kuinka keulitaan??

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Pietu

Viesti Kirjoittaja Pietu » Ma Maalis 18, 2002 10:51 am

joo tiedän..tyhmä kysymys..mut en oo ikinä keulinu joten kertokaa miten se eturengas nousee? onhan siinä muutama kikka millä se nousee.. :-?
auttakaa......

Street-terrorist

Viesti Kirjoittaja Street-terrorist » Ma Maalis 18, 2002 11:36 am

Harjoittelemalla :wavey:

Oikeasti, riippuu vähän prätkästä... Toiset keulii kaasulla, toiset kytkimellä avittaen, toiset repimällä ja jotkut ihan itsestään :eek2:

Pietu

Viesti Kirjoittaja Pietu » Ma Maalis 18, 2002 11:48 am

miten toi kytkimellä avittaminen toimii?

m_kko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_kko » Ma Maalis 18, 2002 12:06 pm

Nostat kytkimen avulla kierrokset ylös ja kikkailet sen pyörän ylös...

S.A

Viesti Kirjoittaja S.A » Ma Maalis 18, 2002 4:22 pm

Vaikken mä oo koskaan prätkällä keulinut, niin voin antaa yhen neuvon:
HARJOTTELET NIIN VAAN HELVETISTI!

Pikkasen kerrallaan ja sitten kun taidot kasvaa, kasvaa matkat ja sitten myös fiilis..........

Ja ainiin. Takajarrun käyttö kannattaa opetella..... :cheers: :D

Emma

Viesti Kirjoittaja Emma » Ma Maalis 18, 2002 5:04 pm

Kun tota keulimista harjottelee, niin onko siinä mahdollista kiepsahtaa takakautta ympäri? En oo uskaltanut kokeilla keulimista just ton takia... (joo, tää on varmaan aika tyhmä kysymys) :eek:.

S.A

Viesti Kirjoittaja S.A » Ma Maalis 18, 2002 5:37 pm

EMMA:

ON. Se vaara on aina olemassa.
Mutta sen voi estää yhellä tapaa.
TAKAJARRULLA.
Sen käytön kun opettelet, niin pystyy ajamaan takapyörällä vaikka kuinka pitkälle, ellei jarrut lämpee yli.

Eli takajarrua sillon kun tuntuu, että menee liian pystyyn........
Tää perustuu siis fillarilla keulintaan, mutta sama se on prätkälläkin.....
Korjatkaa nyt joku, jos oon väärässä!

suizah

Viesti Kirjoittaja suizah » Ma Maalis 18, 2002 5:42 pm

Onhan siinä aina vaara, että vetää yli! jopa kokeneemmillekkin kuskeille käy niin.
Tarttee vaan lähtee siitä, että saa sen renkaan pidettyä irti maasta ees 10 sekkaa. Ja ihan vaikka vaan 20 sentin korkeudessa.
Ja sit ku se homma on hanskassa, nii rupee pidentään matkaa ja nostaan sitä fillaria ylemmäs.
Mutta varovaisesti vaan alottaa, ja aivan perkeleellisen paljon harjottelua niin kyllä se siitä jonain päivänä onnistuu!!!
Ei muuta ku lykkyä pyttyyn, ja hytit ylös!!!!!!!!!!!
Mad Cap X-Treme Crew

Street-terrorist

Viesti Kirjoittaja Street-terrorist » Ma Maalis 18, 2002 6:23 pm

S.A. !

Jos oot täysi-ikäinen niin mitä vittua sä sillä polkupyörällä pelkästään hankaat :mad2:
Ja, jos omistat vielä auton niin älä selitä raha ongelmista!
Tosi Bombereilla tulee prätkän osto eteen ennen autoa :angry:

Itse joudun liikkumaan yleisillä, ku ei oo varaa molempiin ja joka päivä vituttaa (talvisin)liikkua junalla/bussilla, mut periaate on periaate! Mulla on oltava prätkä vaikkei budjetti sitä sallisikaan :crying:

Prätkä alle, sekä muut romut myntiin ja velkaa vitusti! Niin toimii Bomberi :fire:
MTB -sivut ja -porukka on ihan muualla kuin täällä :saiyan:

Romu

Viesti Kirjoittaja Romu » Ma Maalis 18, 2002 6:23 pm

http://www.garyrothwell.com/Gary_s_Less ... ssons.html
Siellä lisää lukutaitoisille :burnout: :burnout: :burnout:

<font size=-1>[ Tätä viestiä on muokannut: Romu 2002-03-18 17:24 ]</font>

R

Viesti Kirjoittaja R » Ma Maalis 18, 2002 6:41 pm

No mä nyt en oikeen keulia osaa mut senverran voin sanoo et mulla ainaki meinas ekan harjottelukuukauden aikana lähtee jalat tapeilta aina ku tuntu et menee ympäri. Ja ympäri se menikin tosin silloin oli jalat satulalla. :silly:
Mut ku harjottelee niin vitusti ni eiköhän se ala sitte sujua :eyemouth:

reikäpää

Viesti Kirjoittaja reikäpää » Ma Maalis 18, 2002 7:38 pm

:grayyes: Juu siihen täytyy saada oikea tuntuma. se vähän riippuu pyörästä. Jos jollain 1000 kuutioisella sportilla vetää ykkösellä pienestä vauhista timmin pohjaan ja kytkintä rämpsäyttää niin sitten menee varmasti ympäri. Mopolla olen opetellut paremmin keulimaan. Sekin tosin treenaa tasapainoa ja sitä tuntumaa. Monkeyllä ei tarvii ku nojata vähän taakse kun kiihdyttää. kevarissa pitää yleensä rämpsäyttää kytkintä ja kierrokset tappiin, muuten ei onnistu katupiikillä tai sitten kiskasee kunnolla pyörää ylös tehopiikin kohdalla. Noniin isoilla kunnon pyörillä keuliminen on tosin helppoa koska siihen riittää kaasun avaus. perkele kun pitää vielä näillä leluilla ajella :angry:

S.A

Viesti Kirjoittaja S.A » Ma Maalis 18, 2002 10:43 pm

kawaman:

Juu, täys ikänen olen. 21v. Mahtava ikä.
Saa mennä baareihin ja kaikkee kivaa tollasta pientä systeemiä saa olla jo hommassa mukana.

Niin. Onhan mulla tosiaan 21v vuotiaana poljettava mopedikin. Tolla samalla pyörällä oon ajanu koko ikäni melkeen ja voi pojat, että mä nautin sillä ajamisesta. Kun saa rääkätä ittensä oikein piippuun ja ylittää itsensä oikein kunnolla keulimalla vaikkapa kilsan yhtäsoittoa tien päästä päähän tai sitten alamäkeä alas keula pystyssä yhdellä jalalla ihmisien ohi pujotellen......

Mutta tietenkin kaikki tuo edellä mainittu olisi prätkällä huomattavasti kivempaa, onhan siinä vauhtia ja saundia vaikka muille jakaa. Voisi jopa kumiakin polttaa muutenkin kuin jarruttamalla alamäessä 200 metriä putkeen rengas lukossa. Fiiliskin on mahtava kun kahvasta vaan kääntää ja hikikään ei tule ihan helpolla.

Mutta kova arki koittaa viimistään siinä vaiheessa kun maanantai-aamuna pitää vääntyä kouluun. Oon mä tota prätkän miettimistä pohtinut, useamman kun 56 kertaa. Mutta vaikka mä sen pyörän saisin, niin mulla ei oo varaa ylläpitää sitä. Ei oo ajokamoja, vakuutukset pitäis maksaa, bensaaki pitäis ostaa.

Ja tosiaan. Ajan autolla.
Vieläpä suht uudella sellasella. Kyllä.
Mutta toi kyseinen auto ei tosin ole mun ostama auto, se ei ole mun omistama auto. Se ei myöskään ole Liising auto, vaan se on perheen oma auto, käyttöauto, jolla ajan ne ajot, mitä tarvitsen.

Joten tossa syyt, miksi hakkaan menemään sillä polkupyörällä, täysi-ikäinenkin vielä kun olen.
Prätkän homaaminen on suunnitelmissa, muutaman vuoden sisällä. Ensiksi pitää saada vakituinen duuni, jonka jälkeen tämä pyörän ylläpitokin on hieman helpompaa kuin opintotuella.

Tiedän, että noi syyt ovat ehkä naurettavia joidenkin mielestä. Ja ei siinä mitään. Naurakaa pois jos mieli tekee.
Mutta toi on niitä kylmiä faktoja elämässä, että kaikkea ei vaan yksinkertaisesti voi saada heti tai tosta vaan sormia napsauttamalla.

Street-terrorist

Viesti Kirjoittaja Street-terrorist » Ma Maalis 18, 2002 11:40 pm

Tää nyt menee ohi ton keulimis jutun, mut S.A kaikkee voi saada ku vain tarpeeks haluu :grayyes:
Ja tää on vähän, ehkä väärä foorumi, höpöttää jostain itsensä ihanasti piippuun polkemisesta...
Yks jos toinen on opiskelun ohella tehny vielä paska duuneja, et on saanu hoidettua prätkän alleen! Eikä sen prätkän tarte olla mikään iso, uusi ja kallis. Piikkin on moottoripyörä, mutta polkupyörä on vain polkupyörä :tardmaker:
Kaikki muu onkin sit selittelyä :grayno:

kasper

Viesti Kirjoittaja kasper » Ti Maalis 19, 2002 12:21 am

Kawaman puhuu asiaa... eipä sitä itelläkään liikaa ole rahaa, mutta pyörä on pitänyt aina olla alla. Opiskelun ohella vääntää duunia aina kun kerkiää ja jaksaa. Ja kukaan ei voi väittää ettei töitä löydy, jos niitä haluaa tehdä. Tietysti vaatimustasosta voi joutua hivenen tinkimään. Samanikäinen olen kuin S.A., ja paappa ei todellakaan betaalar. Nykyinen pyörä on haettu Saksasta, siinä säästi pitkän pennin ja vanhasta sai hyvin kun myi yksityiselle. Huollot teen melkein kaikki itse ja kavereilta apua kun itsellä menee sormi suuhun.

Aloittaa tosiaan halvasta pyörästä, vaikka joku nelarienska, joita saa alle viidellätoista kilomarkalla. Ajovarusteet vaikka käytettynä. Kyllä sitä hauskaa voi pitää halvemmallakin pelillä.

Vastaa Viestiin