Drifti mopolla?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- CHEVROLET
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Marras 05, 2009 1:00 am
Drifti mopolla?
Elikkäs kuinka se käytännössä tapahtuu asvaltilla?
Sen tiiä että luistaa sen pittää ja vauhtia tarvitaan mutta kui palio se luisto on kiinni pyörä tehoista? etujarrullaha sitä kummiski pietään luistosa? ja takakummia kevennetään kö?
Tuo rihti ois mukava oppia jos ja kun sais laitettua tuon 2 rattaisen jolla siihe pystyy!
Sen tiiä että luistaa sen pittää ja vauhtia tarvitaan mutta kui palio se luisto on kiinni pyörä tehoista? etujarrullaha sitä kummiski pietään luistosa? ja takakummia kevennetään kö?
Tuo rihti ois mukava oppia jos ja kun sais laitettua tuon 2 rattaisen jolla siihe pystyy!
- ESKIL
- Viestit: 1855
- Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: 2x1000rr
- Viesti:
Hariz kirjoitti:Los_Bastardos kirjoitti:A kaatumaraudat
B jarulla vehkeet mahdollisimman kantilleen
C jarru pois ja kaasu auki
D etujarrun käyttö tai jalkojen maassa laahaaminen on vain itsensä pettämistä
E koripallon kokoset kivekset että se kaasu pysyy auki
Ja tähän vielä lisättäköön itsestäänselvyys, että harjoittelu kannattaa aloittaa ja se on myös helpompaa alussa märällä asfaltilla. Ainakin näin allekirjoittaneella.
- CHEVROLET
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Marras 05, 2009 1:00 am
Lähinnä tuommone asvaltti ratalla ajettu luisto on se mikä ois tarkotus oppia (voishan sitä muuallaki kokkeilla) ;D
Kokemusta ratahommista on tullu jäärätalla ajamisesta mutta se taitaa olla aika kaukana asvaltilla ajamisesta ainaki luiston levveyesä kummien pito lie liki sama kunnon jääpiikkeihi varrattuna!
Kokemusta ratahommista on tullu jäärätalla ajamisesta mutta se taitaa olla aika kaukana asvaltilla ajamisesta ainaki luiston levveyesä kummien pito lie liki sama kunnon jääpiikkeihi varrattuna!
- frst
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: 666
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: Su Syys 02, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: SUZUKI gsx-r 1000 + 125 minicross
ASIAA!frst kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=zLboVBJJzXQ
- CHEVROLET
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Marras 05, 2009 1:00 am
Tuosta vitiostaki on nähtävisä että ilima etujarrua karkaa vauhti aika äkkiä! Ilimeisesti se loppupään hemmo piti etusella riftin aisoisa vauhi puolesta ja oli hieno näköstä menoa!frst kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=zLboVBJJzXQ
- Colder
- Viestit: 1317
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha
On se niin hieno tuo punanen 954räärää!!! Parasta materiaalia oli tämä!!frst kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=zLboVBJJzXQ
- Hexodus
- Viestit: 434
- Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: F4i streetkillah
Oli kyllä helvetin munakasta menoa! Perkele kun sais itekki taittuu pyörän noin näppärästi!sutsuke kirjoitti:ASIAA!frst kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=zLboVBJJzXQ
Warning! There are obvious dangers and serious injuries or death that can happen while motorcycle riding!
- _TsX_
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: F4i
voit sä ilman jarruakin driftata mut se pitää vetää sit ympyrän muodossa. Vauhti ja se et koko luisu pysyy hanskassa alkaa sujumaan ku jaksaa vaa harjotella.
http://www.youtube.com/watch?v=X5SCx57Qgg0
http://www.youtube.com/watch?v=X5SCx57Qgg0
- kopebe
- Viestit: 555
- Liittynyt: To Kesä 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: honda
http://vimeo.com/4336153 siinä iltoihin kateltavaa, VANHA VIDEO mutta silti!
- frst
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: 666
Itse en niin kovin välitä tuosta ns paikaltaa pyörittämisestä ilman etujarrua... Eihän siinä tule edes mitään savuefektejä juurikaan En ite edes osaa noin vetää, onhan tuokin varmasti perhanan vaikeaa.
Ennemmin miellän pyörällä driftaamisen lähelle samoihin kuin autollakin, eli jotain mutkapätkää/rataa vähän kovemmalla vauhdilla kuin 30kmh, ja siten että sieltä takarenkaasta tulee vinkumisen sijaan reilusti usvaakin.... On paljon näyttävämmänkin näköistä huitoa perä rinnalla esim. 80kmh tietä laidasta laitaan, kuin pyöriä parkkipaikalla ympyrää. Tosin tää vaatii ehkä vähän jonkun muun vehkeen, kuin sen jolla niitä ympyröitä pyöritetään keula pystyssä...
Molemmat jokatapauksessa vaatii niitä kiveksiä, ja harjoittelua...
Tämä oma henk. koht mielipiteeni, ei herneitä...
EDIT: NIIN, JA SE PERSE PENKKIIN.....
Ennemmin miellän pyörällä driftaamisen lähelle samoihin kuin autollakin, eli jotain mutkapätkää/rataa vähän kovemmalla vauhdilla kuin 30kmh, ja siten että sieltä takarenkaasta tulee vinkumisen sijaan reilusti usvaakin.... On paljon näyttävämmänkin näköistä huitoa perä rinnalla esim. 80kmh tietä laidasta laitaan, kuin pyöriä parkkipaikalla ympyrää. Tosin tää vaatii ehkä vähän jonkun muun vehkeen, kuin sen jolla niitä ympyröitä pyöritetään keula pystyssä...
Molemmat jokatapauksessa vaatii niitä kiveksiä, ja harjoittelua...
Tämä oma henk. koht mielipiteeni, ei herneitä...
EDIT: NIIN, JA SE PERSE PENKKIIN.....
M.A.D KUUSAA
- serious-sam
- Viestit: 3176
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin
^^Hyvin samoilla linjoilla kuin tuo frst... Ei tosiaan itseäkään nappaa noi parkkis rullailut oikein mitenkään, vaan just jostain vähän kovemmasta vauhdista ja isolla vaihteella kunnon sauhua peliin
Sen verran kumminkin niille powersliden uusille kokeilijoille, että kokeilkaa nyt kumminkin ensin vetää seisaaltaan ja pienessä etunojassa... Vaikka se tosiaan perse penkissä onkin paljon makeemman näköistä, niin perus niksit ensin haltuun ja sitten ahteria penkkiin, +100 vauhtia, 4 tai 5 sisään ja kunnon
Sen verran kumminkin niille powersliden uusille kokeilijoille, että kokeilkaa nyt kumminkin ensin vetää seisaaltaan ja pienessä etunojassa... Vaikka se tosiaan perse penkissä onkin paljon makeemman näköistä, niin perus niksit ensin haltuun ja sitten ahteria penkkiin, +100 vauhtia, 4 tai 5 sisään ja kunnon
- S^X
- Viestit: 1048
- Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: K5 ja 636
Onko muut huomannu sitä että perse penkissä pelit "karkaa" helpommin isompaan kulmaan verrattuna jos ajaa hitusen perse irti ja kyyryssä...
Tuo ilmiö tuli kokeiltua kantapään kautta joskus kesällä,meinasi kipit olla lähellä
Taidon vai voiman puutetta mutta tuo 750 jaksoi nelosella muistaakseni about 60 pienellä niiauksella,jarrutuksella ja torven aukaisulla lähtä menemään pyörivällä renkaalla,vauhtia sai sitten hyvällä mäihällä ehkä johonkin 70-80...
Jos ensi kesänä "isolohkolla" pääsisi satkun puolelle
Tuo ilmiö tuli kokeiltua kantapään kautta joskus kesällä,meinasi kipit olla lähellä
Taidon vai voiman puutetta mutta tuo 750 jaksoi nelosella muistaakseni about 60 pienellä niiauksella,jarrutuksella ja torven aukaisulla lähtä menemään pyörivällä renkaalla,vauhtia sai sitten hyvällä mäihällä ehkä johonkin 70-80...
Jos ensi kesänä "isolohkolla" pääsisi satkun puolelle
- simppask4
- Viestit: 367
- Liittynyt: La Helmi 11, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: crf250r ja toinen varkailla
S^X kirjoitti:Jos ensi kesänä "isolohkolla" pääsisi satkun puolelle
no helposti! omalla pikkusellaki kun kerran powerin jälkee laitoin kytkimen pohjaa ja katoin mittariin ni kyl siin reilu 130 oli vauhtii.. ja varmast on tullu vedettyy kovempaakin.. ainakii sellasis mis vedän vaa suoraa..
no mut nää kuusaan hurjimmathan vetelee lähemmäs 200
siihen ei oikee paukut omalla riitä