Sytk

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Pakoputki

Sytkä Kawaan

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Su Marras 28, 2004 2:51 pm

Tarkotus olis rakentaa/joku rakentaa kortin millä saisin huijattua sytytysboxia..

Eli kun ahtopaine alkaa nousta niin sytytystä on myöhästettävä...

Onko jollain hyvää vinkkiä miten kyseinen operaatio kannattaa toteuttaa...

Itse ajattelin käyttää soveltaen: MAP anturia, pyörän omaa rpm. pulssi-anturia mikä tulee sytkäpyörältä ja siihen liittää juuri tuo "boxi" mikä hoitaa loput...

Jos noista saisi rakennettua toimivan laitteen sytytyksen myöhästämiseen niin hyvä olis...

Kertokaa omista laitteistanne ja kertokaa myös jos tiedätte jonkun hyvän Web sivuston aiheesta...itse en ole mitään ihmeellistä löytänyt!

Kamasa tool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kamasa tool » Su Marras 28, 2004 3:05 pm

Kunnon ruisku ja sytkä vai?
Osta Motec:in m4 tai vastaava...
Se on helppo ohjelmoida...
Katsoppa speksejä
http://www.horsepowerinabox.com/HPIABV8/prod37.htm
----------------- www.ervan.net -----------------

turboman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja turboman » Su Marras 28, 2004 3:40 pm

Ei ahtopaineen takia tarvi alkuperäistä sytkäkäyrää muuttaa , mutta jos haluaa lisää ongelmia ratkottavaksi niin voihan noita bokseja rakennella.

Pakoputki

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Su Marras 28, 2004 3:45 pm

Kamasa tool kirjoitti:Kunnon ruisku ja sytkä vai?
Osta Motec:in m4 tai vastaava...
Se on helppo ohjelmoida...
Katsoppa speksejä
http://www.horsepowerinabox.com/HPIABV8/prod37.htm

Joo hienolta tuntui masina, mutta vähän liikaa liikkuvia osia....

Turbo-projektini toteutetaan kaasareilla joten toi m4 on liian hyvä siihen...

Hintakin on varmaan sen mukainen...

Kamasa tool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kamasa tool » Su Marras 28, 2004 4:34 pm

Voihan se köyhästä pahalta tuntua...
Ton laatikon ideahan on tuottaa toimivia moottoreita...
Aina kun huijataan jotain niin huijataan vain itseä...
kommanderit ja muut huijari laatikot roskiin ja kunnon rasia tilalle...

(tiedän että et usko mua, mutta sitten kun oot saanut huijaus laatikot paikalleen ja kaasarit paineistettua sekä olet yrittänyt säädättää peliä muutamalla gurulla, niim laita mulle YV jossa kerrot että rykiikö, nykiikö, pätkiikö vai pupeltaako se jossain... Mä en ole IKINÄ nähnyt YHTÄÄN viritelmää joka toimisi kunnolla koko alueella kaikissa tilanteissa)

Pakoputki

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Marras 29, 2004 10:07 pm

Kamasa tool kirjoitti:Voihan se köyhästä pahalta tuntua...
Ton laatikon ideahan on tuottaa toimivia moottoreita...
Aina kun huijataan jotain niin huijataan vain itseä...
kommanderit ja muut huijari laatikot roskiin ja kunnon rasia tilalle...

(tiedän että et usko mua, mutta sitten kun oot saanut huijaus laatikot paikalleen ja kaasarit paineistettua sekä olet yrittänyt säädättää peliä muutamalla gurulla, niim laita mulle YV jossa kerrot että rykiikö, nykiikö, pätkiikö vai pupeltaako se jossain... Mä en ole IKINÄ nähnyt YHTÄÄN viritelmää joka toimisi kunnolla koko alueella kaikissa tilanteissa)

No köyhä tai ei, mutta en edes vilkaisut hintaa...

Ja kyllä mä helposti sen uskon, että kaikennäkösillä oma viritelmillä saa aikaan isosti pask**! Se on totta, mutta varmaan vanha sananlasku pitää kaikken parhaiten paikkaansa, että kantapään kautta...jne!

KAMASA TOOL, toi m4 on varmasti todella toimiva laite, mutta käsittääkseni sillä saa säädettyä, niin suuttimet kuin sytytyksen ja repullisen muita säätöjä ja vempaimia, mutta onko siitä olemassa vähän kevyempää versiota?

Katselin sieltä samalta sivulta missä tämä m4 oli, että siellä oli myös Cranen valmistama HI-6 Performance CD Ignition...eikö esimerkiksi tämä sovellu?

Olen tekemässä ihan ekaa turbo prätkää, niin ei saa heti lannistaa toista...

Pakoputki

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Marras 29, 2004 10:10 pm

turboman kirjoitti:Ei ahtopaineen takia tarvi alkuperäistä sytkäkäyrää muuttaa , mutta jos haluaa lisää ongelmia ratkottavaksi niin voihan noita bokseja rakennella.

Perustele...olen utelias?

turboman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja turboman » Ma Marras 29, 2004 11:24 pm

Perustelu: turbopyörä toimii alkuperäisellä sytkällä erittäin hyvin

WALTSU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WALTSU » Ti Marras 30, 2004 3:01 am

Ahtamine alkaa kilosta.... muu on vain puhaltelua ;)

Joo mitä tuossa nyt itse kaivellut erinäköisiä papereita (nakutuksen tunnistamiseen liittyen).... Ei aina pikku puhalluksissa tarvii sitä sytkää heilutella.... Onhan se selvä että jos mennään ääripäässä niin alkaahan se sytkän viivästäminen olla ajankohtaista... Mutta samanhan saa toteutettua lisäämällä polttoainetta (pienissä laitoksissa)... palamisaika pitenee.. ja detonaation vaara pieeneee...

Mutta ääripäät on erikseen)

Eikä kannata wanhaan laittaaa ihmeellisiä hipo hipo hiluja. niistä ei ole kun haittaa.

Vinski

Viesti Kirjoittaja Vinski » Ti Marras 30, 2004 8:01 pm

eikö ole kumminkin helpompi rakentaa suoraan esimerkiksi megasquirt vehkeeseen? R1 läppärungot jenkeistä luokkaa 40-70€+pk megasquirt valmiina 240€ ja sitten sytkälisäosa jotain 100€ luokkaa... sitten lisäksi johtoa ja muutama anturi... Ja toimii ja on helpompi säätää... ainoa että joutuu vähän enemmän perehtyyn tekemiseen... Mutta voi esimerkiksi helposti asettaa ahtopainerajat ruiskun ohjaukseen, säätää online ja iskeä vaikka ilokaasut kiinni. Samoin kuin vesiruisku. Squirtti tulee valmaan halvemmaksi kuin ostaa ja saattaa kunnon suoravetokaasarit toimintaan ja säätöihin.

Pakoputki

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ti Marras 30, 2004 8:27 pm

WALTSU kirjoitti:Ahtamine alkaa kilosta.... muu on vain puhaltelua ;)

Joo mitä tuossa nyt itse kaivellut erinäköisiä papereita (nakutuksen tunnistamiseen liittyen).... Ei aina pikku puhalluksissa tarvii sitä sytkää heilutella.... Onhan se selvä että jos mennään ääripäässä niin alkaahan se sytkän viivästäminen olla ajankohtaista... Mutta samanhan saa toteutettua lisäämällä polttoainetta (pienissä laitoksissa)... palamisaika pitenee.. ja detonaation vaara pieeneee...

Mutta ääripäät on erikseen)

Eikä kannata wanhaan laittaaa ihmeellisiä hipo hipo hiluja. niistä ei ole
kun haittaa.
Ensinäkin tattis asiallisesta vastauksesta...

Edellä mainitsemasi on varmasti totta...sen verran mitä olen autojen ahtimien kanssa puuhastellut olen tullut siihen tulokseen, että pyörän korkeiden kierroslukujen takia sitä täytyy todennäköisesti myöhästää...

Täysin luulo tietoa...

Pakoputki

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ti Marras 30, 2004 8:38 pm

Vinski kirjoitti:eikö ole kumminkin helpompi rakentaa suoraan esimerkiksi megasquirt vehkeeseen? R1 läppärungot jenkeistä luokkaa 40-70€+pk megasquirt valmiina 240€ ja sitten sytkälisäosa jotain 100€ luokkaa... sitten lisäksi johtoa ja muutama anturi... Ja toimii ja on helpompi säätää... ainoa että joutuu vähän enemmän perehtyyn tekemiseen... Mutta voi esimerkiksi helposti asettaa ahtopainerajat ruiskun ohjaukseen, säätää online ja iskeä vaikka ilokaasut kiinni. Samoin kuin vesiruisku. Squirtti tulee valmaan halvemmaksi kuin ostaa ja saattaa kunnon suoravetokaasarit toimintaan ja säätöihin.
Samoin sulle vinsu, tattis asiallisesta vastauksesta...

Olen todellakin miettinyt erillaisia vaihtoehtoja projektini saralle ja jossain vaiheessa kävi mielessä että muistaakseni vm. -96 tuli Kawalta 636 mallin pyörä jossa oli jo ruisku...Olenko oikeassa?

Tähänkin saisi varmasti kytkettyä squrtin ja jonkun sytkä-lisäosan...

Mutta miten tapahtuu esim. ilma-määrän mittaus tälläisella squirtilla...perustuuko pelkästään antureiden antamiin arvoihin? Lambda ym...

Samoin, onko esimerkiksi r1 suuttimet ja kytkettävissä squirttiin?(tukevatko toisiaan)

Tälläiset asia pohdituttavat eniten...ensin ostetaan monilla sadoilla ehkä tonneilla, erinäköisiä ja merkkisiä boxeja mutta yhteen sopivuus on kuitenkin epävarmaa..niinkö?

Onko jokaisessa r1 mallissa jo ruisku..on tuo Yamaha vieras minulle...

Vinski

Viesti Kirjoittaja Vinski » Ti Marras 30, 2004 8:44 pm

joo nyt itse olen tuohon squirttiin perehtynyt kun olen sellaista suorasytkän kanssa laittamassa ahdettuun hondan autonmoottoriin. Eli siis en noista ruiskujen vuosista ja muista tiedä mutta noita R1 ja 1100 gsxr:n läppärunkoja tps:n(throttle positon sensor) ja suuttimien kanssa on saanut helposti alta 100€. Sellaista olen itsekin suunnitellut laittavani. Ja voisi olle helpommin sopivat suuttimet ahdettuun kuussatkuun.

Squirtiin tulee se ilmamäärän tunnistus map anturilla ja kaikki muukin säätöarvot otetaan antureilta. Antureina siinä käytetään kaikkein edullisimpia ja helpoiten löydettäviä(bosch) Netistä löytyy yksi hyvä sivusto suomenkielellä missä squirt on asennettu pärrään.

Vastaa Viestiin