forum.bomber.fi • 90's Yamaha tuning topic - Sivu 7
Sivu 7/59

Lähetetty: Pe Maalis 05, 2010 12:13 pm
Kirjoittaja Lumiukko
Niin ja vielä mitä FZR600:n seoksiin tulee, niin vakiosuuttimet on 107. Äänenvaimentimen ja putkiston muutoksilla ne pitää vaihtaa jonnekin 110-115 alueelle.

Ilmanputsarin vaihto vaikuttaakin sitten huimasti enemmän. Omassa koneessa on yoshin kokoputkisto ja suuttimet 115. Kattila on jonkun muun säätämä ja toimi täyskaasulla hyvin, mutta neulan alueella meni rikkaalle. Neula on vakio.

Revin syksyllä ilmanputsaripöntön ulos, kun paloi hihat siihen. Laitoin pöntöstä pelkät imutötsät ja niihin pipercrossin sukat. Seokset meni todella laihalle. Tyhjäkäynnillä toimii ihan hyvin, mutta kone tukehtuu välittömästi, kun avaa kaasuläpät. Suuttimet on siis ne samat 115. Kevään tullessa selviää, mikä koko siihen pitää laittaa. Nyt on vielä pyörä ahtaassa tallissa, lambdasondi pöytälaatikossa ja suuttimet kaupassa :-?

Lähetetty: Pe Maalis 05, 2010 5:08 pm
Kirjoittaja Sanzu
IronFist kirjoitti:
Sanzu kirjoitti: Ongelmaksi taitaa muodostua toi perkeleen rungon muoto! T-catissa taitaa olla palkkirunko, kun taas fasussa on tollanen helvetin putkihäkkyrä...
Eikös niissä ole samat lohkot? eli pitäisi mennä fasuun se catin kone.
Näin minäkin asian olen ymmärtänyt, mutta catin koneessa on kiinnikkeet mitkä tulevat runkoon kiinni pikkusen kannen alapuolella. Fasusta noi puuttuu.
Tässä olevasta kuvasta näkee hyvin kyseiset kiinnikkeet. Tässä kuva fasusta.


Toinen murheenkryyni on alkukäyrä. Fazerissa kun on toi runko vähän tiellä. Voi tosin olla että natsaa yhtä hyvin kuin orkkis putket, koska suhteellisen samalta näyttävät.

Lähetetty: Pe Maalis 05, 2010 6:06 pm
Kirjoittaja Kaihola
Kyllä siitä catin koneesta riittävästi kiinnikkeitä löytyy.
Mutta mitenkäs ne kaasarit. Nehän on catin koneessa yläviistoon, samaten miten fzr:ssä. Tuossa fazerissahan ne on melko vaakatasossa.

Lähetetty: Pe Maalis 05, 2010 10:49 pm
Kirjoittaja latexi
Tänään otettiin ekat savut uudella tekniikalla. Täytynee otta pari kaljaa sen kunniaks :drin:

Lähetetty: La Maalis 06, 2010 7:30 am
Kirjoittaja bomberfighter
latexi kirjoitti:Tänään otettiin ekat savut uudella tekniikalla. Täytynee otta pari kaljaa sen kunniaks :drin:
mitäs meinasit vanhan padan kanssa tehdä?

Lähetetty: La Maalis 06, 2010 3:41 pm
Kirjoittaja latexi
bomberfighter kirjoitti:
latexi kirjoitti:Tänään otettiin ekat savut uudella tekniikalla. Täytynee otta pari kaljaa sen kunniaks :drin:
mitäs meinasit vanhan padan kanssa tehdä?
Se on kaupattu jo eteenpäin.

Lähetetty: Ma Maalis 29, 2010 7:21 pm
Kirjoittaja Georg
Tietäjät ohoi!

Vuosimallin 91 FZR1000 EXUP jampista löytyi CDI boksista outo johto. Boksista tulee keltavihreä johto, jossa on bullet-tyyppinen liitin, josta lähtee ruskea johto, jonka päässä on silmukkatyyppinen liitin.

Mikäs pirun johto se oikein on? Tuleeko akun miinusnapaan kiinni vai onko joku turha viritys?

En nimittäin muista irrottaneeni kyseistä johtoa mistään ja siellä se vaan nyt roikkuu toimettomana.

Laite on saksanmaalta uitettu, mutta Suomen ja Saksan mallit ovat mielestäni olleet ihan samanlaiset.

Lähetetty: Ma Maalis 29, 2010 7:45 pm
Kirjoittaja thelittleone
Georg kirjoitti:Tietäjät ohoi!

Vuosimallin 91 FZR1000 EXUP jampista löytyi CDI boksista outo johto. Boksista tulee keltavihreä johto, jossa on bullet-tyyppinen liitin, josta lähtee ruskea johto, jonka päässä on silmukkatyyppinen liitin.

Mikäs pirun johto se oikein on? Tuleeko akun miinusnapaan kiinni vai onko joku turha viritys?

En nimittäin muista irrottaneeni kyseistä johtoa mistään ja siellä se vaan nyt roikkuu toimettomana.

Laite on saksanmaalta uitettu, mutta Suomen ja Saksan mallit ovat mielestäni olleet ihan samanlaiset.
Se on niitä kuripiuhoja...se piti muistaakseni ottaa "maista" irti ja teippaa/katkasta...

Viddu en kyllä oo sata varma...täytyy kilauttaa kaverille :freak2:

Lähetetty: Ma Maalis 29, 2010 7:49 pm
Kirjoittaja Georg
thelittleone kirjoitti:
Georg kirjoitti:Tietäjät ohoi!

Vuosimallin 91 FZR1000 EXUP jampista löytyi CDI boksista outo johto. Boksista tulee keltavihreä johto, jossa on bullet-tyyppinen liitin, josta lähtee ruskea johto, jonka päässä on silmukkatyyppinen liitin.

Mikäs pirun johto se oikein on? Tuleeko akun miinusnapaan kiinni vai onko joku turha viritys?

En nimittäin muista irrottaneeni kyseistä johtoa mistään ja siellä se vaan nyt roikkuu toimettomana.

Laite on saksanmaalta uitettu, mutta Suomen ja Saksan mallit ovat mielestäni olleet ihan samanlaiset.
Se on niitä kuripiuhoja...se piti muistaakseni ottaa "maista" irti ja teippaa/katkasta...

Viddu en kyllä oo sata varma...täytyy kilauttaa kaverille :freak2:
No perkules! Tuo voisi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa. Kun se johto hyppäsi pyörää purkaessa silmille sieltä lokasuojan takaa jostain. Ja en sitä mielestäni mistään irroittanut..

Edit: Nyt kun vaan tietäisi, että pitääkö se laittaa maahan vai ottaa irti.

Lähetetty: Ma Maalis 29, 2010 9:03 pm
Kirjoittaja JK1.1
Mistäs löytyy tonniseen FZR- Jammuun halvalla laakerit pyöriin ja swingiin? Merkkituotteena vajaa 300, jenkkien E-baylta pyöränlaakerit n.$40, swingiin ei löytynyt. Ai niin, laakerikaupasta löytyy pyöränlaakerit, mutta ei stefoja.

J

Lähetetty: Ma Maalis 29, 2010 9:37 pm
Kirjoittaja cybress
KYSYMYS jollekkin jolla kokemusta, pyöränä on 90 vm 600 fzr,, katteet o purettu pois ja kysymys kuuluukin että toimiiko kyseinen käkkärä ilman niitä ilman otto putkia jotka tulee etu katteelta rungon etu osaan ja siitä läpi, eli ottaisi niinku lisä ilmaa niistä sen tankin suoja muovin alle ku se ilman putsari o siel..


että mitenkäs muilla, ja jos ei oo toiminu ni mitäs olette asialle tehny,,, ittellä ei viel kokemusta ajon aikana mutta muuten tuntuis toimivan...

Lähetetty: Ma Maalis 29, 2010 10:09 pm
Kirjoittaja thelittleone
Georg kirjoitti:
thelittleone kirjoitti:
Georg kirjoitti:Tietäjät ohoi!

Vuosimallin 91 FZR1000 EXUP jampista löytyi CDI boksista outo johto. Boksista tulee keltavihreä johto, jossa on bullet-tyyppinen liitin, josta lähtee ruskea johto, jonka päässä on silmukkatyyppinen liitin.

Mikäs pirun johto se oikein on? Tuleeko akun miinusnapaan kiinni vai onko joku turha viritys?

En nimittäin muista irrottaneeni kyseistä johtoa mistään ja siellä se vaan nyt roikkuu toimettomana.

Laite on saksanmaalta uitettu, mutta Suomen ja Saksan mallit ovat mielestäni olleet ihan samanlaiset.
Se on niitä kuripiuhoja...se piti muistaakseni ottaa "maista" irti ja teippaa/katkasta...

Viddu en kyllä oo sata varma...täytyy kilauttaa kaverille :freak2:
No perkules! Tuo voisi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa. Kun se johto hyppäsi pyörää purkaessa silmille sieltä lokasuojan takaa jostain. Ja en sitä mielestäni mistään irroittanut..

Edit: Nyt kun vaan tietäisi, että pitääkö se laittaa maahan vai ottaa irti.
Kilautin kaverille...kännissä kun apina Tallinnan yössä..ei saanut mitään selvää mitä piti katkaista ja liittää johonkin muuhun... :freak2:
Täytyy kilauttaa uudestaan kun tulee takaisin tuolta reissusta jos ei selviä ennen sitä :lol:

Lähetetty: Ma Maalis 29, 2010 10:17 pm
Kirjoittaja Georg
thelittleone kirjoitti:
Georg kirjoitti:
thelittleone kirjoitti: Se on niitä kuripiuhoja...se piti muistaakseni ottaa "maista" irti ja teippaa/katkasta...

Viddu en kyllä oo sata varma...täytyy kilauttaa kaverille :freak2:
No perkules! Tuo voisi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa. Kun se johto hyppäsi pyörää purkaessa silmille sieltä lokasuojan takaa jostain. Ja en sitä mielestäni mistään irroittanut..

Edit: Nyt kun vaan tietäisi, että pitääkö se laittaa maahan vai ottaa irti.
Kilautin kaverille...kännissä kun apina Tallinnan yössä..ei saanut mitään selvää mitä piti katkaista ja liittää johonkin muuhun... :freak2:
Täytyy kilauttaa uudestaan kun tulee takaisin tuolta reissusta jos ei selviä ennen sitä :lol:
Pistähän tänne ohjetta kunhan kaveri selviää, että asia selviää kans. :D

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 7:29 pm
Kirjoittaja -pepe-
osaisko joku sanoo mistä löytyis mäntäsarjaa edullisesti 1000fzr:ään? oon tässä netistä koettanu katella mut ei vaan satu silmään..

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 9:27 pm
Kirjoittaja Georg
Georg kirjoitti:
thelittleone kirjoitti:
Georg kirjoitti: No perkules! Tuo voisi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa. Kun se johto hyppäsi pyörää purkaessa silmille sieltä lokasuojan takaa jostain. Ja en sitä mielestäni mistään irroittanut..

Edit: Nyt kun vaan tietäisi, että pitääkö se laittaa maahan vai ottaa irti.
Kilautin kaverille...kännissä kun apina Tallinnan yössä..ei saanut mitään selvää mitä piti katkaista ja liittää johonkin muuhun... :freak2:
Täytyy kilauttaa uudestaan kun tulee takaisin tuolta reissusta jos ei selviä ennen sitä :lol:
Pistähän tänne ohjetta kunhan kaveri selviää, että asia selviää kans. :D

Hephep! Homma selvisi.

Gyntterien foorumilta sain tiedon, että kyseinen johto (joka on itseasiassa CDI-boksille menevässä johtoliittimessä eikä itse boksissa kiinni) tulee töötätä maahan, jotta boksi ei rajoita.

Eli se johto voi olla minkävärinen tahansa..eli juurikin sen värinen, minkä haluaa sinne laittaa. :lol: