Pitoa: VTR 1000 F

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
JTD
Viestit: 802
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
Viesti:

Pitoa: VTR 1000 F

Viesti Kirjoittaja JTD » La Elo 21, 2004 7:30 pm

Eli eturenkaan pitovaikeudet vaivaavat.
Miten sais hiukka enemmän pitoa tohon etuseen että onnistusi toi endoilu hiukka paremmin?
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi

pamper
Viestit: 256
Liittynyt: La Touko 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Pirelli

Viesti Kirjoittaja pamper » La Elo 21, 2004 7:34 pm

Maalaisjärjen mukaan pehmeämpi seos renkaaseen..?

Avatar
Isoveli
Viestit: 288
Liittynyt: Su Syys 08, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Kartoffel Testikel Möse

Viesti Kirjoittaja Isoveli » La Elo 21, 2004 8:24 pm

Mulla oli samoja ongelmia veturin kanssa. Oli vielä aika pehmee kumi edessä ja silti vaan luisti stopeissa. Laske paineita, sen luulis auttavan. Luonnollisesti rengas kannattaa lämmittää kunnolla.

Useesti oon kuitenkin lukenut ulkomaisista lehdistä että veturi olis stoppie keen elikkäs melkosen herkkä peli stoppieihin. Kyllä vaan mun nykynen on 1000x herkempi.

Avatar
Jukka85
Viestit: 1627
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Japanian pimmee puoli

Re: Pitoa: VTR 1000 F

Viesti Kirjoittaja Jukka85 » La Elo 21, 2004 8:57 pm

J.T.D kirjoitti:Eli eturenkaan pitovaikeudet vaivaavat.
Miten sais hiukka enemmän pitoa tohon etuseen että onnistusi toi endoilu hiukka paremmin?
Ei se näyttänyt Vaneltakaan onnistuvan E.S.W-Day:ssä :(

Avatar
angel92
Viestit: 501
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Viesti:

Re: Pitoa: VTR 1000 F

Viesti Kirjoittaja angel92 » La Elo 21, 2004 10:45 pm

Jukka85 kirjoitti:Ei se näyttänyt Vaneltakaan onnistuvan E.S.W-Day:ssä :(
Ai niinku terveisiä vaan Vanelle? :)


RS2 eteen ja kyllä pitää...

Avatar
Jukka85
Viestit: 1627
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Japanian pimmee puoli

Re: Pitoa: VTR 1000 F

Viesti Kirjoittaja Jukka85 » La Elo 21, 2004 11:33 pm

angel87 kirjoitti:
Jukka85 kirjoitti:Ei se näyttänyt Vaneltakaan onnistuvan E.S.W-Day:ssä :(
Ai niinku terveisiä vaan Vanelle? :)


RS2 eteen ja kyllä pitää...
:lol: :lol: Juujuu :)

Avatar
rosvoroope
Viestit: 680
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 12:00 am
Paikkakunta: KX500

Viesti Kirjoittaja rosvoroope » Su Elo 22, 2004 1:25 pm

auttaisikohan pikkunen keulan madallus asiaan??hiukka lisää painoa nakin päälle :deal:

Avatar
JTD
Viestit: 802
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTD » Su Elo 22, 2004 5:35 pm

Oiskohan amerikan VTR mallissa jotain eroavaisuuksia keulan/jarrujen suhteen euroopan malliin verrattuna?
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi

Avatar
Isoveli
Viestit: 288
Liittynyt: Su Syys 08, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Kartoffel Testikel Möse

Viesti Kirjoittaja Isoveli » Su Elo 22, 2004 8:53 pm

J.T.D kirjoitti:Oiskohan amerikan VTR mallissa jotain eroavaisuuksia keulan/jarrujen suhteen euroopan malliin verrattuna?
Jos jenkkilässä jotain on erilailla niin asfaltti on kuivalla melkosta liisteriä (sateella luistinbaanaa) ja ilma voi olla lämpimämpi seuduilla jossa mopot on suosittuja. Eli suomeen samaa efektiä saat silla paineen laskemisella ja kunnollisella renkaan lämmittämisellä.

Onko VTR:ssä muuten teräspunosletkut edessä vakiona?

Avatar
JTD
Viestit: 802
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTD » Ma Elo 23, 2004 11:53 am

Kumiletkut näyttäis olevan vakiona.
Mutta eipä tunnu ongelma olevan jarruissa vaan enemmänkin pidon saamisessa eturenkaalle että ylipäätään sais yhtään tota perää ylöspäin.
Hiljasissaki vauhdeissa stoppie yritykset päätyy aina eturenkaan lukkiutumiseen ja mustaan viivaan.
Vuoden 91 NSR:llä homma onnistu paljon helpommin ku veturilla.
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi

ExCKO
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Syys 02, 2003 12:00 am
Paikkakunta: KTM 525 exc moto/enska ja 750 GSX-R SRAD

Viesti Kirjoittaja ExCKO » Ma Elo 23, 2004 6:32 pm

Tjaah... eikös noissa vetureissa oo aika rimpulat keulat vakiona? :-? Jos sulla keula pääsee pohjaamaan ja sen takia lähtee pito? :-? Ehkäpä esim öhlarin jouset ja öljyjen kanssa läträäminen parantaisi tilannetta? :-? Aika moneen veturiin on vissiin vieterit vaihdettukkin? :-? Näin ainakin muistelisin? :-?
Tai sitten sun endo-tekniikka ei oo vaan ihan kohillaan? :-? En ole ikinä vtr:ää kokeillut, mutta luulis että sillä nyt edes jotenkin saisi sen perän nousemaan? :-? Jopa ihan vakionakin? :-? Ei kai se nyt niin paska voi olla? :-? Vai onko? :-?

Ja voisinkohan tähän enään yhtään enempää mutua/esson baarista kuultuja juttuja lisätä? :-?

Top-1
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: VeTuRi - Jälleen

Viesti Kirjoittaja Top-1 » Ma Elo 23, 2004 7:39 pm

Mulla oli kans samoja ongelmia veturin kanssa. Teräspunokset ei paljoa auttanut. Keulaa alas, pehmee kumi, paineita alemmas ja Endotekniikan hiomista, niin kyl se siitä. Tai sit vaihtaa jouset. :)
Säästä luontoa - Aja takapyörällä

EXÄT: VTR1000F Fighter, CBR600F "TOXIC", KAWA636b "StuntFighter", CBR900rr "Live Evil"

Avatar
Willie_the_kid
Viestit: 839
Liittynyt: Su Touko 19, 2002 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Willie_the_kid » Ma Elo 23, 2004 9:47 pm

se on se antidive..kaverin veturia kokeilleena voin todeta, että ihan tavalliset tiukat jarrutuksetkin päättyvät eturenkaan liirailuun... :(

Avatar
JTD
Viestit: 802
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTD » Ma Elo 23, 2004 10:53 pm

kova toi keula ainakin on.
Ikinä en ole sitä pahemmissakaan röykyissä pohjaan asti saanu.
Mistäs tollasta Öhlins kittiä kannattaa lähteä kyselemään?
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi

Avatar
bTe
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 12:00 am
Paikkakunta: F4 Sport

Viesti Kirjoittaja bTe » Ti Elo 24, 2004 3:05 pm

Itselläni oli samanlaisia ongelmia (tosin ei VTR:n kanssa).
Alkuun auttoivat seuraavat kikat:

- Suurin apu oli ajoasennon muuttaminen. Eli persettä vaan irti penkistä ja lantiota eteenpäin. Oman pyörän tankissa on pokkaukset, joista voi pitää jaloilla kiinni.

- Kahvaa kannattaa puristaa pehmeästi, jotta keula ehtii kunnolla alas. Kertanykäisyhän lukitsee renkaan heti.

- Jos ei edelliset riitä, niin rengaspaineet 1 baarin lukemiin. Lisäksi reilua rengaanlämmitystä alkuun (ihan vaan ajelua ja lopuksi jarrun pumppailua). Matala rengaspaine yhdistettynä harjoitteluun aiheutti minulla renkaan BT020 kulumisen aalloille. (nykyinen BT45 tuntuu pitävän paremmin jopa normaalipaineissakin)..

- keulan pehmennystäkin kannattaa kokeilla.. (jos vaikka alemmaksi painuva keula auttaisi)

Ja on pyörissäkin eroja.. ainakin kokeilemani -93 blade tuntui nostavan perää melkein vahingossakin..

Itseäni viisaammat korjatkoon tekstissä esiintyvät virheet..

Vastaa Viestiin