Suzuki RGF

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

luggaz
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja luggaz » La Syys 17, 2005 9:39 am

jesse666 kirjoitti:itelläkin on suzuki rg .. siitä putkesta kun ottaa kuristuksen pois niin kannattaa vaihtaa kaasarin suuttimet isommiks... itellä ei oo vaihdettu suuttimia ja se kulkee 110kmh ... :( ... aika paska on..

tietäskö kukaan että mikä on vikana kun satuin kaatuu sillä kevarilla ja nyt eturengasta täristää niin helevetisti..
yleensä vanhoissa piikeissä suutin on suoraan oikeen kokoinen jos ottaa kurit pois, mutta jos ei ole niin tietenkin se pitää vaihtaa. Nimittäin liian pienel suuttimel se saa liian vähän bensaa, käy liian kuumana ja voi leipoa kiinni.

yks mahollisuus on täristykseen että vanne meni kieroksi, toinen että jos vaikka ajat kovaavauhtia, niin ne vanteen tasapainotus painot irtoavat helpoisti.

tossa joku puhu teharista ja sen väännöstä, yleensä jos laittaa teharin niin alavääntö häviää melkein kokonaan, mutta tehopiikki on piikikkäämpi.

Itellä rd:ssä on temppuvälit ja sen takia se menee vain 80-100, jonka takia ykkönen on aika lyhyt. (offtopic) eli jos keulii ykkösel niin pitää keulia varovasti, koska rd:ssä ainakin on tehopiikki sellanen että varsinkin lyhyillä väiltyksillä ja huonolla kuskilla se menisi nopeaa yli.

Avatar
Larse
Viestit: 90
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki RG125F -93, Yamaha R6 -03

Viesti Kirjoittaja Larse » Su Loka 02, 2005 7:49 pm

RGF:ään valmistetaan kestävempiä PA-säätimiä, nimittäin DCR-säätimiä (Dave Cooper Racing).. Maksavat (kai) hieman enemmän kun vakiot, pitää tilata ulkomailta, 3 hevosen tehonlisäys ja kestävät helvetisti paremmin..

Ittelläni kiinteet tulpat säätimien tilalla.. Toimii, mutta ei väännä 8000-9000 rpm yhtään, sen jälkeen potkii mukavasti..
Jostain se on alotettava..

Mickey*
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki RGF

Viesti Kirjoittaja Mickey* » Ti Marras 22, 2005 3:24 pm

Itselläni on juuri nuo DCR-säätimet, makso samanverran ku alkuperäset ritsat. Jos teillä menee säätimet vaihtoon, älkää missään nimessä ostako pelkästään niitä jos säätimien kolot on kuluneet! Samalla kannattaa uusia pytty, mutta ei mitään alkuperästä, vaan Suzuki RGV250:n sylinteri. Se on 100€ halvempi (450€) ja saa todella pienillä modauksilla kii. Eli:
-pa-säätimen vaijerikotelon reikiä tarvii avartaa sisäänpäin
-vesiletkun paikka pitää tukkia
-pytyn vasemmalle puolelle reikään 6mm pultti
Tehoo tosta pytystä voi lähtee hieman enemmän ku vakiosta. Ja mulla on just toi kyseinen pytty. Myös Aprilia RS250:n pytty käy.
Sit samalla ku ostin ton RGV:n pytyn ja DCR-säätimet, tilasin bikesys.se:stä JollyMoto:n putken. :blah: Tietysti samalla vaihdoin koneeseen jok'ikisen laakerin, stefat, tiivisteet ja männän. Nyt kulkee! 180km/h meni mittariin - 13000rpm @ 6. vaihde. Ja KTM exc 125 jäi myös viivoissa. :lol:

Eli tässä teille ostoslista ku pyörä seuraavan kerran kilahtaa:
- DCR-säätimet (the tuning worksista, englannissa; 400€)
- Suzuki RGV sylinteri (joku suzukin varaosaliike; 450€)
- Jollymoto (www.bikesys.se; 340€)
- laakerit ja stefat (suzukin varaosaliike; 200€)
- orkkismäntä (suzukin varaosaliike; 100€)

Vastaa Viestiin