90's Yamaha tuning topic

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

90's Yamaha tuning topic

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ti Loka 06, 2009 7:18 pm

Tässäpä olis oma osio 90-luvun Yammuille.

Täällä voidaan vaihtaa tietoutta, sekä esittää omia visioita kaikesta ulkonäön parantamisesta ja suorituskyvyn lisäämisestä.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ke Loka 07, 2009 10:29 am

Elikkäs... Nyt olisi tarkoitus vähän ehostaa -96 Thunderacen konetta. Männänrenkaat ja kansipahvi vaihtoon, mutta ei ne lisäheppasetkaan pahaksi olisi :deal:

EXUP lähtee pois, koska tietojeni mukaan se ei ole niin tärkeä enää t-ace:ssa kuin mitä FZR:ssä (nokissa pieniä eroavaisuuksia).

Siinä kaipaisin neuvoja, että mitä noille nokille kannattaisi tehdä?
Onko joku ajottanut uudestaan? Jos on, niin onko hyvinkin salaista tietoa ne asteluvut?

Kävi myös mielessä laittaa 750R:n nenäkepit ja sytkäboxi... Tästä kellään mitään mielipidettä? 750:ssa on nostoa imupuolella 0,1mm, ja pakonokassa 0,2mm enemmän... ja tietenkin tehoalue vähän ylempänä... Muuten ei tietoa eroista, ja että kummat nyt sitten olisi paremmat :-?
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ke Loka 07, 2009 10:57 am

Kuva
-Unknown Fighters SFC-

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » Ke Loka 07, 2009 5:58 pm

Ittellä nousi viikonloppuna 750r:stä kone pöydälle remonttia varten.
Männänrenkaat menee vaihtoon ja tarvittavat tiivisteet tietysti, kansi menee tod.näk jr-tehokanteen ja nokat Virtasen Maurille kylmäkosken erikoismoottoriin. Kokoputki löytyy kans nurkista.

Näitten lisäks tartteis r6 katteet laittaa. Eiköhän tossa jo yhdeks talveks tekemistä ole.

Mauri-Ce
Viestit: 9
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha YZF 750R

Viesti Kirjoittaja Mauri-Ce » Ke Loka 07, 2009 8:37 pm

Täältä löytyy kans 750r. Muutokset tulee olemaan talven aikana lähinnä ulkonäöllisiä. Tankki,maski ja lokasuoja vaihtaa väriä. Perä olisi tarkotus vaihtaa uuteen ja kaverilta saadusta vanhasta katteesta ois tarkotus veistellä bellyban. Ja tuleehan sitä keksittyä aina kaikkea muutaki pikku kivaa siinä sivussa :D

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Viesti Kirjoittaja skyline » Ke Loka 07, 2009 9:29 pm

YZF750R:stä ei kannata ottaa exuppia pois käytöstä koska siinä häviää melkosesti alavääntöä ja äänet kovenee. Kokemuksella kerron.
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » To Loka 08, 2009 10:53 am

latexi kirjoitti:nokat Virtasen Maurille kylmäkosken erikoismoottoriin.
Millaiset nokat tulossa? Onko Speksejä tiedossa?
-Unknown Fighters SFC-

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » To Loka 08, 2009 1:30 pm

IronFist kirjoitti:
latexi kirjoitti:nokat Virtasen Maurille kylmäkosken erikoismoottoriin.
Millaiset nokat tulossa? Onko Speksejä tiedossa?
Ei oo speksejä vielä tiedossa. Tarvii sitten paikanpäällä keskustella itse gurun kanssa. Pistelen tietoo kyllä kun olen viisaampi.

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » Ke Loka 21, 2009 3:09 pm

jaahans. tuli suunnitelmiin muutos. ei nyt kuitenkaan tuosta 750 koneesta tehä mitään. tuli ostettua acen kone. eiköhän sillä saada vähän hauskuuskerrointa lisää.

Dubs
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 12:00 am
Paikkakunta: ilmajäähy kawa

Viesti Kirjoittaja Dubs » Ke Loka 21, 2009 6:00 pm

Acen öljyn imu on vissiin aikalailla koneen etuosassa? Kaverilla ilmeisesti hörppii ilmaa jonkinlaisilla kulmilla, vaikka on n. litra ylimääräistä öljyä koneessa...

Eli onko kukaan muutellu öljyn imua? Tai onko edes kuvia levällään olevasta koneesta, niin näkis mitä sellanen on syöny... Ei tahdo noista räjäytyskuvista saada selkoa asiaan ja ei nyt mielenkiinnon takia jaksa ruveta pyörää purkamaan.

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » To Loka 22, 2009 11:28 am

latexi kirjoitti:jaahans. tuli suunnitelmiin muutos. ei nyt kuitenkaan tuosta 750 koneesta tehä mitään. tuli ostettua acen kone. eiköhän sillä saada vähän hauskuuskerrointa lisää.
Oikein! Täällä kanssa acen kone paikoillaan :wavey: (Tai siis irti se nyt taas on :D )

Ootkos niitä nokkia kyselly? Oma aavistus on, että 750:n nokat (varsinkin viriviri) vois olla aika kova juttu tuossa tonnisessa :-?

Olen odottanut tähän topicciin noita viritystarinoita, mutta kaikille on ilmeisesti vakiotehot riittäneet :-?

Onko pikkukoneessa jotain vikaa, kun toisen hommasit?
Tällasena romunkerääjänä voin ostaa edullisesti hajonneita koneita koristeeksi :P
-Unknown Fighters SFC-

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » To Loka 22, 2009 2:05 pm

IronFist kirjoitti:
latexi kirjoitti:jaahans. tuli suunnitelmiin muutos. ei nyt kuitenkaan tuosta 750 koneesta tehä mitään. tuli ostettua acen kone. eiköhän sillä saada vähän hauskuuskerrointa lisää.
Oikein! Täällä kanssa acen kone paikoillaan :wavey: (Tai siis irti se nyt taas on :D )

Ootkos niitä nokkia kyselly? Oma aavistus on, että 750:n nokat (varsinkin viriviri) vois olla aika kova juttu tuossa tonnisessa :-?

Olen odottanut tähän topicciin noita viritystarinoita, mutta kaikille on ilmeisesti vakiotehot riittäneet :-?

Onko pikkukoneessa jotain vikaa, kun toisen hommasit?
Tällasena romunkerääjänä voin ostaa edullisesti hajonneita koneita koristeeksi :P
Ei oo tullu nokkia kyseltyä. Pitää sitä hommaa kattoo ehkä myöhemmin. On tossa acen koneen sovittamisessakin vähän duunia. Ei siinä 750 koneessa varsinaisesti vikaa ollu, mutta kun rupesin miettiin sen virittämistä vs. acen kone niin tulin jo kustannus syistä "järkiini". Acen koneella saa kuitenkin varmasti sen 20 heppaa lisää ja vääntöö reilusti. Kyllä toi vanha kone vois myynnissä olla edullisesti jos kiinnostaa.

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » To Loka 22, 2009 7:00 pm

latexi kirjoitti: Kyllä toi vanha kone vois myynnissä olla edullisesti jos kiinnostaa.
Riippuu, että kuinka edullisesti? Ehjät koneet tuskin kovin halpoja ovat...

Ei se kone joo ihan suoraan mene paikkaan, mutta hyvin helpot 20 hp kuitenkin.

Suurena miinuksena 5 vaihteinen laatikko. 2-3 väli on pitkä kuin nälkävuosi...
No, menee 750:n laatikko suoraan paikkaan, mutta tietää taas koneen purkamista ja tiivistesarjoja ym...
-Unknown Fighters SFC-

hane73
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am

moro

Viesti Kirjoittaja hane73 » Pe Loka 23, 2009 1:00 pm

latexi kirjoitti:jaahans. tuli suunnitelmiin muutos. ei nyt kuitenkaan tuosta 750 koneesta tehä mitään. tuli ostettua acen kone. eiköhän sillä saada vähän hauskuuskerrointa lisää.
voisin ostaa sen sun koneen laita viestii num 0449513551

latexi
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: yzf 750/1000r

Viesti Kirjoittaja latexi » Pe Loka 23, 2009 6:08 pm

Sä oot IronFist ilmeisesti suorittannut acen moottorin asennuksen 750rrään? Jos oot niin voitko laittaa jonkinnäköisen listauksen kaikista muutoksista mitä jouduit tekemään. Suurinosa tiedossa mutta koitetaan välttää ylläreitä ja hankkia kaikki tarpeellinen valmiiksi.

Vastaa Viestiin