vaan billetti kolmiot.
Vähän aikaa kotimaasta selvittelin..kelle olis pitänyt olla mitkäkin DWDFXY%%& vittprklsaat muotoset kuvat
Tai muuten niin pirun hyvät mitoitus kuvat niin aloin katselemaan mitä siihen valmista löytyy.
Englannissa Roy Martin tekee paljon billetti kikkaretta,sillä oli valmiita kolmioita XJR ään mitkä on kylläkin normi leveydellä ja R1 USD putkille
http://www.billetbikebits.com/shop/inde ... b219e71ade
No rohkeesti vaan kakstoistavuotiiaan tasoisella englannilla yhteyttä ja kysymystä->
Hei tarviisin tollaiset "pienillä" muutoksilla vain +50mm leveyttä lisää pumppujen reijät pitäisi kasvattaa
ylä 54mm ala 60mm niin ja sit pitäs vielä alakappaleen "jalat" kääntää alaspäin..passaisi iskarin kiinnityskohdat eli melkeen samanlaiset kun noi sinun vakiomallit..eihän vaikuta hintaan??
Luulin että ei ikinä tule vastausta,joo kyllä onnistuu menee 6 viikkoa ja onko totta et noin levee..
Kyl,kyl ala tehdä vaan..on vähän erikoinen tilaus täytyisi ennakkoon saada puolet hinnasta..
No paa paypal lasku niin raha lähtee..
Pari kuukautta ja Roy laittaa kuvan,olis kohta valmiit otatko 22 vai 28 raiseri en muistanut että kuului kauppaan,no fatbaarit tietty..ei tässä polkupyörää tehdä.
Maksatko loppuosan,niin sovitan akselin ja laitan postiin..maksu lähti.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
Yamaha on alunperin tuohon laittanut sellaise polkupyörä malliset kuulalaakerit tuhon emäputkeen.
Onneksi samoilla mittoilla löytyy kartiorullalaakereita,sellaiset myös tuli tuohon hommattua.
Onneksi samoilla mittoilla löytyy kartiorullalaakereita,sellaiset myös tuli tuohon hommattua.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Re: FAT XJR 1300 T
Takahäkkiäkin piti vähän hahmoitella,ajatus oli että vakio penkki tulee jäämään.
Penkki saa jossain vaiheessa uutta nahkaa päällensä ja ehkä pientä muokkausta.
Sain lainaksi ajalta kirves ja vasara olevan putkimiehen taivuttimen,otin paksuseinämäistä vesijohtoputkea
ja aloin väännellä
Yhdestä osasta piti saada taivuteltua..haastava..
Jotenki noin penkkiä mukaillen.
Siinä lisää
Putken päälle vielä lattarauta muotoiltu joka menee penkin laidan alle niin ei jää rako näkymään..
Siitä ehkä myöhemmin.
Penkki saa jossain vaiheessa uutta nahkaa päällensä ja ehkä pientä muokkausta.
Sain lainaksi ajalta kirves ja vasara olevan putkimiehen taivuttimen,otin paksuseinämäistä vesijohtoputkea
ja aloin väännellä
Yhdestä osasta piti saada taivuteltua..haastava..
Jotenki noin penkkiä mukaillen.
Siinä lisää
Putken päälle vielä lattarauta muotoiltu joka menee penkin laidan alle niin ei jää rako näkymään..
Siitä ehkä myöhemmin.
-
- Viestit: 1278
- Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
Re: FAT XJR 1300 T
Tässä on kikkeliä! Pieni menetys vaan tuo stereoperän vaihtuminen monoksi, mutta kai tuon pallon takia nyt tuommosen uhrauksen voi tehä..Itekkin katellu vähän kolmioita tuolta englannin kaverilta. Laadussa ei vissiin ollu mitään valittamista?
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"