tasapainoilua

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

tasapainoilua

Viesti Kirjoittaja tero t. » Su Tammi 18, 2004 5:13 pm

kyselisin mielipiteitänne mikä on teidän mielestä parasta tasapaino harjoitusta näiden temppujen tukemiseks sekä mikä temppu kaikista vaikein tasapainon kannalta?

Avatar
BigRed
Viestit: 316
Liittynyt: Pe Elo 22, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Fireblade
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BigRed » Su Tammi 18, 2004 7:01 pm

jos aiot jotain käsillä seisontaa tankin päällä niin kova vinkki vois olla että opettelet sen ensin lattialla :deal:

Avatar
JTD
Viestit: 802
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTD » Ma Tammi 19, 2004 12:41 am

Tankin päällä seisominen on varmaan tasapainoilun kannalta vaikeinta koska tuuli saattaa helposti horjauttaa ja sit mennään.
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi

Avatar
Wallu
Viestit: 888
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Gsxr 750 - Hiomaton timangi + CBR600rr -Stunt-06

Viesti Kirjoittaja Wallu » Ma Tammi 19, 2004 10:44 am

Harjottele vaikka fillarilla eka ni opit balance-pointin ja sitä rataa....mutta muista vauhti ni hyrrävoima pitää fillarin linjassa. :freak: :freak: :freak: :freak: :freak:
Zori...

Avatar
yahamaha
Viestit: 474
Liittynyt: To Joulu 19, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha WR400F Suppamotartti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yahamaha » Ma Tammi 19, 2004 11:48 am

No ei toi tankin päällä seisominen kyllä ole ollenkaan vaikeeta. Ainakaan omasta mielestä. Paljon vaikeemmaks tasapainon kannalta ainaki ite luonnehtisin esim. donitsin pyörityksen.

John
Viestit: 1234
Liittynyt: To Touko 02, 2002 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja John » Ma Tammi 19, 2004 5:11 pm

eiköhän meillä jokaisella ole sen vertaa tasapainoa että me pysytään pystyssä tolpillamme vaikka prätkän tankin päällä seisten (ellei sit ole kännissä :wink:)

eiköhän tossa parasta harjoittelua ole suljettu alue ja X tuntia temppuiluharjoittelua sillä prätkällä, homman ydin on kuitenkin siinä että oppii tuntemaan prätkänsä niin hyvin että pystyy vetää esim donitseja ilman että kaasu ja/tai jarru yllättää ja mennään humpskeikkaa.

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » Ma Tammi 19, 2004 6:18 pm

no oon huomannut et ainakin tollaset pienestä vauhdista keulimiset ei ainakaan helpoimmasta päästä ole kun tavoite ois päästä ihan kävelyvauhtia eteneen mut ainahan se jommalle kummalle puolelle alkaa kallistuun :eek:

Avatar
NorthernBomber
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha

Viesti Kirjoittaja NorthernBomber » Ma Tammi 19, 2004 7:00 pm

tero t. kirjoitti:no oon huomannut et ainakin tollaset pienestä vauhdista keulimiset ei ainakaan helpoimmasta päästä ole kun tavoite ois päästä ihan kävelyvauhtia eteneen mut ainahan se jommalle kummalle puolelle alkaa kallistuun :eek:
Kävelyvauhtia on kyllä tosi vaikee keulia. Ei luonnistu itseltä enkä tunne ketään jolta luonnistuis. Käveluvauhdista keulan kyllä saa tommosella vakio väleillä olevalla kyykyllä suht helposti pystyyn mutta siihempä se ainakin omalla kohdalla se kävelyvauhti sit loppuu. En tiedä miten sit tommosilla uusilla kyykyillä onnistuu, jotka menee ykkösellä jo pitkästi toista sataa :-? Oma mehupilli ei kuiten kerää 1:llä kuin 80 mittariin..

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » Ma Tammi 19, 2004 9:26 pm

no tolla enskalla luonnistuu vähän helpommin mut vaikeeta on se piste takapyörältä löytää et vois vaan pienellä kaasun pumppauksella pitää pystyssä :freak2: jos nyt on joku joka tämän hallitsee niin vois vähän valaista asiaa,tiedetään et treeniä pirusti ..

Avatar
stunt-J
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 12:00 am
Paikkakunta: honda

Viesti Kirjoittaja stunt-J » Ke Tammi 21, 2004 10:45 pm

itekkään en vielä ihan kävely vauhtiin oo pystyny, mut aika hiljaa oon saanu menemään, silleen kaasulla pumppaan ja jarruu käytän jos meinaa nousta liikaa, sitte tietysti se hirvee heiluminen siinä pyörän päällä että ei menis kyljelleen... :D

Enskalla todellaki vaikee löytää semmonen tasapainopiste keuliessa...
SHOW TIME!

Avatar
NorthernBomber
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha

Viesti Kirjoittaja NorthernBomber » Ke Tammi 21, 2004 11:37 pm

stunt-J kirjoitti: Enskalla todellaki vaikee löytää semmonen tasapainopiste keuliessa...
Enskalla todellakin? Itse en ole paljon enskoilla tai vastaavilla keulinut mut olettaisin olevan huomattavasti helpompaa kuin esim. kyykyllä?

Avatar
yahamaha
Viestit: 474
Liittynyt: To Joulu 19, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha WR400F Suppamotartti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yahamaha » Ke Tammi 21, 2004 11:59 pm

Mä taas luulisin että kyykyllä olis helpompi löytää se tasapainopiste, tiedä sitten...

Avatar
B1200
Viestit: 458
Liittynyt: Ke Elo 29, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa + Minimoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja B1200 » To Tammi 22, 2004 11:40 am

Eräs suht näppärä kaveri minua joskus aiheesta valaisi tyyliin: tasakaasulla, mahdollisimman vähän hötkyen ja jarrulla hakea balanssia.. Eikös sitä taitoa siinä mitata kun vauhti putoaa keuliessa, eikä kasva ?

Balance pointin löytämisestä en tiedä itse mitään, mutta lähtökohtaisesti enduroilla/smotoilla on painopisteensä ja geometriansa takia huomattavasti helpompi keulia.

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » To Tammi 22, 2004 5:39 pm

joo oli kummalla tahansa helpompi mut ite ainakin yritän enskalla ekaks jo senki takia et tulee ainakin halvemmaks kaataa :)

Avatar
BigRed
Viestit: 316
Liittynyt: Pe Elo 22, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Fireblade
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BigRed » To Tammi 22, 2004 6:43 pm

en tiedä onko tästä kenellekkään mitään apua, mutta minun ajattelu mallin mukaan enskalla balance point on paljon loivemmassa kulmassa kun taas kyykyllä, johtuen painopisteestä.

Vastaa Viestiin