Drifti mopolla?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
CHEVROLET
Viestit: 33
Liittynyt: To Marras 05, 2009 1:00 am

Drifti mopolla?

Viesti Kirjoittaja CHEVROLET » Su Marras 15, 2009 1:36 pm

Elikkäs kuinka se käytännössä tapahtuu asvaltilla?

Sen tiiä että luistaa sen pittää ja vauhtia tarvitaan mutta kui palio se luisto on kiinni pyörä tehoista? etujarrullaha sitä kummiski pietään luistosa? ja takakummia kevennetään kö?

Tuo rihti ois mukava oppia jos ja kun sais laitettua tuon 2 rattaisen jolla siihe pystyy!

Avatar
ESKIL
Viestit: 1855
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 2x1000rr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Su Marras 15, 2009 8:44 pm

Hariz kirjoitti:
Los_Bastardos kirjoitti:A kaatumaraudat
B jarulla vehkeet mahdollisimman kantilleen
C jarru pois ja kaasu auki
D etujarrun käyttö tai jalkojen maassa laahaaminen on vain itsensä pettämistä
E koripallon kokoset kivekset että se kaasu pysyy auki

Ja tähän vielä lisättäköön itsestäänselvyys, että harjoittelu kannattaa aloittaa ja se on myös helpompaa alussa märällä asfaltilla. Ainakin näin allekirjoittaneella.

Ride-
Viestit: 1040
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda

Viesti Kirjoittaja Ride- » Su Marras 15, 2009 9:53 pm

Vai oliko nyt kysymys parkkipaikalla driftailusta vai motarilla isoa kovaa sutimista? :-?
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kuva

Avatar
CHEVROLET
Viestit: 33
Liittynyt: To Marras 05, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja CHEVROLET » Su Marras 15, 2009 11:36 pm

Lähinnä tuommone asvaltti ratalla ajettu luisto on se mikä ois tarkotus oppia (voishan sitä muuallaki kokkeilla) ;D
Kokemusta ratahommista on tullu jäärätalla ajamisesta mutta se taitaa olla aika kaukana asvaltilla ajamisesta ainaki luiston levveyesä kummien pito lie liki sama kunnon jääpiikkeihi varrattuna!

Avatar
frst
Viestit: 1750
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 1:00 am
Paikkakunta: 666

Viesti Kirjoittaja frst » Ti Marras 17, 2009 5:53 pm

M.A.D KUUSAA

sutsuke
Viestit: 793
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 12:00 am
Paikkakunta: SUZUKI gsx-r 1000 + 125 minicross

Viesti Kirjoittaja sutsuke » Ti Marras 17, 2009 6:50 pm


Avatar
CHEVROLET
Viestit: 33
Liittynyt: To Marras 05, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja CHEVROLET » Ti Marras 17, 2009 11:43 pm

Tuosta vitiostaki on nähtävisä että ilima etujarrua karkaa vauhti aika äkkiä! Ilimeisesti se loppupään hemmo piti etusella riftin aisoisa vauhi puolesta ja oli hieno näköstä menoa!

Avatar
Colder
Viestit: 1317
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha

Viesti Kirjoittaja Colder » Ti Marras 17, 2009 11:56 pm

On se niin hieno tuo punanen 954räärää!!! Parasta materiaalia oli tämä!! :wavey:
N.R.W
Masuuni
FB

Avatar
Hexodus
Viestit: 434
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 1:00 am
Paikkakunta: F4i streetkillah

Viesti Kirjoittaja Hexodus » Ke Marras 18, 2009 12:43 am

sutsuke kirjoitti:
ASIAA! :blah: :blah: :firing: :firing: :firing:
Oli kyllä helvetin munakasta menoa! :deal: Perkele kun sais itekki taittuu pyörän noin näppärästi! :mad:
Warning! There are obvious dangers and serious injuries or death that can happen while motorcycle riding!

Avatar
_TsX_
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 12:00 am
Paikkakunta: F4i

Viesti Kirjoittaja _TsX_ » Ke Marras 18, 2009 9:48 pm

voit sä ilman jarruakin driftata mut se pitää vetää sit ympyrän muodossa. Vauhti ja se et koko luisu pysyy hanskassa alkaa sujumaan ku jaksaa vaa harjotella.
http://www.youtube.com/watch?v=X5SCx57Qgg0

Avatar
kopebe
Viestit: 555
Liittynyt: To Kesä 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: honda

Viesti Kirjoittaja kopebe » Pe Marras 20, 2009 7:41 pm

http://vimeo.com/4336153 siinä iltoihin kateltavaa, VANHA VIDEO mutta silti!

Avatar
frst
Viestit: 1750
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 1:00 am
Paikkakunta: 666

Viesti Kirjoittaja frst » Su Marras 22, 2009 8:42 pm

Itse en niin kovin välitä tuosta ns paikaltaa pyörittämisestä ilman etujarrua... Eihän siinä tule edes mitään savuefektejä juurikaan :freak: En ite edes osaa noin vetää, onhan tuokin varmasti perhanan vaikeaa.

Ennemmin miellän pyörällä driftaamisen lähelle samoihin kuin autollakin, eli jotain mutkapätkää/rataa vähän kovemmalla vauhdilla kuin 30kmh, ja siten että sieltä takarenkaasta tulee vinkumisen sijaan reilusti usvaakin.... On paljon näyttävämmänkin näköistä huitoa perä rinnalla esim. 80kmh tietä laidasta laitaan, kuin pyöriä parkkipaikalla ympyrää. Tosin tää vaatii ehkä vähän jonkun muun vehkeen, kuin sen jolla niitä ympyröitä pyöritetään keula pystyssä...


Molemmat jokatapauksessa vaatii niitä kiveksiä, ja harjoittelua...
Tämä oma henk. koht mielipiteeni, ei herneitä...


EDIT: NIIN, JA SE PERSE PENKKIIN.....
M.A.D KUUSAA

Avatar
serious-sam
Viestit: 3176
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Su Marras 22, 2009 10:15 pm

^^Hyvin samoilla linjoilla kuin tuo frst... Ei tosiaan itseäkään nappaa noi parkkis rullailut oikein mitenkään, vaan just jostain vähän kovemmasta vauhdista ja isolla vaihteella kunnon sauhua peliin :firing:

Sen verran kumminkin niille powersliden uusille kokeilijoille, että kokeilkaa nyt kumminkin ensin vetää seisaaltaan ja pienessä etunojassa... Vaikka se tosiaan perse penkissä onkin paljon makeemman näköistä, niin perus niksit ensin haltuun ja sitten ahteria penkkiin, +100 vauhtia, 4 tai 5 sisään ja kunnon :firing:

Avatar
S^X
Viestit: 1048
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Viesti Kirjoittaja S^X » Ma Marras 23, 2009 8:05 am

Onko muut huomannu sitä että perse penkissä pelit "karkaa" helpommin isompaan kulmaan verrattuna jos ajaa hitusen perse irti ja kyyryssä...
Tuo ilmiö tuli kokeiltua kantapään kautta joskus kesällä,meinasi kipit olla lähellä :D

Taidon vai voiman puutetta mutta tuo 750 jaksoi nelosella muistaakseni about 60 pienellä niiauksella,jarrutuksella ja torven aukaisulla lähtä menemään pyörivällä renkaalla,vauhtia sai sitten hyvällä mäihällä ehkä johonkin 70-80...

Jos ensi kesänä "isolohkolla" pääsisi satkun puolelle :upto:
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

Avatar
simppask4
Viestit: 367
Liittynyt: La Helmi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: crf250r ja toinen varkailla

Viesti Kirjoittaja simppask4 » Ma Marras 23, 2009 1:38 pm

S^X kirjoitti:Jos ensi kesänä "isolohkolla" pääsisi satkun puolelle :upto:

no helposti! omalla pikkusellaki kun kerran powerin jälkee laitoin kytkimen pohjaa ja katoin mittariin ni kyl siin reilu 130 oli vauhtii.. ja varmast on tullu vedettyy kovempaakin.. ainakii sellasis mis vedän vaa suoraa..

no mut nää kuusaan hurjimmathan vetelee lähemmäs 200 :lol:
siihen ei oikee paukut omalla riitä :P

Vastaa Viestiin