Stunt Riding, missä mennään?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Cree
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: HayabusaK8&GSX750FStuntti

Viesti Kirjoittaja Cree » Ti Elo 30, 2005 2:45 pm

Juupajuu... mielipiteeni on myös kielteinen liittojuttuun...vaikka sais minkälaisen lisenssin niin sen kautta korvauksia mahdollisesta pipistä
ei saa...Crossia ku ajoin ja särjin itteni ni vak.yhtiöt vaan pompotteli eivätkä maksaneet korvauksia lisenssin mukaan.:( mutta myös oma vakuutus eväsi korvaukset liian vaarallinen laji mukamas. Eli kannattaa
todellakin kysyä etukäteen mitä yhtiöt korvaa ja mitä ei vaikka kirjallisena
mielummin.
Hepelle otappas yhteyttä ni mietitään lisää.
Keep on burning and wheeling...;)

pitbull
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Kesä 02, 2004 12:00 am

Viesti Kirjoittaja pitbull » Ti Elo 30, 2005 4:59 pm

Kommentoin asiaa kanssa.
Oman näkemyksen ja ymmärryksen mukaan kyse on nyt hyvän asian puolesta järjestettävästä kisasta.Huom.vmk maksaa kisailijoiden puolesta kertalisenssin joka ei kilpailun jälkeen edellytä/velvoita yhtään mihinkään.
VMK on moottoriliiton alainen kerho joka joutuu valitettavasti noudattamaan liiton sääntöjä.
Itse en lähtisi viemään stunttia moottoriliiton alaisuuteen koska esim.joka kerta kun järjestämme sm tai muut kisat joudumme liitolle tästä myös maksamaan.
Uskalin ,Höyryn ja muutaman muun kuskin kanssa olemme "stuntliitosta"tosiaan puhuneet ja olen itse vahvasti sitä mieltä että sellaiselle olisi tarvetta esim.kisojen järjestäminen ja voisimme myös vaikuttaa lajin kehitys suuntaa itse .Se että minkä kattojärjestön tarvitsisimme yläpuolelle ei ehkä ole nopeasti päätetty juttu ,mutta pitäisi muistaa että lajissa on kyse muustakin kuin kilpailemisesta ja ajamisesta sen vuoksi että saadaan "sponsseja".Kyse on Show lajista jossa myös kilpaillaan kuskien taidokkuudesta.
Itse olen lupautunut tulemaan jo sen vuoksi että Dindler ja kumppanit ovat saanet jotain todella hyvää aikaiseksi,tosin en kilpailemaan vaan "kilpailupäälliköksi".
Joten eikun kaikki kilpailemaan vaan ja mietitään näitä liittojuttuja syksyllä kun ei enää voi ajaa mitä ja miten ne asiat toteutetaan.

Maarit
Viestit: 1
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Maarit » Ke Elo 31, 2005 8:54 am

Cree kirjoitti:Juupajuu... mielipiteeni on myös kielteinen liittojuttuun...vaikka sais minkälaisen lisenssin niin sen kautta korvauksia mahdollisesta pipistä
ei saa...Crossia ku ajoin ja särjin itteni ni vak.yhtiöt vaan pompotteli eivätkä maksaneet korvauksia lisenssin mukaan.:( mutta myös oma vakuutus eväsi korvaukset liian vaarallinen laji mukamas. Eli kannattaa
todellakin kysyä etukäteen mitä yhtiöt korvaa ja mitä ei vaikka kirjallisena
mielummin.
Hepelle otappas yhteyttä ni mietitään lisää.
Liiton lisenssivakuutus korvaa kilpailutilanteessa sattunee haaverien hoitokulut. Rossi ja enska puolella pyörissä (toivon mukaan) on rekistöröinmättömän maastoliikenne ajoneuvon liikennevakuutus (noin 120€/v sis. osakaskon). Meillä itsellä on kolme tuollaista liikennevakuutusta sekä yksi junnulisenssivakuutus (SML:n kautta) + kahdella junnulla sairaus ja taparmavakuutukset. Ajovarusteet yms. korvataan sitten kuulema kotivakuutuksesta. On se aikamoinen vakuutusrumpa.

Kun haetaan kisaa SML:ltä niin kilpailuluvassa on ns. yleisövastuuvakuutus, joka on esim. virannomaisille (pelastuslaitos, poliisilaitos) pakollinen paperi, huvilupia yms. hankittaessa. Nopeuslajeissa (motocross, supermoto) tuo keralisenssin hinta on 89€/kisa koko kauden lisenssi yli 300€. Vastaavasti ns. reittijajeissa maksut onvat 35€/170€. Jos stuntista joskus tulee jonkin liiton alainen laji, niin nythän on oikea aika vaikuttaa asioihin ja miettiä minkälaisia turvamääräyksiä te tarvitsette. Motocrossissa sääntökirjan mukaan pakolliset varusteeta ovat: kypärä, hanskat, saapaat (nahasta tai jostakin muusta vastaavasta materiaalista), pitkähihainen palamattomasta aineesta valmistettu ajopaita, muut ovat sitten jokaisen harkinnan mukaan hankittavissa, kuitenkin kyse on omasta turvallisuudesta -> en usko ainakin toivon, että supermoto puolella ei kundit enään rossivarusteilla ajelisi, voi tehdä pikkasen kipeetä maata halaillessa....

TV: Maarit

Cree
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: HayabusaK8&GSX750FStuntti

Viesti Kirjoittaja Cree » Ke Elo 31, 2005 2:26 pm

Juujuu..niinhän ne aina puhuvat..siis vak.yhtiöt. Oma turma sattui jo
aikoja sitten -80 luvun puolella..silloin ei saanut crossipyörää vakuutettua
(ainakaan Pohjolassa) ja tapaturma sattui kerhon järkkäämäs näytöksessä... eikä mistään mitään korvauksia..vaikka oli sääntökirjan
mukaiset varusteet...lisenssin piti korvata kilpailu/harjoitukset,yms...
Keep on burning and wheeling...;)

hepe
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSR 600
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hepe » Ke Elo 31, 2005 6:41 pm

No, mites kuskit on, mennäänkö vai eikö mennä kisaamaan???
Se mitä ja paljonko Sami ym. kumppanit on tehny (varmasti meidän kaikkien parasta ajatellen) on jo sinänsä hatun noston arvoinen teko joten kiitos pojat!!!
Käsittääkseni asia menee kutakuinkin niin että jos nyt (kun ei enään oo muitakaan kisoja) liitytään vmk.hon ja saadaan lisenssit, vmk jäsenyys loppuvuodeksi yms. asiaankuuluvuudet niin eihän se mitään estä eikä haittaa!?!? Eihän ensvuoden jäsenmaksua o pakko maksaa jos eroo VMK.sta!? Näin toimimalla me saadaan käytyä Jätkien kunniaks kisat ja voidaan niiden jälkeen miettiä että mikä on oikeesti järkevintä meidän / lajin kannalta! Mikäli siis haluamme olla taas enskesänä "vapaita" erotaan kerhosta!!!!

Mitä muut on mieltä?
Eikös Sami ym. ansaitsis kisansa? Ainakin mun mielestä ansaitsee!!!

Onko viä tiedossa mitään osallistuja luetteloa mistä näkis ketä on menossa kisoihin?

VMK Stunt jaosto
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja VMK Stunt jaosto » Ke Elo 31, 2005 7:17 pm

Vanen kautta menee ilmottautumiset,eli jos vane vois ifoo kisaajalistat tänne........

Avatar
jacka
Viestit: 932
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Vehkeet vaihtuu!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jacka » Ke Elo 31, 2005 11:00 pm

Rustyriderzeistä: Minä ja ehkä myös: Ville ja Aksi.

Mitä muiden kanssa puhuin niin Kitola ja Punis olisivat ainakin tulossa...

Ja miguh
Viimeksi muokannut jacka, Ti Syys 06, 2005 12:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cree
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: HayabusaK8&GSX750FStuntti

Viesti Kirjoittaja Cree » To Syys 01, 2005 3:42 pm

Juu tuo on helkutin hyvä homma mitä Vane+muut on tehneet!!
Saatais ottaa muutkin opiksemme.. ;)
Keep on burning and wheeling...;)

Avatar
Junnu
Viestit: 709
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey

Viesti Kirjoittaja Junnu » To Syys 01, 2005 4:16 pm

Meikä on tulossa.

hepe
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSR 600
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hepe » To Syys 01, 2005 4:25 pm

Hepe tulee kanssa kisaan.

VMK Stunt jaosto
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja VMK Stunt jaosto » To Syys 01, 2005 4:30 pm

Hyvä Tampere..Loputkin kuskit viivalle...............

buusteri
Viestit: 233
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 12:00 am
Paikkakunta: oma ja maksettu

Viesti Kirjoittaja buusteri » To Syys 01, 2005 5:16 pm

Kai mun täytyy tulla...

vane
Viestit: 204
Liittynyt: Su Syys 02, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja vane » Pe Syys 02, 2005 6:00 pm

osanottaja lista löytyy

tapahtumat ja supersaturday keskustelun alta

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Ma Syys 05, 2005 10:49 pm

vane kirjoitti:ilmoittautuneet osanottajat 2.9.2005 mennessä

Michael Hilska
Sami Dinler
Vesa Tynkkynen
Jaakko Etholen
Juha Raitamaa
Tomi Kitola
Pasi Heikkilä

25 kuskia mahtuu joten ilmoittautumaan vaan kipinkapin.

www.vantaanmoottorikerho.fi

+ minä. :wavey:
Taidan muuten ajaa trikoissa ja räjäyttää muutaman pommin yleisön iloksi. :flipa:

Avatar
jacka
Viestit: 932
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Vehkeet vaihtuu!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jacka » Ti Syys 06, 2005 10:32 am

Bomber#1 kirjoitti:
vane kirjoitti:ilmoittautuneet osanottajat 2.9.2005 mennessä

Michael Hilska
Sami Dinler
Vesa Tynkkynen
Jaakko Etholen
Juha Raitamaa
Tomi Kitola
Pasi Heikkilä

25 kuskia mahtuu joten ilmoittautumaan vaan kipinkapin.

www.vantaanmoottorikerho.fi

+ minä. :wavey:
Taidan muuten ajaa trikoissa ja räjäyttää muutaman pommin yleisön iloksi. :flipa:
Ja minä siirryn eurooppa stunttailuun joten vedän avokypärä päässä :D

Vastaa Viestiin