Tombola duunaa

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Tammi 17, 2010 1:11 am

Nyt tarttis perusteluita koska meinaan vaihtaa laatukoneeni kiinanihmeeseen. Muunmuassa siksi että sulakkeet ei kestä nykyistä muuten OK konetta ja kiinankone siksi ettei massi riitä "oikeaan" hitsauskoneeseen. Noissa itämaan ihmeissä näkyis kuitenkin olevan säätö joka vaivaan, mikä jottei sellaisella kunnollista saumaa saisi?
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
tombola
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tombola » Ma Tammi 18, 2010 8:32 am

Smokie kirjoitti:Nyt tarttis perusteluita koska meinaan vaihtaa laatukoneeni kiinanihmeeseen. Muunmuassa siksi että sulakkeet ei kestä nykyistä muuten OK konetta ja kiinankone siksi ettei massi riitä "oikeaan" hitsauskoneeseen. Noissa itämaan ihmeissä näkyis kuitenkin olevan säätö joka vaivaan, mikä jottei sellaisella kunnollista saumaa saisi?
Kannattaa ehdottomasti kokeilla vetää koesauma ennen ostopäätöstä.
Aika "raakoja" ollu jotkut koneet mitä oon kokeillu, säätöjähän riittää mutta ei ole vain niin hirveän radikaalia vaikutusta mihinkään niiden pyörittely.
Poltin noissa aina ollut aika mitään sanomaton.
Kokemukseni perustuu muutaman vuoden takaisiin kokemuksiin ja voi olla että nykyään asiat voivat olla toisin.

Mutta jos päädyt tukemaan kommunismia ja tiibetiläisten alistamista, niin kansi auki heti uutena ja tarkista että kaikki liittimet on kunnolla kiinni.


Miten mahtaa toimia noissa varaosa toimitukset ?
Ne toimivat huomattavasti huonommalla hyötysuhteella, joten epäilen että ei taida tosta löytyä ratkaisua sulake ongelmaan.

On myös mahdollista että tämä kaikki negaatio kumpuaa vain omasta halpatuonti työkalujen vastaisuudestani.

Miksi ostaa ollenkaan jos pitää ostaa PASKAA (juuri tämän takia mulla ei juuri työkaluja olekkaan)

Silvarello
Viestit: 325
Liittynyt: La Elo 06, 2005 12:00 am
Paikkakunta: "Concept Z1200"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Silvarello » Ma Tammi 18, 2010 11:28 am

Offtopic... Kokeile Smokie IMS:ää. Hinta Kempin ja Kiinankoneiden välimaastossa ja on Euroop... Ranskalainen.
Gysin kanssa sama vekotin ja itse oon ollut tyytyväinen. Ennen oli Oldskool kemppi mallia kolmehuonetta ja keittiö ja poltin välillä naapurinkin sulakkeet... http://www.st-tukku.net/ims-tig-201-hf-acdc-p-2296.html
Sitten aiheeseen. Noita leveitä renkaita siis löytyy 17" kokoisenakin? Miten miulle on paistunut mieleen vaan tuo 18" koko... Itse olen katellut 240*17 rengasta tuohon Kawaan, mutta en oo vielä rohjennut lähteä moista sovittelemaan, kun huonosti näyttäs löytyvän noita 17" Olenko siis väärässä ja huoleni turha..?
****Silvarello Customs**** Prätkien ja autojen peltityöt ammattitaidolla www.silvarellocustoms.com

storbacka
Viestit: 1081
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Homo'O'sohva

Viesti Kirjoittaja storbacka » Ma Tammi 18, 2010 5:35 pm

Silvarello kirjoitti:Offtopic... Kokeile Smokie IMS:ää. Hinta Kempin ja Kiinankoneiden välimaastossa ja on Euroop... Ranskalainen.
Gysin kanssa sama vekotin ja itse oon ollut tyytyväinen. Ennen oli Oldskool kemppi mallia kolmehuonetta ja keittiö ja poltin välillä naapurinkin sulakkeet... http://www.st-tukku.net/ims-tig-201-hf-acdc-p-2296.html
Sitten aiheeseen. Noita leveitä renkaita siis löytyy 17" kokoisenakin? Miten miulle on paistunut mieleen vaan tuo 18" koko... Itse olen katellut 240*17 rengasta tuohon Kawaan, mutta en oo vielä rohjennut lähteä moista sovittelemaan, kun huonosti näyttäs löytyvän noita 17" Olenko siis väärässä ja huoleni turha..?
Taitaa olla aika yleinen koko toi 240/18" nykyään, kun niitä näyttää olevan jonkun verran noissa loppuunajettujen kasoissakin jo. Vissiinkin rocket 3 yms. customit niitä käyttää. Vai onko liian korkea?

Oletko smokie mistä niitä halpiksia katellut?

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ma Tammi 18, 2010 6:35 pm

Smokie kirjoitti: Noissa itämaan ihmeissä näkyis kuitenkin olevan säätö joka vaivaan, mikä jottei sellaisella kunnollista saumaa saisi?
Jatketaan offtopiccia. Tuu joku kerta testaamaan tuota mun itämaan ihmettä, niin voit sitten kertoa mullekin saako sillä saumaa niin kuin oikealla koneella. Mä kun voin kertoa lähinnä sen, että alumiiniin tulee ihan kauheata jälkeä, mutta en osaa sanoa johtuuko se hitsarin lisäksi myös koneesta :D DC-puolella tuo ainakin tuntuu toimivan niin hyvin kuin amatöörinä osaa toivoa.
Arttu

Avatar
tombola
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tombola » Ma Tammi 18, 2010 7:35 pm

Silvarello kirjoitti:Offtopic... Kokeile Smokie IMS:ää. Hinta Kempin ja Kiinankoneiden välimaastossa ja on Euroop... Ranskalainen.
Gysin kanssa sama vekotin ja itse oon ollut tyytyväinen. Ennen oli Oldskool kemppi mallia kolmehuonetta ja keittiö ja poltin välillä naapurinkin sulakkeet... http://www.st-tukku.net/ims-tig-201-hf-acdc-p-2296.html
Sitten aiheeseen. Noita leveitä renkaita siis löytyy 17" kokoisenakin? Miten miulle on paistunut mieleen vaan tuo 18" koko... Itse olen katellut 240*17 rengasta tuohon Kawaan, mutta en oo vielä rohjennut lähteä moista sovittelemaan, kun huonosti näyttäs löytyvän noita 17" Olenko siis väärässä ja huoleni turha..?


Noissa 17" puuttuu kaikki koot väliltä 210-300 :eek: Tai en oo ainakaan sellaisia löytänyt, 330 taitaa olla levein 17 tuumanen
18" sitten löytyykin jo kokoja joka lähtöön.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Tammi 18, 2010 7:50 pm

Mun kone imee 200A hitsausvirralla 37A töpselistä :lol: Ei paljoa tuosta enää huonone. Pitää tehdä koehitsaus kiertue ja kattella mihin päädyn. Tänään kuulin Esabista, valovirta AC/DC kone, hitsausvirta 250A ja hinta 2000€ mutta en mä ihan kaikkea sentään usko. Sorry OT...
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Beef
Viestit: 142
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Muikea britti + RSV Mille R -03

Viesti Kirjoittaja Beef » Ma Tammi 18, 2010 11:30 pm

Smokie kirjoitti:Mun kone imee 200A hitsausvirralla 37A töpselistä :lol: Ei paljoa tuosta enää huonone. Pitää tehdä koehitsaus kiertue ja kattella mihin päädyn. Tänään kuulin Esabista, valovirta AC/DC kone, hitsausvirta 250A ja hinta 2000€ mutta en mä ihan kaikkea sentään usko. Sorry OT...
Jatketaan offtopiccia. Esabin 220 amp valovirta ac/dc tigin saa briteistä n.2500 € lähetyskuluineen. Puolisen vuotta sitten se oli n. 2300 €.

Vaikka itse en juuri välitä leveistä takarenkaista näissä kyykyissä ja nakuissa, todella asiallisesti on tehty tuo levitystyö.

_samppa_
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: Kaupassa..

Viesti Kirjoittaja _samppa_ » To Tammi 21, 2010 1:56 pm

täytyy kyllä myöntää et ei oo peukalot iha perseessä noitten hommien kanssa :firing:

onkos tämä edennyt yhtään?

onnea projektille :wavey:

Avatar
Thompson
Viestit: 186
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Thompson » Ma Helmi 22, 2010 4:19 pm

Onko edistystä tapahtunut?

Avatar
tombola
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tombola » Pe Maalis 12, 2010 7:38 am

Ei ole ollut hirveästi aikaa viedä tätä projektia eteenpäin :(
R1:sen takahaarukan oon hankkinut ja ensviikolla sitä aletaan levittämään 300:selle sopivaksi.
Etukolmiot menee myös työnalle lähiaikoina.

Nämä hommat kutenkin vienyt vapaat aika tehokkaasti.

WWW.TOMBOLARACING.COM

Avatar
tombola
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tombola » Su Marras 06, 2011 9:28 pm

No niin, ois taas aika palata sorvin ääreen.
Noi 12" vanteet on niin perkeleen vaikea tehdä auton vanteita hyödyksi käyttäen, joten nyt alettiin tekemään reunat Billetistä.

Koevanteen toinen reuna alkaakin olemaan siinä kunnossa että huomenna käyn testaamassa siihen rengasta.

Kuva

Avatar
Zonkkis
Viestit: 23
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 12:00 am
Paikkakunta: 150cc Apina, AF-1

Viesti Kirjoittaja Zonkkis » Su Marras 06, 2011 9:32 pm

"Taakse tulossa 300 ja eteen 190 leveätä :D Tekniikka puolella on alkanu kiinnostamaan kovasti mekaaninen ahtaminen."
ASIAA!!! :firing: :firing: :firing:

Tätä seurataan!
:firing: :firing: :firing:
:firing: :firing: :firing:

homer
Viestit: 444
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2005 12:00 am
Paikkakunta: EFE 1327-T, GSXR 7/13 proju

Viesti Kirjoittaja homer » Su Marras 06, 2011 10:29 pm

Tuohon 17tuuman rengas asiaan liittyen...
Ducatin diaVELLIssä taitaa olla 240x17rengas?!

Avatar
tombola
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tombola » Ma Marras 07, 2011 6:08 am

http://www.ducati.fi/diavel/diavel.php

Niinpä tosiaan näyttääkin olevan. :)

Vastaa Viestiin