viestiä voi pistellä tänne tai jiipee@htklx2.htk.fi yksityisviestiäkin saa pistää. pistän kuvia koneesta yms kun ehdin.
Kawasaki ZXR 750 TURBO projekti.. (-90H2)
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Taiquri
Kawasaki ZXR 750 TURBO projekti.. (-90H2)
Tuli täys koneremppa eteen pyörän kustua öljyt, joten ajattelin, että käytettäisiin vähäsen pakokaasujen virtausenergiaa hyväksi
Olisi kiva saada kaikenmoisia vinkkejä turboguruilta mitä ottaa huomioon, mukana projektissa on pari kaveria ketkä ovat autoja ahtaneet. saa tarjota myös jotakin osia. Vinkkejä tarvisin että mistä löytyis takomännät pyörään? vuotta uudempaan malliin löytyy kyllä esim wisecoa allrightistä ja mp-asennuksesta ja kirjoittelen tänne mitä ylimäärästä jää yli. saattaa olla, että katteetkin tulevat myyntiin..
)))
viestiä voi pistellä tänne tai jiipee@htklx2.htk.fi yksityisviestiäkin saa pistää. pistän kuvia koneesta yms kun ehdin.
Viimeksi muokannut Taiquri, Ke Syys 15, 2004 9:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilo alkaa kilosta ja meno kahdesta ^_^
Rääväsuu club
Suzuki GSXR TIC & Nissan Skyline R33
Rääväsuu club
- Taiquri
http://htklx2.htk.fi/~jiipee/kawasaki/kone.JPG <- siinä se paskaläjä röhnöttää.
http://htklx2.htk.fi/~jiipee/kawasaki/hmm.JPG <- ykkösen mäntä
http://htklx2.htk.fi/~jiipee/kawasaki/fiilistelya4.JPG <- tsuumailua
http://htklx2.htk.fi/~jiipee/kawasaki/hmm.JPG <- ykkösen mäntä
http://htklx2.htk.fi/~jiipee/kawasaki/fiilistelya4.JPG <- tsuumailua
Rääväsuu club
Rääväsuu club
-
P_KASA
- Viesti:
- Kamasa tool
- Viesti:
Eköhän kuitenkin tehdä sarjasta mahdollisimman lyhyt jotta saadaan mahdollisimman paljon lämpöä pidettyä työssä...
Teet sarjasta niin lyhyen kun on mahdollista turbon asento, putkien samanmittaisuus ja esim öljyn paluu huomioiden...
Sitten kun haalit ruiskua, bensapumppua ja sytkää jostain, niin muista että virtaa ei ole paljoa jollet hommaa sitä lisää.
Teet sarjasta niin lyhyen kun on mahdollista turbon asento, putkien samanmittaisuus ja esim öljyn paluu huomioiden...
Sitten kun haalit ruiskua, bensapumppua ja sytkää jostain, niin muista että virtaa ei ole paljoa jollet hommaa sitä lisää.
- Taiquri
- LEQ
- Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
- Viesti:
Omat käsitykseni ahtamisesta ovat muodostuneet lähinnä viisaampien kuuntelusta, kirjojen lukemisesta ja netin selailusta.
Pakosarjoista luulisin lukeneeni, että lyhyys on etu. Kuuma ilma on määrältään suurempi=pyöritysenergia suurempi.
Suoravetokaasareita ei suositella turpo-hommiin.
Yleisen käsityksen mukaan alipainekaasarit sopii paremmin noihin hommiin.
Omaksi "raamatukseni" väittäisin Corky Bell:in kirjoittamaa kirjaa "Maximum Boost: Designing, Testing, and Installing Turbocharger Systems (Engineering and Performance)".
Kirjastosta lainailin pari kuukautta, tilasin tänään tästä topicista innostuneena tuon opuksen amazon.com:ista.
Suosittelen muillekin ahtamisesta kiinnostuneille.
Eipä mulla siis mittään ensi käden neuvoja juuri hommaan ole.
Paitsi että epävarmuuden vallitessa kannattaa kääntyä ammattilaisten puoleen. Niin minäkin tein.
Omasta mielestäni paras on tilata valmis setti ja modailla sitä tarpeen vaatiessa.
T.LEQ
Pakosarjoista luulisin lukeneeni, että lyhyys on etu. Kuuma ilma on määrältään suurempi=pyöritysenergia suurempi.
Suoravetokaasareita ei suositella turpo-hommiin.
Yleisen käsityksen mukaan alipainekaasarit sopii paremmin noihin hommiin.
Omaksi "raamatukseni" väittäisin Corky Bell:in kirjoittamaa kirjaa "Maximum Boost: Designing, Testing, and Installing Turbocharger Systems (Engineering and Performance)".
Kirjastosta lainailin pari kuukautta, tilasin tänään tästä topicista innostuneena tuon opuksen amazon.com:ista.
Suosittelen muillekin ahtamisesta kiinnostuneille.
Eipä mulla siis mittään ensi käden neuvoja juuri hommaan ole.
Paitsi että epävarmuuden vallitessa kannattaa kääntyä ammattilaisten puoleen. Niin minäkin tein.
Omasta mielestäni paras on tilata valmis setti ja modailla sitä tarpeen vaatiessa.
T.LEQ
-
P_KASA
- Viesti:
Ja sit jos kaasarit rupeaa vittuilemaan / vituttamaan kuten minulla niin tossa on hyvä vaihto ehto jos vain kestää kolvi rukkasessa, itse kokeilen kyseistä värkkiä Ihi:n kaveriksi !
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
- Taiquri
epäilykseni heräs noihin kawan vakiokaasareihin..? katselin niiden räjäytyskuvia ja mielessäni ajattelin että toimiiko ne mukamas niillä? voisin räpsiä pari kuvaa viikonloppuna niistä. eli kurkuissa on vielä erilliset läpät joita kaasukahvanliike ohjailee ja luisti&neula ohjautuu alipaineella.. toimiiko se muka niillä? äkkiseltään kuvittelis että luisti pysyis kokoajan auki tjsp toimintahäiriöö ylipaineen vaikutuksesta..? fiksummat kertokoon kun minulta ei tarpeeksi tietoa löydy 
Oon kuullut joidenkin rakentavan painekoteloon ilmanohjaimen joka menisi kotelon takaosaan keskelle ja sillä saataisi paine jakautumaan paremmin joka kaasarille? mites on? kommentointia / vaihtoehtoja.
entäs painekotelon paineensisäänmeno? sijottelun merkityksiä? päätyyn? keskelle yms?
Oon kuullut joidenkin rakentavan painekoteloon ilmanohjaimen joka menisi kotelon takaosaan keskelle ja sillä saataisi paine jakautumaan paremmin joka kaasarille? mites on? kommentointia / vaihtoehtoja.
entäs painekotelon paineensisäänmeno? sijottelun merkityksiä? päätyyn? keskelle yms?
Viimeksi muokannut Taiquri, Pe Elo 27, 2004 3:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rääväsuu club
Rääväsuu club
- Taiquri
pirun yllättynyt olen siitä, että täältä tulee asiallistakin kommenttia. joku voisi vielä selventää mulle sitä, että miksi noi männän laet on about millin karstapaskakerroksen peittämät..?
ps. Leq, kiitoksia tosta kirjavinkistä, nekin myös kelpaavat.
nyt olen lukenut nelitahtimoottoripyörän tekniikka kirjoja pari kipaletta.
myös mahdollisia jälkiasennus ruiskuvaihtoehtoja voisi joku pasteta tänne, äkkivilkasulta toi megasquirt ruiskutietokone näyttää hienolta kapistukselta.. kokeillaan aluksi noita kaasareita. jos vituttaa / saa rahaa lisää ni sitten voisi sitä ruiskua harkita
ps. Leq, kiitoksia tosta kirjavinkistä, nekin myös kelpaavat.
myös mahdollisia jälkiasennus ruiskuvaihtoehtoja voisi joku pasteta tänne, äkkivilkasulta toi megasquirt ruiskutietokone näyttää hienolta kapistukselta.. kokeillaan aluksi noita kaasareita. jos vituttaa / saa rahaa lisää ni sitten voisi sitä ruiskua harkita
Rääväsuu club
Rääväsuu club
- Taiquri
kaveri ehdotti mulle Garrett t25 ahdinta (kompressoripesän A/R 48) jolla kokeiltais ensin, sehän on nissan 200sx vakioahdin. joten sellasen hommailin. varmaan jotain parempaa turbiinipesää tuohon vois vielä vaihdella.. asiallista olis jos sais sen heräilemään about ~4trpm kierroksilla. t25 kuulemma on aika kesy eikä tee vastaavia piikkejä miten edeltäjä T2. joku fiksumpi saa taas kommentoida jos jotai paskaa puhun
Rääväsuu club
Rääväsuu club
-
TUME
Jaa piikkejä, mitä tarkotat? Mulla oli tommonen kotilossa (200sx) ja vaihdoin sen mitzun ahtimeen ja kyllä mitsu on paljon tasaisempi tuotossa ja herää ~700rpm alempaa. Toihan on vesijäähdytetty, saahan sillä tietysti vedenkin kiertämään mutta eikös kuiva olisi mopokäytöön helpompi.
mit䠳e mulle kuuluu, mit䠭䠴een
-
cooleri
Ite olen myös omaan Hondaan miettinyt parasta ruiskunohjausyksikköä.Ihin turbo toimii kyllä,mutta ruisku pitäis saada paremmin ymmärtämään "tekohengitystä".Miten toi em.ohjain kytketään,orkkis boxin rinnalle vai kokonaan sen tilalle?Mitäs antureita toi ohjain mahdollisesti haistelee?ysihonda kirjoitti:Mulla on juuri kyseinen ruiskunohjain omassa ahdetussa ja en voi muuta kuin suositella. Hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan.
- Taiquri