Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Ma Touko 05, 2014 12:38 am

No joo-o... 160e tarvis laittaa hollannin suuntaan ja stormille vielä 65e ketjusta lisää... Voisko toi rallatus mitenkään lähteä kampuran päässä olevasta vapaarattaasta? Ei kai auta muu ku ottaa kone pöydälle ja venata joko seuraavaa palkkaa tai et sais toisen auton myytyä(saksantuontiauto hieman imassu rahoja viime aikoina ku en ostanut kokonaan pätkällä...)

d0ggie
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 11:52 pm

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja d0ggie » Ma Touko 05, 2014 2:33 am

Suzukin osat kannattaa melkeinpä aina tilata Ameriikan suuresta maasta ellei ole joku Eurooppaosa kyseessä. Vaikka mukaan laskee ALVin ja tullin (3,7% mopon osista; tullia ei makseta jos sen määrä jää alle 10€) niin käytännössä aina jää tuon Hollannin pojan alle, tuohan näyttää sivuillaan verottomat hinnat eli kassalla pamahtaa viidesosa lisää ja pikkuosat ovat ihan tolkuttoman kalliita.

Partzilla on ihan hyvä, mutta jos joutuvat Jaappanista tilaamaan osat niin saattaapi kestää. http://www.partzilla.com/parts/search/S ... parts.html. Monesti tuolta uusi osa halvemmalla kuin eBay -kauppiailta varastossa monta vuotta istunut ja ties missä pyörinyt kilke.

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Ma Touko 05, 2014 8:03 am

Nopealla laskutoimituksella toimituksineen, tulleineen ja alveineen olis 173e jenkeistä hollannin 160e sijaan.

jeppe1
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 1:00 am

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja jeppe1 » La Touko 10, 2014 5:20 pm

Laitoin omaan härveliin APE:n manuaalikiristimen kiinni niin se räikkä ääni loppui siihen !! Nyt käy nätisti ilman sivuääniä. Vielä pitäis selvittää kun rötää pätkii paukkuu tasakaasulla....? kiihdyttäessä toimii hyvin.

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » La Touko 10, 2014 7:23 pm

Odotanpa siis sen aikaa koneen irroituksen kanssa että APEn kiristin saapuu suomeen... Toivottavasti olis apua mullekkin niin pääsis alottaa kauden pikku hiljaa.

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Ke Touko 14, 2014 10:53 pm

Vika tais löytyä kiristimestä. Vaikutti ens alkuun puristelemalla hyvältä, mutta ku venklas ees taas, niin menikin isoissa harppauksissa kasaan. Noh nyt on APEn kiristin paikallaan ja venakopan tiivistys kuivumassa. Huomenna loppukasaus ja koekäyttöä. Josko viikonloppuun mennessä sais ajokauden avattua?

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja j0j0 » Ke Touko 14, 2014 11:33 pm

Mä oon käyttäny Plastic Paddingin Gasket Makeria. Se on muistaakseni käyttövalmis heti :eek: :upto:
IBMC Street Gang

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » To Touko 15, 2014 8:22 pm

Kiristimen vaihto ehkä hieman vaikutti ääneen mutta rallattaa vaikka kiristin hieman lisää(kierroksen ehkä). Otin äsken auki startin rattaat ni sai esille laahaimien alapäät. Jostain syystä siinä kotelossa johon startti tulee oli melko reilusti mustaa purua joka vaikutti ihan laahaimesta peräisin olevalta. Kuitenkaan tota purua ei ole niinkään ketjun alapäässä et olisko huuhtounut siitä öljypohjaan? Venakoppa vuotaa ku seula etureunasta vaikka silikonia on joka välissä ja kuivu yön yli... Kahden vaiheilla et irrotanko koneen ja yritänkö vielä säätää ketjun kireyden uudestaan...

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja j0j0 » To Touko 15, 2014 8:29 pm

Näätkö/näitkö kaikki laahaimet ja niiden kunnon? Kyllä mä selvittäisin ton äänen vielä kun on halpaa korjata. Jos syö laahaimen metallille ni voi tulla vähän jännempiä ääniä.. :freak2:
IBMC Street Gang

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » To Touko 15, 2014 9:16 pm

Päädyin ottaa koneen alas ja tilailee uuden ketjun ja laahaimet... Öljyt vois myydä sisustushomoille kuultomaalina, ilmeisesti uudet laakerit ajautunut jo hyvin sisään. Ajokauden avaus lienee vois osua juhannuksen nurkille jos näillä eväillä sais koneen kuntoon...

miklo81
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 7:49 am
Paikkakunta: rizla suzuki ja fat ass turbo gsx-r

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja miklo81 » Su Touko 18, 2014 9:55 am

Laita samalla uus orkkis kiristin. Manuaali kiristimellä tulee kiristettyä liikaa tai sit liian vähän. Vakio moottoreissa orkkis kiristin toimii parhaiden. Jos vaan kiristin on kunnossa.
EAST SIDE WHEELERS

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Su Touko 18, 2014 11:35 am

Näemmä jossain vaiheessa on venttiilit sulkeutunut mäntien avustamana... Keskimmäisistä jäljistä tuntee just ja just sormella reunan ja ulommaisissa on kosmeettista damagea. Kokeilin ainaki isoimmat vuodot laittamalla glykolit palotiloihin pariks tunniks, ei havaittua vuotoa. Venttiileissä ei ole myöskään pahempia jälkiä. Olisko tommoset tulleet käsin pyörittelemällä ku kerran pyörittelin pöydällä konetta ku jako pielessä ja ei pyörinyt? Laahaimissahan näyttäis olevan n.1mm kulumaa + aika rapautuneet ovat. Paljonkohan vaikuttaa ajoitukseen etummaisen laahaimen kuluneisuus? Ketju ei ollut ainakaan yhtä venynyt ku alkuperäinen(pari milliä pidempi) jonka viime vuonna vaihdoin eli ehkä säästän ketjun uusimisessa ku se on kuitenkin 1tkm käytetty vasta. On kyl varsinainen "Put a 600 head on 750 they said, it will be fun they said" tilanne tässä vaiheessa. Pitääkö sitä tilailla myös myös kuussatkun pakonokka pienemmällä nostolla "bolt-on" modiin?

https://www.dropbox.com/sc/ql6p4tkfwoxy ... Sv913EIx2a

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja j0j0 » Su Touko 18, 2014 12:00 pm

Mitä toi glykoli tekee?

Aika jännän näkönen toi laahain kyllä.
IBMC Street Gang

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Su Touko 18, 2014 12:28 pm

Jos venat olis pahasti kieroja, niin ei pysyis glykoli palotilassa vaan valuis venan ja kannen välistä pakokanavaan. Joo ei oo mikään oikee painetesti mut ainakin suuntaa antava...

Avatar
tatsga
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Suzuki GSX-R 750 SRAD -99 - Project 121

Viesti Kirjoittaja tatsga » Ti Touko 20, 2014 11:10 pm

Taas lähti 160e Hollantiin, uudet laahaimet ja kansipahvi tilattu. Sotasuunnitelmiin kuuluu koekasaus vanhalla pahvilla ja uusilla laahaimilla. Tällä kertaa muovailuvahat mäntiin ja pyörittelee konetta. Jos totean välyksen liian pieneks, niin sit on haalittava jostain kuussatkun nokka tai kairattava männistä kamaa pois. Ketjua en uusi tässä vaiheessa ku se on kuitenkin vasta tonnin ajettu.

Vastaa Viestiin