Kymco Agility variaattorin holkki?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- LEQ
- Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
- Viesti:
Kymco Agility variaattorin holkki?
Vaimon kauppakassista pitäisi poistaa variaattorin holkki tuollaiseen rajoittamattomaan. Holkki on jo hommattuna, mutta kun olen aivan käsi noiden variaattorivehkeiden kanssa, niin antakaa ohjeet, miten se vaihdetaan tai edes missäpäin mopedia tuo variaattori sijaitsee.
Ensimmäiselle oikean asennusohjeen antaneelle lupaan tarjota kaljan heti hänen täytettyään 18 vuotta.
T.LEQ
Ensimmäiselle oikean asennusohjeen antaneelle lupaan tarjota kaljan heti hänen täytettyään 18 vuotta.
T.LEQ
-
RuSSu
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=27200
Oiskohan tosta apuja? Se holkki on siellä keskellä kun irroittaa sen rullakupin minkä sisällä variaattorin rullat on.
Se taaempi systeemihän on sitten kytkin.
Hyvin selitetty taas..
Oiskohan tosta apuja? Se holkki on siellä keskellä kun irroittaa sen rullakupin minkä sisällä variaattorin rullat on.
Se taaempi systeemihän on sitten kytkin.
Hyvin selitetty taas..
- WNB-Bomber
nyt en ymmärrä kyllä
eli pitääkö saada mopo kulkemaan vai ? sillonhan variaattorin koppa auki (sijaitsee mopon vasemmalla puolella), sitten näkyy 2 lautas pakkaa(toinen etummainen ja toinen takimmainen) jonka välissä kulkee hihna eli toinen on kytkin ja toinen sitten se toinen
ja tästä etummaisesta puretaan toine poski irti jonka jälkeen sieltä löytyy tämä mysteerinen prikka(kaikissa ei ole prikkaa) ja se pois sieltä tämä prikka siis rajottaa lautasten yhteen painumista eli ei anna lautasen painua yhteen(prikka siis sijaitsee etummaisen variaattoripakan lautasen välissä) ja tästä johtuu että hihna ei pääse tarpeeksi "ulkokehälle" joten se ei muuta välityksiä tarpeeksi isolle ja kun tämä prikka poistetaan niin sitten menee lautaset yhteen ja välitykset muuttuu ja alkaa mopo kulkemaan. oliko varmasti tarpeeksi moni mutkasesti ja vääriä sanojakin käyttäen selitetty?
Bomber:Moottoripyöräilyn reikäpäinen alakulttuuri jossa kustomoidaan tehotuppereita ja ajetaan kuolemaa halveksien, lähinnä takarenkaalla, liikenteen seassa silloin kun ei polteta kumia.
- -J-T-
Re: Kymco Agility variaattorin holkki?
LEQ kirjoitti:Vaimon kauppakassista pitäisi poistaa variaattorin holkki tuollaiseen rajoittamattomaan. Holkki on jo hommattuna, mutta kun olen aivan käsi noiden variaattorivehkeiden kanssa, niin antakaa ohjeet, miten se vaihdetaan tai edes missäpäin mopedia tuo variaattori sijaitsee.
T.LEQ
Noniin elikä: Variaattori sijaitsee vasemmalla puolella skootteria eli se on ns. takaswingi. Avaat sen variaattorinkopan (ei välttämättä lähde vetämällä, saa hiukan koputella) jonka jälkeen näet kaksi möhkälettä eli vasemmanpuoleinen rullakuppi ja oikeanpuoleinen on kytkin. Niiden välissä kulkee hihna.
Tän jälkeen avaat rullakupin (pulttipyssyllä lähtee helpoiten) ja rullakuppi irtoaa vetämällä. Holkki on sijoitettu sen rullakupin keskeltä läpimenevään reikään ja vakioholkissa on hitsaussauma ja viriholkissa ei sitä ole. Vakioholkki pois ja viriholkki tilalle.Tämän jälkeen kasaat variaattorin vastakkaisessa järjestyksessä kuin purit. Hihnan saa helpsti paikoileen vaikkapa nokkapihtien avulla ja tämänjälkeen mopon pitäs kulkea! Jos ei kumminkaan kulje, kannattaa hommata hitusen isompi suutin (vaikka 86) niin pitäisi pelittää. Näillä eväin Kymco kulkemaan!
- No_Limit
pyhällä hengellähän ne mopot muutenkin kasassa pysyy... eli eikun rukoilemaan...RuSSu kirjoitti:Mitenkäs ne hilut sitten siellä kasassa pysyy?Palkkiz kirjoitti:eikös sieltä vaan poisteta se holkki???? mitä mä oon kuullu nii variaattorin koppa auki ja holkki pois jostain sieltä nii alkaa kulkemaan...
![]()
![]()
- LEQ
- Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
- Viesti:
Kiitti Tebi! Olen kaljan pydessä. Oletan, että ikää on jo 18 tai yli
Nyt on holkki paikallaan ja mittariin ottaa 65 läskillä kuskilla. Parannusta alkuperäiseen jotain 15 ja ei kuulosta niin pahalta, kun tuo rajoitettu holkki kuulosti.
Nyt sitten alkoi tekemään mieli lisää voimaa.
Suuttimista tuolla oli jo puhe, mutta miten noihin saisi ihan oikeasti lisää voimaa, saako virinokkaa tai muuta viri-viri-palikkaa, onko putken ja kaasarin kasvatuksesta vastaavaa hyötyä?
Olen vähän tippunut näistä mopojutuista ulos, kun silloin kun mä olin mopo-ikäinen kaikki ajoi Mankilla, jotkut harvat Raisulla... Solifer-Suzukia (PV) ei oltu vielä keksittykään
T.LEQ
Nyt on holkki paikallaan ja mittariin ottaa 65 läskillä kuskilla. Parannusta alkuperäiseen jotain 15 ja ei kuulosta niin pahalta, kun tuo rajoitettu holkki kuulosti.
Suuttimista tuolla oli jo puhe, mutta miten noihin saisi ihan oikeasti lisää voimaa, saako virinokkaa tai muuta viri-viri-palikkaa, onko putken ja kaasarin kasvatuksesta vastaavaa hyötyä?
Olen vähän tippunut näistä mopojutuista ulos, kun silloin kun mä olin mopo-ikäinen kaikki ajoi Mankilla, jotkut harvat Raisulla... Solifer-Suzukia (PV) ei oltu vielä keksittykään
T.LEQ
- WNB-Bomber
jos tohon viripalikkaa nyt saa niin.. kevyemmät rullat variaattoriin, 70cc pytty, 22mm kaasari, ja tehari... siin olis varmaan ekat ja jos helpolla haluu lisää tehoo sillee sopivasti ni tehari ja suuttimet
tietysti voi virittää kunnollakin.. että vaihtaa ihan kaikki. kisavariaattori, kaasarin,pytyn,välitykset,putki... jne.. mutta Tehari,suutin yhdistelmää ja kevyempiä rullia voisin suositella nyt aluks
Bomber:Moottoripyöräilyn reikäpäinen alakulttuuri jossa kustomoidaan tehotuppereita ja ajetaan kuolemaa halveksien, lähinnä takarenkaalla, liikenteen seassa silloin kun ei polteta kumia.
- -J-T-
Todella nolo sanoo mutta ei aivan vielä ole 18:sta lasissa...LEQ kirjoitti:Kiitti Tebi! Olen kaljan pydessä. Oletan, että ikää on jo 18 tai yli![]()
Olen vähän tippunut näistä mopojutuista ulos, kun silloin kun mä olin mopo-ikäinen kaikki ajoi Mankilla, jotkut harvat Raisulla... Solifer-Suzukia (PV) ei oltu vielä keksittykään![]()
T.LEQ
Mutta tälläsen linkin löysin --> http://shop.racingplanet.de/catalog/ind ... level2=117 Tuolla ainakin noita viripalikoita tuntuu löytyvän.
Hytti pystyyn ja kumit katuun.