Suihkumoottoria tai jälkipoltinta prätkään?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- speedmaster
- Viestit: 222
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:00 am
Suihkumoottoria tai jälkipoltinta prätkään?
Onko joku sovittanut maakulkuvälineisiin omatekoista, tai lennokista lainattua lisäpuhallinta showmielessä tai tosissaan?
Joku omatekoinen jälkipoltin sovitettuna mopon putkeen saattaisi antaa toivotun lisäpotkun tiukan paikan tullen ja tehdä lähtemättömän vaikutuksen perskärpäsiin.
Joku omatekoinen jälkipoltin sovitettuna mopon putkeen saattaisi antaa toivotun lisäpotkun tiukan paikan tullen ja tehdä lähtemättömän vaikutuksen perskärpäsiin.
- Santtu
- Viestit: 130
- Liittynyt: To Kesä 06, 2002 12:00 am
- Viesti:
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1100ti
- Viesti:
Tuolla Eunuch II:lla on tullut jopa suoritettua koeajo 90-luvun lopulla Äänipuoli oli todella vakuuttava, suorituskyky sen sijaan aika vaatimaton. Tosin normaaliin mopoon verrattuna kiihtyvyys oli aika veikeän luonteista. Normaalisti kun on tottunut siihen, että jos laite lähtee paikaltaan liikkeelle verkkaisesti, niin nopeuden kasvaessa kiihtyvyys vain pienenee. Tuossa taas kiihtyvyys pysyi koko ajan suunnilleen vakiona.
Arttu
- speedmaster
- Viestit: 222
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:00 am
Mikäs sen vauhdin hyydytti? Eikös tuollaisella polttoaineenkulutuksella pitäisi jo hiukan liikahtaa?
Netissä näytti olevan pienoismoottoreita max 1000N työntövoimalla. Niillä todennäköisesti ainakin kevyempi laite saisi jo mukavasti lisäpotkua.
Netissä näytti olevan pienoismoottoreita max 1000N työntövoimalla. Niillä todennäköisesti ainakin kevyempi laite saisi jo mukavasti lisäpotkua.
Arttu kirjoitti:Tuolla Eunuch II:lla on tullut jopa suoritettua koeajo 90-luvun lopulla Äänipuoli oli todella vakuuttava, suorituskyky sen sijaan aika vaatimaton. Tosin normaaliin mopoon verrattuna kiihtyvyys oli aika veikeän luonteista. Normaalisti kun on tottunut siihen, että jos laite lähtee paikaltaan liikkeelle verkkaisesti, niin nopeuden kasvaessa kiihtyvyys vain pienenee. Tuossa taas kiihtyvyys pysyi koko ajan suunnilleen vakiona.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Marras 10, 2005 1:00 am
Koodi: Valitse kaikki
v = a*t+u
a = f/m
f = 1kN
m = 300kg
t = 10s
v = 10s * 1kN/300kg + 0 = 33.3m/s ~ 120km/h
Pitihän tota googlata vähän =) Maailmalla noita harrasteraketin moottoreita myydään luokiteltuina impulssin mukaan ja yksikkönä Newtonsekunti - eli yo laskun mukainen raketti olisi 10kNs M-luokan kynttilä. Noissa on polttoaineena joku kiinteä + ilokaasu. Nossipullolle uutta käyttöä...
-- Backman
- speedmaster
- Viestit: 222
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:00 am
- Jampe69
- Viestit: 394
- Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: ATV..
joskus katoin jimiltä ohjelmaa kun jenkit on kait alottanu sarjatuotannon...on jo rikkailla..esim jay lenolla.. ja jos en väärin kooklannu niin http://www.marineturbine.com/motorcycles.asp
ois linkki..noihin mopoihin tulee elektroninen varoituskyltti taakse kun on tuopakoilma aikasta lämmintä..sekä taustapeili on etukatteen sisään integroitu 7" näyttö ettei tarvii niskojaan venäyttää..
ois linkki..noihin mopoihin tulee elektroninen varoituskyltti taakse kun on tuopakoilma aikasta lämmintä..sekä taustapeili on etukatteen sisään integroitu 7" näyttö ettei tarvii niskojaan venäyttää..
mönkijä ja isorosmo
- Jampe69
- Viestit: 394
- Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: ATV..
ja specsit
MTT Turbine SUPERBIKE™
Engine: Rolls Royce Allison, 250 series gas turbine
Power: 320-hp @ 52,000-rpm, (286-hp @ rear wheel)
Torque: 425-ft/lbs @ 2,000-rpm
Transmission: 2-speed, automatic
Lubrication: dry-sump/3.5-qts turbine oil
Frame: aluminum alloy
Weight: 500-lbs Output
RPM: 6,000-rpm
Compressor Speed: 54,000-rpm
Fairings: carbon fiber
Rake: 27 degrees
Colors: infinite custom colors
Fuel: diesel, kerosene
Fuel Capacity: 8.5-gal (34-liters)
Reserve Tank: 1.5-gal (6-liters)
Wheels: 17-in carbon fiber, Dymag
Wheel Base: 68-in
Tires: Front- 120 60ZR17, Pirelli
Rear- 200 50ZR17, Pirelli
Fuel: diesel, kerosene
Fuel Capacity: 8.5-gal (34-liters)
Reserve Tank: 1.5-gal (6-liters)
Wheels: 17-in carbon fiber, Dymag
Wheel Base: 68-in
Tires: Front- 120 60ZR17, Pirelli
Rear- 200 50ZR17, Pirelli
MTT Turbine SUPERBIKE™
Engine: Rolls Royce Allison, 250 series gas turbine
Power: 320-hp @ 52,000-rpm, (286-hp @ rear wheel)
Torque: 425-ft/lbs @ 2,000-rpm
Transmission: 2-speed, automatic
Lubrication: dry-sump/3.5-qts turbine oil
Frame: aluminum alloy
Weight: 500-lbs Output
RPM: 6,000-rpm
Compressor Speed: 54,000-rpm
Fairings: carbon fiber
Rake: 27 degrees
Colors: infinite custom colors
Fuel: diesel, kerosene
Fuel Capacity: 8.5-gal (34-liters)
Reserve Tank: 1.5-gal (6-liters)
Wheels: 17-in carbon fiber, Dymag
Wheel Base: 68-in
Tires: Front- 120 60ZR17, Pirelli
Rear- 200 50ZR17, Pirelli
Fuel: diesel, kerosene
Fuel Capacity: 8.5-gal (34-liters)
Reserve Tank: 1.5-gal (6-liters)
Wheels: 17-in carbon fiber, Dymag
Wheel Base: 68-in
Tires: Front- 120 60ZR17, Pirelli
Rear- 200 50ZR17, Pirelli
mönkijä ja isorosmo
-
- Viestit: 1081
- Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: Homo'O'sohva
Noi vehkeet on rakennettu sellasista suihkumoottoreista missä on voiman mekaaninen ulosotto. Eli turboshaft koneista, esim helikoptereissa käytetään noita.Jampe69 kirjoitti:joskus katoin jimiltä ohjelmaa kun jenkit on kait alottanu sarjatuotannon...on jo rikkailla..esim jay lenolla.. ja jos en väärin kooklannu niin http://www.marineturbine.com/motorcycles.asp
ois linkki..noihin mopoihin tulee elektroninen varoituskyltti taakse kun on tuopakoilma aikasta lämmintä..sekä taustapeili on etukatteen sisään integroitu 7" näyttö ettei tarvii niskojaan venäyttää..
- Bull Terrier
- Viestit: 335
- Liittynyt: Su Touko 27, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: Coming soon
- jaket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace
speedmaster kirjoitti:Jep. Toimii!
Kuulosuojaimet ovat kai syystäkin päässä.
Osoitteessa http://aardvark.co.nz/pjet/
tuossa autossa näyttää olevan kaksi pulsejettiä, siitä kivoja, että niissä ei ole mitään liikkuvia osia. pelkkä putki, joka värähtelee.
http://www.youtube.com/watch?v=4P0xfhjBNUM
hyötysuhde on noissa melko huono, mutta ääntä löytyy ainakin. aika uskomaton juttu, että tommonen käy.
hyötysuhde on pieni kaiketi siksi, että puristussuhde on pieni. oikeassa turbiinisuihkumoottorissa ahdinpyörä tekee kunnon puristuksen, joka parantaa hyötysuhdetta. sama kuin mäntämoottoreissa, jos olis joku 1:5 puristus, niin eipä siitä paljoa hyötysuhdetta lähtis. 1:13 lähtee jo paremmin.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------
------------------
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1100ti
- Viesti:
No muistaakseni olivat mittailleet tuosta moottorista vähän päälle 100N työntövoimaa. Eli reilun 100kg painoiselle mopon ja kuskin yhdistelmälle saadaan kiihtyvyydeksi alle 0,1 G. Hyötysuhde tuollaisessa turbon ympärille kasatussa moottorissa jää väkisinkin aika heikoksi. Äkkiseltään veikkaisin suurimmaksi pullonkaulaksi tuon radiaaliturbiinin. Myöskin maksimipaineet jää aika vaatimattomiksi yhdellä radiaalikompressoriasteella. Näin knoppitietona tuollaisia turbon tyylisiä radiaalikompressoreita käytettiin oikeissakin suihkumoottoreissa joskus 50-luvulla. Mutta niisäkin taisi yleensä olla peräkkäin kaksi ahdinastetta samalla akselilla pyörimässä.speedmaster kirjoitti:Mikäs sen vauhdin hyydytti? Eikös tuollaisella polttoaineenkulutuksella pitäisi jo hiukan liikahtaa?
Netissä näytti olevan pienoismoottoreita max 1000N työntövoimalla. Niillä todennäköisesti ainakin kevyempi laite saisi jo mukavasti lisäpotkua.
Olisko linkkiä tuohon 1000N moottoriin? Äkkiä veikkaisin kyseessä olevan rakettimoottorin, näppituntumalla arvioiden tuon tehoinen suihkumoottori on väkisinkin aika iso möhkäle.
Arttu
- speedmaster
- Viestit: 222
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:00 am
Saattoi olla, en enää löytänyt tuota moottoria. Tuolla risteilyohjushemmolla näytti olevan 500N viemäriputki myynnissä:
http://aardvark.co.nz/pjet/pjet100.shtml
Noissahan on se erittäin hyvä puoli, että työntövoima joko lisääntyy tai pysyy samana, kun nopeus kasvaa. Prätkässähän käy niin, että tiehen siirtyvä voima pienenee sitä mukaan kun vaihteita kelaa isommalle. Jos teho on nopeus x voima, tarkoittaisi 50 m/s nopeudessa tuo putki noin 25 kW lisätehoa "takarenkaalta"? Ei tunnu juuri isossa pyörässä, mutta mopossa tai piikissä voisi tehdä terävää.
http://aardvark.co.nz/pjet/pjet100.shtml
Noissahan on se erittäin hyvä puoli, että työntövoima joko lisääntyy tai pysyy samana, kun nopeus kasvaa. Prätkässähän käy niin, että tiehen siirtyvä voima pienenee sitä mukaan kun vaihteita kelaa isommalle. Jos teho on nopeus x voima, tarkoittaisi 50 m/s nopeudessa tuo putki noin 25 kW lisätehoa "takarenkaalta"? Ei tunnu juuri isossa pyörässä, mutta mopossa tai piikissä voisi tehdä terävää.
Arttu kirjoitti: Olisko linkkiä tuohon 1000N moottoriin? Äkkiä veikkaisin kyseessä olevan rakettimoottorin, näppituntumalla arvioiden tuon tehoinen suihkumoottori on väkisinkin aika iso möhkäle.
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am
Tuosta 1560 hp ja painaa 150 kg
http://www.rolls-royce.com/defence/prod ... /t_800.jsp
http://www.rolls-royce.com/defence/prod ... /t_800.jsp
- Epelius
- Viestit: 5
- Liittynyt: La Marras 22, 2008 1:00 am
http://www.youtube.com/watch?v=oRO5IJkW ... re=related siinäpä ois videota.