Done that..Elazi kirjoitti:Endo
Endo
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- rosvoroope
- Viestit: 680
- Liittynyt: Su Touko 16, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: KX500
- AcceL
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:00 am
- Paikkakunta: Suzuki Gsx1100Ef, Suzuki PV
Endo 60kmh ja alle onnistuu loistavasti hyvässä kulmassa useita kymmeniä metrejä ja 180 endot pyörii kumpaankin suuntaan helposti. Mutta vasta ku nostaa vauhtia jonnekkin 70kmh---> niin perä menee heti sivulle? Yrittäny oon kyllä kaikenlaisia heittoja ja kädet lukossa juttuja mikä onnistuu tuossa 60kmh, mutta ei tahdo millään luonnistua. Harjoitusta vaan lisää tottakai, mutta olisko mitään vinkkejä mistä lähtis alkaa tota parantelemaan ensi kesällä? ;)
- wigi
- Viestit: 484
- Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: NäkSteR(myydään) ja PV600cc(myydään)
- Viesti:
-
- Viestit: 368
- Liittynyt: Ma Elo 02, 2004 12:00 am
Osta isompi mopo sen peeveen tilalle, ja lukitse sitten ne kintut kiinni siihen tankkiin, äläkä aja täysillä rengaspaineilla.AcceL kirjoitti:Endo 60kmh ja alle onnistuu loistavasti hyvässä kulmassa useita kymmeniä metrejä ja 180 endot pyörii kumpaankin suuntaan helposti. Mutta vasta ku nostaa vauhtia jonnekkin 70kmh---> niin perä menee heti sivulle? Yrittäny oon kyllä kaikenlaisia heittoja ja kädet lukossa juttuja mikä onnistuu tuossa 60kmh, mutta ei tahdo millään luonnistua. Harjoitusta vaan lisää tottakai, mutta olisko mitään vinkkejä mistä lähtis alkaa tota parantelemaan ensi kesällä? ;)
Vittu menee päin käsiä, paitsi mulkku.
- AcceL
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:00 am
- Paikkakunta: Suzuki Gsx1100Ef, Suzuki PV
DT:llä kikkailen..Bastard kirjoitti:Osta isompi mopo sen peeveen tilalle, ja lukitse sitten ne kintut kiinni siihen tankkiin, äläkä aja täysillä rengaspaineilla.AcceL kirjoitti:Endo 60kmh ja alle onnistuu loistavasti hyvässä kulmassa useita kymmeniä metrejä ja 180 endot pyörii kumpaankin suuntaan helposti. Mutta vasta ku nostaa vauhtia jonnekkin 70kmh---> niin perä menee heti sivulle? Yrittäny oon kyllä kaikenlaisia heittoja ja kädet lukossa juttuja mikä onnistuu tuossa 60kmh, mutta ei tahdo millään luonnistua. Harjoitusta vaan lisää tottakai, mutta olisko mitään vinkkejä mistä lähtis alkaa tota parantelemaan ensi kesällä? ;)
- Maestro
- Viestit: 323
- Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: Myynnissä!
You lost the point...AcceL kirjoitti:DT:llä kikkailen..Bastard kirjoitti:Osta isompi mopo sen peeveen tilalle, ja lukitse sitten ne kintut kiinni siihen tankkiin, äläkä aja täysillä rengaspaineilla.AcceL kirjoitti:Endo 60kmh ja alle onnistuu loistavasti hyvässä kulmassa useita kymmeniä metrejä ja 180 endot pyörii kumpaankin suuntaan helposti. Mutta vasta ku nostaa vauhtia jonnekkin 70kmh---> niin perä menee heti sivulle? Yrittäny oon kyllä kaikenlaisia heittoja ja kädet lukossa juttuja mikä onnistuu tuossa 60kmh, mutta ei tahdo millään luonnistua. Harjoitusta vaan lisää tottakai, mutta olisko mitään vinkkejä mistä lähtis alkaa tota parantelemaan ensi kesällä? ;)
Niin käy joskus...
- Maikkeli
- Viestit: 117
- Liittynyt: Ma Touko 15, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: 600rr
Kaverin dtx:stä meni ohjauslaakeri jotenkin jumiin pikku keulittelukauden seurauksena.. Ohjauksesta tuli "hidas" eikä sitten endottaminen käynytkään mielessä. Joten löysääppäs se ja kiristä sopivaksi, ja sitten jos ei sekään mitään vaikuta niin sitten vaan treenaamaan kropalla / tangon kääntelyllä ohjaamista.
- _Dille_
- Viestit: 103
- Liittynyt: To Syys 21, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Husqvarna TE 450
http://www.youtube.com/watch?v=SS2tfY7AXB4 <----------------- siinä varsinainen sälli saatana... skootterihan toi on mut en sanois että kovin huono suoritus?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Helmi 09, 2008 1:00 am
Mikä on sitten endon virallinen määritelmä? Onko mopon kulman oltava esim yli 45 astetta, vai riittääkö että takarengas on ilmassa ja pelkkä etunen maassa?Sir Tepardi kirjoitti:Mitäs järkeä on rajata vauhteja, jos kyseessä on kilpailu, missä on tarkoitus ajaa mahdollisimman pitkä matka eturenkaalla??? Ei tajua... Sama kuin koripallossa ei saisi heittää kolmosia..??
Jos näin on niin kovan luokan endoja näkee jokaisessa motogp ja superbiken kisassa, missä pääsuoran jälkeen vetää kaveri kuin kaveri yli 100 metrin endoja.
- Tessustelija
- Viestit: 1391
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
- Viesti:
Kai se virallinen määritelmä on se kun ajaa tarkoituksella pelkällä etusella ja suuremmilla kulmillahan saa pidempiä endoja
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
- Bomber Magazine
- Viestit: 857
- Liittynyt: To Marras 27, 2003 1:00 am
- Viesti:
Endon treenaajille on saapunut ameriikan DVD, jossa opastetaan kaikki Endoilun salat(paineet, kulmat, asennot, kännökset yms.) Bill D:n ja Kyle Woodsin avustuksella.
http://shop.bomber.fi/product_details.php?p=493
http://shop.bomber.fi/product_details.php?p=493
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Endoiluun tarvis vähä vinkkiä. Miten tota perän tulemista sivulle pitää lähteä korjaamaan?
Olen koittanu hankea eriasentoja mutta muutaman onnistuneen kerran jälkeen perä lähtee taas kaatumaan ja rullailut saa jäädä.
Reeni kohdan asfaltti on ehkä aavistuksen verran vasemmalle viettävä joten se vaikuttanee mutta miten tota pitää lähtee korjaamaan
Olen koittanu hankea eriasentoja mutta muutaman onnistuneen kerran jälkeen perä lähtee taas kaatumaan ja rullailut saa jäädä.
Reeni kohdan asfaltti on ehkä aavistuksen verran vasemmalle viettävä joten se vaikuttanee mutta miten tota pitää lähtee korjaamaan
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Tammi 17, 2012 1:00 am
- Paikkakunta: H-D
- Eedeli
- Viestit: 630
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: 600rr + crf250r
Mun käsityksen mukaan (itse en niin pitkiä endoja työnnä että tietäisin omasta kokemuksesta) jos perä lähtee vaikka vasemmalle niin painoa pitäis siirtää vähän oikeelle mut pitäen ryhti ylhäällä kuitenkin. Ja sama sit toiseen suuntaan Ja se tasanen pinta auttaa jo helvetistiFella kirjoitti:Endoiluun tarvis vähä vinkkiä. Miten tota perän tulemista sivulle pitää lähteä korjaamaan?
Olen koittanu hankea eriasentoja mutta muutaman onnistuneen kerran jälkeen perä lähtee taas kaatumaan ja rullailut saa jäädä.
Reeni kohdan asfaltti on ehkä aavistuksen verran vasemmalle viettävä joten se vaikuttanee mutta miten tota pitää lähtee korjaamaan
E: tosta näkee jotenkin miten noi korjailee kisoissa http://www.youtube.com/watch?feature=en ... Za0iGr2u8o