http://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=87864
Täytynee vähän selvittää, mikä on homman nimi. Olin maaliskuussa hirvikolarissa vuorikauriin kanssa - joku tuommoinen:

Elukka tuli oikeaan etukulmaan ja sen jälkeen meni taju kankaalle, joten muusta ei ole mitään hajua. Mopo kuitenkin on mennyt vasemmalla kyljellään asfaltilla, koska vaurioita ei toiselle sivulle tullut, paitsi etukatteeseen.
Mopo oli korjattavana Malagassa kolme kuukautta. Kun vihdoin sain sen, niin vielä oli hukkaportin letku poikki ja paluupumppu väärin kytketty. Fiksasin ne itse, vaihdoin uudet renkaat ja lähdin ajamaan mopoa Suomeen. Pääsin Madridiin, niin konetiellä tuli auto rinnalle ja viittoili mopon perää. Sieltä valui nestettä ja pysähdyin seuraavaan liittymään. Jäähdytysnesteet tuli pihalle. Soitin auton hinaamaan sen Madridin bemuhuoltoon. Eivät kuitenkaan tehneet mitään, kun eivät ymmärtäneet ylimääräisiä virityksiä. Otin lennon Suomeen ja mopo tuli rekalla parin viikon jälkeen perässä. Rekassa olivatkin laittaneet sivujalalle ja vetäneet liinat hampaat irvessä tiukalle, jolloin on mennyt runko poikki sivujalan ja vaihdepolkimen ulokkeesta:

Malagassa olivat vielä jättäneet vaihtamatta takarungon vasemman raudan, joka on vähän vääntynyt.
R.M. Heinolla mitattin puristukset ja ykkössylinterissä ei ole paineita. Pahimmassa tapauksessa pitää vaihtaa lohko ja se maksaa jotain 3400€.
Juuri ennen onnettomuutta olin vaihtanut uuden vaihdelaatikon ja kytkinlevyt. Perämurikka vaihdettiin onnettomuuden vuoksi, kun meni ruvelle. Eli mopossa on käytännössä koko voimansiirto lähes uusi. Renkaillakaan ei ole ajettu kuin jotain 500km konetietä.
Kaikki katteet on kunnossa. Se on noissa avk:n kuvissa osina, koska moottorivauriota tutkittiin.
Mulla on alkuperäiset TÜV:n paperit ja mopohan on muutosrekisteröity.
Itsellä meni siihen vuoden aikana about 40 000€ kaikkine varusteineen ja korjauksineen. MAB-powerin TÜV-hyväksytty turbosarja maksoi 8000€ ja STM luistokytkin vahvimmalla jousella 1650€. Uusi vaihdelaatikko maksoi 2900€. Lisäksi siinä on mm. säädettävä reaktiotankon perän korkeuden säätöä varten, hiilikuitu huggeri ym. osaa. Vakuutusyhtiö olisi ostanut uuden mopon ja vaihdattanut turbon ja lisävarusteen siihen, mutta en jaksanut enää sössiä sen kanssa. Maassa ei ollut uusia KS:ssiä ja seuraavat olisi tulleet joskus ensi keväänä. Ostin HP2 Megamoton nyt vaihteeksi.
Kauhean iso homma tuossa ei oikeastaan ole. Eli mopossa täytyisi tuo rungon uloke hitsata, vaihtaa takahäkin yksi putki, avata kone ja fiksata ykkössylinteri, sekä säätää seokset. Lisäksi pitäisi selvittää, mistä nesteet tulivat pihalle. Nuo jalkatapit ja matkustajan tappien tuet oli mustaksi anodisoinut. Malagassa ne oli vaan jollain spreyattu, joten ne kannattaisi vaikka pulverimaalauttaa, mikä ei kauheasti maksa. Edellisessä KS:ssä oli jotain 50€. Tuommoinen se mopo oli ennen onnettomuutta:

Jos jollain on luppoaikaa ja vähän ylimääräistä rahaa, niin tuosta saisi aika kivan pelin ja voin vähän konsultoida uutta omistajaa, jos tulee kysymyksiä.
Lipsahtikohan tämä nyt väärään osioon vahingossa?