Suzuki GSX1400 värin vaihtoa..

Valvojat: ESKIL, btseppo

visa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Turbobussi harkinnassa...

Suzuki GSX1400 värin vaihtoa..

Viesti Kirjoittaja visa » Ma Marras 22, 2010 11:42 pm

Noniin ajattelin tähän tehdä pienen maalaus projektin kuvineen kertomuksineen.

Eli kaveri sai vaihtokaupassa VM.-04 GSX1400 susnan, mikä oli kipattu oikealle kyljelleen pikkuvauhdista. Oli siis takarenkuli juuri vaihdettu ja avattu hiukan kaasua----->nurin ja lommo tankissa.
No tähän sitten oli tehty "tein itse ja säästin" paikkaus (kittimälli ja maston mattamustaksi koko vitun pyörä)

Minulle laitettavaksi tullessaan pyörä oli siis tämän näköinen
Kuva
Tankista lähemmin kuvaa
Kuva

Kaverini halusi teemaksi jotain hillittyä 2-väri maalausta ja omaksi ajatukseksi tuli metallimustaa ja hopeaa.
Homman aloitin perusmeiningillä, eli tankki mataksi, kittaukset uusiksi ja uutta väriä niskaan..
Tankki kitattuna, hiottuna ja hieman värirajojen hahmottelua:
Kuva
olin hölmö ja en laittanut ruiskukittiä eristeeksi.
Tuloksena oli kiehunut baseväri.
Kuva
Sittenhän mulla meni hermo ja hinkkasin koko tankin peltipuhtaaksi aluksi nitromorsea apuna käyttäen.
Nitrot pinnassa:
Kuva
Tankki hiottuna puhtaaksi p800 vesissä.
Kuva

jatkuu...
Alle 2bar on vapari!

visa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Turbobussi harkinnassa...

Viesti Kirjoittaja visa » Ma Marras 22, 2010 11:59 pm

Seuraavaksi kittailin taas koko lommon alueen uusiksi.
Kuva
Samalla saatiin proidin kanssa idea, että jätetään keskelle tankkia susnan logo, mikä näkyy valmiissa työssä peltipuhtaana alueena ja lakat niskassa.
Slamor leikkelee maskeja:
Kuva
Tankki pohjamaalissa:
Kuva
Porschen värikartasta valittu grafiitin harmaa (lähes musta) pinnassa:
Kuva
Maskiteippi poistettuna:
Kuva
Perään tehtiin samat toimenpiteet ja tässä kuvassa näkyy nuo metallihileet hiukan paremmin:
Kuva
Alle 2bar on vapari!

visa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Turbobussi harkinnassa...

Viesti Kirjoittaja visa » Ti Marras 23, 2010 12:20 am

Seuraavana vuorossa olikin jo hopean värin laitto. Väriksi sekoittelin oman mixin kiiltävää valkoista, Bmw Diamondschwatz ja metallihohto lakkaa.
Tässä on jo maalit niskassa ja suojateippejä poisteltuna:
Kuva
Perää samoin maalattu:
Kuva
Seuraavaksi lakkasin osat muutamaan otteeseen, hinkkasin vesissä p2000 tankin ja perän. Lopuksi vielä 3M tuotteilla kiilloitusta ja Slamor pensselöi punaiset straipit maalirajoihin.
Kuva

Kuva

Kuva

Vielähän tuo vaatii vahauksen pintaan että saadaan se viimeinenkin kiilto irti, mutta suht hyvä jo nyt näin talli olosuhteissa tehtynä. Pitää vaan nyt antaa tuon kuivua rauhassa sen viikon verran, että uskaltaa enempi kiilloitella.
Pyörähän on myös myytävänä, mikäli jotakin kiinnostaa. http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... ic&t=61289
Alle 2bar on vapari!

Vastaa Viestiin