Kuinka valita oikeat nahkakengät arkeen
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
simka
Kuinka valita oikeat nahkakengät arkeen
Olen viime aikoina huomannut, että vanhat arkena käyttämäni nahkakengät alkavat kulua melko nopeasti, vaikka olen yrittänyt hoitaa niitä satunnaisesti. En kuitenkaan tunne eri materiaalien eroja kovin hyvin, ja tuntuu vaikealta ymmärtää, miten esimerkiksi vasikannahka tai mokka käyttäytyvät ajan kanssa. Haluaisin löytää parin, joka kestää pidempää käyttöä ilman että mukavuus kärsii. Onko teillä tietoa mistä saisi selkeitä neuvoja materiaalien ominaisuuksista ja siitä, millaiset kengät sopivat päivittäiseen käyttöön
-
kosia
Re: Kuinka valita oikeat nahkakengät arkeen
Terve. Minulla oli sama pohdinta, kun etsin kestävämpiä kenkiä ja yritin selvittää, miten eri nahkat ja pohjarakenteet toimivat käytössä. Päädyin lukemaan ohjeita ja materiaalikuvauksia sivustolta https://www.skolyx.fi koska siellä kerrotaan yksityiskohtaisesti vasikannahasta, mokasta, eri pohjista sekä siitä, miten welt-rakenne vaikuttaa kengän käyttöikään. Sivuilla selitetään myös kuinka materiaalit muotoutuvat ja mitä kannattaa huomioida ennen tilausta. Näiden tietojen avulla sain paljon varmemman käsityksen siitä, mikä sopii jokapäiväiseen käyttöön
-
bims
Re: Kuinka valita oikeat nahkakengät arkeen
Mielenkiintoista lukea kokemuksianne, koska monilla on samanlaisia kysymyksiä laadukkaiden kenkien hankinnassa. Materiaalien tunteminen helpottaa paljon, kun yrittää löytää parin, joka kestää käyttöä ja pysyy mukavana. Selkeät ohjeet auttavat hahmottamaan, miten eri nahat ja pohjat käyttäytyvät ja millainen rakenne sopii arkikäyttöön ilman turhaa arvailua