Honda CBR 600 PC19
- sprayed
- Viestit: 853
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Kawa636
- Viesti:
Honda CBR 600 PC19
Eli kävin pari päivää sitten hakemassa tuollaisen ikivanhan raatocebarin ja pidemmittä puheitta lyödään lähtökohta näkösille (klikkaa isommaksi) :
Rahaa tähän ei ole tarkoitus tuhansia euroja upottaa, vaan tehdä perus"hieno" fighter jolla myös ajetaan. Tällä hetkellä on hankittuna miniledivilkut taakse, leditakavalo ja valkoiset vanneteipit. Kiilloiteltu undertail myös suunnitelmissa, kuten myös takavalon alle koneistettava kilpiteline.
Talvemmalla olisi tarkoitus ainakin maski, tankki sekä takakate maalata valkoiseksi. Etujarrulevyissä olevat oranssit kohdat myös joko valkoiseksi tai mustaksi. Etulokarin kohtaloa en ole vielä päättänyt.
Jonkinlainen mittaristo täytyy myös hankkia ja muuten siloitella johtoja ja muuta repsottavaa parempaan kuosiin. Ruosteenruskea pakosarja ruiskitaan myös mustaksi.
Tuo helvetinpäivänpasuuna, eli äänenvaimennin, vaihdetaan sopivan vaihtoehdon vastaantullessa pienempään ja sievempään. Siihen asti tuo välttää.
MUTTA ensimmäinen etappi olisi kaivaa kadoksissa oleva kipinä jostakin esille. Puolille asti virta tulee joten lähden hakemaan vikaa sitten sytkäboksista. Ja asiasta jotain tietävät, mikäs sen kampiakselin päässä olevan systeemin nimi oli, josta sellainen paksuhko johto lähtee ja joka tulee sieltä koneen oikealta puolelta kytkimen edestä? Voisiko vika olla siellä?
Phuuh, tässä tällainen aloitus, asiaa varmasti unohtui mutta palailen asialle kun jotain tulee mieleen tai edistystä tapahtuu..
Rahaa tähän ei ole tarkoitus tuhansia euroja upottaa, vaan tehdä perus"hieno" fighter jolla myös ajetaan. Tällä hetkellä on hankittuna miniledivilkut taakse, leditakavalo ja valkoiset vanneteipit. Kiilloiteltu undertail myös suunnitelmissa, kuten myös takavalon alle koneistettava kilpiteline.
Talvemmalla olisi tarkoitus ainakin maski, tankki sekä takakate maalata valkoiseksi. Etujarrulevyissä olevat oranssit kohdat myös joko valkoiseksi tai mustaksi. Etulokarin kohtaloa en ole vielä päättänyt.
Jonkinlainen mittaristo täytyy myös hankkia ja muuten siloitella johtoja ja muuta repsottavaa parempaan kuosiin. Ruosteenruskea pakosarja ruiskitaan myös mustaksi.
Tuo helvetinpäivänpasuuna, eli äänenvaimennin, vaihdetaan sopivan vaihtoehdon vastaantullessa pienempään ja sievempään. Siihen asti tuo välttää.
MUTTA ensimmäinen etappi olisi kaivaa kadoksissa oleva kipinä jostakin esille. Puolille asti virta tulee joten lähden hakemaan vikaa sitten sytkäboksista. Ja asiasta jotain tietävät, mikäs sen kampiakselin päässä olevan systeemin nimi oli, josta sellainen paksuhko johto lähtee ja joka tulee sieltä koneen oikealta puolelta kytkimen edestä? Voisiko vika olla siellä?
Phuuh, tässä tällainen aloitus, asiaa varmasti unohtui mutta palailen asialle kun jotain tulee mieleen tai edistystä tapahtuu..
Viimeksi muokannut sprayed, Ti Helmi 23, 2010 8:34 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
- sprayed
- Viestit: 853
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Kawa636
- Viesti:
Irroittelin tuossa puolasta taas nuita johtoja ja näyttääkö nämä teistä oikeanlaisilta? Eli nämä tulpanjohdot on kai jostain metritavarasta tehty.. Tietojeni mukaan näillä on kuitenkin ajettu jopa..
Tätäkin eräs huoltomies epäili viaksi, kytkinkoppa pitää kai irroittaa että tohon pääsee käsiksi..? Sitten kun vielä osaisi todeta siellä olen härpäkkeen mahdollisen toimimattomuuden...
Renkaitakin piti käydä varalle muutamat, vielä kun pääsisi tälle syksylle kuluttamaan niitä. Eturenkaista en tosin pidä itsellä kuin pari..
Tätäkin eräs huoltomies epäili viaksi, kytkinkoppa pitää kai irroittaa että tohon pääsee käsiksi..? Sitten kun vielä osaisi todeta siellä olen härpäkkeen mahdollisen toimimattomuuden...
Renkaitakin piti käydä varalle muutamat, vielä kun pääsisi tälle syksylle kuluttamaan niitä. Eturenkaista en tosin pidä itsellä kuin pari..
- Jughetto
- Viestit: 355
- Liittynyt: La Kesä 12, 2004 12:00 am
- -Ape-
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Läjä romuja.
- sprayed
- Viestit: 853
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Kawa636
- Viesti:
Kiitoksia naista positiivisista kommenteista Mitaan ei tapahdu nyt ainakaan viikkoon, kirjoittelen taalta Kreikan maalta nyt. Tarkemmin sanottuna Kefalonian saari ja paakaupunki Argostoli. Lampoa lahelle 40 astetta ja muutenkin ihan makeaa.. Harkinnut tassa jos vuokraisi skootterin/pratkan ja lahtis silla kiertelee saarta mut katsoo nyt. Selviaisko tuol liikenteessa hengissa
Eipa tas muuta, toivottavasti pyora saadaan viela pian liikenteeseen, etta ehtii ennen talvea viela ajelemaan.. Mut nyt menoks
Eipa tas muuta, toivottavasti pyora saadaan viela pian liikenteeseen, etta ehtii ennen talvea viela ajelemaan.. Mut nyt menoks
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Superpyörä
Mukava nähdä, että olet saanut hommattua projektia talveksi, niin ei tarvi ilman pyörää kärvistellä. Tuostahan saa pikku laitolla oivan pommituspelin.. Ja merkkikin on se ainut oikea
Näytti nuo rengaskasan etukumit aika kovilta... Kannattais laittaa mahdollisimman pehmeetä alle, niin olis mukavampi kikkailla. Ei kai sulla kilsoja niin paljoa tule, ettet yhdellä pehmeällä etusella kesää pärjäisi...
Jäädään seuraamaan miten pyörän käy
Näytti nuo rengaskasan etukumit aika kovilta... Kannattais laittaa mahdollisimman pehmeetä alle, niin olis mukavampi kikkailla. Ei kai sulla kilsoja niin paljoa tule, ettet yhdellä pehmeällä etusella kesää pärjäisi...
Jäädään seuraamaan miten pyörän käy
- sprayed
- Viestit: 853
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Kawa636
- Viesti:
Pienen pientä edistystä. Väliaikaiseksi mittariksi kävin (mistäs muualta kuin) Biltemasta "polkupyörätietokoneen" ... Hintaa oli huikeat 8e ja näyttää nopeuden peräti sataseen asti, mutta ajaa asiansa. Käytännön kokemusta asiasta löytyy viime kesältä. En ole vielä asentanut ja voi olla etten tuota tule tarvitsemaan ollenkaan, koska talven aikana saatan ostaa Koso DB-01R-mittariston. Kompaktin kokoinen ja löytyy ne ominaisuudet mitä tarvitseekin, vaikka tuo nyt onkin ensisijaisesti enduro-käyttöön. Toki pidän silmät auki myös muita vaihtoehtoja varten ja saa myös suositella hyviä mittaristoja. Tosin mitään liian kallista tuohon pyörään en laita.
Biltemasta tarttui mukaan myös kuumankestävää mustaa spraymaalia. Homma lähti liikkeelle sillä, että irroitin pakoputkiston pyörästä ja äänenvaimentimen kollektorista. Ruosteenraiskaaman putkiston raaputtelin maalausta varten parhaani mukaan puhtaaksi teräsharjalla ja hiekkapaperilla. Maalaustelineen asennuksen jälkeen tilanne oli tämä:
Vitunki kiinnostava kuva maalailuista:
Myös nuo kiinnityssysteemit ansaitsivat uuden värin ja vähintään yhtä hienon maalaustelineen:
Siinäpä se sitten. Pari lommoa on saanut jostain itseensä mutta eipä nuo minnekään näy ja muutakaan haittaa ei varmaan ole. Toivottavasti nuo maalit nyt ei heti karise taivaantuuliin kun pyörä käyntiin saadaan.
Undertailin tekoa olen päässä pyöritellyt ja joku päivä saatan jopa tarttua vielä toimeen. Sen lisäksi takakatteeseen on ilmestynyt reikä uudelle leditakavalolle mutta siitä ei vielä sen enempää.
Näyttää tuon pyörän sähköt sellaisilta että varmaan pääsisi helpoimmalla kun ostan uuden johtosarjan mp-purkaamolta. Kyselin jo vähän aiemmin ja tyyppi 60 euroa niistä pyysi, kenties joku päivä tilaan ne jos ei mistään halvemmalla löydy. Ja mistä sitä tietää vaikka niillä palautuisi se edelleen kadoksissa oleva kipinäkin
Niin, ja kyllä nuo etuset ihan käypäisiltä vaikuttavat, tänä kesänähän ne on vasta otettu jonkun pyörästä alta pois (vaikka eihän se tarkoita etteivät ne olisi olleet pyörässä paikallaan vuosikausia) Sen sijaan tällä hetkellä paikallaan oleva rengas näyttää ja tuntuu kovalta, vanhalta ja loppuunajeltulta..
Ei täs muuta, jatketaan harjoituksia.
Biltemasta tarttui mukaan myös kuumankestävää mustaa spraymaalia. Homma lähti liikkeelle sillä, että irroitin pakoputkiston pyörästä ja äänenvaimentimen kollektorista. Ruosteenraiskaaman putkiston raaputtelin maalausta varten parhaani mukaan puhtaaksi teräsharjalla ja hiekkapaperilla. Maalaustelineen asennuksen jälkeen tilanne oli tämä:
Vitunki kiinnostava kuva maalailuista:
Myös nuo kiinnityssysteemit ansaitsivat uuden värin ja vähintään yhtä hienon maalaustelineen:
Siinäpä se sitten. Pari lommoa on saanut jostain itseensä mutta eipä nuo minnekään näy ja muutakaan haittaa ei varmaan ole. Toivottavasti nuo maalit nyt ei heti karise taivaantuuliin kun pyörä käyntiin saadaan.
Undertailin tekoa olen päässä pyöritellyt ja joku päivä saatan jopa tarttua vielä toimeen. Sen lisäksi takakatteeseen on ilmestynyt reikä uudelle leditakavalolle mutta siitä ei vielä sen enempää.
Näyttää tuon pyörän sähköt sellaisilta että varmaan pääsisi helpoimmalla kun ostan uuden johtosarjan mp-purkaamolta. Kyselin jo vähän aiemmin ja tyyppi 60 euroa niistä pyysi, kenties joku päivä tilaan ne jos ei mistään halvemmalla löydy. Ja mistä sitä tietää vaikka niillä palautuisi se edelleen kadoksissa oleva kipinäkin
Niin, ja kyllä nuo etuset ihan käypäisiltä vaikuttavat, tänä kesänähän ne on vasta otettu jonkun pyörästä alta pois (vaikka eihän se tarkoita etteivät ne olisi olleet pyörässä paikallaan vuosikausia) Sen sijaan tällä hetkellä paikallaan oleva rengas näyttää ja tuntuu kovalta, vanhalta ja loppuunajeltulta..
Ei täs muuta, jatketaan harjoituksia.
- sprayed
- Viestit: 853
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Kawa636
- Viesti:
Keksin muuten vahingossa nimenkin tälle malmikasalle vaikka en ole asiaa aiemmin miettinytkään
Kolmen minuutin kuluttua olin paintilla väsännyt jo luonnoksen, tuohan olisi helppo sitten teipata vaikka runkoon tms. Tosiaan tämä on vain nopea luonnos ja jos tästä vielä jotain kehittelen, fonttina on tuskin sitten Arial.
Pidetään nyt vielä salassa että mistä tämä tulee ja mitä tarkoittaa
Kolmen minuutin kuluttua olin paintilla väsännyt jo luonnoksen, tuohan olisi helppo sitten teipata vaikka runkoon tms. Tosiaan tämä on vain nopea luonnos ja jos tästä vielä jotain kehittelen, fonttina on tuskin sitten Arial.
Pidetään nyt vielä salassa että mistä tämä tulee ja mitä tarkoittaa
- Jampe69
- Viestit: 394
- Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: ATV..
satsista tuli ihan siisti.
laita vaan reilusti kuvia niin on kiva seurailla mitä sepolle tapahtuu.
bozuk (Turkish) 1. broken, destroyed, spoiled. 2. out of order 3. bad, corrupt.
en tiiä ootko hakenu tota tolla bozukilla mutta noin sekunnin kookletus toi ton
ps.
ihan hyvä nimi pojalla
laita vaan reilusti kuvia niin on kiva seurailla mitä sepolle tapahtuu.
bozuk (Turkish) 1. broken, destroyed, spoiled. 2. out of order 3. bad, corrupt.
en tiiä ootko hakenu tota tolla bozukilla mutta noin sekunnin kookletus toi ton
ps.
ihan hyvä nimi pojalla
mönkijä ja isorosmo
- sprayed
- Viestit: 853
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Kawa636
- Viesti:
Joo jotain semmosta ajattelin Oli kaks vaihtoehtoa nimeks, "paska" tai "viallinen" ja sitte laitoin noi sanat www.ilmainensanakirja.fi ja otin sieltä semmosen sanan mikä hyvältä kuulostaa, eli viallinen on Turkiksi "Bozuk"
Tänään aamulla sitten irroittelin nuo huonossa maalissa olevat jalkatappirungot.
Mielessä kävi myös maalaus, mutta päädyin kuitenkin hiomaan ne metallin värisiksi. Työ on vielä hieman kesken, mutta mitään peilikiiltävää tulosta en ole hakemassakaan. Myös itse jalkatapit on tarkoitus jynssätä kiiltäviksi.
Hommat jatkuu vielä tänään tai viimeistään huomenna.
Kaikenlaista tulee tässä mieleen, vaikka paljoa ei ollut tarkoitus tehdä niin kävi jo mielessä että jos jossain vaiheessa pudottaa moottorin lattialle ja antaa sillekin perusteellisen putsauksen 22 vuoden lioista. Myös takasvingi ja runko saattaisi kaivata fikasausta.. Mutta pitää koittaa vielä hillitä vähän menoa ettei lähde kokonaan käsistä............
edit: Kuvat on tarkoituksella aika pieniä, alunperin otettu 9mpix laadulla, mutta pienennän niitä ennen nettiin laittamista koska käytän miniläppäriä ja hitainta mahdollista mokkulaa niin helpottaa omia hommia sitten hieman.
Tänään aamulla sitten irroittelin nuo huonossa maalissa olevat jalkatappirungot.
Mielessä kävi myös maalaus, mutta päädyin kuitenkin hiomaan ne metallin värisiksi. Työ on vielä hieman kesken, mutta mitään peilikiiltävää tulosta en ole hakemassakaan. Myös itse jalkatapit on tarkoitus jynssätä kiiltäviksi.
Hommat jatkuu vielä tänään tai viimeistään huomenna.
Kaikenlaista tulee tässä mieleen, vaikka paljoa ei ollut tarkoitus tehdä niin kävi jo mielessä että jos jossain vaiheessa pudottaa moottorin lattialle ja antaa sillekin perusteellisen putsauksen 22 vuoden lioista. Myös takasvingi ja runko saattaisi kaivata fikasausta.. Mutta pitää koittaa vielä hillitä vähän menoa ettei lähde kokonaan käsistä............
edit: Kuvat on tarkoituksella aika pieniä, alunperin otettu 9mpix laadulla, mutta pienennän niitä ennen nettiin laittamista koska käytän miniläppäriä ja hitainta mahdollista mokkulaa niin helpottaa omia hommia sitten hieman.
- sprayed
- Viestit: 853
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: Kawa636
- Viesti:
Kävin hakemassa vähän hiekkapaperia lisää, karkeudet taisi olla 200 - 400 - 800 - 1200. Tuosta tonnikakssatasesta hienommalla en kyllä hio, tosiaan se peilikirkkaus ei ole vaatimustaso.
Lisäksi mukaan tarttui asentajanhanskat, ettei kädet olisi aina niin soosissa kun jotain käy värkkäämässä.
Katselin myös tuota takahaarukkaa ja siinä on niin paljon suoria, helposti hinkattavia pintoja, että saatanpa senkin kiilloitella tässä joskus. Näkee nyt miten äijän käy.
Nyt kuitenkin ensin kyttäilemään Benjamin Buttonin uskomaton elämä-DVD, illan päälle taas talliin wiuh >>
Lisäksi mukaan tarttui asentajanhanskat, ettei kädet olisi aina niin soosissa kun jotain käy värkkäämässä.
Katselin myös tuota takahaarukkaa ja siinä on niin paljon suoria, helposti hinkattavia pintoja, että saatanpa senkin kiilloitella tässä joskus. Näkee nyt miten äijän käy.
Nyt kuitenkin ensin kyttäilemään Benjamin Buttonin uskomaton elämä-DVD, illan päälle taas talliin wiuh >>