Virtalukko irti, ZX10R ??
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: vihree + pari saman väristä crossia
Virtalukko irti, ZX10R ??
Elikkäs tuossa tallissa irrottelin pyörästä(ZX10R -05) yläkolmion, mutta en vaan keksinyt kirveelläkään miten saan virtalukon irti??
Pohjassa näyttäs olevan kaks "ruuvia" jotka näkyy alhaalta päin(ja menee lukon pohjasta kolmioon asti) muttei niissä ole minkäänlaista "päätä" johon saisi avaimen/meisselin sovitettua. Pitääkö porata?? Onko tietoa/ideoita??
Tulipa taas erittäin epäselvästi selostettua mutta jospa joku tajusi mitä tarkoitan. Kuvahan tätäkin asiaa selventäisi, mutta yritän nyt ensin leikkiä digikameraa..
Toinenkin asia jäi askarruttamaan mieltä. Jarruletkuja vaihtaessa kannattaako jakaa ne letkut siellä jarrusatulalla kuten vakiossa vai vetää suoraan kaks pitempää letkua kahvalta?? Mitenkä vaikuttaa...??
Pohjassa näyttäs olevan kaks "ruuvia" jotka näkyy alhaalta päin(ja menee lukon pohjasta kolmioon asti) muttei niissä ole minkäänlaista "päätä" johon saisi avaimen/meisselin sovitettua. Pitääkö porata?? Onko tietoa/ideoita??
Tulipa taas erittäin epäselvästi selostettua mutta jospa joku tajusi mitä tarkoitan. Kuvahan tätäkin asiaa selventäisi, mutta yritän nyt ensin leikkiä digikameraa..
Toinenkin asia jäi askarruttamaan mieltä. Jarruletkuja vaihtaessa kannattaako jakaa ne letkut siellä jarrusatulalla kuten vakiossa vai vetää suoraan kaks pitempää letkua kahvalta?? Mitenkä vaikuttaa...??
... hmm ja tuota...<br>
- Plaaf
- Viestit: 1936
- Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Ei se ikinä ole valmis..
- Viesti:
Re: Virtalukko irti, ZX10R ??
Kannattaa vetää niin, kuin vakiossa.. Tulee halvemmaksi ja ei ole mitään eroa jarrutuksessa. Jos haluat vetää 2kpl pidempiä letkuja suoraan puristimelta niin ei sekään mitään haittaa.. Yamahassahan niin on jo vakiona! Vaihdat vain sen pultin mihin tulee letku väliin etujarrusatulasta ylös ja puristimesta sinne jarrusatulaan... Saa hyin piiloon sen letkun jos tekee niin kun on vakiossakin, mutta makuasia sekin on.[/quote]Toinenkin asia jäi askarruttamaan mieltä. Jarruletkuja vaihtaessa kannattaako jakaa ne letkut siellä jarrusatulalla kuten vakiossa vai vetää suoraan kaks pitempää letkua kahvalta?? Mitenkä vaikuttaa...??
- MECH
- Viestit: 397
- Liittynyt: To Joulu 21, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: FZR 600 + M45, XJR Cafe 1?00, VFR 750 Cafe, DR 800 tracker
Minä taas porasin koko ruuvien kannat pois. Ensin pienellä poralla ja sitten ruuvien halkaisijan kokoisella. Vaatii tarkan ja tukevan kiinnityksen. Jämät lähti puristamalla ruuvipenkkiin ja kiertämällä.fasupala kirjoitti:Taitaa olla samalla lailla kuin yamahassani oli virtalukko kiinni. Eli poraat vaan kantaan reijän niihin "pultteihin" ja vastakierretapilla ulos sieltä.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: vihree + pari saman väristä crossia
virtalukko
Elikkäs porakone käteen ja kannat poes ruuveista. Onkohan tehty mahdollisesti voroja varten tuollaset kannat?? Ilmeisesti kun kannat on porattu pois niin virtalukko mahtuu lähtemään irti? Ruuvit saa sitten kierrettyä irti myöhemmin.
Jarruletkuista aattelin vaan kysäistä sen takia kun jossain oli myytävänä sellanen kahdella pitkällä letkulla oleva setti. Vakion lailla oli meininki laitella.
Jarruletkuista aattelin vaan kysäistä sen takia kun jossain oli myytävänä sellanen kahdella pitkällä letkulla oleva setti. Vakion lailla oli meininki laitella.
... hmm ja tuota...<br>
- jaket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace
jos kannat ovat pyöreät syvennykset, kuin kuusiokolot ilman koloja, niin ota sopivan kokoisen torx pään ja lyöt sen pystyyn siihen kantaan. sitten väännät vain auki.
toimii ainakin hondan kannoissa.
toimii ainakin hondan kannoissa.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------
------------------
- Talttapää
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am
Re: virtalukko
Joo, sama patentti melkein joka pyörässä eli virtalukko on kiinni pulteilla joista katkeaa pää irti kun niitä kiristää.tommya kirjoitti:Elikkäs porakone käteen ja kannat poes ruuveista. Onkohan tehty mahdollisesti voroja varten tuollaset kannat?? Ilmeisesti kun kannat on porattu pois niin virtalukko mahtuu lähtemään irti? Ruuvit saa sitten kierrettyä irti myöhemmin.
Toisissa laitteissa kantaa on kumminkin sen verran jäljellä että pihdeillä saattaa saada sen verran kiinni että saa kierrettyä ulos. Tai jos on kolossa niin iskumeisselilläkin voisi kokeilla - ei sitä tarvii saada nylkytettyä ulos kuin sen verran että saa kannasta kiinni ja pääsee kiertämään.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: vihree + pari saman väristä crossia
virtalukko
Tänään selvisi että pultit ovat ns. katkeavaa mallia. Ei kyllä pyöri pihdeillä kun päätä ei ole niin paljoa että kiini sais ja ei minkäänlaista koloa johon voisi esim. torxin lyödä.
Anyway, kokeilin tänään porata kantoja pois ja mitens kävikään. Kaks terää poikki ja toisella onnistuin poraamaan itteeni rystyseen. Arvatkaapa tekikö häjyä..??
Nyt meni uus porakone(lieppaamattomala karalla)hankitalistalla meleko kärkeen.
Haava saa kuroutua umpeen pari päivää ja sitten taas hankaamaan..
Anyway, kokeilin tänään porata kantoja pois ja mitens kävikään. Kaks terää poikki ja toisella onnistuin poraamaan itteeni rystyseen. Arvatkaapa tekikö häjyä..??
Nyt meni uus porakone(lieppaamattomala karalla)hankitalistalla meleko kärkeen.
Haava saa kuroutua umpeen pari päivää ja sitten taas hankaamaan..
... hmm ja tuota...<br>
- fasupala
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Myyty
Itse valitsin vastakierretapin kun en halunnut ottaa sitä riskiä, että tuhoaisin kierteet. Olisin meinaan 100% varmuudella porannut ohi pultista jossain vaiheessa. Sanoohan sen jo Murphynlaki Pieni reikä pulttiin, siihen tappi pystyyn ja kiertämään irti. Tappi porautuu vastakierteensä ansiosta pulttiin kiinni ja irrottaa sen.MECH kirjoitti:
Minä taas porasin koko ruuvien kannat pois. Ensin pienellä poralla ja sitten ruuvien halkaisijan kokoisella. Vaatii tarkan ja tukevan kiinnityksen. Jämät lähti puristamalla ruuvipenkkiin ja kiertämällä.
- libertystreet driver
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Kilvetön R6R
- Talttapää
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am
Joo. Paitsi jos se tappisarja on ostettu Biltemasta, niin pultin avautumisen sijasta se tappi katkeaa sinne reikään. Sitten onkin aikaa ihmetellä mitäs sitä keksis kun ei siihen tappiin pysty oikein kunnolla porakaan.fasupala kirjoitti:Itse valitsin vastakierretapin kun en halunnut ottaa sitä riskiä, että tuhoaisin kierteet. Olisin meinaan 100% varmuudella porannut ohi pultista jossain vaiheessa. Sanoohan sen jo Murphynlaki Pieni reikä pulttiin, siihen tappi pystyyn ja kiertämään irti. Tappi porautuu vastakierteensä ansiosta pulttiin kiinni ja irrottaa sen.
Tuosta syystä olen vältellyt noita tappeja viimeiseen asti. Tuhottuihin kierteisiin saa kyllä helposti uudet jengat, mutta toi jumittavan tapinpätkän poisto on melkolailla vittumaista hommaa.
- fasupala
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Myyty
- Pakoputki
- Viestit: 937
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: vihree + pari saman väristä crossia
virtalukko
Noniin! Lukko lähti nätisti irti kun porasin pulteista kannat pois, huom. katkaisematta terää. Elikkäs ensin pienemmällä terällä alkua ja sit suuremmalla terällä kanta pois. Sai porata melko huolettomasti ku oli prikka välissä, niin ei tarvinnut pelätä poraavansa ite lukkoa.
Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista ja sympatiasta pienen ihmisen murheita kohtaan..
Nyt kun vielä löytys joku joka "työstäs" sopivat raiserit. Kokeillaan ensin tähän samaan viestiin kun ei viittis uutta topicia näpytellä. Eli tekijöitä saa ilmiantaa, tai jos jollain lojuu nurkissa ylimääräiset fatbar-raiserit. Korotus n.50mm, jossa pultti (10mm)tulee alhaalta kolmion läpi eli kieteet raiserissa ei pultti+mutteri mallia. Musta väri ei pahitteeks.
On se vaan tämä digikameran leikkiminen kivaa....
Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista ja sympatiasta pienen ihmisen murheita kohtaan..
Nyt kun vielä löytys joku joka "työstäs" sopivat raiserit. Kokeillaan ensin tähän samaan viestiin kun ei viittis uutta topicia näpytellä. Eli tekijöitä saa ilmiantaa, tai jos jollain lojuu nurkissa ylimääräiset fatbar-raiserit. Korotus n.50mm, jossa pultti (10mm)tulee alhaalta kolmion läpi eli kieteet raiserissa ei pultti+mutteri mallia. Musta väri ei pahitteeks.
On se vaan tämä digikameran leikkiminen kivaa....
... hmm ja tuota...<br>
- Plaaf
- Viestit: 1936
- Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Ei se ikinä ole valmis..
- Viesti:
Re: virtalukko
Mulla olisi ylimääräisenä Stormilta ostetut Raiserit, mutta ei kyllä noin paljon ole nostetta niillä.. On ne matalimmat! Itekkin jouduin teettämään semmoiset alumiinista missä on noste 50mm.. hintaa tuli 40e! Jos kawasta hajoo nyt kaikki muu niin ainakin noista raisereista voi vaikka hinata sitä On ihan vitun kokoisettommya kirjoitti:Noniin! Lukko lähti nätisti irti kun porasin pulteista kannat pois, huom. katkaisematta terää. Elikkäs ensin pienemmällä terällä alkua ja sit suuremmalla terällä kanta pois. Sai porata melko huolettomasti ku oli prikka välissä, niin ei tarvinnut pelätä poraavansa ite lukkoa.
Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista ja sympatiasta pienen ihmisen murheita kohtaan..
Nyt kun vielä löytys joku joka "työstäs" sopivat raiserit. Kokeillaan ensin tähän samaan viestiin kun ei viittis uutta topicia näpytellä. Eli tekijöitä saa ilmiantaa, tai jos jollain lojuu nurkissa ylimääräiset fatbar-raiserit. Korotus n.50mm, jossa pultti (10mm)tulee alhaalta kolmion läpi eli kieteet raiserissa ei pultti+mutteri mallia. Musta väri ei pahitteeks.
On se vaan tämä digikameran leikkiminen kivaa....
Missä päin asustelet?.. Voi kysellä jos haluaa tehdä sulle samanlaiset jos kiinnostaa..?!