Pitoa: VTR 1000 F
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- JTD
- Viestit: 802
- Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
- Viesti:
Pitoa: VTR 1000 F
Eli eturenkaan pitovaikeudet vaivaavat.
Miten sais hiukka enemmän pitoa tohon etuseen että onnistusi toi endoilu hiukka paremmin?
Miten sais hiukka enemmän pitoa tohon etuseen että onnistusi toi endoilu hiukka paremmin?
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi
http://www.jtparts.fi
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: La Touko 29, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Pirelli
- Isoveli
- Viestit: 288
- Liittynyt: Su Syys 08, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Kartoffel Testikel Möse
Mulla oli samoja ongelmia veturin kanssa. Oli vielä aika pehmee kumi edessä ja silti vaan luisti stopeissa. Laske paineita, sen luulis auttavan. Luonnollisesti rengas kannattaa lämmittää kunnolla.
Useesti oon kuitenkin lukenut ulkomaisista lehdistä että veturi olis stoppie keen elikkäs melkosen herkkä peli stoppieihin. Kyllä vaan mun nykynen on 1000x herkempi.
Useesti oon kuitenkin lukenut ulkomaisista lehdistä että veturi olis stoppie keen elikkäs melkosen herkkä peli stoppieihin. Kyllä vaan mun nykynen on 1000x herkempi.
- Jukka85
- Viestit: 1627
- Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: Japanian pimmee puoli
Re: Pitoa: VTR 1000 F
Ei se näyttänyt Vaneltakaan onnistuvan E.S.W-Day:ssäJ.T.D kirjoitti:Eli eturenkaan pitovaikeudet vaivaavat.
Miten sais hiukka enemmän pitoa tohon etuseen että onnistusi toi endoilu hiukka paremmin?
- angel92
- Viestit: 501
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Viesti:
Re: Pitoa: VTR 1000 F
Ai niinku terveisiä vaan Vanelle?Jukka85 kirjoitti:Ei se näyttänyt Vaneltakaan onnistuvan E.S.W-Day:ssä
RS2 eteen ja kyllä pitää...
- Jukka85
- Viestit: 1627
- Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: Japanian pimmee puoli
Re: Pitoa: VTR 1000 F
Juujuuangel87 kirjoitti:Ai niinku terveisiä vaan Vanelle?Jukka85 kirjoitti:Ei se näyttänyt Vaneltakaan onnistuvan E.S.W-Day:ssä
RS2 eteen ja kyllä pitää...
- rosvoroope
- Viestit: 680
- Liittynyt: Su Touko 16, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: KX500
- JTD
- Viestit: 802
- Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
- Viesti:
Oiskohan amerikan VTR mallissa jotain eroavaisuuksia keulan/jarrujen suhteen euroopan malliin verrattuna?
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi
http://www.jtparts.fi
- Isoveli
- Viestit: 288
- Liittynyt: Su Syys 08, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Kartoffel Testikel Möse
Jos jenkkilässä jotain on erilailla niin asfaltti on kuivalla melkosta liisteriä (sateella luistinbaanaa) ja ilma voi olla lämpimämpi seuduilla jossa mopot on suosittuja. Eli suomeen samaa efektiä saat silla paineen laskemisella ja kunnollisella renkaan lämmittämisellä.J.T.D kirjoitti:Oiskohan amerikan VTR mallissa jotain eroavaisuuksia keulan/jarrujen suhteen euroopan malliin verrattuna?
Onko VTR:ssä muuten teräspunosletkut edessä vakiona?
- JTD
- Viestit: 802
- Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
- Viesti:
Kumiletkut näyttäis olevan vakiona.
Mutta eipä tunnu ongelma olevan jarruissa vaan enemmänkin pidon saamisessa eturenkaalle että ylipäätään sais yhtään tota perää ylöspäin.
Hiljasissaki vauhdeissa stoppie yritykset päätyy aina eturenkaan lukkiutumiseen ja mustaan viivaan.
Vuoden 91 NSR:llä homma onnistu paljon helpommin ku veturilla.
Mutta eipä tunnu ongelma olevan jarruissa vaan enemmänkin pidon saamisessa eturenkaalle että ylipäätään sais yhtään tota perää ylöspäin.
Hiljasissaki vauhdeissa stoppie yritykset päätyy aina eturenkaan lukkiutumiseen ja mustaan viivaan.
Vuoden 91 NSR:llä homma onnistu paljon helpommin ku veturilla.
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi
http://www.jtparts.fi
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: Ti Syys 02, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: KTM 525 exc moto/enska ja 750 GSX-R SRAD
Tjaah... eikös noissa vetureissa oo aika rimpulat keulat vakiona? Jos sulla keula pääsee pohjaamaan ja sen takia lähtee pito? Ehkäpä esim öhlarin jouset ja öljyjen kanssa läträäminen parantaisi tilannetta? Aika moneen veturiin on vissiin vieterit vaihdettukkin? Näin ainakin muistelisin?
Tai sitten sun endo-tekniikka ei oo vaan ihan kohillaan? En ole ikinä vtr:ää kokeillut, mutta luulis että sillä nyt edes jotenkin saisi sen perän nousemaan? Jopa ihan vakionakin? Ei kai se nyt niin paska voi olla? Vai onko?
Ja voisinkohan tähän enään yhtään enempää mutua/esson baarista kuultuja juttuja lisätä?
Tai sitten sun endo-tekniikka ei oo vaan ihan kohillaan? En ole ikinä vtr:ää kokeillut, mutta luulis että sillä nyt edes jotenkin saisi sen perän nousemaan? Jopa ihan vakionakin? Ei kai se nyt niin paska voi olla? Vai onko?
Ja voisinkohan tähän enään yhtään enempää mutua/esson baarista kuultuja juttuja lisätä?
-
- Viestit: 884
- Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: VeTuRi - Jälleen
Mulla oli kans samoja ongelmia veturin kanssa. Teräspunokset ei paljoa auttanut. Keulaa alas, pehmee kumi, paineita alemmas ja Endotekniikan hiomista, niin kyl se siitä. Tai sit vaihtaa jouset.
Säästä luontoa - Aja takapyörällä
EXÄT: VTR1000F Fighter, CBR600F "TOXIC", KAWA636b "StuntFighter", CBR900rr "Live Evil"
EXÄT: VTR1000F Fighter, CBR600F "TOXIC", KAWA636b "StuntFighter", CBR900rr "Live Evil"
- Willie_the_kid
- Viestit: 839
- Liittynyt: Su Touko 19, 2002 12:00 am
- JTD
- Viestit: 802
- Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
- Viesti:
kova toi keula ainakin on.
Ikinä en ole sitä pahemmissakaan röykyissä pohjaan asti saanu.
Mistäs tollasta Öhlins kittiä kannattaa lähteä kyselemään?
Ikinä en ole sitä pahemmissakaan röykyissä pohjaan asti saanu.
Mistäs tollasta Öhlins kittiä kannattaa lähteä kyselemään?
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi
http://www.jtparts.fi
- bTe
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: F4 Sport
Itselläni oli samanlaisia ongelmia (tosin ei VTR:n kanssa).
Alkuun auttoivat seuraavat kikat:
- Suurin apu oli ajoasennon muuttaminen. Eli persettä vaan irti penkistä ja lantiota eteenpäin. Oman pyörän tankissa on pokkaukset, joista voi pitää jaloilla kiinni.
- Kahvaa kannattaa puristaa pehmeästi, jotta keula ehtii kunnolla alas. Kertanykäisyhän lukitsee renkaan heti.
- Jos ei edelliset riitä, niin rengaspaineet 1 baarin lukemiin. Lisäksi reilua rengaanlämmitystä alkuun (ihan vaan ajelua ja lopuksi jarrun pumppailua). Matala rengaspaine yhdistettynä harjoitteluun aiheutti minulla renkaan BT020 kulumisen aalloille. (nykyinen BT45 tuntuu pitävän paremmin jopa normaalipaineissakin)..
- keulan pehmennystäkin kannattaa kokeilla.. (jos vaikka alemmaksi painuva keula auttaisi)
Ja on pyörissäkin eroja.. ainakin kokeilemani -93 blade tuntui nostavan perää melkein vahingossakin..
Itseäni viisaammat korjatkoon tekstissä esiintyvät virheet..
Alkuun auttoivat seuraavat kikat:
- Suurin apu oli ajoasennon muuttaminen. Eli persettä vaan irti penkistä ja lantiota eteenpäin. Oman pyörän tankissa on pokkaukset, joista voi pitää jaloilla kiinni.
- Kahvaa kannattaa puristaa pehmeästi, jotta keula ehtii kunnolla alas. Kertanykäisyhän lukitsee renkaan heti.
- Jos ei edelliset riitä, niin rengaspaineet 1 baarin lukemiin. Lisäksi reilua rengaanlämmitystä alkuun (ihan vaan ajelua ja lopuksi jarrun pumppailua). Matala rengaspaine yhdistettynä harjoitteluun aiheutti minulla renkaan BT020 kulumisen aalloille. (nykyinen BT45 tuntuu pitävän paremmin jopa normaalipaineissakin)..
- keulan pehmennystäkin kannattaa kokeilla.. (jos vaikka alemmaksi painuva keula auttaisi)
Ja on pyörissäkin eroja.. ainakin kokeilemani -93 blade tuntui nostavan perää melkein vahingossakin..
Itseäni viisaammat korjatkoon tekstissä esiintyvät virheet..