Smokie kirjoitti:Ei liity minuun millään tasolla mutta osattiin sitä ennenkin. Tällä listalla varmaan #1.
Hevosmiesten tietotoimisto kertoo notta Kemissä oli 2 turbo Z:taa ennenkuin niitä sai suomesta ja Lahdessakin oli silloin muinoin pyöreätankkinen. Tiiä näistä sitten. Itse RG500 fanaatikkona utelin joskus muttei kukaan enää tiärä kun joko A) on liian vanha tai B) ei ole tarpeeksi vanha, sentään 80-90 luvun taitteen asiat on kyseessä. Joku teki huorin. Kerran opin kun poliisit otti mut kiinni että en tunne ketään enkä tierä mitään ja haistakaa te kaikki muutkin pitkät paskat ihan ystävällisesti vaan.
Olen antanut itselleni kertoa, että kuvassa ollut Kwaakku on Suomen ehkä ensimmäinen turbo-pyörä.
Siis mikäli on sama pyörä kuvassa kuin tässäkin:

Pyörä on ymmärtääkseni turbotettu jo 70-luvun loppupuolella (1978 tuo turbokitti tuli Kawasakin jakeluun lisävarusteena). Sitä on jatkojalostettu koneen ja ulkoisen olemuksensa puolesta 80-luvulla lujasti ja viimeinen stuuki oli puna-valkoinen monokokki-kisakate.
Sen jälkeen siihen tuli vakiotankki ja takakate mattamustana, myös sivulaukut ja muu sälä ja ajettiin 100.000 km tourinkia.
Jonka jälkeen se seisoi toistakymmentä vuotta sitten eteisessä Helsinkiläisessä kerrostalo-asunnossa, josta se kulkeutui mun nurkkiini ja näyttänyt viimeiset 3 vuotta
tältä
Peli on peruskunnostettu ja kuten niin usein näissä jutuissa "paria pikku juttua vailla valmis ajoon".
Eli ensi kesänä voisi sillä pikku lenkin ajella