paras rengas?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
RaGe
Viestit: 416
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 636

Viesti Kirjoittaja RaGe » Su Huhti 08, 2007 6:41 pm

Mikäs rengas on hyvä kikkailuun, missä on hinta-laatusuhde kohdallaan? Eteen tietenkin mahdollisimman pitävä ja taakse joku, mikä kestää polttelua hyvin ja mielellään halpa. Näistä on puhuttu ennenkin, mutta haku ei mulla toimi :(

Avatar
Tombe
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tombe » Ke Huhti 11, 2007 3:38 am

Onko kokemuksia Metzeler Sportec M-1:sistä ja Pirellin Diablo Corisista? Itse oon jo kahdessa edellisessä pyörässä pitänyt M-1:siä, ja ollut tyytyväinen, myös radalla tulee pyörittyä.

Nyt pitäis uuteen kymppikawaan katella renkaita ja mielessä on pyörinyt myös diablo corsat, tosin metzelerissäkään ei ole ollut valittamista, hyvä olis jos jollain kokemuksia molemmista renkaista... onko syytä vaihtaa corsiin vai pysyisikö sitä vielä m-1 linjalla? Kovaa ajoa tulee harrastettua paljon, aina kikkailun lomassa mutta rata-ajo-ominaisuudet kiinnostaa kuitenkin tällä(kin) kertaa eniten. Sadeominaisuuksilla ei niin suurta painoarvoa.

Mielipiteitä näistä kahdesta ja niiden keskinäisistä eroista? Melko samankaltanen rengas kuitenkin ilmeisesti kyseessä.

Avatar
enriikke
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1000 k7

Viesti Kirjoittaja enriikke » La Touko 19, 2007 6:54 pm

en oo kuullu et kukaan ois metzlerin m-1 moittinu!hyvä niin kadulla kuin radallakin onhan se moninkertane testivoittaja.ite oon ajellu sellasilla :upto:

Avatar
Tombe
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tombe » Pe Kesä 22, 2007 1:33 pm

Ja seuraava rengas tulee kaikesta huolimatta olemaan ihan kunnon ratarengas.. :D

ps. Kyllä se Corsa III on hyvä rengas, paremmalta tuntu kun Sportecit.

Lortto
Viestit: 135
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Lortto » Pe Kesä 29, 2007 12:13 pm

Mitähän renkaita ne sitten liikkeissä sinne tunkee jos menee ihan tällai:

"Vaihtakaa mulle eturengas vartissa kiitos" ja ne sanoo että se maksaa 145e.

Tuolla saksan maallaki tuntus maksavat ~100e plus 20e PK:t

120/60 r17

http://www.reifenversand.com/

Sit pitäs viel kuiteki viedä liikkeeseen vaihdattavaks niin ei varmaan kannata.

Vai saisko tuolta tilaamalla paria euroa halvemmalla paremman renkaan kun liikkeeseen viemällä vähän kalliimmalla huonompaa laatua.

Avatar
enriikke
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1000 k7

Viesti Kirjoittaja enriikke » Pe Kesä 29, 2007 12:23 pm

Tombe kirjoitti:Ja seuraava rengas tulee kaikesta huolimatta olemaan ihan kunnon ratarengas.. :D

ps. Kyllä se Corsa III on hyvä rengas, paremmalta tuntu kun Sportecit.
pitää seuraavaks kokeilla tota corsaa ku tuntuvat paljon kehuvan :upto:

Avatar
Ghost Slider
Viestit: 259
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqwarna SMR 510

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » Ti Heinä 03, 2007 12:12 pm

Multa saa Corsaa. Löytyy pelkkiä takanakkeja, 180 leveetä radalla käyneitä, tosi hyvässä kunnossa, varsinkin uudemmalla kuviolla oleva jolla on ilmeisesti ajettu vaan aika-ajot. Vanhemmalla kuviolla olevan saa 70:llä, uudemmasta otan muutaman kympin enemmän. Tuoreita nakkeja kyllä kumpainenkin. Poriin saa tulla kattomaan ja hakemaan.

Huoppi
Viestit: 39
Liittynyt: Su Syys 23, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 10r

Viesti Kirjoittaja Huoppi » Ma Loka 01, 2007 5:21 pm

enriikke kirjoitti:en oo kuullu et kukaan ois metzlerin m-1 moittinu!hyvä niin kadulla kuin radallakin onhan se moninkertane testivoittaja.ite oon ajellu sellasilla :upto:
no nyt tulee ekat moittimiset. Ollut alla vajaa 1500km eikä ole poltettu eikä ajettu radalla mutta normaalia nopeempaa ajoa on tullut harrastettua. Pintaa on renkaassa enää 2mm, kuluu aivan törkeen nopeesti.

Avatar
jpshaddow
Viestit: 11
Liittynyt: La Loka 06, 2007 12:00 am
Paikkakunta: HQV sm 510 r

Viesti Kirjoittaja jpshaddow » La Loka 06, 2007 5:06 pm

Kuva
eteen

Kuva

taakse

Ei 510 smr:n kanssa pito huolia kuin sateella takasen kanssa...

Avatar
villero
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 12:00 am
Paikkakunta: lamamoodi

Viesti Kirjoittaja villero » Ke Loka 10, 2007 9:55 pm

Kaikille nuo kuvat eivät kerro suoraan, mistä renkaista on kyse. Merkkiä ja mallia kiitos.

Mikael_
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 12:00 am
Paikkakunta: SMR450

Viesti Kirjoittaja Mikael_ » Ke Loka 10, 2007 10:16 pm

jpshaddow kirjoitti: taakse

Ei 510 smr:n kanssa pito huolia kuin sateella takasen kanssa...
Mulla ei muuta olekaan, kuin pitohuolia. Michelin Power Race softit edessä ja takana. Liukkaimmat koskaan ajamani renkaat. Radalla nyt kohtuullisesti pitää, kunhan lämpee mut ku ongelma tahtoo olla, että ei lämpee vaikka kuinka lämmittelee. Jalkatappi maassa kunnolla lämmitettyinä on ihan maksimi, sitten lähtee pyörä ja kuski.
Mutta kadulla jos erehtyy jarruja paineleen tai kallistamaan nii kyljeltä löytää ittensä :D Seuraavaks mietin Pilot Power 2CT:itä, joissa olka-alueilla soft. Kokemuksia hä? Lämpeneminen, katukäyttö (no siihen varmaankin eniten suunnattu?) ja ratakäyttö.

Avatar
Razzee
Viestit: 17
Liittynyt: La Loka 13, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Rytkosen saha

Viesti Kirjoittaja Razzee » La Loka 27, 2007 10:32 pm

itellä on takana METZELER Z4 Steel Radial 190/50ZR17 73W ja on ollu ihan sairaan loistava. tosin nyt kun kelit on laskeneet +5:een tahtoo olla vitun liukas no eipä kyllä pintakaan enää ole uusi.
Kuva

Avatar
speedy8322
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 1:00 am
Paikkakunta: ZX12-R

Re: paras rengas?

Viesti Kirjoittaja speedy8322 » Pe Huhti 17, 2009 9:14 pm

morpheus77 kirjoitti:Kertokaapa mulle te jotka ajatte paljon,lujaa,sateella ja kallellaan ni mikä on paras rengas näin kadunmiehen mielestä? Testejähän on paljon monissa lehdissä ja niiden mukaan oonkin valinnu nykysen renkaan eli Britgestone battlax BT020. Ja se on ollu aivan päällikkö säällä ko säällä mut pirun kallis 239euroo.Vai onko se sit kertakaikkiaan niin hyvä? Kertokaa ja kommentoikaa kiitos!
Ei se ole niin hyvä. Itsellä piti paremmin kulunut diablo kuin battlax. En voi suositella.

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: paras rengas?

Viesti Kirjoittaja tmz » Pe Huhti 17, 2009 11:31 pm

speedy8322 kirjoitti:
morpheus77 kirjoitti:Kertokaapa mulle te jotka ajatte paljon,lujaa,sateella ja kallellaan ni mikä on paras rengas näin kadunmiehen mielestä? Testejähän on paljon monissa lehdissä ja niiden mukaan oonkin valinnu nykysen renkaan eli Britgestone battlax BT020. Ja se on ollu aivan päällikkö säällä ko säällä mut pirun kallis 239euroo.Vai onko se sit kertakaikkiaan niin hyvä? Kertokaa ja kommentoikaa kiitos!
Ei se ole niin hyvä. Itsellä piti paremmin kulunut diablo kuin battlax. En voi suositella.
no hieno juttu. ei ollu kuitenkaan ku lähemmäks 5v vanha kysymys... :lol:

Avatar
Shaingi
Viestit: 550
Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 1:00 am
Paikkakunta: none

Viesti Kirjoittaja Shaingi » Ma Kesä 15, 2009 8:45 pm

tekeekö Dunlop Sportmax D 208 takarenkaalla mitään?

Vastaa Viestiin