Fzr 600 projekti
- eetula
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: fzr 600, 110
Fzr 600 projekti
Kuvat aukeavat klikkaamalla suuremmiksi. Pahoittelen kuvien surkeaa laatua. digikamera lopetti sopimuksen, joten jouduin napsimaan kännykällä kuvia..
Vuosi sitten keväällä tuli ostettua tollainen -93 vuotinen fzr:rä. Orkkiskunnossa pyörästä ei ole lainkaan kuvaa, koska katteet lähti heti kauppojen teon jälkeen samana iltana.
Stonga ja raiserit tuli hankittua silloin ja raisereille tarvitsi tehdä vielä pienet korotuspalat, koska etuputket tulevat niin paljon yli t-palan.
Huomaa tarkka koneistuksen jälki (rälläkällä):D täytyy varmaan noille jotain tehdä talven mittaan..
Tein myös t-palan alle alumiinista vahvistelätkät, koska oli niin heppoisen oloinen tuo t-pala
Motonetistä keulalle halvin e-kirjaimella varustettu lyhty ja näillä eväin ajettiin sitten eka kesä.
Sitten aloitettiin tallikausi purkamisella
Pienen metsästämisen jälkeen löytyi sopiva svingi & uusi vanne. Svingi on peräisin 600 fzs fazerista muistaakseni vm-00 ja vanne(5"x17") thunderacesta..
Svingi oli kiinnityspäästä liian leveä, joten kaverin isä koneisti sieltä hiukan pois molemmilta puolilta. Siellä oli neulalaakereiden "upotusta" pitemmälle kuin missä laakeri oli, joten laakereita saatiin lyötyä syvemmälle ja sen jälkeen vain tavaraa pois laakerin edestä.. kuvia ei sattunut otettua tuosta vaiheesta lainkaan. Myös rungolle sai vähäsen näyttää hieman rälläkkää, että svingi mahtui paikalleen. Tämä siksi koska svingistä otettiin vain sen verran pois, mitä laakereita oli varaa lyödä sisäänpäin.
vanteesta joutui vetopakasta sorvaamaan hieman pois rattaan alta, jotta ketjulinja osuisi kohdalleen..
Pultit, joilla ratas on kiinni vetopakassa lähti helposti irti, kun antoi niille hieman lämpöä ja hirtti 2 mutteria päällekkäin toisiinsa kiinni ja väänsi niillä kierretangot pois.
vanteen mukana tullutta holkkia kun hieman kavensi ja porasi alkuperäiseen "takajarrusatulanpitimeen" suuremman reijän, koska uusi akseli on paksumpi kuin orkkis niin vanne istui nätisti paikalleen..
takaratas on myös käännetty väärinpäin ketjulinjan vuoksi(samassa myös vähän uuden takakatteen mallailua)
Seuraavaksi sitten rälläkkä kauniiseen käteen ja pilkkomaan takahäkkiä. Säästin kuitenkin aikapaljon alkuperäistä, koska välttyäkseni perhekriiseiltä ym pyörästä tulee 2-paikkainen, joten alkuperäiset takajalkatappien kiinnityspaikat säästin.
Sitten takakatetta tuhoamaan:
pyöreät reunat sahasin rautasahalla ja suorat osuudet ohuella laikalla rälläkällä.
Uuden takahäkin muodostumista:
ja kuskin penkille paikka
Pelkääjänpaikan penkin/kuvun kiinnitysmekanismi ja tapit, jotka sopivat lukitushärdelliin:
tappeihin hitsasin vielä varmuuden vuoksi mutterit estämään sen, että lukon salpa joutuisi ottamaan painoa vastaan:
tällaisetkin on odottamassa asennusta:
mutta näistä myöhemmin..
tämmöstä tällä kertaa. jatkan taas joskus, kun jotain olen saanut aikaseksi (ja muistanut napata jotain kuvia)
Vuosi sitten keväällä tuli ostettua tollainen -93 vuotinen fzr:rä. Orkkiskunnossa pyörästä ei ole lainkaan kuvaa, koska katteet lähti heti kauppojen teon jälkeen samana iltana.
Stonga ja raiserit tuli hankittua silloin ja raisereille tarvitsi tehdä vielä pienet korotuspalat, koska etuputket tulevat niin paljon yli t-palan.
Huomaa tarkka koneistuksen jälki (rälläkällä):D täytyy varmaan noille jotain tehdä talven mittaan..
Tein myös t-palan alle alumiinista vahvistelätkät, koska oli niin heppoisen oloinen tuo t-pala
Motonetistä keulalle halvin e-kirjaimella varustettu lyhty ja näillä eväin ajettiin sitten eka kesä.
Sitten aloitettiin tallikausi purkamisella
Pienen metsästämisen jälkeen löytyi sopiva svingi & uusi vanne. Svingi on peräisin 600 fzs fazerista muistaakseni vm-00 ja vanne(5"x17") thunderacesta..
Svingi oli kiinnityspäästä liian leveä, joten kaverin isä koneisti sieltä hiukan pois molemmilta puolilta. Siellä oli neulalaakereiden "upotusta" pitemmälle kuin missä laakeri oli, joten laakereita saatiin lyötyä syvemmälle ja sen jälkeen vain tavaraa pois laakerin edestä.. kuvia ei sattunut otettua tuosta vaiheesta lainkaan. Myös rungolle sai vähäsen näyttää hieman rälläkkää, että svingi mahtui paikalleen. Tämä siksi koska svingistä otettiin vain sen verran pois, mitä laakereita oli varaa lyödä sisäänpäin.
vanteesta joutui vetopakasta sorvaamaan hieman pois rattaan alta, jotta ketjulinja osuisi kohdalleen..
Pultit, joilla ratas on kiinni vetopakassa lähti helposti irti, kun antoi niille hieman lämpöä ja hirtti 2 mutteria päällekkäin toisiinsa kiinni ja väänsi niillä kierretangot pois.
vanteen mukana tullutta holkkia kun hieman kavensi ja porasi alkuperäiseen "takajarrusatulanpitimeen" suuremman reijän, koska uusi akseli on paksumpi kuin orkkis niin vanne istui nätisti paikalleen..
takaratas on myös käännetty väärinpäin ketjulinjan vuoksi(samassa myös vähän uuden takakatteen mallailua)
Seuraavaksi sitten rälläkkä kauniiseen käteen ja pilkkomaan takahäkkiä. Säästin kuitenkin aikapaljon alkuperäistä, koska välttyäkseni perhekriiseiltä ym pyörästä tulee 2-paikkainen, joten alkuperäiset takajalkatappien kiinnityspaikat säästin.
Sitten takakatetta tuhoamaan:
pyöreät reunat sahasin rautasahalla ja suorat osuudet ohuella laikalla rälläkällä.
Uuden takahäkin muodostumista:
ja kuskin penkille paikka
Pelkääjänpaikan penkin/kuvun kiinnitysmekanismi ja tapit, jotka sopivat lukitushärdelliin:
tappeihin hitsasin vielä varmuuden vuoksi mutterit estämään sen, että lukon salpa joutuisi ottamaan painoa vastaan:
tällaisetkin on odottamassa asennusta:
mutta näistä myöhemmin..
tämmöstä tällä kertaa. jatkan taas joskus, kun jotain olen saanut aikaseksi (ja muistanut napata jotain kuvia)
Selälleen.com
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: tulossa
- Viesti:
- eetula
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: fzr 600, 110
jotain tullut taas vähän nysvättyä:
etulokari sai vähän rälläkkää ja mielestäni siitä tuli sirompi ja persoonallisemman näköinen, kuin ennen.
sitten on tullut vähän aloitettua kuidutuksia:
eli tollaiset pienet liuskat ensin kuidutin erikseen lankun päälle ja siitä leikkasin irti.. fiksua sinänsä, koska hartsi osittain imeytyi lankkuun ja oli sen jälkeen kuitumatto aika tiukassa siinä.
sitten liimasin liuskat kontaktiliimalla vähän pysymään aloillaan ja lopuksi kuidutin ne kiinni.
ja nyt kun laskee takakatteen kuvun paikalleen, niin se jää oikealle korkeudelle.
...jatkuu taas joskus
etulokari sai vähän rälläkkää ja mielestäni siitä tuli sirompi ja persoonallisemman näköinen, kuin ennen.
sitten on tullut vähän aloitettua kuidutuksia:
eli tollaiset pienet liuskat ensin kuidutin erikseen lankun päälle ja siitä leikkasin irti.. fiksua sinänsä, koska hartsi osittain imeytyi lankkuun ja oli sen jälkeen kuitumatto aika tiukassa siinä.
sitten liimasin liuskat kontaktiliimalla vähän pysymään aloillaan ja lopuksi kuidutin ne kiinni.
ja nyt kun laskee takakatteen kuvun paikalleen, niin se jää oikealle korkeudelle.
...jatkuu taas joskus
Selälleen.com
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki gsx 1100 fatass
joo
Kuvat näkyy ja hyvältä näyttää.. tosin olen aikas samaa mieltä tosta maskista mut voithan modata sitä kuidulla vielä " oman " näköiseksi
never drive faster than your guardian angel can fly
- Ghost Slider
- Viestit: 259
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Husqwarna SMR 510
- eetula
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: fzr 600, 110
ei oo rautaa tulossa muutakuin kaatumaraudat näillä näkymin.. saahan sitä sitten sellaisen lisättyä perään, jos joskus tulee niin pro olo, että sellaiselle jotain käyttöä tuleeGhost Slider kirjoitti:Asiallista settiä, en malta venata että nään ton kesällä toimissa. Meinaaks sä tehdä jotain rautaa takahäksään ottamaan keuloja vastaan kun sen kerran kokonaan uusiks teet? Voisin kuvitella että tarvetta olis
Jatka hyvää työtä.
Selälleen.com
- eetula
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: fzr 600, 110
pientä edistystä taas tapahtunut:
tuollainen takapenkin pohja tuli tehtyä. erikoinen muoto siksi, että penkin istuma-osa tulisi suuripiirtein vaakatasoon, eikä muistuttaisi liukumäkeä.. kumitatteja tuli 4kpl, joiden varassa matkustajan paino on.
ja tankin päälle purkki uretaania. saas nähdä miten käy tuon kanssa..
tuollainen takapenkin pohja tuli tehtyä. erikoinen muoto siksi, että penkin istuma-osa tulisi suuripiirtein vaakatasoon, eikä muistuttaisi liukumäkeä.. kumitatteja tuli 4kpl, joiden varassa matkustajan paino on.
ja tankin päälle purkki uretaania. saas nähdä miten käy tuon kanssa..
Selälleen.com
- eetula
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: fzr 600, 110
Uretaania on vuoltu ja pakkelia levitelty ja hiottu. Alkaa tankki pikkuhiljaa näyttämään sellaiselta, kuin halusin:
Toisessa kuvassa näkyy myös Bilteman Fatbaari hiottuna (oli kultainen)..
Hitsailin entiset ilmanottoreijät rungosta umpeen:
Penkin pohjaa alottelin, mutta sitä ei pääse jatkamaan ennen kuin tankki on valmis, jotta se istuisi täysin sen muotoihin.
Toisessa kuvassa näkyy myös Bilteman Fatbaari hiottuna (oli kultainen)..
Hitsailin entiset ilmanottoreijät rungosta umpeen:
Penkin pohjaa alottelin, mutta sitä ei pääse jatkamaan ennen kuin tankki on valmis, jotta se istuisi täysin sen muotoihin.
Viimeksi muokannut eetula, Su Maalis 16, 2008 5:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selälleen.com
- ZaDi
- Viestit: 930
- Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: -13 450 SMR
Tuota kai teet nuo tankin kohokuvioinnit sitten lasikuidusta ;)
Ajattelin että et vaan satu tekemään, kuten useat ammattikoulun autopuolen kaverit. Eli uretaania, ja kittiä päälle. Ja sitten maali niskaa = vituiksihan se menee
Tollaseen on helppo kuitenkin kuidutella päälle lasikuitu (kevralta saa sitten punottua mattoa, jota saa todella ohkaisena 160g/m2)
Taipuu hyvin jyrkkiin mutkiin.
Ajattelin että et vaan satu tekemään, kuten useat ammattikoulun autopuolen kaverit. Eli uretaania, ja kittiä päälle. Ja sitten maali niskaa = vituiksihan se menee
Tollaseen on helppo kuitenkin kuidutella päälle lasikuitu (kevralta saa sitten punottua mattoa, jota saa todella ohkaisena 160g/m2)
Taipuu hyvin jyrkkiin mutkiin.
- eetula
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: fzr 600, 110