Turboilua taas...
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
m
Turboilua taas...
Rupee tässä oleen mopo projekti loppusuoralla mutta tuli mieleen kysyä valoa vielä yhteen juttuun. Kannattaako laittaa jotain tiiviste ainetta kannen + sylinterin alapäähän (peltitiivisteitten lisäksi) ja mikähän olis hyvää ? Niin lekaan on tulossa turbosetti. Jotkut "gurut" sanoo että ei tarvi ja jotkut sanoo että tarvii... Jos jollain on kokemuksia niin olis kiva kuulla. Jos muistan oikein niin olen lukenut täältä että jollain oli poksahtanu kansipahvi turbo ärrästä (oma on kanssa 1100 r) johtuko jostain käyttövirheestä vai muusta ? Ei tarvis ihan kaikkee opetella kantapään kautta niin kun on tullu tähän saakka tehtyä...
- B12
Jos käytät uusia tiivisteitä, ei lisämömmöjä tarvita. Tiivisteet on pinnoitettu ohuelti jollakin tiivistemassalla. Älä pyyhi äläkä raaputtele uusia tiivisteitä.
Vanhoja tiivisteitä kierrätettäessä olen laittanut tiivisteisiin ohuelti Loctiten tiivistemassaa (numeroa en just nyt muista). Se on sellainen valkea tuubi ja massa mustaa ja kumimaista. Ei ole silikonia ja massa on kuivuneena paljon kovempaa kuin silikoni. Ohennan esim. asetonilla ja sivelen pensselillä tiivisteeseen. Kuivuttua jää ohut kalvo, joka ei pursu törkeästi välistä, eikä tuki öljykanavia. Kasauksen jälkeen ei vuoda pisaraakaan öljyä. Massan luvataan kestävän painetta yli 200bar eli enemmän kuin riittävästi.
Vanhoja tiivisteitä kierrätettäessä olen laittanut tiivisteisiin ohuelti Loctiten tiivistemassaa (numeroa en just nyt muista). Se on sellainen valkea tuubi ja massa mustaa ja kumimaista. Ei ole silikonia ja massa on kuivuneena paljon kovempaa kuin silikoni. Ohennan esim. asetonilla ja sivelen pensselillä tiivisteeseen. Kuivuttua jää ohut kalvo, joka ei pursu törkeästi välistä, eikä tuki öljykanavia. Kasauksen jälkeen ei vuoda pisaraakaan öljyä. Massan luvataan kestävän painetta yli 200bar eli enemmän kuin riittävästi.
- B12